معرفی جاذبه‌های طبیعی جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
معرفی جاذبه‌های طبیعی جزیره کیش

کیش به عنوان محبوب‌ترین جزیره گردشگری ایران، پر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی است. به هنگام سفر با تور کیش به همراه خانواده یا به تنهایی، بازدید از مناطق زیبا و طبیعی این جزیره را فراموش نکنید. اگر از علاقه‌مندان طبیعت و گردش در سرزمینی بی‌ریا هستید، از مناظر طبیعی کیش دیدن کنید تا کمی حالتان خوب شود. کلبه هور، روستای باغو، سایت پرندگان و پارک آهوان از ۴ منطقه پر طرفدار این جزیره محسوب می‌شود.

 

کلبه هور

در غرب جزیره کیش منطقه‌ای به نام هور وجود دارد. هور، دماغه‌ای با صخره‌های سنگی است که تماشای برخورد موج های بزرگ با آنها بسیار لذت بخش و هیجان‌انگیز است. در کلبه هور حفره هایی را می‌بینید که هنگام برخورد موج به صخره‌ها، از میان شکاف‌های آن، آب به سمت بالا فوران می‌کند و تصویری زیبا را در پیش روی شما به نمایش در می‌آورد. در این منطقه، فضای تفریحی خوبی برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است که شامل آلاچیق، نیمکت، میز، باربیکیو و نورافکن‌های بزرگ می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند انواع آبزیان ، لاکپشت و صدف‌های زیبا را درون آب‌های زلال خلیج فارس تماشا کنند و از تفریحاتی همچون غواصی درکیش و ماهیگیری لذت ببرند. عمق سایت غواصی کلبه هور تا ۸ متر می‌رسد و گزینه بسیار خوبی برای ماجراجویی در کیش به شمار می‌رود. علاوه بر این، امکان بازدید از غاری به عمق ۵ متر در ساحل جنوبی وجود دارد. در فاصله ۲۰۰ متری از ساحل کلبه هور، لنج به گل نشسته‌ای وجود دارد که محل خوبی برای عکاسی هنرمندانه است.

 

مراکز ورزشی جزیره کیش

 

روستای باغو

گذارن چند ساعت در آرامش روستا، در میان همهمه شلوغی بازار، ساحل و هتل‌ها، می‌تواند برایتان کمی متفاوت و لذت‌بخش باشد. روستای باغو تنها منطقه به جامانده از زمان‌‌های دور واقع در جنوب غربی جزیره کیش محسوب می‌شود. این روستا همچنان اصالت خود را حفظ کرده و بهترین مکان برای آشنایی با سبک زندگی مردمان قدیم کیش است. در این روستا می‌توانید به بازدید از خانه‌ها، مسجد تاریخی، درختان کهنسال لور و درختان کمیابی از گونه‌های درخت انجیر بروید. بومیان روستای باغو در ورودی این روستا چادرهای سیاه رنگ سنتی را برپا کرده‌اند که گردشگران بتوانند از پخت نان محلی، غذاهای سنتی، برگزاری جشن‌ها و مراسم سنتی بهره ببرند. امرار معاش مردم روستای باغو از راه دامداری و تولید و فروش عسل است. قبرستان ۱۰۰۰ ساله‌ای در این روستا وجود دارد که ممکن است بازدید از آن برای برخی از گردشگران جالب باشد.

 

۴ ساحل دیدنی جزیره‌ی زیبای کیش

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، میدان غروب کیش (در نزدیکی کشتی یونانی)، جاده باغو

 

سایت پرندگان

تنوع زیستی قابل توجهی از جمله پرندگان بومی و مهاجر در جزیره کیش وجود دارد. تعداد برخی از گونه‌های پرندگان با گونه‌های موجود در اروپا برابری می‌کند. در زمستان جزیره کیش پذیرای دسته‌های مختلفی از پرندگان مهاجر است که به محض گرم شدن هوا، آنجا را ترک می‌کنند. در صورتی که از علاقه‌مندان محیط زیست و حیوانات هستید، زمستان فصل خوبی برای دیدن این موجودات زیبای پرنده است برای رسیدن به این سایت از مسیر باغ پرندگان عبور می‌کنید که در جنوب شرقی جزیره قرار گرفته است. در وسط این باغ یک برکه وجود دارد که در آن فلامینگوها، پلیکان‌های پا خاکستری و سفید، درنای تاج‌دار، قوها و انواع لک‌لک‌های مارابو قرار دارند و برای گردشگران محیطی کاملا طبیعی و جذاب با مناظر زیبا محسوب می‌شود.

 

۵ مرکز ماساژ و مراقبت از سلامتی کیش

آدرس: جزیره کیش، مسیر باغ راه کیش، پس از دروازه کرمان

 

بوستان آهوان

آهو یکی از زیباترین حیوانات آزاد در کشورمان است که از دیدن دویدن باوقار آنها در دشت و سبزه‌زار لذت می‌برید. یکی از اماکن دیدنی در جزیره کیش بوستان آهوان است که به این موجودات دوست‌داشتنی اختصاص یافته است تا در این زیستگاه آزادانه بگردند. در این بوستان می‌توانید به غیر از تماشای حیوانات، بر روی چمن‌زار پیک‌نیک کرده و در طبیعتی آرام وقت بگذرانید. مساحت این بوستان حدود ۲ هکتار است و حدود ۱۷ گونه از حیواناتی چون شیر، روباه، شغال، گوزن، میمون و پرندگان نیز در قفس نگهداری می‌شوند. علاوه بر آن بخشی برای بازی کودکان نیز در نظر گرفته شده است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، انتهای خیابان فردوسی

۰۳ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران