کرایه دوچرخه در اطراف قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
کرایه دوچرخه در اطراف قشم

وقتی تور قشم را برای سفر خود انتخاب می‌کنید، باید بدانید که این جزیره دیدنی‌های بی‌شماری دارد که می‌توانید به شکل‌های مختلف از آن‌ها دیدن کنید. با قایق سواری به دیدن جزیره‌های اطراف رفته یا از جنگل حرا دیدن کنید، به قدم زدن کنار ساحل بپردازید و البته دو چرخه سواری را در این جزیره‌ی زیبا امتحان کنید. این امکان برای تمامی گردشگران مهیاست که دوچرخه‌ای در جزیره کرایه کرده و به گشت و گذار در آن‌ها بپردازند. اما چطور؟ خب ما در نوشته امروزمان به شما توضیح خواهیم داد که چطور دورچه کرایه کنید و کجاها را برای گردش انتخاب نمایید.

 

کرایه دوچرخه در قشم

جاهای مختلفی در قشم هستند که شما می‌توانید از آن‌جاها برای خود دوچرخه‌ای کرایه کنید. این مکان‌ها عموما در جاهای گردشگرپذیر قشم وجود دارند و شما نزدیک پارک‌های ساحلی معروف قشم به راحت می‌توانید یک مکان خوب برای کرایه دوچرخه پیدا کنید. البته در صفحات اینترنتی نیز چند جایی وجود دارد که با یک جستجوی ساده نیز به چند مورد از آن‌ها خواهید رسید.

هزینه‌ی کرایه دوچرخه به صورت میانگین برای هر ساعت ۱۰ هزار تومن خواهد بود که البته اگر بخواهید ساعات زیادی دوچرخه کرایه کنید، هزینه‌ی کم‌تری به ازای هر ساعت خواهید پرداخت.

بهترین مکان‌ها برای دوچرخه سواری در قشم

جاده جنوبی: این مسیر یکی از بهترین جاهایی در قشم است که می‌توانید به دوچرخه سواری در آن بپردازید. این جاده‌ی طولانی که با ماشین حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد تا از اول تا آخرش را طی کنید، کاملا در خط ساحلی قرار گرفته و در تمام طول مسیر، شما نمای ساحل را در کنار خود خواهید داشت. بسیاری جاهای دیدنی قشم همچون پارک زیتون قشم و دره ستارگان واقع شده که می‌توانید به نوبت از همه‌ی آن‌ها بازدید کنید.

پارک زیتون: اما اگر یک مسیر کوتاه و داخل شهری را می‌خواهید، پیشنهاد ما این است که در پارک زیتون و ساحل این پارک سواری کنید. این پارک یکی از جاهای دیدنی در منطقه شهری جزیره محسوب شده و مخصوصا زمان غروب با هوای مطبوعی که دارد و مسیرهایی که مخصوص دوچرخه سواران تدارک دیده شده، جایی عالی برای دوچرخه سواری خواهد بود.

 

معرفی عجایب هفتگانه در سفر به قشم

پارک ساحلی قشم: پارک ساحلی یکی از مناطق محبوب میان توریست‌هایی است که سفر به قشم را برای خود برگزیده‌اند. این مکان نیز چشم‌اندازی بسیار زیبا داشته و وقتی وارد آن‌جا می‌شوید، خیلی‌ها را می‌بینید که مشغول دوچرخه سواری در مسیرهای مخصوص هستند.

البته در مجموع هر جایی از قشم می‌تواند، مقصدی عالی برای دوچرخه سواری باشد و بیشتر به سلیقه‌ی شما بر می‌گردد که می‌خواهید چطور ساعت‌های خود را در جزیره سر کنید.

بهترین زمان برای دوچرخه سواری در قشم

بدون شک ماه‌های گرم سال همچون فصل تابستان برای دوچرخه سواری آن هم در طول روز مناسب نیست. گرمای هوا بسیار آزار دهنده خواهد بود و بیشتر از این که از این فعالیت لذت ببرید، از سفر خود پشیمان خواهید شد! پس بهتر است روزهای پاییز و زمستان را برای این کار انتخاب کنید یا این که از غروب مشغول دوچرخه سواری در قشم شوید. تماشای غروب آفتاب در یکی از پارک‌های ساحلی قشم آن هم هنگام دوچرخه سواری، واقعا لذت بخش خواهد بود.

تورهای دوچرخه سواری به قشم

این سال‌ها خیلی باب شده که تورهای دوچرخه سواری به مقصد قشم یا در خود جزیره برپا می‌شود. در این تورها عموما شما باید دوچرخه خود را به متصدی تور سپرده و با جمعی وارد قشم شده و همراه آن‌ها به دیدن بخش‌های مختلف بروید. البته تورهای کوچک در خود قشم نیز برگزار می‌شوند و شما یک نیمروز همراه گروه و راهنما، از مناطق مختلف بازدید خواهید کرد. در این روش شما می‌توانید از دوچرخه‌های کرایه‌ای استفاده کنید.

 

تجربه‌ی ۵ تفریح محلی در سفر به قشم

نکاتی که باید قبل از دوچرخه سواری در جزیره قشم به یاد داشته باشید

  • قبل از این که دچرخه را تحویل بگیرید، حتما از سلامت کلی آن مخصوصا ترمزها مطمئن شوید. هزینه‌ی کرایه دوچرخه از ابتدا گرفته خواهد شد و بانوان نیز هیچ محدودیتی برای اجاره دوچرخه ندارند
  • اگر در طول روز می‌خواهید در قشم دوچرخه سواری کنید، حتما کرم ضد آفتاب، کلاه لبه دار و بطری آب همراه داشته باشید.
  • شماره کسی که از آن دوچرخه کرایه کرده‌اید را همراه داشته باشید تا زمان خرابی دوچرخه یا هر مشکل دیگری، با او تماس بگیرید. عموما خدماتی برای تعمیر به صورت پولی از طریق متصدیان انجام می‌شود تا خیلی معطل نشوید.

۰۲ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران