دیدنی‌ترین نقاط جزیره قشم (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری قشم
دیدنی‌ترین نقاط جزیره قشم (قسمت اول)

جزیره قشم بزرگترین و زیبا ترین جزیره ایران است. این جزیره بسیار بکر و تقریبا دست نخورده است. همین باعث شده است که قشم تبدیل به جذاب‌ترین مقصد برای گردشگران شود. تور قشم از جمله تورهایی است که طرفداران زیادی دارد. اگر حوصله و زمان کافی برای گردش داشته باشید بی‌شک قشم مقصد مناسبی خواهد بود. جاهای دیدنی جزیره قشم بسیار زیاد است. برای اینکه بتوانید زیباترین مقصدهای گردشگری در این جزیره زیبا را بشناسید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

جزایر ناز

از جمله جاهای دیدنی جزیره قشم جزایر ناز می‌باشند. البته جزیره ناز از خود قشم تقریبا ۲۲ کیلومتر فاصله دارد. بر خلاف تصوری که از یک جزیره دارید در جزایر ناز سواحل شنی نخواهید دید. بلکه صخره‌های بسیار زیبا سواحل این جزایر را تشکیل داده‌اند. ناگفته نماند که در جزایر ناز منطقه مسکونی وجود ندارد و صرفا جنبه توریستی و دیدنی دارد. تماشای غروب خورشید یک تجربه فراموش نشدنی است که می‌توانید در جزایر ناز داشته باشید. یکی دیگر از رویایی‌ترین تجربه‌های جزایر ناز تماشای فلامینگوها و مرغان دریایی، صدف‌های رنگارنگ، مرجان‌ها و عروس‌های دریایی می‌باشد.

 

۱۳ مرکزخرید قشم برای خرید بهترین و ارزانترین لباس‌ها و سوغاتی‌ها

 

جزیره‌ هنگام

 جزیره هنگام در فاصله ۲ کیلومتری جزیره قشم واقع شده است. سواحل جزیره هنگام از تلفیق دو ساحل شنی و صخره‌ای تشکیل شده‌اند. رفتن به ساحل و تماشای دریا در شب بهترین سرگرمی در جزیره هنگام است. زیرا فیتوپلانکتون‌های دریایی به دلیل نوری که از خود دارند دریا را به رنگ آبی درخشان در می‌آورند. پارک کروکودیل نوپک مزرعه پرورش کروکودیل می‌باشد که قطعا باید از آن در جزیره هنگام دیدن کنید.

 

 

دره‌ ستارگان

به جرات می‌توان گفت که دره‌ی ستارگان قشم از جمله جاهای دیدنی جزیره قشم است. قدیمیان عقیده داشتند که میلیون‌ها سال پیش ستاره‌ای عظیم به این جزیره برخورد کرده است. در نتیجه دره ستارگان با شکل کنونی‌اش ایجاد شده است.

 

۷ رستوران عالی قشم که می‌توانید بهترین و متنوع‌ترین غذاها را در آنها نوش جان کنید

 

جنگل‌های حرا

جنگل‌های حرا از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم محسوب می‌شود که در لیست جاهای دیدنی جزیره قشم قرار دارد. این جنگل‌ها ده‌ها میلیون سال عمر دارند. حرا بر گرفته از نام درختی است که در این جنگل‌ها روییده است. این جنگل‌ها زیستگاه بومی انواع حیوانات را تشکیل داده‌اند.

 

 جنگل‌های حرا

 

ژئوپارک قشم

از جمله فوق‌العاده‌ترین چیزاهایی که هرگز نباید از دست دهید گشت و گذاری ماجراجویانه در ژئوپارک قشم می‌باشد. دلیل نامگذاری این مکان وجود تنوع زیستی و زمین‌شناسی متنوع و گسترده است. منطقه‌ای که تحت عنوان ژئوپارک قشم نام‌گذاری شده است تنها ژئوپارک خاورمیانه می‌باشد که در یونسکو ثبت شده است.

 

۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز که شما را مشتاق سفر به قشم و دیدن زیبایی‌هایش می‌کند

 

تنگه‌ چاهکوه قشم

یکی دیگر از مهم‌ترین جاهای دیدنی جزیره قشم تنگه‌ چاهکوه می‌باشد. این مکان در روستای چاهو واقع است. طریقه شکل‌گیری تنگه چاهکوه حفر چاه‌هایی است که قدیمیان برای ذخیره آب حفر می‌کردند. امروزه این چاه‌ها ظاهر بسیار عجیبی پیدا کرده‌اند. به همین دلیل به یکی از جاذبه‌هایی تبدیل شده است که هر شنونده‌ای را مشتاق می‌کند که از آن دیدن کند.

 

 بازدید از غار نمکی و تنگه‌ی چاهکوه؛ دو جاذبه‌ی هیجان‌انگیز و رازآلود قشم 

 

بام قشم

یکی از رویایی‌ترین مکان‌ها که جز اصلی‌ترین جاهای دیدنی جزیره قشم محسوب می‌شود بام قشم می‌باشد. از ارتفاعات بام قشم این امکان برای گردشگران فراهم است که منظره فوق‌العاده‌ای از چشم‌اندازهای قشم را مشاهده کنند. رفتن به این مکان شگفت انگیز را در تور قشم هرگز فراموش نکنید.

 

گشت و گذار در روستای لافت یکی از قدیمی‌ترین روستاهای جزیره قشم

 

دره تندیس‌ها

امکان ندارد صحبت از جاهای دیدنی جزیره قشم باشد ولی اسم دره تندیس‌ها به گوش نخورد. این مکان جاذبه گردشگری طبیعی به حساب می‌آید که در طول سال‌ها و در اثر عوامل طبیعی ایجاد شده است. گردشگران می‌توانند عکس‌های هنری و بسیار زیبایی را در این مکان بگیرند.

 

 

غار خربس

یکی دیگر از جذاب‌ترین جاهای دیدنی غار راز آلود خربس قشم است. این غار با خود قشم تقریبا ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. آنچه این غار را خاص کرده‌ است نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد در گذشته‌های خیلی دور مردمانی در آن‌جا سکونت داشتند. عده دیگری نیز بر این باورند که این مکان محل نیایش گروهی از مردم بوده است. دیدن این غار خاص می‌تواند حس و حال عجیبی به گردشگران بدهد.

 

بهترین گردش‌های یک روزه به اطراف قشم را بشناسید

 

 غار خربس

 

غار نمکدان

در لیست جاهای دیدنی جزیره قشم غار نمکی مکانی است که ثبت جهانی شده و در کل دنیا شناخته شده است. چرا که این غار عنوان طولانی‌ترین غار نمکی دنیا را به خود اختصاص داده است. این غار عجیب نمکی با قندیل‌های بلورین و نمکی خود ۱۰۰ کیلومتر طول دارد. البته ناگفته نماند که در حال حاضر فقط ۶ کیلومتر از آن برای بازدید مهیا شده است. برگشتن از سفر قشم بدون بازدید از غار نمکدان واقعا غیر ممکن است.

 

۱۹ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران