معرفی بازارها و مراکز خرید باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی بازارها و مراکز خرید باکو

باکو به عنوان پایتخت آذربایجان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود. در کنار بازدید از جاذبه‌های تاریخی و ترکیبی بی‌نظیر از بافت مدرن و سنتی آن این شهر گزینه‌ای بسیار عالی برای عاشقان خرید است. چرا که در تور باکو می‌توانید از بازارهای رنگارنگ و محلی زیادی دیدن کرده و یا به مراکز خرید لوکس و مدرن آن بروید. در اغلب مغازه‌ها فروشندگان بسیار خوش برخورد بوده و بوتیک‌ها از تنوع بالای اجناس برخوردار هستند. همین سبب شده تا باکو به یک مکان مناسب برای خرید گردشگران تبدیل شود. مراکز خرید بهترین انتخاب برای داشتن خریدهای روزمره، پوشاک، انواع لوازم جانبی و ... در محیطی مدرن هستند. در حالی که بازارهای محلی حالتی سنتی‌تر داشته و حتی در صورتی که قصد خرید ندارید، رفتن به آن‌ها توصیه می‌شود. چرا که حس و حالی متفاوت داشته و برای ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد. چنانچه ایده خرید و بازارگردی در باکو برای شما نیز جذاب است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بازارها و مراکز خرید باکو آشنا کنیم.

 

مرکز خرید پارک بلوار باکو (Park Bulvar Mall Baku)

مرکز خرید پارک بلوار باکو در بنایی چند طبقه در مرکز شهر باکو واقع شده است. به طوری که علت نام‌گذاری آن به این نام قرار گرفتن آن در بلوار باکو است. این مرکز خرید تنها ۵ دقیقه با ایستگاه متروی ساحل باکو فاصله دارد. بنابراین گردشگران می‌توانند از طریق مترو دسترسی بسیار آسانی به آن داشته باشند. این ساختمان از شش طبقه با دو طبقه زیر زمین تشکیل شده است. گردشگران می‌تواند از بیش از ۹۹ فروشگاه در این مکان خرید کنند. تقریبا انواع محصولات مختلف از پوشاک گرفته تا لوازم الکترونیکی و خانگی را می‌توان در مرکز خرید پارک بلوار پیدا کرد. علاوه بر خرید این مکان امکان تفریح کردن را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. شما می‌توانید از ۶ سالن سینما با اکران همزمان فیلم‌های متفاوت، سینمای سه بعدی، افلاک نما، استودیو عکاسی، سوپرمارکت، رستوران‌ها و کافه‌ها دیدن کنید.

 

خرید از بازارهای باکو در پاییز

 

بوتیک‌های خیابان نظامی باکو (Nizami Street Baku)

از دیگر مکان‌های محبوب برای خرید کردن در باکو، خیابان نظامی است. این مکان تقریبا در محدوده مرکز شهر باکو قرار دارد و یک خیابان بزرگ عابر پیاده را با ده‌ها مغازه متنوع شامل می‌شود. خیابان نظامی باکو سرشار از انواع مغازه‌ها از جمله فروشگاه‌های بزرگ و کوچک و سوپر مارکت‌ها است. عاشقان خرید می‌توانند در این مکان مغازه‌های بسیار شیک از برندهای گران و لاکچری دنیا را پیدا کرده و خریداری کنند. همچنین به خاطر کافه‌ها و رستوران‌های شیک و گران قیمتش در میان گردشگران و همچنین بسیاری از بومیان به خوبی شناخته شده است. بدون اغراق می‌توان گفت که در مغازه‌های خیابان نظامی باکو تقریباً هر چیزی را که برای خرید تصور می‌کنید را پیدا خواهید کرد.

 

مرکز خرید گنجلیک مال باکو (Baku Ganjlik Mall Shopping Center)

مورد بعدی از مکان‌هایی که در سفر به باکو فرصت خرید کردن در آن را خواهید داشت، مرکز خرید گنجلیک مال است. این یکی از بزرگترین مراکز خرید معروف در شهر باکو است که برای جذب طیف وسیعی از خریداران طراحی شده است. این ساختمان در یک دهلیز مرکزی چهار طبقه ساخته شده که دسترسی مستقیم از ایستگاه مترو و اتوبوس را دارد. همین موضوع سبب شده تا گردشگران از هر نقطه از شهر باکو بتوانند با هزینه پایین سوار بر مترو یا خط اتوبوس مربوطه شده و از این مرکز خرید دیدن کنند. گنجلیک مال علاوه بر اینکه به عنوان یک مکان بی‌نظیر برای خرید کردن شناخته می‌شود بلکه امکانات تفریحی متنوعی را نیز در خود جای داده است. گنجلیک مال یک مقصد تفریحی است که با روکش‌های ماسه‌سنگ و نورپردازی‌های خلاقانه ساخته شده و شامل سینمای چندگانه، کافه‌ها، فروشگاه‌ها، مرکز سرگرمی و بسیاری موارد دیگر از این قبیل است.

 

مرکز خرید پورت باکو مال (Port Baku Mall Shopping Center)

اگر یک عاشق خرید به تمام معنا هستید بهتر است رفتن به پورت باکو مال را در سفر به این شهر از دست ندهید. مرکز خرید پورت باکو یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ باکو است که تنوع بالایی از مغازه‌ها و بوتیک‌ها را در خود جای داده است. این مرکز خرید با مساحتی در حدود ۳۲ هزار متر مربع علاوه بر مغازه‌هایی از برندهای محلی و بین‌المللی، مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌ها را نیز در خود جای داده است. به قدری تنوع برندها در پورت باکو مال بالا است که گردشگران آن را به عنوان مرکز خرید برندها می‌شناسند. از جمله مارک‌هایی که در پورت باکو مال می‌توان پیدا کرد عبارتند از:  Ralph Lauren، Chole، Givenchy، Stella McCartney، Tory Burch، Emilio Pucci  و بسیاری گزینه‌های دیگر. چنانچه بعد از ساعت‌ها خرید کردن خسته شدید یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های پورت باکو را انتخاب کرده و با سفارش غذا یا نوشیدنی مورد علاقه خود استراحت کنید.

 

معرفی چند مرکز خرید کوچک در باکو

 

مال ۲۸ باکو (Baku 28 Mall)

قطعا خرید کردن در مال ۲۸ باکو یکی از بهترین خاطرات شما خواهد بود. چرا که این مجموعه با داشتن مساحتی در حدود ۲۵ هزار متر مربع تنوع بالایی از اجناس را در اختیار شما قرار خواهد داد. گفته می‌شود که این مرکز خرید نام خود را از یک ایستگاه نزدیک به آن به نام ۲۸ می (May 28) گرفته است. موقعیت عالی، وسعت بزرگ، تنوع بالای اجناس و ... این مکان را به یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در باکو تبدیل کرده است. مال ۲۸ باکو در یکی از محله‌های رنگارنگ شهر واقع شده و از ۵ طبقه تشکیل شده است. این مرکز خرید شامل ۷۰ برند بین المللی و محلی با بیش از ۱۶ کافی شاپ، سالن تفریح و پارکینگ با ظرفیت ۳۵۰ خودرو است. پس با رفتن به این مکان خرید کردن تنها هدف شما نخواهد بود. چرا که می‌توانید علاوه بر خرید به سالن تفریح آن رفته و خود را با بازی‌های متنوع سرگرم کنید.

 

مرکز خرید مترو پارک باکو (Baku Metro Park Shopping Center)

یکی دیگر از مراکز خرید باکو که مورد توجه بسیاری از گردشگران و همچنین بومیان منطقه است، مرکز خرید مترو پارک نام دارد. مرکز خرید مترو پارک درست روبروی ایستگاه مترو نریمانوف قرار دارد. این منطقه مملو از انواع جاذبه‌ها گردشگری دوست داشتنی است که قبل یا بعد از خرید خود می‌توانید به آن‌ها در این محدوده نیز سر بزنید. همچنین قرار گرفتن آن در نزدیکی ایستگاه مترو سبب شده تا توریست‌ها بتوانند از نقاط مختلف باکو دسترسی آسانی به مرکز خرید مترو پارک داشته باشند. مترو پارک باکو بیش از ۶۰ فروشگاه دارد که می‌توانید در بین آن‌ها شاهد مغازه‌هایی از برندهای از BATA، UCB، Captain Silver، Mango،Penti  و بسیاری موارد دیگر باشید. مغازه‌های این مجموعه تنها محدود به انواع پوشاک و لباس نبوده و خریداران می‌توانند تعداد زیادی فروشگاه لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی و لوازم جانبی با تعدادی کافه، رستوران را نیز در آنجا پیدا کنند.

 

بهترین بازارهای خیابانی باکو

 

بازار سادارک باکو (Sadarak Bazaar Baku)

بازار سردک از جمله بازارهای بزرگ باکو است که تقریبا هر کالایی را که دوست داشته باشید در اینجا پیدا خواهید کرد. این یک بازار محلی بزرگ با اقلام بسیار متنوع، قیمت پایین و البته با کیفیت بالا است. معمولا گردشگران و ساکنان محلی باکو که قصد داشتن خریدهای ارزان و غیر برند را دارند بازار سادارک را انتخاب می‌کنند. در این بازار علاوه بر انواع اقلام وارداتی از بسیاری از کشورها اعم از لباس، آرایشی، جواهرات، سوغاتی، عطر و اقلام خانگی می‌توانید محصولات متنوع و تازه‌ای مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات و غیره را نیز پیدا کنید.

 

تازه بازار باکو (Baku Teze Bazaar)

تازه بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آذربایجان می‌باشد که در مرکز شهر باکو واقع شده است. به طوری که این بازار قدمتی در حدود ۸۰ سال دارد و بیشتر به خاطر غذاهای تازه و باکیفیتش از جمله غذاهای دریایی، ادویه‌جات، لبنیات، انواع میوه‌ها، سبزیجات، پنیر، گوشت و همچنین خاویار سیاه صید شده از دریای خزر شناخته می‌شود. این بازار همچنین دارای تعداد زیادی مغازه برای فروش اقلام محلی است که می توانید سوغاتی‌های زیبایی از جنس سرامیک، سفال، فرش و روسری ابریشمی را خریداری کنید.

 

سفری جذاب با کودکان به باکو

 

بازار سبز باکو (Baku Green Market)

بازار سبز یا به زبان ترکی آذری یاشیل بازار معروف‌ترین و همچنین محبوب‌ترین بازارهای محلی باکو است که در آن می‌توانید بهترین میوه‌ها و سبزیجات، محصولات لبنی، گوشت و سایر غذاهای محلی را پیدا کنید. قیمت محصولات در این بازار نسبت به سایر سوپرمارکت‌های باکو پایین است. همچنین می‌توانید بر سر قیمت‌ها با فروشندگان چانه زده و تخفیف‌های خوبی بگیرید. حتی اگر اهل خرید کردن هم نباشید برای داشتن یک تجربه جدید از بازارهای باکو توصیه می‌کنیم سری به بازار سبز آن بزنید.

 

باکو کورنر (Baku Corner)

آخرین مورد از جالب‌ترین مکان‌ها برای خرید کردن در باکو، باکو کورنر است. این مکان در مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو قرار داشته و مجموعه وسیعی از محصولات تولید شده توسط صنعتگران داخلی و خارجی را ارائه می‌دهد. در حقیقت باکو کورنر حالت نمایشگاهی دارد که برای کمک به کار زنان صنعتگر آذربایجان و همچنین ترویج روسری محلی زنان این کشور به نام کاگایی (Keagayi) که از ابریشم ظریف و نرم بافته شده، افتتاح گردیده است. چنانچه قصد رفتن به مرکز حیدر علی اف را دارید توصیه می‌کنیم حتما سری به باکو کورنر بزنید تا سوغاتی‌های خوبی برای دوستان و آشنایان و یادگاری‌های بسیار دوست داشتنی را برای خود خریداری کنید.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری باکو

۲۶ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران