۵ رستوران عالی اطراف بازار بزرگ استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۵ رستوران عالی اطراف بازار بزرگ استانبول

استانبول یکی از بهترین شهرهای نزدیک به ایران است که باید به آن سفر کرد و خوش گذراند. شهری که امکانات اقامتی و رفاهی مناسبی در خود دارد و به دلیل جاذبه‌های تاریخی بی‌مانندش در جهان معروف شده است. جاذبه‌هایی که بناهای باشکوه بیشترشان را تشکیل می‌دهد. در سفرتان با تور استانبول و بازدید از یکی از برترین جاذبه‌های این شهر یعنی بازار بزرگ، اگر به دنبال رستوران‌های ارزان قیمت اطرافش هستید همراه ما باشید تا ۵ رستوران عالی این شهر در حوالی این بازار را خدمتتان معرفی کنیم. رستوران‌هایی که در منوی‌شان هم می‌توانید غذاهای گوشتی عالی پیدا کنید و هم غذاهای گیاهی پرطرفدار.


۱- رستوران Havuzlu


یک رستوران سنتی عالی که در سال ۱۹۵۹ میلادی تاسیس شده است و یکی از معتبرترین رستوران‌های شهر به حساب می‌آید. جاییکه بیشتر کاسبان بازار برای نوش جان کردن وعده‌ی غذایی ناهارشان به آن مراجعه می‌کنند. بنابراین تردید نکنید که این رستوران یکی از با کیفیت‌ترین رستوران‌های ترکیه است. رستورانی که اگر می‌خواهید غذا در آن نوش جان کنید باید از ساعت ۱۲ تا ۳ ظهر به آن مراجعه کنید. چرا که قبل از ۱۲ ناهار سرو نمی‌کند و بعد از ۳ نیز غالبا غذاهایش تمام می‌شود. اما اگر قصد دارید با رفتن به این رستوران قهوه یا چای نوش جان کنید و خستگی ناشی از گشت و گذارهایتان درون بازار را رفع کنید تا ساعت ۸ شب نیز می‌توانید به آن مراجعه کنید. رستورانی که معنای نامش حوض دار است و در خود حوضی دارد که آن را با صفا کرده است. حوضی که در اطرافش میز و صندلی چیده‌اند.

۶ رستوران لوکس و دیدنی استانبول به انتخاب نشریه گاردین

 

رستوران Havuzlu


۲- رستوران Gul Ebru Kantin


در سفرتان به استانبول و بازدیدتان از بازار بزرگ استانبول اگر به دنبال نوش جان کردن بهترین کباب‌ ترکی استانبول هستید باید به این رستوران تشریف ببرید. رستورانی کوچک که مشتریان زیادی دارد. مشتریانی که می‌توانند در همان چند صندلی محدودی که جلوی مغازه چیده شده است بنشینند و یا غذاهای خود را دریافت کنند و درحالیکه در طول بازار قدم می‌زنند نوش جان کنند. رستورانی که دونرهایش با پنیر یا بدون پنیر سرو می‌شود. رستورانی که دوغ‌های معروفی دارد و به شما توصیه می‌کنیم حتما به همراه دونر کباب‌هایتان دوغ نیز سفارش بدهید.

 

Gul Ebru Kantin


۳- رستوران اصلان


اصلان از آن دسته از رستوران‌های بازار برزگ است که در خارج از آن واقع شده است. رستورانی در طبقه دوم یک ساختمان که انواع غذاهای ترکی و عثمانی را طبخ و برای مشتریانش سرو می‌کند. رستورانی که در منویش می‌توانید تازه‌ترین غذاهای دریایی را نیز بیابید و سفارش بدهید. رستورانی که در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده است و هر سال نسبت به سال گذشته غذاها و کیفیت خدماتش پیشرفت کرده است. رستورانی که بعد از غذای‌تان می‌توانید چای‌های تازه دم نیز در آن سفارش بدهید و نوش جان کنید. درهای این رستوران همه روزه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۹ شب به روی مشتریانش باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند. پیشنهاد ما به شما این است برای وعده غذایی ناهار به این رستوران مراجعه کنید و اگر اهل غذاهای دریایی هستید ماهی‌های صید روز آن را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

محبوب‌ترین غذاهای خیابانی استانبول که باید امتحان‌شان کنید

 

رستوران اصلان


۴- چایخانه Sark Kahvesi


در بازدیدتان از بازار بزرگ استانبول اگر می‌خواهید بیشتر با مردمان استانبول و رفتار عمومی آنها آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم به این چایخانه تشریف ببرید. جاییکه همه روزه تعداد زیادی از پیر و جوان این شهر به آن مراجعه می‌کنند و نوشیدنی نیمروزی نوش جان می‌کنند. نوشیدنی‌هایی از قهوه گرفته تا چای و دمنوش‌های کوهی. شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم در این چایخانه قهوه به صورت سنتی دم و روی شن داغ گذاشته می‌شود. در این چایخانه همچنین می‌توانید دسرهای مختلفی نیز سفارش بدهید و نوش جان کنید. چایخانه‌ای که میزها و صندلی‌های چوبی جذاب دارد و داخلش پر از اجناس عتیقه است. اگر اهل عکس انداختن برای صفحه‌ی مجازی‌تان هستید باید بدانید در این چایخانه می‌توانید عکس‌های جذاب بسیاری بیندازید.

بازار مصری‌ها در استانبول؛ بازاری با عطرهای جادویی از آسیای دور و آفریقا

 

Sark Kahvesi


۵- رستوران Burc


این رستوران در بازار بزرگ استانبول مخصوص گوشتخواران است. مخصوص کسانی که می‌خواهند کباب‌های لذیذ ترکی را سفارش بدهند و نوش جان کنند. مخصوص کسانیکه می‌خواهند علی نازیک کباب ترکی را نوش جان کنند. کبابی که از گوشت بره و بادمجان به دست می‌آید و در ترکیه بسیار معروف است. کبابی که سس انار چاشنی آن است و یک مزه‌ی ملس عالی دارد. کبابی که در بیشتر رستوران‌های استانبول می‌توانید نشانی آن را بگیرید اما در این رستوران می‌توانید لذیذترین این کباب را با قیمت مناسب سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

رستوران Burc

۳۰ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران