۱۰ رستوران عالی غذاهای ترکی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۱۰ رستوران عالی غذاهای ترکی در استانبول

استانبول شهری مملو از غذاهای خوشمزه است. غذاهای ترکی فوق‌العاده‌‌اند و سفر با تور استانبول بدون امتحان کردن غذاهای محلی و خوشمزه، سفری کامل محسوب نمی‌شود. با این حال نباید هر جایی این غذاها را امتحان کرد، چون کیفیت پخت غذاهای ترکی در طعم آن‌ها بسیار اهمیت دارد. اگر می‌خواهید بهترین‌ها را بچشید، حتما سری به این رستوران‌ها که به شما معرفی می‌کنیم بزنید.

 

Güler Ocakbaşı Harbiye

این رستوران معرکه و دنج، جایی عالی برای خوردن کباب‌های خوشمزه و عالی است. یکی از رستوران‌های بسیار معروف استانبول که از سال ۱۹۸۱ فعالیت می‌کند و می‌توان به جرات گفت که هر چه در منوی آن می‌بینید، طعمی عالی دارد. این مکان نه تنها برای گردشگران، بلکه برای خانواده‌های ترک نیز جایی عالی برای شام و نهاری خوشمزه به حساب می‌آید.

 

 ۵ رستوران ارزان و خوشمزه در استانبول برای شب‌گردی‌های دیرهنگام 

 Güler Ocakbaşı Harbiye

 

آدرس: Cumhuriyet cad babil sok no:37 Elmadag sisli

 

رستوران Asitane

اگر به دنبال غذاهای کلاسیک دوران عثمانی می‌گردید، می‌توانید چندین غذای کلاسیک ترکی را که با متد و مواد اولیه‌ای مشابه با نمونه‌های اصلی پخته می‌شوند را در این رستوران امتحان کنید. رستورانی بسیار جذاب که غذاهای ۵۰۰ ساله را که بعضی‌هایشان به کلی فراموش شده‌اند، با کیفیتی بسیار خوب پخت می‌کند.

 

 بهترین رستوران‌های لوکانتا در استانبول از نگاه گاردین 

 رستوران Asitane

 

آدرس: Kariye Camii Sokak No: 6 | Edirnekapi

 

Kale Café

اگر اهل صبحانه‌های کامل و عالی هستید، صبحانه مخصوص ترکی باب میل شما خواهد بود.این کافه‌ صبحانه خوش‌طعم ترکی را به بهترین شکل آماده می‌کند و شما می‌توانید زمان خوردن صبحانه از نمای بسیار زیبای تنگه‌ی بسفر نیز دیدن کنید.

 

 Kale Café

 

آدرس: Rumeli Hisari

 

Mantici

غذای تخصصی این رستوران مانتی است، که آن را باید معروف‌ترین غذای استانبول به حساب آورد. مانتی نوعی دامپلینگ گوشت است که با کره، سس گوجه و سیر ماست سرو می‌شود. البته رستوران به صورت کلی کوچک است و ۱۰ میز دارد اما به واسطه اینکه بعد از هر سفارش، حدود سه دقیقه طول می‌کشد تا غذا روی میز برود، مشتری‌ها زود راه افتاده و به سرعت میز خالی می‌شود.

 

 Mantici

 

آدرس:  Ergenekon Cad. Teyyareci Fehmi Sok. No:10 | Osmanbey, Sisli

 

Cibalikapı Balıkçısı

این رستوران، جایی برای خوردن ماهی‌های خوشمزه است که غذاهای آن به سبک و سیاق قدیمی و مدل عثمانی پخت می‌شود. البته این مکان نسبت به دیگر رستوران‌های استانبول که غذای دریایی سرو می‌کنند، کمی گران‌تر است،اما کیفیت بسیار خوب آن ارزش پول بیشتری که خرج می‌کنید را دارد. این کیفیت تا حدی است که با گران بودن غذا، اما به واسطه کوچک بودن فضای آن، پیدا کردن میز خالی و غذا خوردن در Cibalikapı Balıkçısı واقعا سختاست.

 

 Cibalikapı Balıkçısı

 

آدرس: No: 5 | Fatih, Cibali, Halic

 

Haydarpaşa Gar Lokantası

این رستوران بسیار قدیمی، بیش از ۱۱۰ سال است که در استانبول فعالیت کرده و به ارائه غذاهای کلاسیک ترکی و یونانی مشغول است. برای رفتن به این رستوران، بهترین کار سوار شدن بر روی فری‌ها، گردشی در آب بسفر و نهایتا رفتن به این مکان است. غذاهای اصلی آن نیز عالی هستند، اما بدون مزه کردن چند پیش غذا، به هیچ وجه از این رستوران بیرون نروید.

 

  از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول 

 Haydarpaşa Gar Lokantası

 

آدرس:  Tren Gari Kadikoy | Haydarpasa

 

Varka Antakya Lezzetleri

اگر می‌خواهید در یک جای باکلاس غذاهای ترکی میل کنید، وارکا بهترین مکان برای شماست. در این مکان می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای از مناطق جنوبی ترکیه یعنی انتاکیه را میل کنید. مکانی در نزدیکی میدان استقلال که با توجه به اینکه در انتهای یک بن بست واقع شده، فضایی آرام و فارغ از شلوغی آن منطقه دارد. وارکا از جمله رستوران‌ها غذاهای ترکی در استانبول است که خدمه آن به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند و برای مسافرینی که زبان ترکی را به خوبی نمی‌دانند نیز این مکان جایی بسیار خوب است.

 

 ۸ رستوران جذاب و شیک در خیابان استقلال استانبول 

 Varka Antakya Lezzetleri

 

آدرس:  Istiklal Cad. Emir Nevruz Sok. No: 2/E | Beyoglu

 

Fıccın

یکی دیگر از رستوران‌های غذاهای کلاسیک ترکی که به ارائه غذاهای معمول و همچنین غذاهای بخشی مسلمان نشین از ترکیه مشغول است. البته این رستوران خیلی برای گردشگران شناخته نشده، اما خود محلی‌ها به شدت به آن علاقه دارند.

 

 Fıccın

 

آدرس: Kallavi | Beyoğlu

 

Hayvore

اگر از خوردن کباب‌های مختلف ترکی خسته شدید، به سراغ این رستوران بروید. این مکان غذاهای متنوع و جالبی ارائه می‌کند که بیشتر مربوط به اطراف دریای سیاه است و مردم آن‌جا این غذاها را می‌پزند. قیمت غذاها در این رستوران بسیار پایین است، اما کیفیت غذاها خوب بوده و حتما شما را راضی خواهد کرد.

 

  گردشی شگفت‌انگیز در محله سلطان احمد استانبول 

 Hayvore

 

آدرس: Kuloğlu, Turnacıbaşı Sok. No:4, 34433 Beyoğlu

 

Zencefil

Zencefil یکی از قدیمی‌ترین و سالم‌ترین رستوران‌های تماما گیاهی در استانبول است. آن‌ها عموما از دستورهای غذایی خاصی استفاده می‌کنند که از گذشته ترکیه می‌آید. غذاهای خوشمزه‌ی این رستوران واقعا عالی هستند و در بین گردشگران خارجی که طالب غذاهای گیاهی هستند به شدت طرفدار دارد.

 

 Zencefil

 

آدرس: Şehit Muhtar, Kurabiye Sk. 8-10, 34435 Beyoğlu

۰۱ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران