هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری کیش

جزیره زیبای کیش به عنوان نگین خلیج فارس شناخته شده و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. هر چند که کیش جزیره‌ای کوچک در جنوب ایران است اما تنوع مکان‌های دیدنی آن اعم از تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ... بالا است. بنابراین اغلب توریست‌های تور کیش با محدودیت زمانی برای بازدید از تک تک آن‌ها روبرو خواهند شد. اگر به دنبال یک برنامه‌ریزی بی‌عیب و نقص برای بازدید از جاذبه‌های جزیره کیش هستید، شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم. چرا که این بار جاذبه‌های گردشگری کیش را به همراه هزینه و زمان بازدید از آن‌ها گردآوری و معرفی کرده‌ایم.

 

دلفیناریوم کیش

دلفیناریوم یا همان پارک دلفین‌های کیش یکی از محبوب‌ترین مکان‌های جزیره کیش برای کودکان و البته بزرگسالان است. این مکان دارای مساحت بزرگی بوده و مجموعه‌ای از گونه‌های مختلف حیوانات را از پستانداران گرفته تا پرندگان در خود جای داده است. این اولین دلفیناریوم ایران می‌باشد که شما می‌توانید نمایش بسیار جالب از این حیوانات دوست داشتنی را در آن تماشا کنید.

  • هزینه ورود: ۳۵۰ هزار تومان به ازای هر یک نفر
  • زمان بازدید: همه روزه از ۴:۳۰ بعد از ظهر

 

پلاژ بانوان

یکی از بهترین وامن‌ترین قسمت جزیره کیش که امکان شنا و تفریحات آبی را به صورت اختصاصی برای خانم‌ها فراهم کرده، پلاژ بانوان کیش است. این پلاژ دارای فضایی بزرگ و بسیار تمیز است که علاوه بر شنا امکان بهره‌بردن از امکانات متعدد از قبیل دوش‌های حمام، وسایل بازی برای کودکان، آرایشگاه و ... را نیز ارائه می‌دهد.

  • هزینه ورود: ۳۰ هزار تومان
  • زمان ورود: ۹ صبح تا غروب آفتاب

 

راهنمای کامل قایق سواری در کیش

 

مجموعه آوای خلیج فارس

مجموعه آوای خلیج فارس به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی و تفریحی کشور شناخته می‌شود. این مکان دارای یک آبنمای موزیکال بسیار بزرگ و باشکوه بوده که تماشای از آن را شدیدا توصیه می‌کنیم. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به سالن کنسرت، سالن سینما و تئاتر، رستوران و قسمت‌های تجاری اشاره کرد.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: همه روزه به صورت ۲۴ ساعته

 

پارک‌های ساحلی جزیره کیش

کیش به دلیل موقعیت جزیره‌ای که دارد، پارک‌های ساحلی متعددی را دارا است که امکان تفریح و خوشگذرانی بسیاری را برای گردشگران و علاقه‌مندان فراهم کرده‌اند. از جمله این امکانات می‌توان به قایق‌سواری، جت اسکی، پاراسل، غواصی، دوچرخه سواری و بسیاری موارد دیگر از این قبیل اشاره کرد. از جمله زیباترین و معروف‌ترین پارک‌های ساحلی کیش عبارتند از: اسکله تفریحی کیش، پارک ساحلی سیمرغ، پارک ساحلی میرمهنا و ...

  • هزینه بازدید: ورود به پارک‌های ساحلی رایگان بوده اما برای تفریحات باید هزینه جداگانه پرداخت گردد.
  • زمان بازدید: ۹ صبح تا غروب آفتاب

 

کشتی یونانی

کشتی یونانی که امروزه به نمادی از جزیره کیش تبدیل شده از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های این جزیره زیبا است. این کشتی همان طور که از نام آن پیدا است متعلق به کشور یونان بوده که در سال ۱۳۲۲ در ساحل این جزیره به گل نشست. علت این حادثه مشخص نبوده و یونانیان بعد از تلاش‌های بسیار زیاد برای نجات کشتی آن را خالی کرده و سپس آتش زدند. امروزه گردشگران این نقطه را برای تماشای غروب زیبای خورشید در جزیره کیش انتخاب می‌کنند.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: همه روزه به صورت ۲۴ ساعته

 

راهنمای کامل سفر به کیش برای اولین بار

 

پارک شهر کیش

از دیگر جاذبه‌های گردشگری کیش می‌توان به پارک شهر آن اشاره کرد. این پارک زیبا و خوش منظره دارای فضای سرسبز و یک دریاچه مصنوعی است که سبب جذب گردشگران بسیاری می‌شود. در این مکان می‌توان به تفریحاتی از جمله اسکیت سواری، دوچرخه سواری، استفاده از فضای سبز و ... پرداخت. ناگفته نماند که طراحی پارک شهر کیش طوری انجام شده که گردشگران حتی در گرمای تابستان نیز می‌توانند به آنجا رفته و نهایت استفاده را از زمان خود بکنند.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۷ روز هفته به صورت ۲۴ ساعته

 

پارک آبی اوشن

برای کسانی که دوست دارند اوج هیجان تفریحات آبی را به صورت یکجا تجربه کنند، پارک ابی اوشن توصیه می‌شود. این پارک آبی دارای فضایی بسیار شاد و هیجان‌انگیز از انواع سرسره‌های شیب دار، سقوط آزاد و ... است که آدرنالین را در بازدیدکنندگان به اوج خواهد رساند. البته علاوه بر تفریحات آبی هیجانی و سرسره‌های متنوع دوست داشتنی در این مکان می‌توانید از استخرها، سونا و جکوزی نیز بهره ببرید.

  • زمان بازدید: در روزهای مختلف هفته متغیر می‌باشد
  • هزینه بازدید: ۵۴۰ هزار تومان به ازای هر یک نفر

 

گذر هنرمندان کیش

از دیگر مکان‌های جذاب و دیدنی که در کیش وجود دارد، پیاده‌رو گذر هنرمندان است. این مکان در ضلع شرقی خیابان سنایی قرار داشته و به دلیل نورپردازی‌های زیبایی که دارد مکانی بسیار دیدنی به خصوص در شب را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. در این مکان می‌توانید مجسمه‌های بسیار زیبا از شخصیت‌های مهم از جمله غلامحسین بنان، شهریار، جلال آل احمد، فرشچیان، قنبری مهر، عزت الله انتظامی و ... را مشاهده کرده و عکس‌های زیبایی را از خود به یادگار بگذارید.

  • زمان بازدید: ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
  • هزینه بازدید: رایگان

 

تفریح در پارک برفی پنگوئن کیش

 

جزیره هندورابی

مسافران تور کیش این امکان را خواهند داشت تا در سفر خود سری به جزیره هندورابی زده و از زیبایی‌های طبیعی این جزیره ساکت و آرام لذت ببرند. هندورابی بین دو جزیره کیش و لاوان قرار داشته و در فاصله تقریبی ۲۳ کیلومتر از آن واقع شده است. علاقه‌مندان از طریق یک سفر دریایی یک و نیم ساعته با قایق موتوری می‌توانند به این جزیره ساکت و آرام دسترسی پیدا کنند.

  • هزینه بازدید: هزینه بازدید رایگان بوده اما برای دسترسی به آن باید هزینه‌ای را بابت کرایه قایق موتوری پرداخت کرد.
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعته

 

روستای باغو کیش

اگر اهل بازدید از مکان‌های تاریخی و سنتی هستید، روستای باغو بهترین گزینه برای شما در تور کیش خواهد بود. این روستای قدیمی با داشتن طبیعت بکر و بومیان بسیار مهربان و خوش برخورد امروزه به یکی از دیدنی ترین مکان های جزیره در بین گردشگران تبدیل شده است.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز (۱۲ ظهر تا ۱۲ شب بهترین زمان برای بازدید از این روستا است.)

 

شهر باستانی حریره کیش

شهر باستانی حریره با قدمتی بیش از ۸۰۰ سال به یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف جزیره کیش تبدیل شده است. در این شهر قدیمی فرصت بازدید از خانه اعیانی، حمام، مسجد و بافت تاریخی آن را از نزدیک خواهید داشت. برای دسترسی به این مکان باید در امتداد خیابان کرانه کیش حرکت کنید.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۷ روز هفته به صورت ۲۴ ساعته

 

نکات کلیدی قبل از رزرو تور کیش

 

خانه اعیانی کیش

مورد بعدی از جاذبه‌های گردشگری کیش، خانه اعیانی نام دارد. این مکان که بخشی از شهر حریره نیز به حساب می‌آید شما را به سفری در تاریخ باستان ایران می‌برد. خانه اعیانی دارای فضایی باشکوه و مجلل بوده که نشان دهنده سبک زندگی ثروتمندان کیش در گذشته می‌باشد. سبک معماری و طراحی خانه اعیانی متعلق به دوره ایلخانی است.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته

 

درخت چند صد ساله کیش

کیش دارای درختی با قدمت بیش از ۶۰۰ سال است. این درخت که با نام درخت سبز نیز شناخته می‌شود امروزه به مکانی پرطرفدار برای بازدید بین گردشگران تبدیل شده است. بسیاری از بومیان بر این باور هستند که درخت سبز آرزوهای آن‌ها را برآورده می‌کند. بنابراین پارچه‌های رنگی بر آن گره زده و نیت می‌کنند. در بازدید خود شاهد منظره‌ای از درخت با تکه پارچه‌های گره خورده بر آن خواهید بود. در همین حوالی آلاچیق‌ها و مجموعه امکانات رفاهی متعددی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

  • زمان بازدید: همه روزه به صورت ۲۴ ساعته
  • هزینه بازدید: رایگان

 

بهترین هتل‌های استخردار کیش

 

آب انبار کیش

در گذشته ساکنان جزیره کیش برای داشتن آب قابل شرب و آبیاری از آب انبار استفاده می‌کردند. آب انبار کیش با داشتن مساحت بزرگ و مهندسی بسیار جالبی که در آن به کار رفته امروزه به یک جاذبه گردشگری مهم تبدیل شده است. در بازدید از آب انبار کیش اصلا احساس گرما نکرده و خاطره‌ای به یاد ماندنی برای خود رقم خواهید زد.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۱۰ شب

 

شهر زیرزمینی کاریز

اگر به شهرهای زیرزمینی علاقه‌مند هستید، در سفر خود با تور کیش فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. شهر زیرزمینی کاریز با قدمتی در حدود ۲۵۰۰ سال یکی از تجربه‌های جذاب برای بازدید برای شما خواهد بود. این شهر زیر زمینی به دلیل بافت منحصر به فردی که از مرجان و صدف‌های واقعی دارد از جذابیت دو چندانی در مقایسه با دیگر شهرهای زیرزمینی برخوردار است.

  • هزینه بازدید: ۸۰ هزار تومان
  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۹:۳۰ شب

 

خانه بومیان کیش

خانه بومیان کیش از دیگر بناهای قدیمی است که امروزه با محبوبیت بالای گردشگران برای بازدید روبرو شده است. قدمت این بنای تاریخی به ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد و در محله‌ای تاریخی به نام سفین قرار گرفته. بنابراین گردشگران در این بازدید می‌توانند به گشت و گذاری گوتاه در محله سفین نیز بپردازند. خانه بومیان کیش دارای مساحت ۱۲۰۰ متر مربع بوده و از سبک معماری بومیان منطقه کیش برخوردار است.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۲۴ ساعته

 

مراکز و سایت‌های غواصی در کیش

۲۴ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران