راهنمای سفر به قشم در نوروز ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری قشم
راهنمای سفر به قشم در نوروز ۱۴۰۱

وقتی نوروز خیلی شهرها هنوز درگیر آخرین سرمای زمستانی هستند و بعضی دیگر خنکای اول بهار را تجربه می‌کنند، جنوب کشور گرم و دلچسب است. به همین خاطر است که تور قشم نوروز ۱۴۰۱ یا سفر به تور کیش در این ایام، طرفداران زیادی دارد. البته دلایل زیادی است که قشم تا این حد برای سفر نوروزی محبوب بوده و ما در این نوشته به مروری این دلایل خواهیم پرداخت و همچنین نکاتی را درباره این جزیره در ایام نوروز به شما یادآور می‌شویم.

 

آب و هوای قشم در ایام نوروز

از اواسط فروردین که بگذریم، گرمای قشم کاملا به سمت تابستان می‌رود اما در ایام نوروز هنوز می‌توان آن هوای مطبوعی که در فصول سرد جریان دارد را تجربه کرد با این تفاوت که احتمال بارش در این جزیره‌ی زیبا به حداقل می‌رسد. در مجموع آب و هوای قشم در ایام نوروز بسیار خوب بوده و گرمای آن کاملا قابل تحمل است و به همین ترتیب شما می‌توانید از جاهای مختلف این مقصد گردشگری زیبا دیدن کرده و به راحتی تمامی جاذبه‌های گردشگری آن‌جا را مرور کنید.

همان طور که می‌دانید، بازدید از بعضی از مراکز گردشگری قشم همچون جنگل حرا، دره‌ی ستارگان و ... به خاطر بودن در فضای باز، در فصل گرما کمی سخت است، به همین خاطر وضعیت آب و هوایی و دمای هوا در قشم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خوشبختانه شما می‌توانید در تور قشم نوروز ۱۴۰۱، به خوبی از همه‌ی جاذبه‌های جزیره بهره ببرید.

چطور به تور نوروزی قشم برویم؟

برای رفتن به قشم هم می‌توانید از طریق قطار اقدام کنید و هم مسیر طولانی رسیدن به سواحل جنوبی را با اتوبوس طی کرده و سپس با لنچ عازم قشم شوید. اما بهترین و راحت‌ترین روش، استفاده از تورهای هوایی قشم است که در نهایت از نظر هزینه نیز برایتان به صرفه خواهد بود. پیش فروش تورهای نوروزی قشم، مدتی است که در مقتدرسیر تابان آغاز شده و شما می‌توانید از میان چندین هتل و کلاس‌های پروازی مختلف، سفری مناسب خود و خانواده‌تان را برای تعطیلات تهیه کنید.

اما در هر حال اگر از طریق مسیر جاده‌ای یا ریلی خود را به بندرعباس رسانده باشید، باید از طریق یکی از بنادر شهید حقانی، شهید باهنر یا پل، سوار لنچ‌ها و کشتی‌هایی شوید که به مقصد جزیره قشم حرکت می‌کنند.

 

تجربه خرید در مرکز خرید ستاره قشم

چرا باید برای نوروز به قشم برویم؟

برای بسیاری، تور نوروزی باید مملو از تفریحات مختلف باشد، بتوانند از جاهای متفاوت دیدن کنند و به طبیعت گردی بپردازند و قشم تمام این گزینه‌ها را در خود دارد. تنوعی دلچسب از انواع تفریحات آبی در سواحل جزیره گنجانده شده و اگر جرعت به خرج دهید، حتی می‌توانید به زیر آب رفته و از زیبایی‌های اعماق دریا نیز دیدن نمایید. برای طبیعت گردی می‌توانید به جاهایی بروید که در سطح جهان شگفتی محسوب می‌شوند. جنگل‌های حرا یا دره‌ی ستارگان یا چندین نقطه‌ی طبیعی دیگر هستند که واقعا شما را حیرت زده می‌کنند.

اگر اهل خرید هم باشید، می‌دانید که قشم یکی از بهترین گزینه‌های شما برای این کار خواهد بود. مراکز خرید این جزیره مملو از اجناس عالی خارجی است که با قیمتی بسیار خوب به فروش می‌رسند.در ادامه بعضی از جاذبه‌های گردشگری مهم قشم را با هم مروری می‌کنیم.

برترین جاذبه‌های گردشگری قشم که در تور نوروزی باید به سراغشان بروید

سواحل قشم

قشم همچون دیگر جزایر گردشگری، چندین ساحل زیبا و جذاب دارد که می‌توانید برای تفریح به آن‌جاها مراجعه نمایید. ساحل زیتون یکی از سواحل محبوب قشم است که با پارکی سرسبز پشت خود و دریایی با آب شفاف پیش رویش، همیشه مملو از جمعیت گردشگران است و همه در حال تفریح در آن‌جا هستند. در کنار چنین ساحل‌های محبوب، سواحلی خاص و دنج هم در قشم پیدا می‌شود. ساحل سوزا از این دست است که زیبایی منحصر به فردی داشته و اغلب در آن‌جا خبری از شلوغی بیش از حد نیست. اگر به جزیره هنگام در نزدیکی قشم بروید، می‌توانید ساحل نقره‌ای را نیز از نزدیک ببینید که جزو استثنایی‌ترین سواحل کشورمان به حساب می‌آید.

جنگل حرا

یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران، جنگل حرای قشم است که باید با قایق‌ به سراغشان بروید. این هزارتوی طبیعی شبیه به هیچ چیزی نخواهد بود که تا به آن لحظه دیده‌اید. جنگل حرا که آن را به نام جنگل دریایی نیز می‌شناسند، در مناطق گرم سیر رشد کرده و در زمان جزر، ریشه‌های آن‌ها کاملا از آب در می‌آید و تصویری زیبا را شکل می‌دهد و قتی هم که موقع مد می‌شود، شبیه به بوته‌هایی هستند که روی آب شناورند. ارتفاع این درختان زیبا تا ۶ متر هم می‌رسدو یک تصفیه کننده طبیعی آب شور به آب شیرین به حساب می‌آیند.

 

معرفی هتل ۴ ستاره آرتا در قشم

دره‌ ستارگان و تنگه چاهکوه

دو تا از جاهای خاصی که حتما در سفر به قشم باید از آن‌ها بازدید کنید، دره ستارگان قشم و تنگه چاهکوه است که با توجه به آب و هوای دلپذیر اول بهارف سفر نوروزی به قشم، یک فرصت ایده‌آل برای این کار به حساب می‌آید. هر دوی این مناطق به خاطر شکل خاص صخره‌هایشان معروف است. دره‌ی ستارگان که گذشتگان اعتقاد داشتند به خاطر برخورد ستار‌ه‌ای به این شکل در آمده، در واقع به خاطر رسوبی که قرن‌ه به خود دیده، این فرم‌های خاص را به دست آورده و در دنیا معروف است و تنگه چاهکوه نیز با داشتن صخره‌هایی که درون خود سوراخ‌های کوچک و بزرگ دارند و چاه‌هایی که در کفش ایجاد شده، جاهایی خاص برای دیدن است. برای رفتن به این دو منطقه، حتما یک دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا بتوانید عکس‌هایی عالی از گردش خود ثبت کنید.

جزیره گردی

یکی دیگر از فعالیت‌های دلچسب در سفر به قشم، بازدید از جزایر زیبا ناز و هنگام است. همانطور که گفتیم در جزیره هنگام شما می‌توانید یکی از زیباترین و خاص‌ترین سواحل کشورمان را مشاهده کرده و در جزیره یا بهتر است بگوییم جزایر ناز، زیبایی این خشکی‌های کوچک به هم چسبیده در دل آب را از نزدیک مشاهده نمایید.

 

معرفی قلعه پرتغالی‌ها در قشم

تفریحات آبی در قشم

یکی از بخش‌های جذاب سفر به قشم که برای تمامی اعضای خانواده لذت بخش خواهد بود، تفریحات آبی در قشم است. مهم نیست از تفریحات آرام مثل قایق سواری، پدل بورد یا کارهایی از این دست لذت می‌برید یا اهل کارهای هیجان انگیز  مثل پاراسیلینگ و جت اسکی و اسکی روی آب باشید، تمامی این موارد را می‌توانید را در سواحل قشم امتحان کنید. همانطور که گفتیم، تورهای غواصی نیز در قشم برگزار می‌شود که با شرکت در آن‌ها به دیدن زیبایی‌های اعماق آب و ماهی‌های رنگارنگ خواهید رفت.

خرید در قشم

اگر در فکر این هستید که بخشی از سفر خود را در برای خرید کردن اختصاص دهید، حتما از بودن در قشم راضی خواهد بود چون این جزیره، چندین مرکز خرید بزرگ و بازارهای مختلف دارد و که اجناس بسیار متنوعی در آن جا به فروش می‌رسد. البته قشم دیگر مثل گذشته خیلی ارزان نیست، اما تنوع اجناس وارداتی و مراکز خرید متنوعش باعث می‌شود تا خیلی‌ها در نهایت آن‌جا را به چشم یک مقصد خرید بشناسند. از جمله بهترین مراکز خرید قشم می‌توان به بازار ستاره، مجتمع تجاری سیتی سنتر، بازار بزرگ فردوسی، مرکز خرید پردیس، بازار خلیج فارس و مرکز خرید مرجان اشاره کرد. این مراکز عموما از ساعت ۹ صبح به فعالیت می‌پردازند.

البته این‌ها تنها بخشی از جاذبه‌های قشم هستند و شما می‌توانید در جنگ‌های نوروزی، کنسرت‌های متنوعی که در این ایام برگزار می‌شود و دیگر برنامه‌های تفریحی شرکت کنید. در مجموع قشم در ایام نوروز آنقدر جذاب است که روزها می‌تواند تمامی اعضای خانواده شمااز بزرگ‌ترها تا کوچک‌ترها را سرگرم کند.

برترین هتل‌های قشم برای سفر نوروزی به این جزیره

اما برای تور نوروزی قشم، کدام هتل‌ها را می‌توانید انتخاب کنید؟ در این باره کاملا باید طبق سلیقه خود عمل کنید. قشم هتل‌های خیلی بزرگ که در خود امکانات تفریحی متنوع داشته باشند را ندارد و جاهایی مثل هتل سورینت با داشتن استخر، سالن ورزش و امکاناتی از این دست می‌تواند انتخابی مناسب به حساب می‌آید.

از میان‌ هتل‌های سه ستاره قشم و نسبتا ارزان جزیره، هتل‌های خلیج فارس یا سان سیتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هر دوی این هتل‌ها دارای فضای بزرگ و اتاق‌های شیک و تمیزی هستند. همچنین هر دو دارای رستوران نیز بوده و از از نظر امکانات رفاهی کاملا مجهزند. اما هتل خلیج فارس چشم انداز زیبای دریا را پیش رو داشته و تا ساحل تنها چند قدم دور است.

 

بهترین هتل‌های نزدیک به فرودگاه قشم

هتل‌های ۴ ستاره نیز انتخاب بسیار عالی در قشم به حساب می‌آیند که هم شیکی هتل‌های گران قیمت را داشته و هم هزینه‌ی سنگین هتل‌های لاکچری را روی دست شما نمی‌گذارند. در میان هتل‌های ۴ ستاره قشم، هتل‌های آرتا، آتامان، ساحل طلایی، آوینا و بوتیک هتل ایرمان را می‌توان پیشنهاد کرد. مخصوصا هتل ساحل طلایی قشم که هتلی قدیمی‌ست که نوسازی شده و در ساحل امکانات گسترده‌ای برای انجام انواع تفریحات آبی از جمله قایق پدالی، اسکی روی آب، جت اسکی و ... را برایتان فراهم کرده است. لوتیک هتل ایرمان نیز که به نسبت از دیگر هتل‌های 4 ستاره جزیره گران‌تر است، با ظاهری بسیار شیک، اتاق‌های مجلل و امکانات کامل و همچنین نزدیکی به مراکز خرید، گزینه‌ای مناسب برای سفر شما خواهد بود.

نکاتی که باید درباره تور قشم نوروز 1401 بدانید

  • هوای قشم در این ایام رو به گرمی می‌رود و پیشنهاد می‌کنیم که لباس‌های خنک خود را همراه داشته باشید.
  • برای تفریح در ساحل و گردش‌های آبی، حتما کرم ضد آفتاب، کلاه آفتابگیر و دمپایی را در چمدان خود لحاظ کنید.
  • هزینه‌ی پروازها به قشم در ایام نوروز کمی بالاتر از دیگر مواقع سال است.

۰۱ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران