خرید و تفریح در نزدیکی برج گالاتا استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خرید و تفریح در نزدیکی برج گالاتا استانبول

گالاتا در سال‌های اخیر به یکی از جالب‌ترین مناطق شهر استانبول تبدیل شده و گزینه‌های اقامتی، سرگرمی و خرید خوبی را برای مسافران تور استانبول ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، برج گالاتا در قلب این منطقه پرجنب‌وجوش قرار دارد و هر روز هزاران نفر را مانند آهنربا به سوی خود جذب می‌کند به همین دلیل مکان‌های زیادی برای خرید و گردش در اطراف برج گالاتا وجود دارد. در ادامه ما به شناخت دقیق‌تر این منطقه و ظرفیت‌های تجاری آن می‌پرازیم.

 

درباره گالاتا

تاریخ استانبول دوره‌های زیادی را به خو دیده، مرکز استانبول که پایتخت امپراتوری روم، بیزانس و عثمانی بود از دو ناحیه تشکیل شده بود. یکی از این سکونتگاه‌ها شبه جزیره تاریخی (قسطنطنیه سابق) بود که با دیوارها احاطه شده بود و دیگری گالاتا بود. گالاتا در طول تاریخ بندر استانبول بوده و کالاهایی که از مسیرهای تجاری سنتی آسیا (مسیرهای ابریشم و ادویه) می‌آمدند از اینجا به اروپا صادر می‌شد. این تجارت توسط ونیزی‌ها و جنوائی‌ها که مستعمرات تجاری لاتین بودند انجام می‌شد. در قسطنطنیه بیزانس، در حالی که مردم ارتدوکس در شبه جزیره تاریخی زندگی می‌کردند، کاتولیک‌ها در گالاتا زندگی می‌کردند. در استانبول عثمانی، در حالی که اکثر مسلمانان در شبه جزیره تاریخی زندگی می‌کردند، غیر مسلمانان علاقه‌مند به تجارت در گالاتا زندگی می‌کردند. تاریخ گالاتا در هم تنیده با تجارت، آن را به یکی از مهم‌ترین مکان‌های خرید امروز استانبول تبدیل کرده است. خیابان‌های خرید فوق العاده‌ای در اطراف برج گالاتا وجود دارد که از مستعمره‌های تجاری جنوا به ارث رسیده است.

 

آشنایی با محله باکرکوی استانبول

خیابان‌های خرید نزدیک برج گالاتا در استانبول

میدانی که برج گالاتا در آن قرار دارد در زبان محلی به کولدیبی معروف است. کولدیبی میدانی پر جنب و جوش است که در تمام طول روز مملو از جمعیت بازدیدکنندگان می‌شود. خیابان‌های خرید در استانبول از این میدان تا مناطقی مانند شیشانه، منطقه جهانگیر در استانبول و محله کاراکوی در استانبول امتداد دارند. همچنین در سال‌های اخیر، هتل‌های بوتیک فوق العاده، کافه‌های شیک و رستوران‌های لوکس در گالاتا افتتاح شده است. این منطقه تاریخی همچنین با نزدیکی به بندر کروز استانبول (گالاتاپورت) توجهات را به خود جلب می‌کند.

  • خیابان سردار اکرام در استانبول

خیابان سردار اکرم محل فروش محصولات طراحی جالب، کافه‌های نسل جدید و هتل جرج، یکی از بوتیک‌هتل‌های این منطقه است. همچنین این منطقه یکی از نقاط هنری و فرهنگی استانبول هم هست که گالری‌های هنری استانبول و فروشگاه‌های زیادی را در خود جای داده است که طرح‌های خلاقانه می‌فروشند. خیابان سردار اکرم واقع در مرکز گردشگری، ویترین خوبی برای چنین مغازه‌هایی است. در این خیابان می‌توانید بهترین سوغاتی‌های استانبول را پیدا کنید که نماد سفر به استانبول هستند و وقتی خسته شدید، می‌توانید در کافه ماورا، یکی از بهترین کافی شاپ‌های استانبول، استراحت کنید. همچنین خیابان سردار اکرم خانه آپارتمان‌های دوگان است که بسیاری از افراد معروف استانبول در آن زندگی می‌کنند. این ساختمان زرد رنگ که در پایان قرن نوزدهم ساخته شد، نمونه خوبی از استانبول دهه ۱۸۰۰ است.

  • خیابان بویوک هندک در استانبول

خیابان بویوک هندک با کافه‌هایی که در سال‌های اخیر افتتاح شده‌اند به مکانی پر جنب و جوش تبدیل شده است. با قدم زدن به سمت انتهای این خیابان می‌توانید عکس‌های اینستاگرامی فوق العاده‌ای با برج در پس زمینه بگیرید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خیابان بویوک هندک این است که میزبان کنیسه نیو شالوم، مهم ترین کنیسه استانبول است. موزه یهودیان ترکیه نیز در این کنیسه وجود دارد. پس از پشت سر گذاشتن برج گالاتا و پیاده روی به سمت انتهای خیابان، به سمت راست بپیچید و از طریق خیابان ایلک بلدیه به خیابان مشروطییت برسید. خیابان مشروطییت خانه  موزه پرا در استانبول و هتل نوستالژیک پرا پالاس است که قبلا در مقاله‌ای جداگانه مفصل راجب آن گفته‌ایم.

  • خیابان گالیپدِده در استانبول (Galipdede Street)

خیابان گالیپدِده خیابانی با شیب ملایم است که برج گالاتا را به خیابان استقلال، معروف‌ترین جاده عابر پیاده استانبول، متصل می‌کند. در خیابان گالیپدده، موزه مولوی خانه گالاتا نیز قرار دارد. اگر می‌خواهید عکس‌های کوچکی از استانبول برای آویزان کردن به دیوار یا آهن‌ربا برای یخچال بخرید، می‌توانید طرح‌های اصلی را در مغازه‌های خیابان گالیپدده پیدا کنید. بنابراین، خیابان گالیپدده بهترین خیابان خرید در نزدیکی برج گالاتا برای خرید سوغاتی است. با حرکت به سمت انتهای خیابان گالیپدده و نزدیک شدن به خیابان استقلال، با فروشگاه‌های آلات موسیقی زیادی روبرو می‌شوید. استانبولی‌ها برای خرید آلات موسیقی به خصوص گیتار به اینجا می‌آیند.

 

جاذبه‌های تاریخی دوره عثمانی در استانبول

  • خیابان استقلال

خیابان استقلال مکانی ایده آل برای خرید لباس در نزدیکی برج گالاتا است. از طریق خیابان گالیپ‌دده می‌توانید به راحتی از برج به خیابان استقلال برسید. گزینه های زیادی برای خرید کفش، لباس زنانه و لباس مردانه در خیابان استقلال وجود دارد که شامل برندهای محلی و همچنین فروشگاه‌های لباس فروشی معروف بین المللی می‌شوند. هچنین رستوران‌های لوکس خیابان استقلال در استانبول نیز محلی عالی برای رفع خستگی و نوش جان کردن غذاهای محلی است. با این حال، اگر می‌خواهید مانند مردم محلی در خیابان استقلال خرید کنید، به شما توصیه می‌کنیم از پاساژهای دهه ۱۸۰۰ بازدید کنید. این گذرهای تاریخی گزینه‌های زیادی برای خرید لباس و سوغاتی ارزان قیمت ارائه می‌دهد. 

  • خیابان چوکورچوما در استانبول

خیابان چوکورچوما در جهانگیر، در یکی از بهترین مناطق استانبول واقع شده است. این منطقه، جایی است که روشنفکران شهر در آن زندگی می‌کنند، و همچنین موزه معصومیت اورهان پاموک نویسنده برنده جایزه نوبل نیز در اینجا قرار دارد. خیابان چوکورچوما بهترین مکان برای خرید عتیقه‌جات در نزدیکی برج گالاتا است. همچنین می‌توانید در فضای نوستالژیک منطقه عکس‌های اینستاگرامی زیبایی بگیرید. برای رفتن به خیابان چوکورچوما، باید برج گالاتا را پشت سر خود بگیرید و در جهت شمال شرقی حرکت کنید. پس از رفتن به انتهای خیابان سردار اکرام، می‌توانید از طریق نقشه مسیر خود را پیدا کنید.

 

خرید ارزان و تفریح در استانبول مال

مراکز خرید نزدیک برج گالاتا

دو مرکز خرید مدرن در چند قدمی برج وجود دارد. در میان مراکز خرید نزدیک به برج گالاتا، گالاتاپورت با گزینه‌های غنی متمایز از دیگر همتایانش به نظر می‌رسد. از طرفی مرکز خرید دمیرورن واقع در خیابان استقلال نیز مکان بسیار خوبی است. برای خرید در تور استانبول پیشنهاد می‌کنیم در ادامه نیز همراه ما باشید:

  • مرکز خرید Demiroren

مرکز خرید Demiroren که در خیابان استقلال واقع شده است یکی از مراکز خرید متوسط شهر است که هر چیزی را که یک خریدار معمولی نیاز دارد ارائه می‌دهد. پس از خرید در مرکز خرید Demiroren، می توانید کارهای زیادی را در اطراف آن انجام دهید. به عنوان مثال، موزه مادام توسو استانبول درست در کنار مرکز خرید قرار دارد که گزینه‌ای عالی برای بازدید همه افراد و گروه‌های توریستی محسوب می‌شود.

  • گالاتاپورت

گالاتاپورت یک مجتمع بزرگ است که به عنوان بندر تفریحی استانبول نیز عمل می‌کند که گزینه‌های زیادی هم برای خرید و هم برای غذا خوردن در اینجا ارائه می‌شود. با ۱۵ دقیقه پیاده روی از برج می‌توانید به گالاتاپورت برسید. اگر به دنبال برترین مراکز خرید در استانبول هستید، گالاتاپورت آدرس مناسبی برای شما خواهد بود. با این حال، بازدید از خیابان‌های فرعی منطقه کاراکوی، جایی که بندر کروز در آن قرار دارد، برای خرید لباس با قیمت‌های کم‌تر منطقی‌تر است.

  • مرکز خرید جواهر

مرکز خرید جواهر یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید نه تنها در استانبول بلکه در اروپا است و رتبه اول را در بین بهترین مراکز خرید استانبول دارد و میزبان بیش از ۲۰۰ فروشگاه است. با این حال، جواهر به نسبت مراکز خرید قبلی در فاصله دورتری از برج گالاتا قرار گرفته است. برای رفتن به مرکز خرید جواهر در استانبول، می‌توانید از میدان تقسیم با مترو M2 بروید و در ایستگاه Sisli-Mecidiyekoy پیاده شوید.

 

مراکز خرید ارزان استانبول کدامند؟

کارهایی که باید در نزدیکی برج گالاتا انجام دهید

کارهایی که در اطراف برج گالاتا انجام می‌شود شامل بازدید از معروف‌ترین موزه‌های استانبول و گالری‌های هنری این شهر است. علاوه بر این، می‌توانید با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی به بازار ادویه استانبول بروید تا تجربه خرید جذاب‌تری داشته باشید.

  • میدان کاراکوی در استانبول

از طریق خیابان یوکسک کالدیریم که از برج گالاتا پایین می‌آید، می‌توان به راحتی به میدان کاراکوی رسید. میدان کاراکوی یکی از مراکز حمل و نقل استانبول است و میزبان ایستگاه‌های تراموا و کشتی است. در میدان کاراکوی مغازه‌هایی وجود دارد که محصولات برندهای معروف فضای باز مانند North Face، Jack Wolfskin و Columbia را با قیمت‌های اوت‌لوت به فروش می‌رسانند. در میان آن‌ها، Atlas Outdoor، جایی است که بسیاری از استانبولی‌ها از آن لباس زمستانی می‌خرند. میدان کاراکوی همچنین میزبان Murat Muhallebicisi، یکی از بهترین دسرفروشی‌های استانبول است. همانطور که در خیابان‌های فرعی کاراکوی پرسه می‌زنید، می‌توانید بوتیک کافه‌های عالی و رستوران‌های محلی را کشف کنید.

  • بازار ادویه در استانبول

با ۲۰ دقیقه پیاده روی از برج گالاتا می‌توان به بازار ادویه استانبول رسید. بازار ادویه یکی از معروف‌ترین مکان‌های خرید تاریخی استانبول است که قدمتی ۳۵۰ ساله دارد. در یک فروشگاه کلاسیک بازار ادویه، می‌توانید شیرینی ترکی، برگ چای، آجیل محلی، میوه‌های خشک، زعفران و البته ادویه جات را پیدا کنید. همچنین، خرید در خیابان‌های اطراف بازار ادویه یک تجربه واقعی محلی است.

  • موزه یهودیان ترکیه در استانبول

موزه یهودیان ترکیه در نیو شالوم، بزرگ‌ترین کنیسه استانبول واقع شده است. در این موزه، ریشه یهودیانی که قرن‌ها در ترکیه زندگی می‌کردند و تاریخ یهودیت توضیح داده شده است. یهودیان همیشه در هر دو دوره بیزانس و عثمانی در استانبول وجود داشتند. به ویژه در دوره عثمانی، با اضافه شدن یهودیان سفاردی از اسپانیا، جامعه یهودی استانبول رشد کرد. امروز می‌توانید از مناطقی مانند گالاتا، محله اورتاکوی در استانبول و بالات دیدن کنید تا ردپای یهودیان استانبول را دنبال کنید. به علاوه کنیسه Neve Shalom در خیابان بیوک هندک در خیابان مجاور گالاتا است واقع شده است.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌ها در استانبول همراه کودکان

  • موزه معصومیت در استانبول

موزه معصومیت استانبول به کتابی از اورهان پاموک نویسنده برنده جایزه نوبل اشاره دارد. این موزه که در جهانگیر، یکی از جالب‌ترین مناطق استانبول واقع شده، بازدیدکنندگان خود را به ۵۰ سال پیش استانبول می‌برد. زمانی که اورهان پاموک در حال نوشتن رمان خود به نام موزه معصومیت بود، در حال طراحی موزه نیز بود. به همین دلیل درباره همه جاهایی که در رمان به آن‌ها اشاره شده، آیتم‌های نوستالژیک جمع آوری کرد. اورهان پاموک ساختمانی را در چوکورکوما که به مغازه‌های عتیقه‌فروشی استانبول معروف است خرید و سال‌ها بر روی مرمت آن کار کرد و نتیجه یک موزه برنده جایزه بود.

  • سالت گالاتا در استانبول

سالت گالاتا در خیابان بانکالار و بسیار نزدیک به برج گالاتا قرار دارد. این خیابان همچنین یکی از نمادهای تحول فرهنگی و معماری تجربه شده در امپراتوری عثمانی در قرن نوزدهم است. سالت گالاتا یک مرکز فرهنگی است که در یک ساختمان قدیمی بانک در خیابان بانکس (بانکالار) فعالیت می‌کند. ساختمانی که نمایشگاه‌های موقت در آن برگزار می‌شود شامل یک کتابخانه دائمی و یک کافه است.

 

معرفی بازارهای تاریخی استانبول

۲۰ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران