۱۰ تفریح جذاب شبانه در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۱۰ تفریح جذاب شبانه در استانبول

استانبول به خاطر جاذبه‌های فراوان تاریخی و زیبای گردشگری در سال پذیرای میلیون‌ها مسافر از سراسر دنیا است! این شهر ساحلی بزرگ که در دو قاره آسیا و اروپا گسترده شده پرطرفدارترین مقصد ترکیه است و پر از رنگ و عطر و داستان‌های جذاب. به همین دلیل است که تقریبا استانبول آنچنان رنگ خاموشی را به خودش نمی‌بیند! در این مقاله قصد داریم به معرفی تفریحات شبانه در استانبول بپردازیم.

 

تفریح شبانه استانبول

تور استانبول در تمام طول سال پرطرفدار بوده و اگرچه در طول فصل زمستان کم‌ترین میزان بازدید را دارد اما نمی‌توانیم منکر زیبایی‌های آن شویم. بنابراین شما در هر فصلی از سال به استانبول سفر کنید خواه تابستان گرم و آفتابی باشد چه پاییز زرد و نارنجی، همیشه استانبول وجاذبه‌هایش سفر خوبی را برایتان تدارک می‌بیند! اساسا به همین دلیل است که استانبول تقریبا شهری همیشه بیدار است، و خیابان‌های توریستی تا پاسی از شب برقرار هستند. شما شب‌ با طیفی از تفریح شبانه در استانبول می‌توانید اوقات دل انگیزی را تجربه کنید.

 

سفر دریایی بسفر همراه با شام در استانبول ترکیه رزرو کنید

سفر دریایی در بسفر (Bosphorus cruise) از جمله کارهای رمانتیک برای زوج‌ها و همچنین راهی آرامشبخش همراه با خوردن شامی دلچسب برای توریست‌ها محسوب می‌شود. سفر دریایی با شام راهی عالی برای گذراندن ساعات بعد از غروب و تماشای شهری غرق در نور از زاویه‌ای دیگر است. به علاوه شما با تنوع تورهای دردسترس می‌توانی سبک غذایی که سرو می‌کنند را هم مطابق چیزی که می‌خواهید انتخاب کنید. فرض کنید به فرهنگ و تاریخ علاقه دارید. در این صورت، قایق تفریحی شخصی که سوار می شوید ممکن است شما را به دیدن خانه‌های تابستانی سلاطین ببرد: یعنی تمام کاخ‌های عثمانی که در تنگه بسفر هستند. شما می‌توانید تمام مناظر دو طرف آسیایی و اروپایی مانند مسجد اورتاکوی یا حتی برج مایدن در مرکز را ببینید. اگر خوش شانس باشید در این تفریح شبانه در استانبول، حتی ممکن است به شاخ طلایی استانبول سفر کنید تا از مناظر سراگلیو مانند مسجد آبی، کاخ توپکاپی، ایاصوفیه یا حتی برج گالاتا دیدن کنید. همه این سایت‌ها ممکن است نفس شما را بند بیاورند، زیرا استانبول در شب چیزی است که از آن شگفت زده می‌شوید. از طرف دیگر، می‌توانید یک سفر دریایی شام با یک نمایش شبانه ترکی رزرو کنید که احتمالا شامل موسیقی با سازهای ترکی، رقص عربی، نمایش رقص سما و نوشیدنی با زندگی شبانه استانبول در سواحل باشد.

در کافه‌های روف در استانبول ترکیه پایکوبی کنید

چند کافه فوق العاده روی پشت بام در استانبول وجود دارد و مناظر خیره کننده‌ای از شهر را ارائه می‌دهند که برای یک شب رمانتیک یا یک شب با دوستان عالی است. از جمله تفریح شبانه در استانبول است که با دوستان پرجنب و جوش خیلی می‌چسبد. بسیاری از این کافه‌ها دارای دی جی و موسیقی زنده هستند، بنابراین برای پایکوبی و شادی در طول شب عالی هستند. توجه کنید که استانبول هر چقدر هم که توریستی و اروپایی باشد اما همچنان اکثر کافه‌های شبانه آن دارای کد لباس هستند بنابراین در نظر بگیرید که لباس‌تان را سبکی انتخاب کنی که بتوانید وارد کافه شوید. اگر به دنبال کافه شبانه استانبول برای شبی دوستانه و صمیمی با امکان تماشای مناظری دیدنی از بالای شهر هستید استانبول پیشنهادات خوبی دارید.

 

۶ تفریح خیابانی در سفر به استانبول

از حمام ترکی در استانبول ترکیه دیدن کنید

حمام ترکی یکی از آن مواردی است که اصلا نباید در سفر به تور ترکیه فارغ از این که در کام شهر هستید، از دست برود. ممکن است این ماساژ روغن آرامش بخش بعد از شستشوی همراه با مشت مال باشد که به شما این حس را می‌دهد که به فردی جدید تبدیل شدید و به طرز عجیبی احساس شادابی کنید. علاوه بر این، تماشای رقص بخار در اطراف گنبدهای بالای سر شما تجربه‌ای عالی است که قلب و تخیل بازدیدکنندگان و مردم محلی را به یک اندازه تسخیر به بازی می‌گیرد. برخی از حمام‌های ترکی استانبول تا دیروقت باز می‌مانند و به شما کمک می‌کنند پس از یک روز شلوغ گشت و گذار از این استراحت و تفریح شبانه در استانبول لذت ببرید.

به تماشای رقص سماع در استانبول ترکیه بروید

دراویش پیروی مولوی که از دهه ۱۳۰۰ ظهور کردند از جمله بخش‌های فرهنگی استانبول هستند که آنها در سال ۲۰۰۸ توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی شناخته شدند. شما می‌توانید این بخش دیدنی و زیبای شهر را در برنامه‌های رقص سماع در چندین جای شهر به تماشا بنشینید. البته مراسم‌های رسمی رقص سماع عموما در لژ مخصوص و رسمی مولوی در دسترس هستند. در واقع اصلی‌ترین جا برای تماشای رقص دراویش چرخان در استانبول Galata Mevlevihanesi است که شهرتی جهانی دارد و به عنوان تفریح شبانه در استانبول به شدت مورد توجه قرار دارد. هر یکشنبه ساعت ۵ عصر در این نقطه شهر برنامه رقص سماع دراویش اجرا می‌شود که مخاطبان بسیاری دارد. توجه داشته باشید که بلیط‌ها به سرعت فروخته می‌شود، بنابراین قبل از اینکه بعدازظهر شنبه به طور مستقیم از موزه به فروش برسند، آن‌ها را تهیه کنید. اگر نمی‌توانید یکشنبه‌ را برای تماشای اجرای این برنامه به گالاتا بروید، حجت‌پاشا در سیرکچی هر روز اجرای دراویش چرخان را دارد.

 

رستوران‌های محلی معتبر در استانبول

فواره رقصان مقابل مسجد آبی در استانبول نرکیه را تماشا کنید

مسجد آبی که به مسجد سلطان احمد (Blue Mosque) هم شناخته می‌شود یکی از جاهای دیدنی در استانبول است که واقعا ارزش دیدن و تماشا را دارد و اولین جایی است که هر توریستی خودش را به آن می‌رساند. به عنوان توریستی مشتاق اگر به گشت و گذار و تفریح شبانه در استانبول مشغول هستید باید سری به اینجا هم بزنید. این جاذبه دیدنی و تاریخی که به نوعی نماد استانبول هم محسوب می‌شود در هر ساعتی از شبانه روز زیباست و در شب هم جلوه‌ای خیره کننده از خودش به نمایش می‌گذارد. پارک سلطان احمد، در روز، معمولا دارای فروشندگان خیابانی است که غذاهای عجیب و غریب می‌فروشند، در طول رویدادهای خاص یا ماه رمضان، مسجد آبی و پارک سلطان احمد همیشه به طرز چشمگیری تزئین می‌شوند. به علاوه در طول عصر، فواره نورانی و رنگی آن منظره‌ای جادویی دارد. فواره رقصان در چند قدمی مکان‌های گردشگری معمولی مانند کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و غیره قرار دارد که می‌توانید از آن بازدید کرده و در امتداد جاذبه‌های برجسته استانبول قدم بزنید.

به تور شبانه غذا در استانبول ترکیه ملحق شوید

شاید شما با خانواده خود در استانبول باشید یا یکی از مسافران انفرادی باشید که از این کشور زیبا دیدن می‌کنند، در این صورت، یک تور غذا برای کشف رستوران‌های متعدد و کافه شبانه استانبول و پیدا کردن دوستان جدید راهی عالی و شدیدا فرهنگی است. شما می‌توانید حتی این کار را در قالب تفریح شبانه در استانبول هم انجام دهید! توجه داشته باشید که شرکت در تور بهتر از صرف شام با سه کورس غذا است، زیرا شما نمونه‌هایی از انواع غذاهای لذیذ را دریافت می‌کنید و پیاده‌روی به هضم غذاهای زیادی که خورده‌اید کمک می‌کند. علاوه بر این، مقدار زیادی چای ترکی را در طول پیاده‌روی و در کافه‌های بین مسیر در دسترس خواهید داشت. اگر تور مناسبی را انتخاب کنید، از مکان‌های مهم گردشگری دیدن کرده و از غذاهای لذیذ لذت خواهید برد مثلا تور تقسیم شما را به کاوش در استانبول در شب دعوت می‌کند. در تور غذای شبانه در تقسیم، در منطقه تاریخی بی اوغلو استانبول گردش می‌کنید و می‌توانید نوشیدنی‌های سنتی ترکی را امتحان کنید و به حد کافی نه در نمونه از هر چیزی، می‌توانید گزینه‌های بسیار خوشمزه‌ای را تست کنید. توجه داشته باشید که برای تفریح شبانه در استانبول حتما کفش راحت بپوشید و در طول فصل زمستان، فراموش نکنید که یک ژاکت به همراه داشته باشید، زیرا استانبول در این دوره واقعا سرد می‌شود.

 

در استانبول کجا اقامت کنیم؟

غروب آفتاب و برج مایدن را از سالاجاک در استانبول در ترکیه تماشا کنید

تماشای غروب خورشید تقریباً در هر نقطه از استانبول یک تجربه روحانی است. ولی اگر می‌خواهید از نقطه‌ای نهایی و به غایت کلمه زیبا در استانبول دیدن کنید، باید به سالاجاک (Salacak) در اسکودار بروید و هنگام غروب صورتی و نارنجی خورشید بر فراز آن از برج مایدن استانبول (Maiden’s Tower) دیدن کنید. اگر نمی‌توانید هزینه سفر دریایی در بسفر را بپردازید، این بهترین راه حل جایگزین برای تفریح شبانه در استانبول است. غروب خورشید ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد، اما این زمان کافی است تا طلسم استانبول را زیر پوست‌تان احساس کنید.

به کافه‌های شبانه در استانبول ترکیه بروید

زندگی شبانه در استانبول هیچ کم از شور و نشاط جاری در شب‌های اروپایی ندارد. اگر ر سفری با دوستان صمیمی سر از استانبول درآورده‌اید گردش شبانه فقط در بی‌اغلو برای شما کافی است تا در جایی سرگرم شوید. با این حال اگر می‌خواهید از شلوغی توریستی دور شوید رفتن به یکی از قهوه خانه‌های منطقه هم رضایتبخش خواهد بود، تا دل‌تان بخواهد کافه شبانه استانبول برای شب نشینی دوستانه در دسترس است. البته برای سفر انفرادی زنانه پیوستن به تورهای گردش و تفریح شبانه در استانبول انتخاب بهتر و امن‌تری است. اگر فقط به یک موتور جستجو مثل کروم بروید و pub crawl در استانبول را تایپ کنید، شرکت‌های معتبر زیادی پیدا خواهید کرد.

 

راهنمای سفر انفرادی به استانبول

به مرکز خرید در استانبول ترکیه بروید

اگر از گردش در جاهای تنگ و شلوغ مثل بازار بزرگ استانبول بیزارید و یا اساسا جاهای مدرن را ترجیح می‌دهید مراکز خرید مدرن زیادی در استانبول هستند که به عنوان جایگزین عمل می‌کنند. بیشتر این مراکز حداقل تا ۱۰ شب باز هستند بنابراین می‌توانید به عنوان تفریح شبانه در استانبول برای زمانی که هوا تاریک شده به یکی از آن‌ها بروید. اکنون می‌دانید که چرا استانبولی‌ها اینقدر به مد علاقه‌مند هستند، زیرا آن‌ها بعد از کار وقت دارند تا یک لباس زیبا یا یک پیراهن عالی انتخاب کنند و بعد از خری از خوردن شامی در کنار دوستان لذت ببرند.

از اورتاکوی در استانبول ترکیه دیدن کنید

سیب زمینی پخته ترکی (کومپیر)، به ویژه سیب زمینی اورتاکوی، یک چیز افسانه ای است که هر کسی در سفر به استانبول باید آن را امتحان کند. این یکی از بهترین غذاهای خیابانی در استانبول است که با مواد بسیاری مثل ذرت پخته گوجه فرنگی ریز شده، سایر سبزیجات و پنیر فراوان، سس و حتی ژامبون پر می‌شود که عملا برای حمل آن به مشکل برخواهید خورد. کمی زودتر بروید و از مسجد اورتاکوی هم دیدن کنید. سپس با شکی پر و احساسی خوشایند به تماشای نورهای رنگی بسفر بروید. دیدن رنگ‌های زرق و برق‌دار منعکس شده در اقیانوس همیشه خاطره‌ای از یک شب به یاد ماندنی برای شما رقم می‌زند.

 

زیباترین باغ‌ها و پارک‌های استانبول

منبع

 

۱۴ دی ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 27 مرداد 1402)

نظرات کاربران