معرفی فرودگاه بین‌المللی باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی فرودگاه بین‌المللی باکو

آذربایجان کشوری زیبا در حاشیه دریاچه خزر، همسایه شمالی ایران است که در زمان‌های قدیم جزوی از کشورمان بوده است، سپس از ایران جدا شد و پس از فروپاشی شوروی، استقلال یافت. گردشگران زیادی از ایران به صورت زمینی و یا هوایی برای گذراندن تعطیلات خود به این شهر می‌روند و از اماکن دیدنی آن بازدید می‌کنند. شما نیز اگر قصد سفر با تور باکو را دارید، برای رفت‌و‌آمدی آسان‌تر و سفری آسوده‌تر بهتر است با فرودگاه باکو و امکاناتی که داراست، آشنا شوید.

 

فرودگاه بین‌المللی باکو Baku International Airport

فرودگاه باکو در کشور آذربایجان به نام فرودگاه بین المللی حیدر علی اف Heydar Aliyev International Airport شناخته می‌شود. این فرودگاه هر ساله مسافران بسیاری را در حدود ۳ میلیون نفر جابجا می‌کند و به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر باکو قرار گرفته است، به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی با دیگر نقاط جهان محسوب می‌شود.
طراحی و اجرای معماری این فرودگاه توسط یک شرکت ترکیه‌ای انجام شده است و با استفاده از به کار بردن چوب به شکل کلاه مردان اروپایی در قرن ۱۶ میلادی در آمده است.

 

معرفی ۱۳ مرکز تفریحی در باکو (قسمت اول)

Baku International Airport 

ترمینال‌ها

فرودگاه بین‌المللی باکو دارای ۲ ترمینال مسافربری مجزا و ۲ ترمینال باربری است. ساختمان ترمینال شماره ۱، ۱۲ راهرو دارد که مستقیما به هواپیما می‌رسد و پروازهای خارجی را شامل می‌شود. ترمینال شماره ۲ به پروازهای داخلی این فرودگاه اختصاص دارد. همچنین ترمینال‌های باربری فرودگاه باکو نیز با امکانات پیشرفته به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ترمینال‌ها در کشورهای هم رده خود به حساب می‌آید.

Baku International Airport 

امکانات فرودگاه باکو

برای راحتی مسافران امکانات رفاهی بسیاری در فرودگاه در نظر گرفته شده تا گردشگرانی که در انتظار هستند بتوانند از آنها بهره ببرند. در این فرودگاه، امکانات لازم برای افراد کم‌توان و یا کسانی که کودک به همراه دارند وجود دارد. از جمله زمین بازی برای کودکان، در طبقه سوم ترمینال ۱ فرودگاه که تنها برای مسافرانی قابل استفاده است که پاسپورت خود را ارایه کرده‌اند. علاوه بر اینها مرکز خدمات درمانی نیز در طبقه سوم ترمینال ۱ فرودگاه تعبیه شده تا در صورتی که مشکلی برای مسافران پیش آمد، به آنجا مراجعه کنند. همچنین کافه و رستوران، اینترنت رایگان، صرافی، دستگاه ATM و مکانی برای اجاره ماشین نیز وجود دارد. به دلیل اینکه در این فرودگاه برخی از پروازها توقف دارند و ممکن است مسافران ساعات طولانی را برای پرواز بعدی انتظار بکشند، مرکز اسپا نیز برای آرامش آنها در نظر گرفته شده است.

 

معرفی بهترین محله‌های باکو

Baku International Airport 

دسترسی به فرودگاه باکو

در سفرتان به باکو ممکن است لازم شود از فرودگاه تا محل اقامتتان و یا از شهر به سمت فرودگاه را بدون ترنسفر تور بروید، در این صورت چند راه برای رسیدن به شهر یا فرودگاه وجود دارد که در اینجا مطرح می‌کنیم:
ساده‌ترین راه استفاده از اتوبوس شاتل فرودگاه است. این اتوبوس‌ها با عنوان آئرو اکسپرس (Aero Express) در فرودگاه شناخته می‌شوند و حدودا هر نیم ساعت یک بار از فرودگاه به سمت مرکز شهر می‌روند و به ۲۴ ساعته فعال هستند. برای پرداخت هزینه این اتوبوس‌ها لازم است قبل از سوار شدن از کیسوسک ترمینال ۱، یک باکوکارت بخرید و از آن استفاده کنید.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در شهر باکو

Baku International Airport

با این اتوبوس می‌توانید در مدت حدود ۴۰ دقیقه از فرودگاه باکو به خیابان ۲۸ می بروید که در شمال شرقی مرکز شهر قرار گرفته و در نزدیک ایستگاه قطار مرکزی و ایستگاه متروی metro station 28 May است. همچنین در طول مسیر اتوبوس در ایستگاه مترو کوروغلو Koroğlu نیز می‌ایستد که می‌توانید با استفاده از خطوط سبز و قرمز این ایستگاه از مترو به دیگر نقاط شهر بروید. در مجموع متروی باکو دارای ۴ خط در سطح شهر است که با استفاده از نقشه آن می‌توانید به مقصد خود در هر کجای شهر بروید. مهم‌ترین ایستگاه‌های آن نیز ایستگاه ساحیل Sahil است که به ساحل دریای خزر منتهی شده و ایستگاه شهر قدیم Icherisheher که به بخش قدیمی شهر باکو می‌رسد، هستند. علاوه بر اینها، تاکسی نیز گزینه‌ای است که همیشه و در همه کشورها کاربرد دارد و به راحتی می‌تواند شما را به مقصد مورد نظرتان برساند.

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران