بازدید از جزیره لارک در سفر به قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
بازدید از جزیره لارک در سفر به قشم

یکی از زیبایی‌های خلیج فارس، جزایر کوچک و بزرگ و بعضا خالی از سکنه‌ای هستند که در این آبی بیکران وجود داشته و می‌توانند مقصدی عالی برای گردشگران باشند. خوشبختانه اگر به تور قشم بروید، این امکان را دارید تا در خلیج فارس‌ به یکی از زیباترین این جزایر بروید و از دیدنی‌های آن لذت ببرید. جزیره لاک در فاصله‌ی کوتاهی از قشم واقع شده و ما در نوشته‌ی امروزمان می‌خواهیم مختصری از آن‌جا برایتان بگوییم.

 

کوتاه درباره جزیره لارک

جزیره کوچک لارک در جنوبی‌ترین نقطه‌ی کشورمان، ساکنان کمی داشته و یک جزیره‌ی خالی از سکنه محسوب نمی‌شود. با این حال نقش این خشکی زیبا در رویدادهای تاریخی اصلا کم نبوده و برای مدت‌ها پرتغالی‌ها آن‌جا را تصرف کرده بودند و در زمان جنگ هشت ساله‌ نیز، اتفاقات زیادی در این مکان افتاد.

لارک حدود ۷۷ کیلومتر مربع مساحت داشته و با قشم ۱۶ کیلومتر فاصله دارد و به همین دلیل شما به راحتی در سفر به قشم، به این مکان زیبا برود. نکات جذاب زیادی در مورد لارک وجود دارد که به خاطرش باید به این جزیره بروید. آرامش، خلوتی، سواحل تمیز و بسیار دیدنی و ... تنها بخشی از جذابیت‌های لارک است.

این مکان یکی از مناطق بسیار غنی از نظر پوشش مرجانی و تنوع آبزیان است. جایی که به خاطر فعالیت‌های آتشفشانی به وجود آمده و به همین دلیل خیلی برای کشاورزی مناسب نیست، اما از نظر ماهیگیری یکی از بهترین نقاط در منطقه محسوب می‌شود.

 

دسترسی به جزیره‌های زیبای ایران

جاذبه‌های گردشگری جزیره لارک

رفتن به این جزیره‌ی زیبا به عنوان یک گردش نیم‌روزه از قشم، می‌تواند ایده‌ای عالی در سفر باشد تا تجربه‌ی بودن در جزایر خلیج فارس را بیش از پیش برایتان لذت بخش کند. اما در این سفر چه جاذبه‌هایی انتظار شما را می‌کشند و چه فعالیت‌هایی می‌توانید انجام دهید؟

 

قلعه پرتغالی‌ها

این قلعه‌ی زیبا در زمان اشغال پرتغالی‌ها ساخته شده و یک مکان تاریخی مهم به حساب می‌آید که آن را از سنگ‌های مرجانی منطقه و چوب و ملات ساخته‌اند. البته در زمان شاه عباس صفوی و پایان دادن به اشغال پرتغالی‌ها، این قلعه نیز سقوط کرد تا این که حالا به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی جزیره لارک بدل شده است.

برج فانوس دریایی و قبرستان تاریخی لارک

این برج در فاصله‌ی ۴ کیلومتری از بخش مسکونی جزیره واقع شده و با توجه به ظاهر خاص و قدیم که دارد، برای گرفتن عکس‌های زیبا جایی عالی به حساب می‌آید.

شاید برایتان عجیب به نظر بیاید، اما این قبرستان تاریخی نیز، خود یکی از جاذبه‌های لارک به حساب می‌آید. مردم این جزیره اجساد خود را به روشی خاص دفن کرده و سنگ قبرها همه از سنگ‌های مرجانی محلی است و سپس آتشدان‌هایی خاص در کنار قبرها قرار داده می‌شود تا رسم‌های قدیمی دوران کهن بازسازی شوند.

ساحل پلانکتونی و شب‌های پر ستاره جزیره لارک

بخشی از زیبایی‌های جزیره لارک در شب‌های آن مشخص می‌شود، پس اگر وقت کافی داشتید، حتما حداقل یک شب را در این‌جا بمانید و صبح دوباره به قشم برگردید. یکی از این دیدنی‌ها ساحل خاصی است که فیتوپلانکتون‌ها در آن زندگی کرده و شب‌ها به صورت درخشان در می‌آید. وقتی موج به ساحل می‌زند یا دست خود را درون آب فرو ببرید، می‌بینید که آب به رنگ روشن آبی در می‌آید.

یکی دیگر از دیدنی‌های شب‌های لارک، شب‌های پرستاره آن است که به خاطر کم بودن آلودگی نوری در این جزیره به وجود می‌آید. به همین دلیل است که خیلی از اهالی عکاسی از ستاره‌ها و آسمان شب، یک روز اقامت در لارک را انتخاب می‌کنند.

 

معرفی روستای طبل در قشم

آبتنی و غواصی در سواحل زیبای جزیره‌ی لارک

آب تمیز و خلوتی سواحل لارک که برای آبتنی امن هستند، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌تواند شما را به این خشکی کوچک بکشاند. اما یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌ها در این محل، غواصی است و برای این کار سایت‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید به سراغشان بروید. بارج، لنچ غرق شده خلیه و کشتی غرق شده تانکر و کشتی سوخته از جمله این سایت‌ها به شمارمی‌آیند.

چطور به لارک برویم؟

اگر به تور قشم رفته‌اید، خیلی راحت می‌توانید به اسکله شهید ذاکری رفته و با حداقل‌ترین هزینه‌ی ممکن به جزیره لارک بروید و با همان‌ها نیز برگردید. بهترین زمان برای این کار نیز نیمه‌ی دوم سال است، چون هوای گرم نیمه‌ی اول سال، لذت بردن از آن‌جا را سخت می‌کند.

 

گردشی بهاره در سفر به قشم

۰۷ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران