۴ جزیره زیبای اطراف قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
۴ جزیره زیبای اطراف قشم

قشم بزرگترین جزیره ایران بر روی خلیج فارس است. جزیره‌ای به قدمت تاریخی بسیار که در سال‌های اخیر بیشتر از قبل به خود توریست می‌بیند. گردشگران بسیاری پس از آشنایی با جاذبه‌های دیدنی و بی‌نظیر این جزیره به سمت آن سرازیر شدند تا عجایب آن را کشف کنند. هر جاذبه‌ای که یک گردشگر نیاز دارد تا به یک نقطه از یک کشور سفر کند را می‌توانید در سفر با تور قشم بیابید. مراکز خرید، تفریحات آبی، اماکن تاریخی، ماجراجویی و جزایر فوق العاده زیبایش که به سختی شبیه آن را در جایی خواهید یافت.

 


۱- جزیره هرمز


به جرات می‌توان گفت جزیره هرمز یکی از خاص‌ترین و زیباترین جزایر روی زمین است. اگر تابحال به این جزیره سفر نکرده‌اید نصف عمرتان بر فناست. ابتدا هر آنچه تصور از زیبایی دارید کنار بگذارید و صفحه جدیدی در ذهنتان باز کنید. این جزیره نه شبیه به شمال ایران سرسبز است نه شبیه به پرطرفدارترین جزیره ایران یعنی کیش و نه هیچ کجای دیگر است. شاید در ابتدا که پا به اسکله می‌گذارید هیچ چیز شما را جذب نکند و تمام خوانده‌هایتان به نظر اغراق‌آمیز بیاید. اما صبر کنید. این جزیره قرمز رنگ زمان بیشتری به کشف شما نیاز دارد. سواحل سرخ رنگ و دریای اسرارآمیزش نمی‌گذارد تا ساحل را ترک کنید. خاک‌های اکلیل‌دار که شب زمین را به آسمان بدل می‌کند هوش از سر شما خواهد برد. اگر طبیعت و دریا و ساحل و خاک شما را هیجان زده می‌کند سفر به این جزیره قرمز رنگ را هرگز از دست ندهید. شاید حتی بخواهید شب‌ها را نیز بیدار بمانید تا پدیده‌هایی که شبانه به جزر و مد اتفاق می‌افتد را نیز ببینید.

 

بهترین گردش‌های یک روزه به اطراف قشم را بشناسید

 

 

جزیره هرمز

 


دستیابی به این جزیره به دو صورت ممکن است. یکی از طریق شناورهایی که از اسکله شهید حقانی بندرعباس حرکت می‌کنند و دیگری از جزیره قشم که روزی دوبار، صبح و بعد از ظهر به این جزیره زیبا رفت و آمد دارند.

 


۲- جزیره لارک


جزیره لارک با ۷/۴۸ کیلومتر مربع مساحت، در فاصله ۱۸ مایل دریایی از مرکز استان شهر بندرعباس و ۶ مایل دریایی از شهر قشم (واقع در جنوب شرقی قشم)، یکی از جزیره‌های کم شناخته شده ایران و استان هرمزگان است که از کوه‌های آتشفشانی مخروطی شکل تشکیل شده‌است. اگر به سواحل طلایی و آب‌های شفاف مرجانی علاقه دارید،‌ حتما باید از این جزیره دیدن کنید. کسب‌و‌کار لارکی‌ها بیشتر صید ماهی است. انواع ماهی‌های صید شده در این جزیره عبارتند از هامور، سرخو، سنگسر، مقوا و میش ماهی. جزیره لارک در منطقه تنگه هرمز جنوبی‌ترین خاک ایران محسوب می‌شود، برای همین از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است و سواحل جنوبی آن نظامی است. در صورت صاف بودن هوا به راحتی جزایر هرمز، قشم،‌ بندرعباس و کشور عمان از سواحل لارک قابل دیدن هستند. قلعه پرتغالی ها که یکی از جاذبه‌های دیدنی این جزیره است از ملات ساروج، سنگ‌های مرجانی و دریایی ساخته شده که در گذشته توجه زیادی به آن می‌شد، اما الان به حال خود رها شده است.

 

گشت و گذار ماجراجویانه در غار رازآلوده خربس قشم

 

 

جزیره لارک

 


۳- جزیره هنگام


جزیره هنگام در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم بوده و نه کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض دارد. این جزیره به خاطر موقعیت جغرافیایی مهمی که دارد و قرار گرفتن در میانه خلیج فارس و نزدیکی تنگه هرمز و جزیره قشم، از اهمیت راهبردی و نظامی شایانی برخوردار بوده‌ است. در ایام خاصی که دریا آرام باشد و فصل زمستان تا اوایل اردیبهشت ممکن است بتوانید حرکت جمعی دلفین‌ها را در آب‌های خلیج فارس ببینید. همچنین به هنگام گردش اطراف این جزیره با قایق موتوری امکان بازدید از آکواریوم طبیعی که ماهی‌های رنگی بی‌نظیری را شامل می‌شود را نیز وجود دارد.

 

بازدید از غار نمکی و تنگه‌ی چاهکوه؛ دو جاذبه‌ی هیجان‌انگیز و رازآلود قشم

 

 

 جزیره هنگام

 


در این جزیره خبری از هیاهو نیست، خیابانی وجود ندارد و ماشینی تردد نمی کند. مردم مهربان، ساده و آرامند و رسم مهمان نوازی را به بهترین شکل به جای می آورند. می‌توانید با سفارش غذاهای دریایی لذیذ در رستوران دقایقی از باد ملایم و تماشای دریا لذت ببرید. توصیه می‌کنم سمبوسه میگوی تند را امتحان کنید.
همچنین می‌توانید از صنایع دستی این منطقه خرید کنید یا هنرهای زنان جنوبی که در عرض ۳ دقیقه با حنا طراحی می‌کنند تماشا کنید و در صورتی که علاقه‌مند بودید دستان خود را در اختیار آنها قرار دهید.
هزینه قایق از قشم به جزیره هنگام نفری به مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان می‌باشد.

 


۴- جزیره ناز


جزایر ناز در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، جایی در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا قرار گرفته است. در این منطقه برای رسیدن به جزیره اصلی به هنگام جزر که آب پایین می‌آید شما می‌توانید در آب پیاده روی کنید تا به جزیره برسید و یا با ماشین بدون اینکه خیس شوید به نزدیکی جزیره کوه مانند بروید و از آن بالا بروید و با منظره پیش رو متحیر شوید. همچنین امکان شترسواری نیز در این منطقه وجود دارد. بعضی افراد آفرود یا کایت سواری نیز می‌کنند. در جزایر ناز به جز دست‌ فروشان هیچ مغازه یا امکانات رفاهی وجود ندارد. اما تا می‌توانید عکس بگیرید و به صدای آب گوش دهید و صدف‌ها، خرچنگ‌ها و لاکپشت‌های دریایی را تماشا کنید.

 

گشت و گذاری ماجراجویانه در ژئو پارک قشم

 

 

جزیره ناز

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران