از بازار بزرگ استانبول چه چیزهایی بخریم؟

جاذبه‌های گردشگری استانبول
از بازار بزرگ استانبول چه چیزهایی بخریم؟

بازار بزرگ استانبول، همانطور که در اسمش آمده، مکانی بسیار بزرگ مملو از انواع فروشگاه‌هاست. از طرفی فروشگاه‌های زیورآلات را خواهید دید و طرفی دیگر بوی خوش چای و انواع دمنوش‌ها شما را سرمست می‌کند. بازار بزرگ استانبول از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور استانبول است، اما اگر واقعا قصد خرید در آن‌‌جا را داشتید، چه چیزهایی باید در این بازار خریداری کنید؟

 

  1. سرامیک

بعد از این که از ایاصوفیه بازدید به عمل آوردید و از سرامیک‌های زیبای به کار رفته در این بنا لذت بردید، شاید بد نباشد با خرید چند ظرف سرامیکی زیبا در بازار بزرگ، سوغاتی زیبا با خود به خانه ببرید. غرفه‌های زیادی در بازار بزرگ به فروش سرامیک‌های رنگارنگ ترکی می‌پردازند که طرح‌هایی سنتی دارند. این ظروف می‌توانند پیاله، لیوان و یا حتی مجسمه‌های بامزه‌ای از حیوانات باشند.

 

 تفاوت قسمت آسیایی و قسمت اروپایی استانبول

سرامیک

 

  1. لامپ‌های ترکی

این لامپ‌های رنگارنگ از تزیینات رایج در استانبول است و شما می‌توانید بهترین‌هایشان را در بازار بزر پیدا کنید. لامپ‌های آینه کاری شده که در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی ارائه می‌شوند. البته قبل از خرید باید به حمل آن‌ها در هنگام برگشت نیز فکر کنید، اما اگر بتوانید، چیزهایی عالی و زیبا برای خانه‌تان خواهید برد.

 

لامپ‌های ترکی

 

  1. چشم نظر

البته این مورد برای گردشگران خارجی بیشتر صدق می‌کند، چون ما هم در کشور چشم‌نظر داریم. این سنگ‌های خاص که باوری سنتی پشت آن وجود دارد، در میان مردم به شدت خرافاتی ترکیه رایج است و به همین خاطر در هر جایی از این کشور که بروید می‌توانید مراکز فروش آن را ببینید. در بازار بزرگ نیز اوضاع به همین منوال است و چشم نظر در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف به فروش می‌رسد.

 

 فستیوال خرید در شهر توریستی استانبول 

چشم نظر

 

  1. چای و قهوه ترک

اگر به طعم چای‌های ترک علاقه دارید، بد نیست قدری چای ترک خریداری کنید و در کنار چای ایرانی در خانه بنوشید. اما قهوه ترک را حتما از بازار بزرگ تهیه کنید. کیفیت اکثر قهوه‌هایی که در این بازار به فروش می‌رسند عالی هستند و هر بار که در خانه از آن دم کنید، یاد قهوه‌های بازار بزرگ و سفر با تور استانبول خواهید افتاد.

 

 گردش در کوچه‌های رنگی و زیبای استانبول 

قهوه ترک

 

  1. گلیم

فروشگاه‌های مختلفی نیز هستند که گلیم‌های کوچک و بسیار زیبایی به فروش می‌رسانند که عموما حدود ۶۰۰ لیر قیمت دارند. گردشگران خارجی عاشق این گلیم‌ها هستند و به همین خاطر تعداد بی‌شماری از این گلیم‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف پیدا خواهید کرد که عموما در سایز ۱ در ۲ متر هستند.

 

 ۶ اوت لت معروف و ارزان استانبول 

گلیم

 

  1. ادویه‌جات

مغازه‌های ادویه و همچنین انواع گیاهان عطری و دمنوش‌ها در بازار بزرگ، به نمادی برای این بازار بدل شده‌اند. ادویه‌جاتی که بعضی‌هایشان در ایران پیدا می‌شوند و بسیاری از آن‌ها را کم‌تر در ایران می‌بینید. البته بر کسی پوشیده نیست که ماهیت گردشگرپذیر این بازار باعث شده تا قیمت این ادویه جات کمی بالا باشد، با این حال، خرید چند بسته ادویه انتخاب خوبی در این بازار سنتی خواهد بود.

 

  استانبول؛ سرزمین هم‌نشینی تاریخ عثمانی و ادویه‌های خوشمزه! 

ادویه‌جات

 

  1. زیورآلات

خرید طلا را با توجه به تغییرات قیمتی خیلی به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، اما زیورآلات نقره که فروشگاه‌های آن در بازار بزرگ بسیار هستند را حتما از نظر بگذرانید. کارهای متعدد و زیبایی در بازار به فروش می‌رسند که تنوع آن‌ها باعث می‌شود برای هر سلیقه‌ای چیزی پیدا کنید. از طرفی سنگ‌های مختلف نیز در این مکان به صورت آویز یا تراش خورده یا حتی آویز نیز به فروش می‌رسند که آن‌ها هم جذابیت بالایی برای خریداران دارند.

 

زیورآلات

 

  1. صابون

همه می‌‌دانیم که سفر به استانبول بدون بودن در یکی از حمام‌های سنتی، سفر کاملی نخواهد بود. اما یکی دیگر از چیزهایی که از این شهر می‌توانید سوغات ببرید، انواع صابون‌هایی است که در این حمام‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته‌های بسیار زیادی از انواع صابون‌ها در بازار بزرگ به فروش می‌رسد که رنگ‌ها و عطرهای مختلف را در بر می‌گیرند.

 

 در استانبول به سبک عثمانی‌ها، حمام خرم‌سلطان را تجربه کنید 

صابون

 

  1. شیرینی‌های ترکی

ترک‌ها به شیرینی‌هایشان نیز معروف هستند و یکی از چیزهایی که می‌توانید در بازار بزرگ تهیه کنید، انواع شیرینی‌هایی هستند که در این مکان به فروش می‌رسند. از جمله این شیرینی‌ها، باسلوق‌های ترکی است که بسیار پرطرفدار بوده و در همه جای بازار می‌توانید نمونه‌های مختلف با طعم‌های متفاوت آن را پیدا کنید.

 

 سفری شیرین با دسرهای خوشمزه استانبول 

شیرینی‌های ترکی

۲۳ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران