معرفی باغ پرندگان و آکواریوم جزیره کیش؛ جهان آسمان‌ها و دریاها

جاذبه‌های گردشگری کیش
معرفی باغ پرندگان و آکواریوم جزیره کیش؛ جهان آسمان‌ها و دریاها

کیش یکی از بهترین مقاصد ایران برای سفرهای کوتاه مدت و بلند مدت است. جزیره‌ای هیجان‌انگیز و پر از زیبایی‌های شگفتی ساز. جزیره‌ای که سواحل زیبایش دلربایند و فضاهای شهری‌اش خاطره‌انگیز. جزیره‌ای خلوت که در حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد اما همواره سرشار از مهمان است. جزیره‌ای که مرکزخریدهای مجلل در خود زیاد جای داده است و یکی از بهترین نقاط ایران برای انواع خریدها به حساب می‌آید. جزیره‌ای با لوکس‌ترین هتل‌های ایران و دنج‌ترین رستوران‌ها که بهترین غذاهای دریایی ایران را طبخ می‌کنند. جزیره‌ای پر از رویداد و جشنواره که در تمامی فصل‌های سال برگزار می‌شوند. در سفرتان با تور کیش اگر به دنبال کشف جهان آب‌ها و آسمان‌ها هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا باغ پرندگان و آکواریوم این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.

 


باغ پرندگان کیش؛ سرزمین پرواز ممنوع


در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره‌ی کیش مجموعه‌ای واقع شده است به نام دلفیناریوم که در این مجموعه می‌توانید به تماشای باغ پرندگان نیز بروید. جاییکه بیش از ۵۰ گونه از پرندگان مختلف در آن زندگی می‌کنند. پرندگانی که قفسی‌هایشان به دلیل زندگی در منطقه‌ای پرواز ممنوع احتمالا پریدن را فراموش کرده‌اند. پرندگانی رنگارنگ از طیف‌های مختلف که هرکدام یک زیبایی خاص و منحصر به فرد دارند. باغی که بازدید از آن هم برای یک تفریح خانوادگی مناسب است و هم برای یک تفریح مجردی. باغی که ۳ هکتار از ۱۰۰ هکتار مجموعه دلفیناریوم را به خودش اختصاص داده است و در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است. باغی که به دو بخش زیر تقسیم‌بندی می‌شود.

 

معرفی پارک آبی هیجان‌انگیز اوشن کیش

 

 

باغ پرندگان کیش

 


۱- بخش پرندگان قفسی


در این بخش که یک هکتار باغ را به خودش اختصاص داده است شما می‌توانید به تماشای قفس‌های مختلف بروید که در آن طیف‌های گوناگون پرندگان مختلف نگهداری می‌شوند. پرندگانی که برخی‌هاشان متعلق به قاره‌های دیگر نظیر آفریقا و اروپا هستند. پرندگانی که روی قفس‌شان اطلاعات جالبی درباره‌ی هرکدام از آنها نوشته شده است و شما می‌توانید با جزئیات بیشتر با آنها آشنا شوید. اطلاعاتی درباره زیستگاه، نوع تغذیه، تولید مثل و مواردی از این دسته.

 

 

باغ پرندگان کیش

 


۲- بخش پرندگان آزاد


اگر از تماشای پرواز لذت می‌برید، اگر آسمان را بدون پرنده نمی‌خواهید، اگر نگاه کردن به بال زدن دسته جمعی پرندگان حال شما را خوب می‌کند باید بدانید دو هکتار از این باغ به بخشی اختصاص داده شده است که در آن می‌توانید آزاد بودن پرنده‌ها را ببینید. بخشی پرطرفدار که می‌توانید حسابی در آن زمان صرف کنید تا حالتان جا بیاید. تماشای پرواز هنگامیکه خورشید در حال غروب کردن است و آسمان به نارنجی می‌گراید از زیباترین تصاویر کیش است که در این بخش باغ پرندگان می‌توانید به نظاره‌ی آن بنشینید.

 

۱۶ حقیقت شگفت‌انگیز که دانستن آنها شما را راهی سفر به کیش می‌کند

 

 

باغ پرندگان کیش

 

 

گونه‌های معروف پرندگان باغ پرندگان


همانطور که خدمتتان عرض کردیم در این باغ بیش از ۵۰ گونه از پرندگان مختلف نگهداری می‌شوند که معروف‌ترین آنها فلامینگوها، پلیکان‌های پاخاکستری و سفید، درنای تاج‌دار، قوها و انواع لک‌لک‌ها، طاووس‌ها، انواع طوطی‌های سبز، کاسکو، کاکاتوآلبا، ماکائو، قرقاول چینی، پنگوئن‌های پا سیاه، توکان و مرغ شاخ‌دار هستند. در این پارک همچنین جدای از پرندگان چنین حیوان معروف دیگر مانند تمساح گاندو، آهو و میمون نیز نگهداری می‌شود.

 

 

آکواریوم کیش؛ دیدن جهان زیر آبها


اگر از غواصی کردن واهمه دارید و یا فرصت این کار تا به حال برایتان فراهم نیامده است اما علاقه‌مند هستید جهان زیر آبها را ببینید، در سفر به کیش باید به این آکواریوم تشریف ببرید. جاییکه دو آکواریوم بزرگ برای نگهداری از انواع ماهی‌های بزرگ و کوچک را دارد. جاییکه هم برای تفریحات خانوادگی مناسب است و هم برای تفریحات مجردی. جاییکه مطابق با آمار مسئولینش سالانه یک میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

 

۱۰ کافه‌ی عالی کیش که این جزیره را خواستنی‌تر می‌کنند

 

 

آکواریوم جزیره کیش

 


آکواریوم بزرگ


آکواریوم بزرگ این مجموعه گنجایش ۵۰ هزار لیتر آب را دارد و در آن کوسه‌ها و ماهیان بزرگ نگهداری می‌شود. آکواریومی که دریا و اقیانوس را برای شما تداعی می‌کند و اگر به هنگامه‌ی ظهر به بازدید از آن بروید می‌توانید شاهد تماشای غذاخوردن ماهی‌هی بزرگ نیز باشید. این آکواریوم برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب است.

 

۴ ساحل دیدنی جزیره‌ی زیبای کیش که باید از آنها دیدن کنید

 

 

آکواریوم جزیره کیش

 


آکواریوم کوچک


آکواریوم کوچک این مجموعه نیز گنجایش ۲۰ هزار لیتر آب را دارد که بیش از ۷۰ نوع ماهی تزئینی و کمیاب در آن نگهداری می‌شود. ماهی‌هایی که در آب‌های شیرین زندگی می‌کنند و بسیار زیبا هستند. ماهی‌هایی که از آنها می‌توانید عکس‌های جذاب بیندازید و با کسب اطلاعات کردن درباره‌ی آنها اگر علاقه‌مند بودید مشابه‌شان را در شهرهای خودتان پیدا کنید و برای آکواریوم‌های شخصی‌تان بخرید.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در کیش انجام دهید

 

 

آکواریوم جزیره کیش

 


بخش دیرینه‌شناسی آکواریوم کیش


اگر از داشتن اطلاعات مختلف درباره‌ی حیوانات و جهان‌شان لذت می‌برید باید بدانید در مجموعه آکواریوم کیش بخشی علمی وجود دارد که با رفتن به آن می‌توانید از جهان انواع خزندگان ایران و جهان، پرندگان و پستانداران اطلاعات جالبی کسب کنید.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران