جاذبه‌های معروف کیش (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری کیش
جاذبه‌های معروف کیش (قسمت دوم)

جزیره کیش با توجه به مساحت کوچکی که دارد جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است. به طوری که بازدید از همه آن‌ها در یک روز امکان پذیر نخواهد بود. در مقاله جاذبه‌های معروف کیش به چند مورد از دیدنی‌ترین جاها که هر توریستی باید در سفر خود به این جزیره بازدید کند را معرفی کردیم. در این مقاله به ادامه همین موضوع پرداخته و گردشگران تور کیش را با سایر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این جزیره زیبا آشنا می‌کنیم. پس برای بالابردن اطلاعات خود و استفاده کردن از حداکثر زمانی که در تور کیش اختصاص داده‌اید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

آب انبار کیش (Cistern)

در بین جاذبه‌های گردشگری کیش جا دارد که نامی از آب انبار کیش ببریم. این آب انبار قدمتی بسیار زیاد ندارد. به طوری که اولین بار در سال ۱۳۷۱ به بهره‌برداری بومیان کیش برای تامین اب آشامیدنی رسید. خوشبختانه جزیره کیش خیلی سریع پیشرفت کرد و امروزه بومیان برای تامین اب خود نیازی به این آب انبار ندارند. در عوض اینبار موفق شد تا با سبک معماری و طریقه ساختی که داشت توجه گردشگران را به خود جلب کند. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز در سفر خود به کیش حتما از این آب انبار خاص و زیبا دیدن کنید.

 

معرفی تفریحات خانوادگی در سفر به کیش

پارک ساحلی میر مُهَنا کیش (Mirmohana)

امکان ندارد گردشگری به جزیره زیبای کیش سفر کند، اما از مجذوب یکی از بهترین پارک‌های ساحلی کیش یعنی پارک ساحلی میر مهنا نشود. این پارک ساحلی فکر همه چیز را برای تامین رفاه و خوشگذرانی مسافران کرده است. به طوری که از رستوران‌های شیک با منو غذایی لذیذ گرفته تا انواع تفریحات هیجان‌انگیز آبی را می‌توانید در آن پیدا کنید. علاوه بر آن آلاچیق‌هایی برای نشستن و گذراندن اوقات خوش در آن تعبیه شده است. در حالت کلی این پارک ساحلی به دو بخش تقسیم شده است. بخش اول یا به عبارتی دیگر فاز اول پارک ساحلی میر مهنا فضایی برای تفریح و پیاده‌روی گردشگران محسوب می‌شود. در حالی که فاز دوم پارک ساحلی میر مهنا بیشتر برای ماهیگیری ماهیگیران اختصاص یافته است.

روستای باغو کیش (Garden Village)

اگر دوست دارید تا از بین جاذبه‌های گردشگری کیش مکان متفاوتی را برای بازدید و گذراندن وقت خود انتخاب کنید حتما سری به روستای باغو بزنید. این روستا در حقیقت تنها روستایی است که امروزه در محدوده جزیره کیش می‌توان پیدا کرد. شما می‌توانید به این روستا رفته و از سبک سنتی و قدیمی آن که هنوز هم حفظ شده است لذت ببرید. حتما دوربین عکاسی خود را در بازدید از روستای باغو به همراه داشته باشید تا از خانه‌های روستایی و سیاه چادرها و ... عکس‌های زیبایی بگیرید.

پارک ساحلی سیمرغ کیش (Phoenix Beach Park)

پارک ساحلی سیمرغ از دیگر جاذبه‌های گردشگری زیبای کیش است که با چشم‌انداز زیبایی که دارد توانسته است توریست‌های زیادی را جذب خود کند. به خصوص اگر به همراه خانواده و کودکان خود تور کیش را انتخاب کرده‌اید پارک ساحلی سیمرغ انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود. چرا که می‌توانید در این مکان فضای مناسب و سالمی را برای انواع تفریحات خانوادگی مثل دوچرخه‌سواری، زمین بازی برای بدمینتون، پینگ پنگ، اسکیت، دوچرخه سواری و ... پیدا کنید. همچنین امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی و پارکینگ از مزیت‌های این مکان زیبا هستند.

 

۳ مجموعه تفریحی در سفر به کیش

دلفیناریوم

تور کیش بدون بازدید از دلفین‌ها و نمایش‌های دیدنی‌ آن‌ها ناتمام خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم حتما در این سفر سری به دلفیناریوم یا همان پارک دلفین‌های کیش بزنید. البته در این مکان علاوه بر نمایش جذاب دلفین‌ها می‌توانید از سرگرمی‌های دیگری مثل بازدید از باغ پرندگان و سفره‌خانه سنتی نیز استفاده کنید. پارک دلفیناریوم تنها پارک با این تم و سبک است که در ایران همتایی ندارد. به همین دلیل مطمئنا با رفتن به آن خاطرات خوشی را برای خود و خانواده خود ایجاد خواهید کرد.

خانه اعیانی کیش

اگر به مکان‌های تاریخی و قدیمی علاقه دارید، خانه اعیانی کیش دقیقا همان چیزی است که عاشقش خواهید شد. این جاذبه‌ دیدنی کیش در فاصله تقریبی ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است. هنوز هم باستان شناسان نمی‌توانند به طور دقیق به هدف ساخت چنین خانه باشکوهی در زمان‌های قدیم در این منطقه پی ببرند. سبک معماری آن شباهت بسیار زیادی به خانه‌های سلطنتی و اعیانی کاشان دارد.

مجموعه‌ی آوای خلیج فارس

از دیگر مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کیش مجموعه آوای خلیج فارس است. شما می‌توانید با رفتن به این مکان بزرگ‌ترین آب نمای موزیکال خاورمیانه را مشاهده کنید. علاوه بر آن می‌توانید از تفریحات دیگری مثل کنسرت‌ها، سینما، تئاتر و ... که در این مکان برگزار می‌شوند نیز لذت ببرید.

 

تجربه سرما در کافه یخی کیش

درخت ۲۰۰۰ ساله لور

از جمله جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش درخت ۲۰۰۰ ساله لور است. این درخت به دلیل شکوه و قدمتی که دارد امروزه به یکی از پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی این جزیره زیبا تبدیل شده است. البته این درخت‌ را بومیان با نام‌های مختلفی از جمله درخت سبز یا درخت انجیر معابد نیز می‌شناسند. پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر خود با تور کیش از این درخت کهن که می‌توان گفت قدیمی‌ترین جاذبه جزیره است دیدن کنید.

پلاژ و کلوپ مخصوص شنا برای بانوان و آقایان

از اصلی‌ترین تفریحاتی که در جزیره کیش نباید فراموش کرد شنا و آب تنی در آب‌های نیلگون خلیج فارس است. برای این کار پلاژها و مکان‌های مخصوصی تعبیه شده است گردشگران می‌توانند با رفتن به آن‌ها از لذت این تفریح برخوردار شوند. در این پلاژها خدمات رفاهی مثل کمد لباس، رختکن، دوش، کافی‌شاپ و ... فراهم هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن بهترین تجربه در سفر به کیش سری به پلاژ بانوان کیش نیز بزنید.

۰۶ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران