جاذبه‌های معروف کیش (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری کیش
جاذبه‌های معروف کیش (قسمت اول)

هر گاه ایرانیان تصمیم بگیرند تا سفری دلنشین به یکی از مقاصد گردشگری داخلی داشته باشند، تور کیش اولین گزینه‌ای است که به ذهن‌ می‌رسد. زیرا این جزیره زیبا با جاذبه‌های گردشگری متنوع و تفریحات گوناگونی که دارد همه چیز را برای داشتن سفری فوق‌العاده فراهم می‌کند. اگر شما جز افرادی هستید که برای اولین بار تصمیم گرفته‌اید تا از جزیره کیش دیدن کنید و هیچ آشنایی با جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی آن ندارید ما را در این مقاله همراهی کنید. در این مقاله قصد داریم تا مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کیش را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

 

بوستان آهوان کیش (Gazelles Park)

اگر به محیط‌های متفاوت و حیات وحش علاقه دارید بازدید از بوستان آهوان کیش جز بایدهای برنامه شما در سفر به این جزیره خواهد بود. در این بوستان فرصت دیدن آهوهایی که به طور آزاد در محوطه آن قدم می‌زنند را به دست خواهید آورد. به طور تقریبی حدود ۲ هکتار زمین به این بوستان اختصاص داده شده است. البته علاوه بر آهوها شما می‌توانید از حیوانات دیگری نظیر شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن، انواع پرندگان و ... را در این مجموعه مشاهده کنید. آنچه بوستان آهوان کیش را از باغ‌وحش‌هایی که تا به حال دیده‌اید متمایز می‌کند زندگی حیوانات به طور آزاد در آن می‌باشد.

 

برترین سواحل و پارک‌های ساحلی کیش

اسکله تفریحی کیش  (Grand Recreational Pier)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری کیش که هر گردشگری در طول مدتی که در آن اقامت دارد دیدن می‌کند، اسکله تفریحی کیش است. می‌توان گفت این اسکله در بالاترین نقطه خلیج فارس واقع شده است. در نتیجه با رفتن به آن می‌توان از منظره زیبای خلیج نیلگون نهایت لذت را برد. علاوه بر آن به دلیل استقبال مردم تفریحاتی نظیر ماهیگیری، قایق‌رانی، جت اسکی، فضای مناسب برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ... در آن فراهم شده است. این اسکله تقریبا نیم کیلومتر طول دارد و علاقه مندان می‌توانند از کافه‌ها و رستوران‌های اطراف این اسکله استفاده کنند.

جزیره هندورابی (Hendorabi Island)

اگر دوست دارید تا با رفتن به مکانی دنج و آرام لذت سفر خود با تور کیش را چند برابر کنید، جزیره هندورابی کیش از بهترین گزینه‌های ممکن است. جزیره زیبای هندورابی در فاصله ۲۵ کیلومتری از کیش قرار گرفته و به راحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. آنچه این جزیره را منحصر به فرد و جذاب می‌کند دور بودن آن از زندگی شهری و خالی از سکنه بودن آن است. به طوری که گفته می‌شود تعداد بومیان این جزیره زیر ۲۰۰ نفر بوده و بازدید از آن تجربه خاصی خواهد بود. پس اگر تا کیش سفر کردید هرگز بازدید از جزیره هندورابی را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش فراموش نکنید.

کشتی یونانی (Greek Ship in Kish)

از جمله جاذبه‌های گردشگری کیش که بازدید از آن به مسافران توصیه می‌شود، کشتی یونانی غرق شده در سواحل خلیج فارس است. این کشتی در سال ۱۳۴۵ در حالی که یونانیان ذخایر نفتی را با خود حمل می‌کرد، دچار مشکل فنی شده و در همین خلیج غرق شد. یونانیان تلاش‌های بسیاری برای نجات کشتی کردند ولی از آنجایی که همه تلاش‌هایشان بیهوده بود، کشتی را به آتش کشیده و آن را ترک کردند. از آن تاریخ بعد لاشه کشتی به دلیل منظره‌ای که در ساحل ایجاد کرده با استقبال گردشگران روبرو شد. به طوری که امروزه مسافران بدون بازدید از آن کیش را ترک نمی‌کنند. بهترین زمان برای بازدید از کشتی یونانی ساعات نزدیک به غروب خورشید است. زیرا مشاهده غروب آفتاب از این منظره زیبایی خاص خود را دارد.

 

گشت ‌و گذار یک روزه در جزیره کیش

شهر زیر زمینی کاریز (Kariz Underground)

شهرهای زیرزمینی همواره موفق شده‌اند تا توجه توریست‌ها را به خود جلب کنند. کیش نیز یکی از دیدنی‌ترین شهرهای زیرزمینی باستانی را در دل خود جای داده است. شهر زیر زمینی کاریز در کیش با قدمتی در حدود ۲۷۰ تا ۵۷۰ سال امروزه به یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کیش تبدیل شده است. طبق گفته باستان شناسان این شهر در ایام قدیم با هدف تامین آب آشامیدنی بومیان منطقه به شکل قنات‌هایی ساخته شده است. شهر زیر زمینی کاریز مساحتی در حدود ۱۰ هزار متر مربع دارد که در ۱۶ متری زمین ساخته شده است. آنچه این شهر زیر زمینی را از نمونه‌های مشابه خود متمایز می‌کند بافت دیواره‌های آن است که از جنس صدف، سنگواره و مرجان‌های دریایی تشکیل شده است.

شهر حریره کیش  (Harireh Historical City)

نمی‌توان صحبت از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کیش کرد، ولی نامی از شهر حریره به میان نیاورد. این شهر قدیمی که متعلق به دوران پنجم تا ده‌ام هجری است یکی از آثار ملی ایران محسوب می‌شود. امروزه خانه‌ها و بناهای قدیمی از آن دوران در این شهر دیده می‌شوند که نشان از اهمیت این منطقه در زمان‌های قدیم (حدود ۸۰۰ سال پیش) دارد. به طوری که گفته می‌شود در گذشته این منطقه یکی از بهترین مکان‌های کیش برای سکونت محسوب شده و خانواده‌های سلطنتی و اعیانی در آن زندگی می‌کردند.

 

۷ تفریح شبانه در سفر به کیش

ساحل مرجان کیش (Coral Coast)

بدون شک ساحل‌ها به عنوان مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کیش شناخته می‌شوند. اما در این میان ساحل مرجان کیش از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که صخره‌های مرجانی، گونه‌های متنوع آبزیان و چشم‌انداز زیبای خلیج فارس زیبایی آن را چندین برابر کرده است. به همین دلیل توریست‌ها سعی می‌کنند تا زمانی را برای گذراندن در محدوده این ساحل اختصاص دهند. اگر در سفر به جزیره کیش از ساحل مرجان دیدن کردید حتما قایقی کرایه کنید تا از آرامش و آب زلال خلیج فارس در این ممنطقه لذت ببرید. این ساحل یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش است.

گذر هنرمندان کیش (Artists’ Passage Island)

جدیدا مکانی با عنوان گذر هنرمندان کیش در این جزیره زیبا تاسیس شده است. این مکان که به شکل مکانی برای پیاده‌روی و قدم زدن ساخته شده با مجسمه‌هایی از شخصیت‌های به نام ایرانی تزیین شده است. اگر به پیاده‌روی علاقه دارید حتما در سفر خود به این گذرگاه سر زده و از تندیس‌های مربوط به برخی هنرمندان ایرانی لذت ببرید.

 

۶ رستوران کیش برای خوردن بهترین فست‌فودها

۳۰ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران