سفر به جزیره زیبای قشم در فصل پاییز

جاذبه‌های گردشگری قشم
سفر به جزیره زیبای قشم در فصل پاییز

برای اینکه بتوان از سفر خود نهایت استفاده و لذت را برد انتخاب زمان درست اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از نهایی کردن تاریخ سفر در مورد بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مقصد و استفاده از تمامی امکانات تفریحی و رفاهی اطلاعات لازم را کسب کنید. از آنجایی که جزیره قشم یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای سفر ایرانیان است در این مقاله قصد داریم تا در مورد بهترین زمان برای رفتن به این جزیره زیبا یعنی فصل پاییز را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز به فکر سفر در پاییز هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا در مورد تور قشم در این زمان از سال اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

شرایط قشم در فصل پاییز

اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم هستید بدون شک باید فصل پاییز را به شما گردشگران توصیه کنیم. شرایط آب و هوایی جزیره در فصل پاییز به قدری دلنشین و خوش‌آیند است که اغلب افراد کل سال را منتظر می‌مانند تا در فصل پاییز از قشم دیدن کرده و از تفریحات آن لذت ببرند. دمای جزیره قشم در این فصل از سال به طور میانگین حدود ۱۲ الی ۲۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود که زمستان نیز در این جزیره تقریبا به همین روال سپری می‌شود. به طوری که می‌توان ادعا کرد قشم فصلی به نام پاییز و زمستان را هرگز تجربه نمی‌کند. بلکه در این ماه‌های سال هوای قشم کاملا معتدل و ملایم خواهد بود.

شرایط قشم در فصل پاییز در بهترین حالت خود نسبت به سایر روزهای سال می‌باشد. زیرا گردشگران می‌توانند بدون اینکه از گرما و رطوبت شدید جزیره اذیت شوند به گردش و تفریح بپردازند و از سفر خود نهایت لذت را ببرند. تفریحات دریایی نیز در فصل پاییز در جزیره قشم دایر هستند. البته در برخی از روزها احتمال اینکه به دلیل مواج بودن دریا برخی از تفریحات مثل غواصی کنسل شوند نیز وجود دارد. پس قبل از تهیه بلیط تفریحات دریایی بهتر است از دایر بودن آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید. 

 

معرفی صنایع دستی و سوغات قشم

 

جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم در فصل پاییز

فصل تابستان در جزیره قشم با دمای بسیار بالا و رطوبت شدید هوا همراه است. به همین دلیل اغلب گردشگران نمی‌توانند به بازدید از جاذبه‌های گردشگری جزیره بروند. در این میان با انتخاب فصل پاییز به عنوان تاریخ سفر خود به قشم می‌توانید از مهم‌ترین مکان‌های توریستی جزیره دیدن کنید. از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم در فصل پاییز عبارتند از:

بازدید از سواحل زیبای قشم

برخلاف دیگر مناطق کشور ایران جزیره قشم در پاییز هوایی گرم داشته و افراد می‌توانند از سواحل و آب نیلگون خلیج فارس استفاده کنند. از طرفی دیگر به دلیل تقاضای پایین تفریحات دریایی در فصل پاییز هزینه استفاده از آن‌ها نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. پس اگر عاشق تفریحات دریایی بوده و دوست دارید سفری اقتصادی به قشم داشته باشید فصل پاییز بهترین زمان برای شما خواهد بود.

مقبره بی بی مریم (تم سنیتی)

مقبره بی بی مریم یکی از جاذبه‌های گردشگری به نام در جزیره قشم است. این مکان متعلق به قرن هشتم هجری قمری بوده و توریست‌ها می‌توانند در فصل پاییز بدون کلافه شدن از دمای بالای هوا از تمامی بخش‌های این مکان دیدن کنند.

 

بازدید از جزیره لارک در سفر به قشم

جزایر واقع در اطراف جزیره قشم

جزایر متعدد بسیاری در اطراف جزیره قشم وجود دارد که گردشگران فرصت بازدید از آن‌ها را در سفر خود به این مکان خواهند داشت. برای اینکه بتوانید به هر کدام از این جزیره‌ها دسترسی پیدا کنید باید مسیری را با قایق طی کنید. از آنجایی که پیمودن این مسیر در هوای گرم و زیر آفتاب سوزناک تابستان بسیار ناخوش‌آیند خواهد بود پس در فصل پاییز می‌توانید لذت بیشتری را از بازدید از این جزایر ببرید.

جنگل‌‌های دریایی حرا

اگر با جاذبه‌های دیدنی جزیره قشم آشنا هستید حتما نام جنگل‌های دریایی حرا در قشم بارها به گوشتان خورده است. این جنگل‌ها که این روزها به نمادی از جزیره قشم تبدیل شده‌اند دارای مساحتی در حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده و از درختانی روییده درون آب‌های شور تشکیل شده‌اند. اگر دوست دارید که زیباترین تصویر از این جنگل‌های منحصر به فرد را ببینید، فصل پاییز بهترین زمان برای بازدید شما عزیزان خواهد بود.

 

گردش جذاب ۴۸ ساعته در قشم

علاوه بر موارد آورده شده در بالا جزیره قشم دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که هر کدام از آن‌ها در فصل‌های مختلف سال زیبایی‌های خاص خود را دارند. اما اگر می‌خواهید در شرایطی ایده‌آل سفری به یادماندنی را تجربه کنید قطعا پاییز زمان پیشنهادی ما به شما خواهد بود.

۲۲ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران