۱۰ تفریح آبی هیجان انگیز در قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
۱۰ تفریح آبی هیجان انگیز در قشم

هیجان، هیجان و هیجان! تمام آن چیزی است که تفریحات آبی به شما هدیه می‌دهند و روح ماجراجویی شما را اغنا می‌کنند. در حقیقت تنها بناها و جاذبه‌های گردشگری متنوع و غذاهایی اصیل و لذیذ و صنایع دستی باشکوه نیستند که موجی از گردشگران را به سوی این جزیره می‌کشانند. بلکه در سفر با تور قشم و با وجود دسترسی به خلیج فارس، می‌توانید ضمن ساحل گردی و بهره‌مندی از طبیعت زیبا، با تفریحات آبی جزیره شگفت انگیز قشم نیز خاطراتی همیشگی و لذت بخش را در ذهن خود و عزیزانتان ثبت کنید و سالها آنها را مرور نمایید.

 

پاراسل در قشم

پاراسل، یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبی است که آدرنالین را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و طرفداران بسیاری در این جزیره دارد. سوار شدن روی چترهای رنگارنگ و شاد که با طناب به قایق موتوری وصل شده‌اند، و حرکت پرسرعت قایق به شما امکان می‌دهد بر فراز آبهای جزیره قشم  و در ارتفاع ۱۵۰ تا ۳۰۰ متری به پرواز درآیید.

البته اگر مایل باشید، می‌توانید این پرواز را با سایر همراهانتان در کل به تعداد ۲ تا ۳ نفر انجام دهید و خاطراتی به یادماندنی را در سفر با تور قشم تجربه کنید. در چنین شرایطی همزمان لذت پرواز، برخورداری از چشم اندازی بی‌نظیر به دریا و زیبایی‌های خلیج فارس را تجربه خواهید کرد. لازم به ذکر است برای حفظ سلامتی و ایمنی علاقمندان در سنین پایین، ارتفاع پرواز برای کودکان نهایتا تا ۹۰ متر و به مدت ۶ دقیقه درنظر گرفته شده است.

غواصی در قشم

اگر به دنیای زیرآب علاقمندید و می‌خواهید در کنار ماهی‌ها، مرجان‌ها، صدفها و گیاهان دریایی به شنا بپردازید و این فضای رویاگونه را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت غواصی در قشم را از دست ندهید. در صورتی که تاکنون غواصی نکرده‌اید نیز جای نگرانی نیست زیرا علاوه بر یک آموزش ۲۰ دقیقه‌ای، تجهیزات کامل این ورزش آبی نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت و مربیان در هنگام شنا شما را همراهی خواهند کرد.

 

آشنایی با جنگل‌های آبی حرا در قشم

شاتل سواری در قشم

شاتل سواری، شامل تیوپ‌های بزرگی است که ۲ تا ۴ نفر را می‌توانند در خود جای دهند و با یک طناب به قایق موتوری متصل شده‌اند و با حرکت سریع قایق، این تیوپ‌ها به سرعت به روی آب کشیده می‌شوند. در نظر داشته باشید که باید در حین شاتل سواری، طناب را محکم بگیرید تا بدرون آب پرتاب نشوید.

برای برخورداری از این تفریح، حتما باید نکات ایمنی را رعایت کرده و جلیقه نجات و کلاه ایمنی را مورد استفاده قرار دهید. این ورزش بسیار مناسب کسانی است که همواره به دنبال ماجراجویی هستند و می‌توانند در مدت ۱۵ دقیقه شاتل سواری، هیجان خود را تخلیه کنند.

فلای بورد در قشم

این ورزش هیجان انگیز و لوکس، نسبت به سایر تفریحات آبی از قیمت بالاتری برخوردار است، اما ارزش یکبار امتحان را دارد. در این ورزش با سوار شدن روی یک جت اسکی و همراه با فشار زیاد آب، از سطح دریا فاصله می‌گیرید و با حرکاتی سریع در جهات مختلف به حرکت در می‌آیید. این حرکات می‌توانند توسط یک اپراتور تعیین شوند و یا به طور خودکار با توجه به میزان فشار آب صورت گیرند. بنابراین حفظ تعادل در این رابطه، حرف اول را می‌زند. طبیعی است که برای اقدام به چنین امری، باید آموزش ببینید.

در جزیره قشم مدت زمان ۱۵ دقیقه برای این تفریح درنظر گرفته شده است و به لحاظ محدودیت سنی باید گفت فقط افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند فلای بورد را تجربه کنند. اگر خیلی احساس شجاعت می‌کنید، توصیه می‌کنیم حتما این ورزش آبی متفاوت و منحصر به فرد را در سفر با تور قشم امتحان کنید.

 

معرفی ۷ شهر و روستای معروف قشم

بنانا در قشم

سوار شدن روی این موزهای بادی که با طناب به قایق موتوری وصل شده‌اند، لذت شاتل سواری را تداعی می‌کند. باید گفت این تفریح، یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی در جزیره زیبای قشم است و تمام رده‌های سنی را پوشش می‌دهد. می‌توانید بنانا سواری به صورت گروهی با همراهان و عزیزانتان تجربه کنید و یا انفرادی به آن بپردازید. گفته می‌شود که سرعت و هیجان در بنانا سواری ،کمی بیشتر از شاتل سواری است و آدرنالین بیشتری را حس خواهید کرد.

قایق سواری در قشم

یکی از متداول‌ترین تفریحات آبی در همه جای دنیا از جمله جزیره قشم، قایق سواری است. در این جزیره، می‌توانید انواع قایق‌های ریز و درشت و رنگی را ببینید که به زیبایی روی سطح آب شناورند و همراه با دلفین‌ها و سایر جانوران آبی در دریای بی‌کران و زیبا به پیش می‌رانند. تماشای طلوغ و غروب خورشید و چشم اندازی از صخره‌های سفید و زرد و جنگل‌های حرا لذتی وصف ناشدنی را به شما هدیه می‌دهند. در کل اگر می‌خواهید یک تفریح آبی امن را با خانواده و عزیزانتان تجربه نمایید، قایق سواری را فراموش نکنید.

شنا

طرفداران ورزش شنا، هرگز لذت غوطه ور شدن در آبهای خلیج فارس را در سفر به جزیره قشم از دست نخواهند داد. همراهی با موجودات آبی و چشم اندازهایی از جنگل‌های اطراف در هنگام شنا، روح و جسم را جلا می‌دهد. ضمن اینکه بر خلاف سایر تفریحات آبی، لازم نیست برای برخورداری از این امکان، هزینه‌ای پرداخت نمایید.

 

هتل‌های نزدیک به ساحل قشم

اسکوتر زیردریایی قشم

این تفریح آبی نیز مانند غواصی، شما را به تماشای دنیای زیر آب دعوت می‌کند و با سوار شدن روی یک اسکوتر و برخورداری از یک مخزن اکسیژن، می‌توانید در میان مرجان‌ها و آبزیان و گیاهان به گشت و گذار بپردازید. اگر مایل باشید حتی می‌توانید به صورت گروهی سوار اسکوتر شوید. البته باید گفت برای برخورداری از این تفریح آبی، محدودیت‌هایی وجود دارد از جمله اینکه افراد زیر ۱۲ سال و همچنین کسانی که از ناراحتی فشار خون و نارسایی قلبی رنج می‌برند و خانم‌های باردار نمی‌توانند اسکوترسواری کنند.

جت اسکی

یکی دیگر از تفریحات بسیار هیجان انگیز در جزیره قشم که می‌تواند به صورت گروهی یا انفرادی انجام شود، جت اسکی است. در اینجا به مدت ۱۵ دقیقه، می‌توانید از سواری روی جت اسکی بهره‌مند شوید و با سرعت دل دریا را بشکافید و از شکوه فضای اطراف و احساس قدرتی که به شما دست می‌دهد لذت ببرید.

 

بازدید از تنگه عالی محمد قشم

اسکی روی آب در قشم

و در نهایت به سراع این ورزش باشکوه و البته کمی مشکل می‌رویم که شما را از حس هیجان و ماجراجویی سرشار خواهد کرد. کافی است یک اسکی به پا کنید و با گرفتن طنابی که به قایق موتوری وصل شده است، همزمان با حرکت قایق، روی سطح آب کشیده شوید و در دل دریا به پیش برانید. و در انتها پیشنهاد می‌کنیم اگر به ساحل گردی و بهره‌مندی از تمام تفریحات و امکانات ذکر شده علاقمندید، مقاله آشنایی با پارک‌های ساحلی قشم را نیز مطالعه کنید.

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران