تجربه ۷ تفریح هیجان‌انگیز در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تجربه ۷ تفریح هیجان‌انگیز در استانبول

از تاریخ و فرهنگ پررونق استانبول گرفته تا غذاهای خوشمزه و محله‌های متمایزش، همگی برای گردشگران جالب و دیدنی هستند. حال خواه عاشق تاریخ باشید یا غذاخوردن، عاشق معماری باشید یا صرفا گشت و گذار، اطمینان داشته باشید که تفریحات هیجان‌انگیز متنوعی برای افراد ماجراجو وجود دارد که هر کدام از آنها را می‌توانند در سفرشان با تور استانبول تجربه کنند. برخی از آنها بازی‌ها و مراکز تفریحی هستند که ممکن است برای بار اول اسم آنها را بشنوید یا بخواهید امتحان کنید.


خانه خون آشام House of Vampire Escape

بازی خانه خون آشام متفاوت از بازی‌ اتاق فرار یا اتاق پازل است. این خانه با اتاق‌های متعددش شامل اجرای تئاتری و تعامل بازیکنان در یک بازی زنده است. اگر جزو افرادی هستید که سرتان درد می‌کند برای بازی‌های هیجان‌آور و ترسناک، ورود به خانه خون آشام استانبول یکی از بهترین تجربیات شما خواهد شد که خاطره متفاوت و خاصی را به همراه خواهد داشت. موضوع این بازی در واقع فرار از زمان واقعی بازیکنان به زمان خون‌آشام‌ها است که در آن شما با ترس و کنجکاوی خانه‌های خون آشام را خواهید دید و با موجودات تاریک روبه رو می‌شوید. این بازی در کل فضای شگفت‌انگیز و جذابی دارد که در آن بسیار هیجان‌زده شده و می‌ترسید. در این مجموعه همه چیز با توجه به موضوع خون‌آشام‌ها طراحی شده و دقیقا از همان لحظه‌ای که به در ورودی می‌رسید تا زمانی که بازی شما شروع شود، صدای تپش قلبتان را همه می‌شنوند. پس از پایان بازی هم عکس‌های یادگاری می‌گیرید و خاطره ترسناک و پرهیجان خود را ثبت می‌کنید.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های استانبول

نکته مهم این بازی این است که خانه خون آشام برای ورود شرایطی دارد. قبل از هر چیز لازم است برای ورود به این خانه قبلا آن را رزرو کرده باشید. این بازی به صورت گروهی است و می‌بایست افراد از سلامت جسمانی برخوردار بوده و مبتلا به بیماری‌هایی همچون صرع ، بیماری ‌های قلبی و کلاوستروافوبیا نباشند. چرا که ورود برای چنین افرادی ممنوع بوده و برای سلامتی آنها مضر است. سن شرکت‌کنندگان باید بیش از ۱۶ سال باشد. در خانه خون آشام دوربین‌ها شما را می‌بینند. پس نمی‌توانید به هیچ کدام از اموال آسیب برسانید. در صورت نیاز به کمک هم افراد ناظر به کمک شما خواهند شتافت. پس نگران چگونگی انجام بازی نباشید. قیمت بلیط بسته به تعداد گروه متفاوت است. اگر به عنوان یک گروه کوچک با ۴ بازیکن بازی را شروع کنید، هزینه آن مبلغی در حدود پنجاه دلار آمریکا برای هر نفر خواهد بود. با افزایش تعداد نفرات گروه، قیمت هر نفر کاهش می‌یابد. قیمت بلیط شامل نسخه طولان‌تر بازی در زمانی ما بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم، عکس، نوشیدنی سرد و گرم رایگان و سوغاتی در پایان بازی است. این بازی با نفرات حداقل دو تا حداکثر هست نفر انجام می‌شود. آدرس خانه خون آشام استانبول به صورت زیر می‌باشد:

No:11, Kocatepe, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey, Aydede Cd., 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey


تجربه بازی هیجانی Quest

بازی quest هیجانی فراموش‌نشدنی و خاطره‌انگیزی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت. شما با شرکت در این بازی داستان ناتمامی را پایان می‌دهید که برایتان خوشایند خواهد بود. در واقع شما در هیجان یک داستان واقعی غرق می‌شوید و تجربه‌های متفاوتی را کسب می‌کنید. ممکن است به مطب دکتری بروید که قاتل است و یا یک داستان معمایی دیگر پیش رویتان باشد که به عنوان یک کارگاه یا فرد کنجکاو شروع به دنبال کردن سر نخ‌ها می‌کنید تا از اسرار معمای مطرح شده سر در بیاورید. در واقع هوش شما در حل کردن این معما و پیدا کردن نقشه‌ها و تله‌هایی که برای شما در نظر گرفته شده اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کند. این بازی یک بازی کاملا فکری است و فرار از آن ساده نیست.
با این که پایان بازی اصلا قابل پیش‌بینی نیست، باز هم بی‌شک به شما خوش می‌گذرد و خاطره‌ای ترسناک و عجیب از یک بازی مهیج در ذهنتان باقی می‌ماند. در صورت تمایل به شرکت در این بازی بهتر است قوانین آن را بدانید. بازی Quest در استانبول، یک بازی تیمی یک ساعته است که در گروه‌های دو تا پنج نفره اجرا می‌شود و می‌بایست سن تمام اعضا بیشتر از شانزده سال باشد.

 

معروف‌ترین جمعه بازارهای استانبول

فان لب اگلنس دونیاسی استانبول Fun Lab Eğlence Dünyası

فان لب FunLab یک شهربازی سرپوشیده است که در چند مرکز خرید بزرگ استانبول مانند جواهیر مال Cevahir یا فروم استانبول شعبه دارد و با مساحت شانزده هزار متر مربع در چهار طبقه، بزرگترین مرکز سرگرمی خانوادگی در ترکیه محسوب می‌شود. فان لب این فرصت را به شما می‌دهد که از انواع سرگرمی‌های هیجان‌آور لذت ببرید. این شهربازی سرپوشیده که وسیله‌های بازی بسیاری برای بزرگسالان و کودکان دارد. از کوسه دیوانه گرفته که با سرعت شصت کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند تا برجی که شما را از ارتفاع بیست و پنج متری ول می‌کند تا دلتان لحظه‌ای از جا در بیاید. کودکان نیز با برنده شدن در بازی‌های مختلف می‌توانند جایزه بگیرند و در محوطه تئاتر یا اتاق جشن تولد خاطره‌ بسازند.
از آنجایی که در فصل‌های پاییز و زمستان گردشگران کمتر به پارک‌های آبی تمایل نشان می‌دهند، شهربازی‌های استانبول بیشتر از هر زمانی مورد توجه قرار می‌گیرند. اگر هوا کمی خنک باشد، فان لب استانبول با جذاب‌ترین اسباب‌بازی‌ها و به روزترین امکانات تفریحی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی به شمار خواهد رفت. در واقع این مجموعه دقیقا همان مکان مفرح و شادی است که گردشگران در آن به دنبال هیجان و تفریح هستند. جایی که تمام افراد خانواده می‌توانند لحظات بسیار شاد و خاطره‌انگیزی را در کنار هم سپری کنند. تمام بخش‌ها و وسیله‌های بازی فان لب از آخرین استانداردها تبعیت می‌کند و به درستی راه‌اندازی شده و نظارت می‌شوند. این شهربازی زنجیره‌ای انواع ماشین‌های بازی، خدمه خوش برخورد و امکانات خوبی را برای علاقه‌مندان به سرگرمی‌های مهیج فراهم کرده است. بد نیست یک روز خود را در کنار خانواده به این مجموعه تفریحی اختصاص دهید.

پارک آبی آکوا مارین Marina Aquapark

پارک آبی آکوا مارین یکی دیگر از پرطرفدارترین مجموعه‌های تفریحی استانبول است. این پارک بزرگ در محله فاتح ساخته شده و تفریحات بسیاری از جمله سرسره‌های آبی چاله سیاه و کامیکاز و استخرهای مختلفی همچون استخر المپیک و استخر موج دارد. حتی ممکن است دلتان بخواهد روی تخت‌های کنار استخر دراز بکشید و کمی استراحت کنید و یا کودکتان را که در بخش مخصوص به خود شنا و بازی می‌کند را تماشا کنید. شاید هم به بخش هیجان‌انگیز پارک آبی بروید و بازی‌ها یا فعالیت‌های دیگری مثل رفتینگ انجام دهید. گنجایش آکوا مارین حدود سه نفر است و از آنجایی که مجموعه‌ای روباز به حساب می‌آید، بنا به آب و هوا زمان فعالیت پارک متفاوت است و در طول سال در ساعت‌های مختلفی باز و بسته می‌شود. آکوا مارین استانبول معمولا در ماه‌های اردیبهشت تا شهریور شلوغ‌تر است و مراجعین بیشتری دارد. برای دسترسی به این پارک نیز می‌توانید از سرویس‌های رایگان آکوا مارین استفاده کنید. کافی است با این مرکز تفریحی تماس گرفته و یا ساعت کار آن را در سایت چک کنید.

 

با حمام‌های ترکی استانبول آشنا شوید

پارک ویالند Vialand Tema Park

پارک ویالند استانبول در محله ایوب یکی از وسیع‌ترین تم پارک‌های شهر است. پارکی بی‌نظیر و جذاب که برای تمام سنین مناسب است. وجود مراکز خرید و رستوران‌های متنوع، شما را تمام روز سرگرم می‌کند. ترن هوایی اسرارآمیز، تونل سافاری، چرخه فلک، برج عدالت و انواع بازی‌های مهیج در این پارک منتظرند تا شما را به وجد بیاورند. ویالند در سه بخش دنیای بازی، دنیای هیجان و دنیای افسانه‌ها بیش از پنجاه وسیله بازی مختلف دارد. شما می‌توانید در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر و در روزهای جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب به این پارک بروید و با خرید بلیط وارد این مجموعه تفریحی شوید. مبلغ بلیط ورودی برای پارک ویالند برای بزرگسالان حدود ۹۹ لیر و کودکان زیر ۱۴ سال ۸۹ لیر می‌باشد. همچننی اتوبوس‌های رنگی ویالند برخی روزها در میدان تقسیم توقف می‌کنند تا گردشگران را با خرید یک بلیط ویژه شامل حمل و نقل آسان از این میدان تا ویالند و بازگشت به همان جا و استفاده از تمام بخش‌های پارک به آنجا ببرند.

 

آشنایی با بهترین قهوه‌خانه‌های استانبول

ژوراسیک لند استانبول Jurassic land Istanbul

ژوراسیک لند بهترین جا برای دیدن دایناسورها و کسب اطلاعات درباره این موجودات عظیم‌الجثه برای فرزندانمان است. این پارک حدود هفتاد نوع از دایناسورها را شبیه‌سازی کرده و برای نمایش در دید کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد. مساحت ژوراسیک لند استانبول حدود ده هزار متر مربع است و علاوه بر استخوان‌ها و تخم‌های دایناسوری را مشاهده می‌کنید، می‌توانید به سینماهای چند بعدی نیز بروید و هیجان بیشتری را تجربه کنید. در این مجموعه بخشی برای بازی‌های لیزری، کافه و رستوران‌های مختلف وجود دارد تا در صورتی که بخواهید چیزی میل کنید، لازم نباشد به بیرون از پارک بروید. برای ورود به ژوراسیک لند لازم است بلیط تهیه کنید.

ویا سی تما ViaSea Tema Park

شهربازی ویا سی تما یکی دیگر از مکان‌هایی است که افراد علاقه‌مند به هیجان را به خود جذب می‌کند. شما در ویا سی تما بالغ بر سی و پنج بخش مختلف تفریحی را خواهید داشت. یک ترن هوایی هیجان‌انگیز که فایر نام دارد، از سریع‌ترین ترن‌های هوایی ترکیه به شمار می‌رود. به طوری که در عرض کمتر از چند ثانیه اوج سرعت را تجربه می‌کنید. این ترن هوایی حدود ۹۸۰ متر طول و ۵۵ متر ارتفاع دارد و در هر بار دوازده نفر می‌توانند سوار شوند. علاوه بر این این پارک طولانی‌ترین تونل آبی استانبول را داراست که شما را به دنیای زیر آب می‌برد تا از تماشای آن حیرت کنید. شهربازی ویا سی تما در روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب و در روز یکشنبه از ساعت ۲ ظهر تا ۱۲ شب باز است. مبلغ ورودی این مجموعه برای افراد بزرگسال ۹۴ لیر و افراد زیر ۱۴ سال ۸۴ لیر می‌باشد.

 

بازدید از بناهای تاریخی استانبول

 

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران