معرفی هتل ۵ ستاره تتروم باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی هتل ۵ ستاره تتروم باکو

باکو مملو از برندهای آشنا و هتل‌های ۵ ستاره‌ی مجلل و بزرگ است، اما هتلی که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم، در یک بنای تاریخی و در محلی فوق‌العاده عالی واقع شده است. با این وجود، بحث بر سر این هتل بسیار است و موافقان و مخالفان آن، نظرهای متفاوتی در موردش دارند. در نوشته‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، از امکانات، اتاق‌ها، ویژگی‌ها و ضعف‌های هتل ۵ ستاره تتروم باکو خواهیم گفت تا تصمیم گیری در مورد این هتل را برایتان راحت‌تر کنیم. پس اگر به دنبال انتخاب هتلی پنج ستاره برای تور باکو هستید، در ادامه همراه ما باشید.

 

درباره هتل ۵ ستاره تتروم باکو

این هتل با نام کامل Theatrum Hotel Baku یکی از زیرمجموعه‌های برند هتل‌های Resant به حساب می‌آید که هتل شاه پالاس باکو نیز از جمله دیگر مجموعه‌های اقامتی آن به حساب می‌آید. تتروم در خیابان نظامی -یکی از بهترین نقاط شهر برای گردشگران- بنا شده، خیابانی که ساخت آن به اواسط قرن ۱۹ میلادی بر می‌گردد و بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز مهم در همان حوالی قرار گرفته‌اند. مهم‌تر این که هتل در محل بدون تردد ماشین قرار گرفته و به همین دلیل فضایی آرام و جذاب‌تر هم دارد و همچنین دسترسی شما به خیلی جاهای مهم شهر از جمله میدان آبنما، راحت خواهد بود.

همان طور که قبلا گفتیم، هتل تتروم در یک ساختمان تاریخی قرار گرفته که به قدمت سالن تئاتر صمد وورگان (Samed Vurgun) در مقابل هتل است. سالنی که از گذشته‌ای دور به اجرای نمایش‌هایی از ادبیات روسیه می‌پرداخته و خیلی از گروه‌های مهم نمایشی، در آن‌جا به اجرا پرداخته‌اند.

هتل محیط خانوادگی و آرامی دارد و در مجموع شامل ۴۹ اتاق و سوییت می‌شود که همگی دارای درها و دیوارهای ضد صدا هستند. هتل تتروم رستوران و باری فوق‌العاده دارد اما فضای کم بنای آن باعث شده تا خیلی از مراکزی همچون اسپا یا استخر که در دیگر هتل‌های ۵ ستاره می‌بینیم را در آن‌جا شاهد نباشیم. یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به این هتل گرفته می‌شود، همین ضعف در امکانات رفاهی این چنینی است و در غیر این صورت، از نظر برخورد مسئولان و هتل‌داران، کیفیت غذا، اتاق‌ها و خیلی چیزهای دیگر، نمرات دریافتی هتل بسیار خوب است. البته این را هم باید مد نظر قرار داد که از نظر قیمتی نیز، هتل تتروم از بسیاری هتل‌های ۵ ستاره و حتی بعضی از هتل‌های ۴ ستاره نیز قیمت کم‌تری دارد و انتظارات مهمان‌داران نیز بر همین اساس باشد.

اتاق‌ها و سوییت‌های هتل تتروم

از همان ورودی هتل، شما مطمئن خواهید بود که از نظر بصری هتل تتروم زیبا خواهد بود و همین طور هم هست. از سالن‌های عمومی که به شکلی زیبا و سرزنده طراحی شده‌اند که بگذریم، محیط‌ اتاق‌های نیز کلاسیک، مجلل و چشم نواز طراحی شده است. تمامی واحد‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام شیک هستند اما حتی در سوییت‌ها نیز خبری از وان و جکوزی نیست. در همه‌ی اتاق‌ها میز تحریر و میز آرایش گنجانده شده و همگی دارای تلوزیون بزرگ و کانال‌های ماهواره‌ای هستند. این نکته را هم نباید فراموش کرد که اینترنت رایگان بی‌سیم و پر سرعت در تمامی بخش‌های هتل از جمله اتاق‌ها به صورت رایگان برقرار خواهد بود. اما خب تفاوت‌هایی بین اتاق‌ها و البته سوییت‌های جونیور وجود دارد که یک به یک مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

اتاق‌های استاندارد: ارزان‌ترین واحدهای هتل فضایی ۱۹ متری دارند و سیستم تهویه‌ی هوای مطبوع آن‌ها به صورت مرکزی تعیین می‌شود و دارای مینی بار و یک گاو صندوق کوچک هستند. بخش زیادی از فضای اتاق را تخت دو نفره یا دو تخت تک نفره پر خواهد کرد اما با این همه میز تحریر و آرایش برای آن‌جا در نظر گرفته شده و تلوزیون نیز به دیوار متصل است.

 

هتل و اسپا ۵ ستاره آلبا در باکو

اتاق‌های سوپریور: این اتاق‌ها یک درجه ارتقا نسبت به اتاق‌های استاندارد به حساب می‌آیند که فضایی به بزرگی ۲۳ متر مربع دارند و سیستم تهویه هوای مرکزی، مینی بار و گاو صندوق اختصاصی برای آن‌ها نیز وجود دارد. کیفیت بعضی از وسایلی که در اتاق قرار داده می‌شود مثل حوله‌ها بهتر است اما در مجموع تنها فضای بزرگ‌تر بوده که می‌تواند شما را مجاب به پرداخت بهای بیشتر برای این اتاق‌ها کنید.

اتاق‌های دلوکس: تمامی اتاق‌های استاندارد و سوپریور، یا منظره‌ی حیاط داخلی را دارند یا این که کلا منظره‌ای را پیش رو نخواهند داشت. اما پنجره‌های اتاق‌های دلوکس یا به سمت پارک باز می‌شوند یا به سمت خیابان Tarqovu مکانی محبوب برای خرید محسوب می‌شود، قرار دارد. سیستم تهویه هوای مطبوع این اتاق‌ها را خود مهمانان می‌توانند تنظیم کنند و مینی بار و گاو صندوق اختصاصی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

 

بهترین هتل‌های منطقه سبیل ریون در باکو

سوییت‌های جونیور: به غیر از اتاق‌ها، چند سوییت جونیور برای هتل در نظر گرفته شده که آن‌ها هم منظره‌ی داخلی داشته اما هم بزرگ‌تر از دیگر واحدها بوده و هم امکاناتی که اتاق‌های دلوکس در اختیارتان می‌گذارند را دارا هستند. این امکانات شامل سیستم تهویه مطبوع که از داخل اتاق تنظیم می‌شود، مینی بار، گاو صندوق اختصاصی، تجهیزات با کیفیت و .. می‌شود. البته این نکته نیز حائز اهمیت بوده که به خاطر فضای بزرگ سوییت‌ها، این واحدها دارای مبلمان کامل چرم بوده و فضایی شیک‌تر نیز دارند.

همه چیز در مورد اتاق‌ها و سوییت‌های هتل تتروم خوب است اما مسئله منظره‌ی اتاق‌ها ببرای بعضی‌ها آزاردهنده خواهد بود. به همین دلیل حداقل زمان انتخاب هتل می‌توانید با هماهنگ هتل مطمئن شوید که واحدها حداقل منظره‌ی حیات داخلی را داشته باشند.

خوراکی و نوشیدنی

این مجموعه دارای یک رستوران و یک بار است که هر دو ظاهری فوق‌العاده زیبا و جذاب دارند. رستوران تتروم با نام تاوادا از جمله بهترین رستوران‌های این منطقه به حساب می‌آید و کیفیت غذاهای آن به قدری خوب است که کم‌تر رستورانی در خیابان نظامی به پای آن‌جا می‌رسد. منوی رستوران تاوادا بسیار متنوع بوده و اکثرا شامل غذاهای بین‌المللی و چند غذای محلی می‌شود. همچنین می‌توانید انواع سالادها، سوپ‌های مختلف، دسرها و همچنین نوشیدنی‌های سرد و گرم را نیز در همان جا سفارش دهید. رستوران گنجایش ۸۲ نفر در داخل سالن خود را دارد اما فضای تراس آن بزرگ بوده و ۷۰ نفر نیز می‌توانند در آن‌جا بنشینند. صبحانه رایگان و بسیار با کیفیت هتل در همین محل از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح سرو می‌شود و برای وعده‌های نهار و شام نیز فعال است.

بار هتل تتروم در محل لابی قرار گرفته و نوشیدنی‌های متنوعی از جاهای مختلف جهان در آن‌جا گردآوری شده است. فضای لابی نیز دلچسب و زیباست و شستن در آن‌جا واقعا لذت بخش خواهد بود اما فضای محدود و گنجایش تا ۳۰ نفر، در بعضی شب‌های شلوغ کار را برای مهمانان هتل سخت می‌کند. این بار از ساعت ۸ صبح تا ۳۰ دقیقه بعد از نیمه شب فعال است.

 

هتل ۵ ستاره لوکس JW Marriott Absheron باکو

روم سرویس ۲۴ ساعته

یکی دیگر از مزیت‌های هتل، روم سرویس ۲۴ ساعته بوده و منوی مخصوص آن نیز در اتاق گذاشته شده و شما می‌توانید از بین خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف، هر زمان از روز که خواستید چیزی برای خود سفارش داده و در اتاق تحویل بگیرید.

جاذبه‌های نزدیک به هتل تتروم

با تمام محدودیت‌های هتل تتروم، این محل قرار گیری آن است که باعث شده خیلی از روزهای سال، اتاق‌هایش پر باشد. برای مثال، موزه ملی تاریخ آذربایجان، میدان آبنما، موزه ادبیات نظامی باکو و سالن اوپرا و باله، همگی کم‌تر از ۵۰۰ متر با درهای هتل فاصله دارند و برج دوشیزه، قصر شیروان شاه، مسجد محمد (ص) و مسجد تازه پیر نیز همگی بین ۷۰۰ متر تا ۹۰۰ متر از هتل تتروم دور هستند. جدا از این که شما عملا در خیابان نظامی خواهید بود که همه‌ی کسانی که به سفر باکو آمده‌اند، برای گشت و گذار به همان‌جا خواهند آمد.

در زیر لیستی از دیگر جاذبه‌های مهم باکو و فاصله‌شان با هتل را مرور کنیم:

  • میدان آزادی: ۱.۱ کیلومتر
  • ایستگاه قطار باکو: ۱.۳ کیلومتر
  • موزه فرش آذربایجان: ۱.۴ کیلومتر
  • برج‌های شعله: ۱.۸ کیلومتر
  • پارک آپلند باکو: ۱.۹ کیلومتر
  • مرکز خرید گانجلیک: ۳.۳ کیلومتر
  • مرکز فرهنگی حیدر علیف: ۳.۶ کیلومتر

نکاتی که درباره هتل تتروم باید بدانید:

  • منو مخصوص کودکان هم در روم سرویس و هم رستوران وجود دارد
  • شما می‌توانید، نوشیدنی دلخواه خود را در اتاق سفارش دهید
  • اتاق جلسات نیز در هتل در نظر گرفته شده که باید مبلغی اضافی برایش پرداخت کنید و از قبل برای در اختیار گرفتنش، هماهنگ کنید
  • هتل دارای پارکینگ نیست و اگر ماشین اجاره کرده باشید، باید در پارکینگ عمومی در همان نزدیکی آن را قرار دهید که شبی ۲ منات برایتان هزینه در پی خواهد داشت
  • سرویس خشک شویی با هزینه در دسترس مهمانان هتل است
  • امکان بردن حیوانات خانگی به این هتل را ندارید

 

۵ هتل لوکس نزدیک برج‌های آتش باکو

در آخر

هتل تتروم باکو در کنار اتاق‌ها و امکانات رفاهی خوبی که دارد، به خاطر این که در بنایی قدیمی و درست در مرکز شهر قرار گرفته، بعضی از امکانات خاص را نداشته و از این نظر در موضع ضعف است. با این حال قیمت پایین، نزدیکی به بسیاری از مراکز گردشگری و خرید، داشتن رستوران و بار عالی و سرویس دهی بسیار خوب، آن را به مکانی عالی برای اقامت بدل می‌کند. با این حال باید خودتان سبک و سنگین کنید که آیا این هتل، می‌تواند انتخابی خوب برای تور لاکچری باکو باشد یا باید به فکر هتل‌های ۵ ستاره دیگر باکو باشید که تعدادشان به هیچ وجه کم نیست.

آدرس: Mərdanov Qardashları Sabail rayon, Sabayil , AZ1000 Baku

شماره تماس: 00994125255525

۰۶ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران