راهنمای سفر به قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس

جاذبه‌های گردشگری قشم
راهنمای سفر به قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس

قشم بزرگترین جزیره آب‌های خلیج فارس است که در طول سال، گردشگران زیادی به خود می‌بیند. بهترین فصل برای سفر با تور قشم به این جزیره اسرارآمیز از اوایل پاییز تا اواسط بهار است. در این زمان هوای معتدل، حرکت خرچنگ‌ها، پرش دلفین‌ها، تماشای اثر فیتوپلانکتون‌ها و بسیاری دیگر از زیبایی‌های طبیعت، شما را به رفتن و دیدن این شگفتی‌ها جذب می‌کند. پس با ما همراه باشید تا کلیاتی درباره چگونگی سفر به این منطقه را بخوانید.

 


مسیرهای رسیدن به قشم


قشم مساحتی در حدود ۱۴۹۱ کیلومتر مربع دارد و در استان هرمزگان قرار دارد. دو راه برای رسیدن به این جزیره وجود دارد. مسیر هوایی که مستقیما در فرودگاه قشم پیاده خواهید شد و با یک تاکسی می‌توانید به یکی از روستاهای اطراف فرودگاه و یا شهر قشم که به مقدار ۴۹ کیلومتر از فرودگاه، حدود ۵۰ دقیقه الی یک ساعت فاصله دارد، بروید و اسکان کنید.

 

دلایلی که چرا هر گردشگری باید از جزیره قشم در ایران بازدید کند

 

 

قشم

 


مسیر دوم به صورت دریایی است. در واقع اگر با پای پیاده سفر می‌کنید، لازم است شما خود را از شهرتان به بندرعباس برسانید و از آنجا سوار شناور شده و به جزیره قشم بروید و اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید که بهتر است ماشین خود را داخل کشتی گذاشته و به جزیره ببرید که در این صورت لازم است ابتدا خود را به بندر پل در استان هرمزگان برسانید و سپس به ‌وسیله‌ لنج، همراه با خودرو، به مقصد سفر کنید. پس از رسیدن به جزیره حدود ۶۰ کیلومتر تا شهر قشم فاصله دارید که حدود یک ساعت زمان می‌برد. اگر در روستاهای اطراف سکونت کنید که بسته به انتخاب مسیر و روستای موردنظر زمان رسیدن نیز تفاوت خواهد داشت.

 

بهترین گردش‌های یک روزه به اطراف قشم را بشناسید

 

 

قشم

 


فاصله هوایی قشم تا تهران، ۱۰۷۲ کیلومتر معادل ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه پرواز از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین المللی قشم (در نزدیکی روستای دیرستان در جزیره قشم واقع شده) است.
فاصله قشم تا بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر معادل ۵۰ دقیقه سفر دریایی از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم است.
فاصله زمینی قشم تا تهران حدود ۱۵۰۰ کیلومتر معادل ۱۸ ساعت رانندگی با ماشین شخصی می‌باشد.

 

 

اقامت در جزیره قشم


پیش از شروع سفر، حتماً اقامتگاه مطلوب خود را انتخاب و رزرو کنید. مسیر اقامتگاه خود را نسبت به کل جزیره بسنجید و بعد سفر خود را آغاز کنید. چرا که تمام جاذبه‌های دیدنی قشم در کل جزیره پراکنده‌اند و نمی‌توانید بدون برنامه ریزی درست و صرف وقت کافی از همه آنها دیدن کنید. در این جزیره هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی، سوئیت وخانه‌های محلی اجاره‌ای وجود دارد که با شرایط و هزینه‌های متنوع بسته به زمان سفر شما، امکان اقامت را برای گردشگران مهیا کرده‌ است. هتل ارم، آتامان قشم، هتل ساحلی خلیج فارس قشم، بوم‌گردی کاکا قشم، اقامتگاه سنتی ناخدا امینی قشم و… فقط بخشی از اقامتگاه‌های جزیره هستند که می‌توان نام برد و متناسب با سلیقه و بودجه‌ای که در نظر می‌گیرید می‌توانید در یکی از روستاهای جزیره یا شهر قشم اسکان کنید.

 

۸ سوغاتی خاص که در سفر به قشم می‌توانید خریداری کنید

 

 

قشم

 

 

غذاهای بینظیر جزیره قشم که حتما باید امتحان کنید


پس از اسکان در اقامتگاهی که قبلا رزرو کرده‌اید و استراحتی کوتاه بهتر است به فکر خوراکتان باشید تا به هنگام گشت و گذار در جاذبه‌های دیدنی که شما را مبهوت خود خواهد کرد تغذیه سالم و خوشمزه فراموشتان نشود. در صورتی که به غذاهای جنوبی علاقه‌مندید و اشتهایتان را تحریک می‌کند می‌توانید خود را به یکی از رستوران‌های شهر قشم دعوت کنید و یا اگر در بومگردی یکی از روستاها اقامت دارید سفارش غذای محلی دهید. در نظر داشته باشید که غذاهای جنوب کشورمان اکثرا پر ادویه هستند و طعم تندی دارند. امتحان کردن فلافل، سمبوسه، سوسیس بندری، انکاس و غذاهای دریای (انواع ماهی‌های جنوب، میگو و خرچنگ) را از دست ندهید.

 

۷ رستوران عالی قشم که می‌توانید بهترین و متنوع‌ترین غذاها را در آنها نوش جان کنید

 

 

قشم

 


و در آخر سعی کنید برنامه ریزی مناسبی برای گردش در جزیره را داشته باشید. عجایب این جزیره کم نیستند که در مطالب بعدی می‌توانید با آنها آشنا شوید. حتما یک روز خود را به گشت و گذار در مراکز خرید نیز اختصاص دهید. بازار سنتی شهر قشم و پاساژهای بسیاری در درگهان که در نزدیکی شهر قشم است، وجود دارند که ارزش وقت گذاشتن دارند تا یادگاری کوچکی برای خود و خانواده و دوستانتان بخرید.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران