۸ نکته کاربردی در سفر نوروزی به جزیره قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
۸ نکته کاربردی در سفر نوروزی به جزیره قشم

قشم یکی از جزیره‌های زیبای جنوب ایران است که تمامی امکانات لازم برای خوش گذرانی را در خودش دارد. جزیره‌ای با مردمانی خونگرم و با غذاهایی لذیذ. جزیره‌ای با جاذبه‌هایی تاریخی مانند قلعه پرتغالی‌ها و جاذبه‌های طبیعی مانند سواحل و دریا. جزیره‌ای که هم برای سفرهای خانوادگی یک انتخاب مناسب است و هم برای سفرهای دوستانه و البته همینطور برای سفرهای مجردی. جزیره‌ای که در روزهای تابستانی چندان مناسب برای سفر نیست اما در روزهای بهاری بی‌نظیر است برای گشت و گذار. اگر قصد دارید در تعطیلات نوروزی به این جزیره بروید و خوش بگذرانید در این مطلب همراه ما باشید تا ۸ نکته‌ی کاربردی درباره سفر نوروزی با تور قشم را خدمتتان بازگو کنیم.


۱- شلوغی را بپذیرید

تعطیلات نوروز از بهترین موقعیت‌ها برای سفر می‌تواند باشد. بنابراین بسیار طبیعی است وقتی این روزهای سال را برای سفر به قشم انتخاب می‌کنید این جزیره شلوغ باشد. پس در سفر نوروزی به این جزیره شلوغی را بپذیرید و تلاش کنید در همین شلوغی‌ها خوش بگذرانید.

 

اطلاعاتی که بهتر است قبل از سفر به جزیره قشم بدانید

جزیره زیبای قشم


۲- از بندرعباس به سمت قشم بیایید

اگر به دنبال یک سفر ماجراجویانه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به قشم، ابتدا به بندرعباس بروید تا از آنجا از طریق کشتی به سوی قشم بیایید. این سفر دریایی در خودش اتفاقات جالبی دارد. بنابراین چه تنهایی رهسپار این جزیره هستید و چه به صورت خانوادگی به شما پیشنهاد می‌کنیم این ماجراجویی را امتحان کنید.

 

جزیره زیبای قشم


۳- در بندر لافت شب مانی کنید

بندر لافت در فاصله‌ی یک ساعته از مرکز قشم قرار دارد و یکی از زیباترین بنادر این جزیره به شمار می‌آید. بندری که به نوعی یک روستای جذاب به شمار می‌آید. در این روستا شما می‌توانید به رستوران‌های محلی بروید و لذیذترین غذاها را نوش جان کنید. همینطور می‌توانید در خانه‌های قدیمی سکونت کنید. پس پیشنهاد ما به شما این است که حداقل یک شب در این بندر بمانید و زیر آسمان پرستاره‌اش بخوابید.

 

۵ تفریح خانوادگی که در سفر به قشم باید تجربه کنید

جزیره زیبای قشم


۴- غواصی کنید

یکی از فصل‌های مناسب برای غواصی در قشم همین فصل بهار است. در این جزیره شما می‌توانید گروهی و یا انفرادی به همراه یک مربی مجرب بزنید به قلب آب و جهان زیرین را نظاره کنید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم از فرصت مناسب سفر نوروزی به این جزیره استفاده کنید و غواصی کنید. تفریحی که به صورت خانوادگی نیز می‌توانید آن را انجام بدهید.

 

معرفی ۴ هتل لوکس در جزیره قشم

جزیره زیبای قشم


۵- خریدهای درجه یک انجام بدهید

یکی از تفریحات ویژه در جزیره قشم، هروقت سال که به آن مراجعه کنید، رفتن به مرکزخریدها و خریدن بهترین چیزهاست. این جزیره در خود مرکزخریدها و بازارهای زیادی دارد که با مراجعه به آنها می‌توانید اجناس با کیفیت را با قیمت‌های ارزان خریداری کنید. بنابراین از فرصت نوروز استفاده کنید و برای نزدیکان‌تان بهترین هدیه‌ها را به عنوان عیدی بخرید. هدیه‌هایی از جمله لباس‌ها و عطرها و تزئینی‌ها و... .

 

۱۳ مرکزخرید قشم برای خرید بهترین و ارزانترین لباس‌ها و سوغاتی‌ها

جزیره زیبای قشم


۶- رستوران‌های محلی را حتما امتحان کنید

دست پخت جنوبی‌ها حرف ندارد و آشپزی‌شان استادانه است. بنابراین در سفر نوروزی‌تان به قشم حتما به رستوران‌های محلی این جزیره بروید و غذاهای بومی این منطقه را نوش جان کنید. غذاهایی که ماهی و میگو جزو جدایی ناپذیر آنها هستند. غذاهایی ترش مزه که حتی بد غذاها را نیز عاشق عطر و طعم خودشان می‌کنند.

 

۷ رستوران عالی قشم که می‌توانید بهترین و متنوع‌ترین غذاها را در آنها نوش جان کنید

جزیره زیبای قشم


۷- از روستاها دیدن کنید

یکی از تفریحات جذاب در سفر به قشم بازدید از نقاط بومی و بافت روستایی این جزیره است. بافتی که هنوز صفا و صمیمیتش را حفظ کرده و کمتر رنگ و روی توریستی به خودش گرفته است. بافتی که همه چیز در آن رنگی از اصالت دارد. بنابراین حتما به دیدن آنها بروید. چرا که جلوه‌ای متفاوت از این جزیره به شما عرضه می‌کنند و این امکان را فراهم می‌آورند که عکس‌هایی متفاوت از خودتان در سفر به قشم بیندازید. عکس‌هایی که با همراهی مردمان جنوبی همراه است.

 

۶ غذای محلی که می‌توانید در قشم نوش جان کنید

جزیره زیبای قشم


۸- لباس‌های مناسب بپوشید

آب و هوای قشم گرم و شرجی است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم لباس‌های گشاد و نخی همراه خود کنید. چرا که این لباس‌ها سبب می‌شوند کمتر عرق کنید، گرمازده نشوید و در گشت و گذارهایتان راحت باشید. شلوار جین و لباس‌های تنگ برای سفر به قشم مناسب نیستند. همچنین توصیه ما به شما این است که از وسایل چرمی در این جزیره استفاده نکنید. کفش چرم، کیف چرم و ... نیز چندان برای چرخ زدن در این جزیره و لذت بردن از فضایش مناسب نیستند.

 

جزیره زیبای قشم

۲۶ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران