تفریحات قشم را بشناسیم (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری قشم
تفریحات قشم را بشناسیم (قسمت اول)

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که جزیره قشم به اندازه جزیره کیش جذاب نیست و از تفریحات محدودی برخوردار است. اگر شما نیز چنین تصوری دارید باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. چرا که قشم به عنوان بزرگترین جزیره کشور طبیعت منحصر به فرد و تفریحات بی‌‌نظیری را دارا است. از جمله کارهای جذابی که در تور قشم می‌توان تجربه کرد تفریحات آبی، خرید، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن است. در ادامه به معرفی و بررسی بیشتر تفریحات قشم می‌پردازیم.

 

تفریحات آبی قشم

همان طور که گفته شد قشم بزرگترین جزیره ایران است. بنابراین اصلی‌ترین تفریحات قشم مربوط به تفریحات آبی و ساحلی آن است. از جمله هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین تفریحات آبی قشم عبارتند از:

 

پاراسل در قشم

اگر دوست دارید تا تجربه پرواز بر فراز آب‌های نیلگون جنوب را داشته باشید پاراسل انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. تمامی کودکان بالای ۵ سال و بزرگسالان می‌توانند لذت پاراسل را در قشم تجربه کنند. به این صورت که شما با طنابی که یک سر آن به قایق و سر دیگر به چتر پاراسل متصل است به وسط دریا رفته و به دلیل سرعت بالای قایق چتر تا ارتفاع تقریبا ۹۰ متر به پرواز در خواهد آمد.

هزینه پاراسل در قشم حدودا ۱۵۰ هزار تومان بوده و زمان تقریبی پرواز با چتر در آسمان ۵ الی ۷ دقیقه است. البته از زمان حرکت از ساحل با قایق تا برگشت مجدد تقریبا ۱ ساعت زمان نیاز دارد.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در قشم

جت اسکی در قشم

از دیگر تفریحات آبی قشم سوار شدن به جت اسکی است. شما می‌توانید اوج هیجان را با جت اسکی در قشم تجربه کنید. این تفریح در کنار هیجان بسیار زیاد از امنیت بالایی برخوردار است. چرا که پوشیدن جلیقه نجات برای همه اجباری است. هر جت اسکی تقریبا به مدت ۱۵ دقیقه در اختیار شما قرار داده خواهد شد. هزینه سوار شدن به جت اسکی در هر کدام از کلاب‌های ساحلی متفاوت خواهد بود اما قیمت حدودی آن ۲۵۰ هزار تومان است.

شاتل در قشم

اگر اهل تفریحات گروهی هستید شاتل سواری انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. چرا که شما می‌توانید به صورت ۳ نفری بر روی تیوپی بزرگ که به قایق موتوری متصل است نشسته و با حرکت قایق اوج هیجان را تجربه کنید. شاتل سواری در قشم تقریبا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و هزینه آن تقریبا ۸۰ هزار تومان به ازای هر یک نفر است.

 

بهترین رستوران‌های ارزان قیمت قشم

بنانا سواری در قشم

بنانا تقریبا تفریحی مشابه شاتل است. با این فرق که بنانا همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد تیوپی به شکل موز است که شما می‌توانید به صورت گروه‌های هفت نفره بر آن سوار شده و با حرکت قایق موتوری اوج هیجان را تجربه کنید. بنانا سواری در قشم تقریبا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و بلیط ان به ازای هر یک نفر ۵۰ هزار تومان می‌باشد.

غواصی در قشم

یکی از اصلی‌ترین تفریحات آبی قشم، غواصی است. شما می‌توانید در سفر به قشم وارد دنیای زیر آب شده و به کمک آب‌های نیلگون جزیره تجربه‌ای خاص را برای خود رقم بزنید. البته برای غواصی کردن باید در محدوده سنی ۱۰ الی ۵۰ سال باشید. در غیر این صورت اجازه غواصی به شما داده نخواهد شد. هزینه تقریبی غواصی در قشم ۳۰۰ هزار تومان است. این مبلغ شامل تجهیزات مورد نیاز برای غواصی و آموزش‌های لازم قبل از وارد شدن به آب است. کلا شما ۱۵ دقیقه را در زیر آب خواهید بود و مابقی زمان صرف آموزش‌ها و آماده‌سازی شما می‌گردد. در حالت کلی باید ۱ ساعت از زمان خود را به این تفریح هیجان‌انگیز آبی در سفر اختصاص دهید. از جمله معروف‌ترین سایت‌های غواصی در جزیره قشم عبارتند از:

مرکز غواصی تخت جمشید، نگین، دوبه، اسپرینگی یا باغ مرجانی، دره ستاره‌ها، جرثقیل غرق شده و سواحل جزایر ناز در قشم.

 

بازدید از ساحل نقره‌ای هنگام در سفر به قشم

قایق سواری در قشم

طبیعتا به دلیل موقعیت جغرافیایی یکی از محبوب‌ترین تفریحات قشم، قایق‌سواری خواهد بود. در صورت تمایل می‌توانید سوار بر قایق‌های سرعتی در قشم شده و به صورت خانوادگی لحظاتی به یاد ماندنی و شادی را سپری کنید. راننده قایق برای جذابیت بیشتر با حرکات نمایشی هیجان شما را چندین برابر خواهد کرد. کلا قایق‌سواری در قشم به صورت ۱۵ دقیقه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که باید به ازای هر یک نفر تقریبا ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کنید.

اسکوتر دریایی در قشم

سوار شدن به اسکوتر دریایی یکی از تفریحات لاکچری در تور قشم است. به خصوص اگر دوست ندارید وقت خود را با آموزش‌های غواصی تلف کرده یا اصلا شنا بلد نیستید این تفریح دقیقا مناسب شما خواهد بود. تمامی افراد به غیر از کسانی که ناراحتی قلبی یا فشار خون دارند می‌توانند از این تفریح جذاب بهره ببرند. هزینه این تفریح تقریبا ۴۰۰ هزار تومان است.

 

معرفی بام قشم، نقطه‌ای متفاوت در این جزیره‌ی زیبا

اسکی روی آب در قشم

تجربه راه رفتن بر روی آب قطعا برای هر شخصی جذاب خواهد بود. شما فرصت چنین تفریحی را در تور قشم خواهید داشت. به این صورت که باید کفش‌های اسکی مخصوص را پوشیده و با طنابی متصل به قایق بر روی آب حرکت کنید. کل مدت زمان اسکی روی آب ۱۵ دقیقه بوده و برای انجام آن باید مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را پرداخت کنید.

فلای بورد در قشم

در فلای بورد شما کفش‌های مخصوص را پوشیده و با فشار بالای آبی که از زیر کفش‌های خارج می‌شوند تجربه پرواز و انجام حرکات آکروباتیک را خواهید داشت. البته این تفریح نیاز به کمی تجربه و قدرت بدنی دارد. مدت زمان فلای بورد ۱۵ دقیقه بوده و تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند از این تفریح لوکس و هیجان‌انگیز لذت ببرند. قیمت ۱۵ دقیقه فلای بورد ۲۵۰ هزار تومان است.

 

راهنمای اجاره ماشین در قشم

ناگفته نماند که در تمامی تفریحات قشم که در دسته تفریحات آبی هستند، احتمال خیس شدن لباس‌ها وجود دارند. بنابراین اگر سراغ هر کدام از آن‌ها می‌روید حتما حوله و یک دست لباس اضافی به همراه داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که شرایط آب و هوایی می‌توانند در برنامه برگزاری هر کدام از این تفریحات تاثیر بگذارند. بنابراین اگر قصد انجام هر کدام از آن‌ها را دارید به روزهای پایانی سفر موکول نکنید. 

۱۷ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران