بازدید از جزیره رنگین کمانی هرمز

جاذبه‌های گردشگری قشم
بازدید از جزیره رنگین کمانی هرمز

ایران، جزایر زیبایی دارد که هر کدام به نحوی گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند. اما جزیره‌ی هرمز به شکلی ویژه منحصر به فرد بوده و یکی از زیباترین‌ها در خلیج فارس به حساب می‌آید. اگر قصد رفتن به تور قشم را دارید، به راحتی می‌توانید از طریق سفر دریایی کوتاهی به هرمز رفته و از این مکان دیدنی بازدید به عمل آورید و خیلی زود دوباره به قشم بازگردید.

 

چطور از قشم به جزیره‌ی هرمز برویم

همانطور که گفتیم، اگر به قشم سفر کرده‌اید، به راحتی و از طریق شناورهایی که هر روزه از این جزیره به هرمز می‌روند، می‌توانید از آن‌جا نیز دیدن کنید. این شناورها یا اتوبوس‌های دریایی، از اسکله ذاکری حرکت می‌کنند و هر روزه از ساعت ۷ صبح تا ۳ ظهر در چهار نوبت مسافران را بین دو جزیره جا به جا می‌کنند. از آن سمت نیز می‌توانید با همین شناورها به قشم بازگردید. برای خرید بلیط بهتر است قبل از عظیمت به اسکله می‌توانید بلیط آنلاین خود را تهیه کنید تا مشکلی برای حرکت نداشته و در صف‌های طولانی مخصوصا در پیک گردشگری گرفتار نشوید.

اگر به صورت حضوری برای خرید بلیط مراجعه می‌کنید، داشتن کارت ملی اجباری خواهد بود. مسیری که طی خواهید کرد حدود ۴۵ دقیقه است، اما قبل از این که به اسکله بروید، حتما از وضعیت آب و هوایی آگاهی پیدا کنید چون در صورت این که هوا خوب نباشد، شناورها به سمت جزیره هرمز حرکت نخواهند کرد.

 

معرفی تنگه چاهکوه در قشم

اطلاعات عمومی درباره جزیره هرمز

هرمز در واقع شهری قدیمی بود که در زمان هجوم مغول‌ها مردمش به قشم و سپس به این جزیره فرار کردند و در آن شهری بنا نموده و نامش را به یاد شهر از دست رفته‌شان، هرمز اسم گذاری کردند. این جزیره ۴۲ کیلومتر مساحت داشته و بالاترین نقطه‌ی آن ۲۱۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. چیزی حدود ۷ هزار نفر جمعیت در محیط شهری آن زندگی می‌کنند و اگر نیاز داشتید، می‌توانید اقامتگاهی برای ماندن در این جزیره پیدا کرده و شبی را در این محل سر کنید.

 

بهترین هتل‌های نزدیک به فرودگاه قشم

جاذبه‌های گردشگری جزیره رنگین کمانی هرمز

همچون ژئوپارک جزیره قشم، هرمز نیز جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که اولین و مهم‌ترین آن‌ها تپه‌های رنگین کمانی آن به حساب می‌آید. این کوه‌های رنگی نه تنها منظره‌ای بی‌بدیل را می‌سازند، بلکه بخش‌هایی از آن‌ها خوراکی نیز محسوب می‌شوند. از جمله خاک سرخی که به عنوان ادوی در طبخ ماهی به کار گرفته می‌شود. در مجموع استفاده از این خاک در لوازم آرایش، موزاییک و سفال سازی و خیلی چیزهای دیگر، باعث شده تا بخش مهمی از درآمد مردم محلی استخراج و فروش این خاک باشد که البته اعتراض‌هایی را به نیز با خود به همراه داشته. گشت و گذار در میان این تپه‌ها و گرفتن عکس‌های زیبا، بدون شک باید یکی از مهم‌ترین دلایل شما برای سفر به هرمز باشد.

اما دیدنی‌های این جزیره به همین جا ختم نمی‌شود. با توجه به اشغال جزیره توسط پرتغالی‌ها، چند بنا از آن دوران نیز به جا مانده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها قلعه پرتغالی‌ها در ۷۵۰ متری بندرگاه است. این قلعه به خوبی نگهداری نشده، اما هنوز هم به عنوان یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی در منطقه از آن یاد می‌شود. البته حتما به داخل قلعه نیز رفته و از معماری جالب داخل آن جا هم دیدن نمایید.

همچنین فراموش نکنید که شما به یکی از جزایر خلیج فارس آمده‌اید، پس هم از روستای هرمز دیدن کنید و هم کمی در سواحل جزیره وقت بگذرانید.

 

راهنمای گردش یک روزه در سفر به قشم

رفت و آمد در جزیره‌ی هرمز

خوشبختانه از این نظر همه چیز برای شما در هرمز آماده شده است. هم امکان اجاره‌ی موتور را خواهید داشت و هم این که ون یا حتی سه چرخه نیز برایتان مهیاست. افراد بومی این وسایل نقلیه را هدایت می‌کنند و به خوبی شما را به نقاط مختلف و جاذبه‌های دیدنی جزیره هرمز می‌برند.

نکاتی در مورد سفر به جزیره‌ی هرمز

  • به علت گرمای این جزیره در فصول مختلف به جز زمستان، حتی‌المقدور سعی کنید در ساعات اولیه صبح به هرمز بروید.
  • لباس خنک، داشتن بطری آب و همچنین پوشیدن کلاه آفتاب گیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • حتما در اسکله درباره آخرین حرکت قایق ها در آن روز بپرسید که مشکلی برای برگشت نداشته باشید.

 

راهنمای جامع سفر زمینی به قشم

۰۸ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران