راهنمای گردش یک روزه در سفر به قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
راهنمای گردش یک روزه در سفر به قشم

قشم از جزایر بسیار زیبا و پرطرفدار ایران است که در تمام طول سال میزبان بازدیدکنندگان خود می‌شود. این جزیره دارای مناطق دیدنی طبیعی و فرهنگی، مذهبی، تاریخی و تفریحی بوده و به عنوان منطقه‌ای مسکونی با قدمت بسیار زیاد دارای رسم و رسومات دیدنی‌ و موزه‌ای زنده است. قشم‌گردی بسیار جذاب و پر از تجارب مختلف است. با این که مردم عموما برای سفری چند روزه به قشم برنامه‌ریزی می‌کنند، اما همیشه همینطور نیست و شما وقت کافی ندارید. پس چکار می‌کنید؟ ما در اینجا شما را در بهترین گردش یک روزه در تور قشم راهنمایی می‌کنیم.

 

غارهای خوربس

اولین جایی که باید در قشم حتما از آن بازدید کرد غارهای فرسایشی و تاریخی خوربس است. غار خوربس در قشم یکی از پدیده‌های طبیعی نادر است که در حدود 15 کیلومتری مرکز شهر قشم و در مسیر روستای خربس و روستای رمچاه واقع شده است. به گفته تاریخ‌شناسان این غار محل عبادت مهرپرستان و نیایش خدای آب بوده است. خوربس دارای 4 دهانه غار است که همگی آن‌ها از داخل به هم متصل هستند. ارتفاع این غارها نیز بین 20 تا 30 متر متغیر هستند. تاریخ‌شناسان قدمت این غار را به دوره مادها می‌دانند. کنده کاری‌های تامل برانگیز داخل غار اطلاعات فوق‌العاده‌ای در اختیار ما قرار می‌دهد.

 

دیدنی‌ترین نقاط جزیره قشم

دره ستارگان

شما می‌توانید به راحتی دره ستارگان قشم را در فاصله ۵ کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره قشم پیدا کنید. این دره که طبق تخمین‌ها حدود 2 میلیون سال قدمت دارد در اثر فرسایش خاک و کنده شدن سنگ‌ها در طول این زمان به وجود آمده است. مردم باور دارند هزاران سال قبل ستاره‌ای از آسمان به این قسمت از جزیره برخورد کرد و دره‌ای با این شکل و شمایل به وجود آورد به همین دلیل آن را دره ستارگان می‌نامند. ویژگی‌های منحصر به فرد این دره باعث تا به عنوان بخشى از ژئو پارک جزیره قشم جزو آثار طبیعى در سازمان یونسکو به ثبت برسد. ژئو پارک قشم تنها پارک این سبک در خاورمیانه است.

جزیره هنگام، ساحل نقره‌ای

جزیره هنگام یکی از زیبایی‌های طبیعی قشم است که دارای معادن نمک، خاک و سرب است. ر کنار زیبایی‌های طبیعی و دیدنی جزیره هنگام قشم، ساحل نقره‌ای چیز دیگری است. در میان دانه‌های ماسه ساحل نقره‌ای ذرات درخشانی از جنس کانی وجود دارد که براق هستند. به همین دلیل هم هست که این ساحل را نقره‌ای می‌نامند. در حالی از نزدیکی غروب تا پس از تاریخی این ساحل میزبان بازدیدکنندگان و عکاسان می‌شود آنقدر زیبایی آن خیره کننده هست که فرقی ندارد روز باشد یا شب، به هر حال بازدید از آن زمان‌بر خواهد بود. یکی از اتفاقات بدی که در حال وقوع است، اینست که برخی از مسافران در بازدید از این ساحل ذرات درخشان آن را جدا می‌کنند و می‌برند. به مرور زمان این کار می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ نقره‌ای ساحل شود.

 

معرفی سدهای تاریخی و زیبای قشم

جزایر ناز

جزایر دوگانه ناز در قسمت جنوب شرقی جزیره قشم قرار گرفته و به عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم برشمرده می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب ناز اینست که در هنگام جزر آب تا یک کیلومتر عقب نشینی کرده و شما می‌توانید تا داخل دریا پیاده‌روی کنید. به علاوه اگر به ارتفاعات صخره‌ای جزیره بروید می‌توانید منظره‌ای متفاوت از خلیج فارس، سواحل قشم، لارک و و همچنین تنگه هرمز را تماشا کنید. بنابراین به زمان جزر دقت داشته باشید. به غیر از این، طیف گسترده‌ای از تفریحات آبی وجود دارد که اگر اهل ماجراجویی باشید عاشق این بازدید کوتاه خواهید شد.

جنگل حرا

در ادامه سفرتان برای ناهار به غذاخوری‌های بومی روستای سهیلی بروید و از غذاهای خوشمزه زنان روستایی نوش جان کنید. سپس برای بازدید از جنگل شگفت‌انگیز حرا بروید که در نزدیکی این روستا واقع شده و یکی از عجایب دیدنی قشم محسوب می‌شود. حرا جنگلی در آب شور است که مردم از برگ درختان به عنوان علوفه استفاده می‌کنند. این جتگل به عنوان یک اکوسیستم منحصر به فرد محل زندگی پرندگان، مار آبی، و حیوانات دیگر است. جنگل حرا قشم یکی از به یادماندنی‌ترین بازدیدهای شما در سفر خواهد بود. با قایق‌سواری حتما به اعماق آن بروید و عکس‌های زیبایی بیاندازید.

 

تجربه‌ی ۵ تفریح محلی در سفر به قشم

تنگه چاهکوه

دره چاهکوه که از بخش‌های فرسایشی جزیره است در فاصله 70 کیلومتری شهر واقع شده و جایی کاملا گرمسیری است. با این که از دره چاهکوه در تمام سال بازدید می‌کنند، اما باید بدانید که آب و هوای این دره کاملا گرم و خشک بوده و تابستان‌ها دمای آن زیر تابش نور خورشید واقعا بالاست. در واقع این‌طور بگوییم که چنین گرمایی را در جاهای دیگر کشور پیدا نخواهید کرد. به همین دلیل بهترین زمان بازدید از این تنگه پاییز و زمستان است. در واقع این تنگه دارای صخره‌ها و کنده‌ کاری‌هایی است که به صورت طبیعی و بر اثر فرسایش به طور شگفت‌انگیزی در دل کوه‌ها شکل گرفته و به صورت یکپارچه به وجود آمده‌اند.

۲۲ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران