خرید و تفریح در بازار بزرگ استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خرید و تفریح در بازار بزرگ استانبول

استانبول یکی از شهرهایی است که هر که قصد سفر به این شهر می‌کند حتما سری به بازارهای آن نیز می‌زند. برخی نیز با تور استانبول فقط به قصد خرید سفر می‌کنند و برخی نیز اولین بارشان است که به این شهر قدم می‌گذارند، که در این صورت بهتر است به غیر از گردش در بین مراکز خرید شیک و پاساژهای بزرگ، حتما از بازار بزرگ یا همان گرند بازار نیز دیدن کنید و یک نصف روز یا بیشتر زمان خود را برای گشت و گذار در آن منطقه بگذارید.

در ابتدا وقتی قصد برنامه ریزی برای گردش یا خرید در شهر استانبول را دارید، دقت کنید که در کدام روز از هفته هستید چون بازار بزرگ در روزهای یکشنبه‌ تعطیل است. کاپالی چارشی به معنای بازار سرپوشیده، همان بازار بزرگ استانبول است که حدود ۶ قرن عمر دارد. ۶۱ تیمچه و ۴۰۰۰ حجره دارد و به دستور سلطان مِهمِت فاتح ساخته شده است و شباهتی به بازارهای تاریخی ایران نیز دارد. این بازار به طلا وجواهرات، سرامیک های رنگ شده با دست، فرش، اجناس گلدوزی شده، ادویه و مغازه‌های عتیقه فروشی مشهور است.

 

 

تجربه‌ی گشت‌وگذاری خاص در بازار بزرگ استانبول

 


گرند بازار شامل دو مسجد، چهار فواره، دو حمام و چندین کافه و رستوران می باشد. در مرکز این بازار فضایی با سقف پوشیده بلندی قرار دارد که در آنجا می توان اجناس عتیقه با ارزشی از جمله مبلمان، ظروف مسی، آینه‌های مروارید، ساعت، جا شمعی و جواهرات یافت. بازار بزرگ چهار درب اصلی دارد. در سال ۲۰۱۴ در اول لیست پربازدید کننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری رایگان جهان قرار گرفت.
در بازار بزرگ استانبول شما می‌توانید لباس‌های سنتی، فرش و گلیم، ظروف چای‌خوری، صنایع دستی و سوغاتی‌ ترکیه بخرید و یا از معماری زیبا و تنوع جنس‌های رنگانگ لذت ببرید.

 

 

بازار بزرگ استانبول

 


خرید از بازار بزرگ


یکی از مهمترین اجناسی که می‌توانید از استانبول بخرید فرش است. برای خرید فرش در بازار بزرگ، فروشنده محبوب، شیشکو عثمان Şişko Osman، اتنیکون Ethnicon و یا دوکو Dhoku گزینه‌های مناسبی با تنوع رنگ و طرح هستند.
همچنین چرم یک کالای محبوب دیگر برای خرید از بازار بزرگ استانبول است. با ورود به گرند بازار، فروشندگان زیادی سعی دارند توجه شما را با محصولات خود جلب کنند. در بین آنها فروشگاهی با نام Koç Leather & Fur وجود دارد که از سال ۱۹۶۸ در بازار بزرگ بوده و از معتبرترین مغازه‌های فروش چرم محسوب می شود. در این فروشگاه اجناسی نظیر چرم، پوست گوسفند و لباس‌های خزدار زیبایی را خواهید یافت. اگر به چرم علاقه‌مندید حتما یک لباس زیبا برای خود به شهرتان به یادگار بیاورید.

 

بازار مصری‌ها در استانبول؛ بازاری با عطرهای جادویی از آسیای دور و آفریقا

 

 

بازار بزرگ استانبول

 


اجناس دیگری از جمله صابون‌های طبیعی با بوی مطعر، حوله‌های حمام پنبه‌ای، لیف‌های دستباف و لوازم طبیعی حمام را نیز می‌توانید از این بازار پیدا کنید. به طور مثال Jennifer’s Hamam یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های فروش حوله حمام، شال، حوله دستی، روتختی، ملافه و لباس حمام می باشد که همه محصولات آن با استفاده از مواد طبیعی ساخته می‌شوند.

 

 

بازار بزرگ استانبول

 


همچنین در نزدیکی بازار در خیابان نوروزمانی Nuruosmaniye ، برای خرید عتیقه‌جات و آثار هنری سوفا، یکی از بهترین فروشگاه‌های استانبول واقع شده است. همه چیز از جمله سرامیک‌، مینیاتورها، تابلوی خوشنویسی و آثار هنری معاصر، فرش‌های عتیقه و نقره‌جات قدیمی را می‌توان در این فروشگاه‌ها یافت.
هر موقع از خرید از بازار خسته شدید، اطراف آن پر از رستوران با غذاهای ترکی خوشمزه است که می‌توانید کوفته، اسکندرکباب و یا دیگر غذاهای ترکی را در نزدیکی بازار امتحان کنید.

 

 

با خرید در بازارهای سنتی، استانبول را بیشتر بشناسید

 

 

بازار بزرگ استانبول

 


دسترسی به بازار بزرگ استانبول


بازار بزرگ استانبول همه روزه بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر باز است.
بهترین راه رسیدن به بازار بزرگ استانبول، از طریق تراموا از ایستگاه سلطان‌احمد یا سیرکچی است. هر کجای استانبول که هستید، سوار تراموا به مقصد بیازیت، اونیورزیته (دانشگاه) و یا سیرکیجه شوید. پیاده که شدید، از ایاصوفیه و مسجد آبی تا بازار حدوداً ۱۵ دقیقه پیاده راه است و یا اگر از سمت خیابان دیوان - Divan Yol سوار ترن شده‌اید، در ایستگاه بازار بزرگ پیاده شوید.
همچنین با استفاده از متروی استانبول نیز می‌توانید به بازار بزرگ استانبول برسید. تنها کافییست به سمت ایستگاه سلطان احمد حرکت کنید.

 

 

بازار بزرگ استانبول

 


آدرس: ترکیه، استانبول، فاتح، محله بایزید

۲۳ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران