دیدنی‌ترین جزیره‌های اطراف قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
دیدنی‌ترین جزیره‌های اطراف قشم

جزیره قشم به قدری زیبا است که هر چه از جذابیت‌های آن بگوییم کم گفته‌ایم. نکته جالب اینکه این جزیره زیبا که عنوان بزرگترین جزیره کشور را از آن خود کرده در اطراف خود چند جزیره زیبای دیگری را نیز دارد که گردشگران تور قشم فرصت سفر و بازدید از آن‌ها را به راحتی خواهند داشت. بسیاری از گردشگران بعد از بازدید از جزایر اطراف آن‌ها را زیباتر از خود جزیره قشم می‌دانند. چنانچه شما نیز جز افرادی هستید که هیچ علاقه‌ای به یکجا نشستن در طول سفر ندارید، قایقی کرایه کنید و به بازدید از جذابیت‌های اطراف آن بروید. ما نیز در این مقاله دیدنی‌ترین جزیره‌های اطراف قشم را گردآوری و معرفی کرده‌ایم.

 

جزیره هرمز

جزیره هرمز بدون اغراق زیباترین جزیره‌ای است که در اطراف جزیره قشم می‌توانید پیدا کنید. به طوری که بازگشت از تور قشم بدون سفر یک روزه به جزیره هرمز ناتمام خواهد بود. جزیره هرمز به دلیل زیبایی‌های طبیعی که دارد لقب جزیره رنگین‌ کمان را گرفته است. چرا که خاک این جزیره از طیف رنگی متنوعی تشکیل شده و جذابیت خاصی به آن بخشیده است. جزیره زیبای هرمز از لحاظ مکانی در فاصله ۸ کیلومتری از بندر عباس واقع شده و گردشگران علاقه مند به بازدید می‌توانند به کمک کشتی‌های مسافربری به آن دسترسی داشته باشند. فاصله بین بندر عباس تا جزیره هرمز از طریق مسیر دریایی تقریبا ۴۰ دقیقه است. از دیگر نکات بسیار جالبی که در بازدید از جزیره هرمز با آن روبرو خواهید شد تماشای منظره‌ای زیبا و متفاوت از جنگل، بیابان و ساحل در یک قاب است. در کنار تمامی این جاذبه‌های طبیعی وجود جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی مثل قلعه پرتغالی‌ها، موزه دکتر احمد نادعلیان و ... نیز توجه شما را در این جزیره به خود جلب خواهند کرد.

 

جزیره هنگام

از دیگر جزیره‌های زیبا و دیدنی که در تور قشم فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، جزیره هنگام است. این جزیره در سمت جنوبی قشم قرار گرفته و علاقه‌مندان در کمتر از یک ساعت امکان دسترسی به آن را توسط قایق‌ خواهند داشت. برای این منظور بهتر است خود را به اسکله کندالو در جزیره قشم رسانده و از آنجا سوار بر قایق‌ها به مقصد جزیره هنگام شوید. سواحل این جزیره در نوع خود بی‌نظیر بوده و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را از خلیج فارس برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارند. یکی از جذاب‌ترین چیزهایی که توصیه می‌شود در سفر یک روزه خود به جزیره هنگام از دست ندهید، تماشای فیتوپلانگتون‌ها در ساعات تاریک شب است. فیتوپلانگتون‌ها بعد از تاریک شدن هوا توسط موج‌ها به سمت سواجل جزیره هنگام هدایت شده و در آنجا با ساطع کردن نوری به رنگ آبی از خود منظره‌ای بسیار تماشایی را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر آن جزیره هنگام به داشتن دلفین‌ها معروف است. به طوری که احتمال دیدن بازی دلفین‌ها بسیار زیاد است. البته بهترین زمان برای تماشای نمایش دلفین‌ها در جزیره هنگام مهر تا اردیبهشت می‌باشد.

 

بهترین زمان سفر به قشم برای عاشقان خرید

 

جزیره لارک

مورد بعدی از جزیره‌های اطراف قشم که با رفتن به آن لحظات بسیار خوشی را برای خود رقم خواهید زد، جزیره لارک است. این جزیره زیبا و دوست داشتنی در فاصله ۱۸ کیلومتری از جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده و دسترسی بسیار آسانی برای مسافران تور قشم دارد. در این جزیره شاهد سواحل زیبا با شن‌های نرم و طلایی رنگ خواهید بود. در کنار سواحل زیبا و آب‌های مرجانی جزیره لارک مسافران فرصت بازدید از مکان‌های جذاب و متنوعی از قبیل قلعه‌ای به همین نام، دژهای نظامی، تلگراف خانه قدیمی متعلق به کمئانی های هند شرقی و ... را نیز خواهید داشت. پس اگر به دنبال مکانی دنج و آرام و به دور از غوغای شهر برای شنا و حمام آفتاب هستید، جزیره لارک انتخاب مناسبی در تور قشم برای شما خواهد بود. جالب است بدانید که در جزیره لارک خرگوش‌ها و آهوهای بسیاری وجود دارند که به احتمال زیاد امکان مشاهده آن‌ها را در گشت و گذار خود خواهید داشت.

 

گردش جذاب ۴۸ ساعته در قشم

 

جزایر ناز

آخرین مورد از دیدنی‌‌ترین جزیره‌های اطراف قشم که بازدید از آن‌ها در تور قشم خالی از لطف نیست، جزایر ناز هستند. این جزایر در قسمت شرقی جزیره قشم واقع شده و بافتی صخره‌ای دارند. بافت سنگی جزایر ناز سبب شده‌ تا در مقایسه با دیگر جزیره‌های اطراف قشم متفاوت بوده و جذابیت ویژه‌ای داشته باشند. ناگفته نماند که ژئو پارک جهانی قشم در جزایر ناز قرار دارند که بازدید از آن‌ها از بایدهای هر گردشگری در این سفر خواهد بود. در برخی از روزهای سال به دلیل جزر و مد دریا احتمال وصل شدن جزایر نار به جزیره قشم وجود خواهد داشت که همین اتفاق طبیعی خود از جذابیت بالایی برای گردشگران برخوردار است.

 

معرفی هتل‌های ارزان قشم با امکانات مناسب

 

چنانچه تا این قسمت از مقاله همراه ما بوده باشید متوجه خواهید شد که در اطراف جزیره قشم نیز جذابیت‌های بسیار زیادی وجود دارند. به طوری که بسیاری از آن‌ها از نظر اغلب توریست‌ها برای بازدید جذاب‌تر نیز هستند. پس توصیه می‌کنیم حتما در تور قشم خود از این جزیره خارج شده و برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای سفرهای نیم روزه ویک روزه در مناطق اطراف ترتیب دهید.

۳۰ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران