شناخت جاذبه‌های گردشگری و تاریخی قبل از سفر به کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
شناخت جاذبه‌های گردشگری و تاریخی قبل از سفر به کیش

گردشگران همواره جزیره کیش را با تفریحات دریایی و ساحلی آن می‌شناسند. اما باید بگوییم که این جزیره زیبای واقع در جنوب کشور، از آثار و جاذبه‌های گردشگری تاریخی متعددی برخوردار است. بنابراین علاقه‌مندان به مکان‌های تاریخی می‌توانند یک روز خود را به بازدید از این مکان‌ها اختصاص دهند. چنانچه شما نیز دوست دارید تا در کنار تفریحات دیگر در تور کیش از بناها و آثار تاریخی آن نیز دیدن کنید چند دقیقه از زمان خود را به خواندن مطالب این مقاله اختصاص دهید. چرا که در این مقاله به معرفی معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری تاریخی کیش که قبل از سفر باید بشناسید، پرداخته‌ایم.

 

شهر حریره کیش

شهر حریره کیش به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌ها توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. آثار تاریخی که در این مکان می‌توانید بازدید کنید به دوره‌های قرن ۴ تا ۱۰ هجری تعلق دارد. برای دسترسی به این مکان باید به سمت شمال کیش حرکت کنید. در شهر حریره کیش می‌توانید از بناهای تاریخی متعددی اعم از مسجد جامع، حمام، خانه اعیانی و تأسیسات آبی دیدن کنید. هر چند که امروزه از این شهر ویرانه‌های بسیاری باقی مانده اما همین ویرانه‌ها در کنار چشم‌اندازی از ساحل منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده‌اند.

 

مجموعه تفریحی تم پارک سنتر کیش

روستای باغو کیش

از دیگر جاذبه‌های تاریخی کیش می‌توان به روستای باغو اشاره کرد. این روستا نام خود را از یک پیرزن صد ساله در دوران پرتقالی‌ها در کیش گرفته است. آنچه این روستا را بیش از هر چیزی در میان طرفداران جاذبه‌های گردشگری تاریخی محبوب کرده مسجدی به نام النبی (ص) در آن است. این مسجد به سال ۹۸۱ هجری تعلق دارد. همچنین با رفتن به این روستا می‌توانید از درختان لور که از جمله درختان کمیاب و ارزشمند دنیا هستند نیز دیدن کنید. اگر خوش شانس باشید در بازدید از روستای باغو کیش می توانید در یکی از مراسم سالانه آن‌ها شرکت کرده و تجربه‌های جدیدی را به دست آورید.

خانه بومیان کیش

یکی از بهترین مکان‌ها در کیش برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ این جزیره خانه بومیان است. این خانه متعلق به حدود ۲۰۰ سال پیش است. خانه بومیان در محیطی بزرگ و گسترده قرار دارد که به محض ورود به آن شیفته عظمت و شکوه آن خواهید شد. گفته می‌شود که خانه بومیان کیش به یک تاجر مروارید تعلق داشته است. اگر به بازدید از بناهای قدیمی علاقه دارید در سفر با تور کیش رفتن به خانه بومیان را فراموش نکنید. برای ورود به این خانه باید از قبل بلیط ورودی به مبلغ ۲۵ هزار تومان تهیه کنید.

 

لذت تفریح‌های آبی هیجان انگیز در کیش

شهر زیر زمینی کاریز

اگر به دنبال جاذبه گردشگری تاریخی کیش هستید که شما را متحیر کند، شهر زیر زمینی کاریز گزینه مناسبی خواهد بود. این شهر زیر زمینی با داشتن قدمتی ۲۵۰۰ ساله و بافت مرجانی خود هر کسی را در نگاه اول عاشق خود می‌کند. البته کاریز حدود ۲۰ سال پیش مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و بخش‌هایی به عنوان موزه، بازارچه، کافه و رستوران به آن اضافه شدند. بنابراین گردشگران می‌توانند در طول بازدید خود به این بخش‌ها نیز سر زده و سرگرم شوند. برای بازدید از شهر زیرزمینی کاریز در کیش باید بلیط ورودی به مبلغ ۸۰ هزار تومان تهیه کنید.

خانه اعیانی کیش

با رفتن به شهر حریره که یکی از مناطق تاریخی کیش است فرصت بازدید از خانه اعیانی را نیز خواهید داشت. این بنای تاریخی از سبک معماری بسیار خاصی برخوردار است که تاریخ ساخت آن به دوره ایلخانیان برمی‌گردد. کاشی‌کاری‌های سلطنتی حس و حالی بسیار متفاوت به این بنا بخشیده که همین سبب شده تا آن را خانه اعیانی بنامند. توصیه می‌کنیم با رفتن به درون این خانه از بخش‌های مختلف آن اعم از آشپزخانه، ایوان و مهمانخانه نیز دیدن کنید. خبر خوب اینکه وارد شدن به درون خانه اعیانی در کیش رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

 

محبوب‌ترین رستوران‌های کیش از نظر مردم

آب انبار کیش

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تاریخی کیش، آب انبار نام دارد. این مکان نیز در جوار شهر باستانی حریره قرار دارد. سبک معماری این آب انبار شباهت زیادی به آب انبارهای یزد دارد. بسیاری از گردشگران دوست دارند تا در فضای دلنشین این آب انبار نشسته و از محیط دلنشین و آرام آن لذت ببرند. چنانچه قصد دارید تا از شهر حریره کیش دیدن کنید حتما مسیر خود را به سمت آب انبار نیز کج کنید. مطمئن باشید که هرگز از این بازدید خود پشیمان نخواهید شد. بازدید از آب انبار کیش برای توریست‌ها کاملا رایگان است.

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش به حساب می‌آید. به طوری که به نمادی از این جزیره تبدیل شده است. این کشتی در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی ساحل به گل نشست و از آن تاریخ به عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید گردشگران تبدیل شد. البته گفته می‌شود به دلیل آسیب‌های طبیعی که این کشتی وارد می‌کند دولت تصمیم گرفته تا آن را در سال‌های آینده از بین ببرد. تماشای کشتی یونانی در کیش و گرفتن عکس‌های زیبا در حین غروب یکی از کارهایی است که توصیه می‌کنیم در این سفر هرگز از دست ندهید.

 

آب و هوای کیش در فصل‌های مختلف

درخت سبز کیش

تعجب نکنید اگر درختی را به عنوان یکی از آثار تاریخی کیش معرفی می‌کنیم. چرا که این درخت به حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ سال پیش تعلق داشته و در میان بومیان و توریست‌ها از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد بر این باور هستند که با گره زدن شال یا پارچه‌ای بر شاخه‌های این درخت می‌توانند به آرزوی خود برسند. در صورتی که قصد بازدید از درخت چند صد ساله کیش را دارید باید مسیر آب انبار و شهر حریره را در پیش بگیرید.

مسجد ماشه کیش

آخرین مورد از جاذبه‌های گردشگری تاریخی کیش که در این مقاله معرفی می‌کنیم، مسجد ماشه است. این مسجد تقریبا ۱۲۰ سال پیش در دوران حکومت قاجار بنا شده است. با رفتن به این مسجد می‌توانید از سبک معماری ایرانی و قاجاریه آن که از شکوه و جذابیت خاصی برخوردار است دیدن کنید. این مسجد سالانه مورد بازدید بسیاری از توریست‌های علاقمند به هنر و بناهای تاریخی قرار می‌گیرد.

 

خرید در ارزان‌ترین مراکز خرید کیش

۱۸ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران