۷ رستوران‌ در استانبول با غذاهای مختلف ترکیه

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۷ رستوران‌ در استانبول با غذاهای مختلف ترکیه

ترکیه به لطف فصول متنوع و سرزمین‌های حاصلخیز دارای فرهنگ آشپزی بسیار غنی است. البته این واقعیت که این کشور در طول قرون متمادی تمدن‌های مختلفی را بر خود دیده بر این فرهنگ غنی آشپزی نیز تأثیر داشته است. استانبول به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای کشور دارای بسیاری از رستوران‌های انحصاری و با کیفیت بالا است که می‌توانید این فرهنگ غنی را کاملا تجربه کنید. در این مقاله، ما مجموعه‌ای از رستوران‌های سمت آسیایی برای شما آورده‌ایم که می‌توانید غذاهای ترکیه در کرانه‌ی دریای سیاه را در تور استانبول بچشید.

 

بهترین غذاهای ناحیه دریای اژه: ردیکا

اگر از طرفداران غذاهای اژه‌ای هستید و یا تمایل دارید سبک جدیدی را امتحان کنید می‌توانید به رستوران ردیکا بروید. ردیکا رستورانی زیبا با غذاهای عالی و لذیذ است که علاوه بر این‌ها قطعات موسیقی و فرهنگ اژه را نیز ارائه می‌دهد. با رفتن به این رستوران حس می‌کنید در شهری کوچک و دنج در حاشیه دریای اژه هستید و کاملا از استانبول جدا هستید.

 

حقایقی که درباره استانبول نمی‌دانید

 

آدرس: Koşuyolu Mah, Kalfa Çeşme Sok, No: 30, Koşuyolu Kadıköy – Istanbul

 

بهترین غذاهای ناحیه دریای سیاه: نالیا

نالیا یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های غذای دریای سیاه در استانبول است که در سراسر این شهر سه شعبه فعال در بستانچی، کورتکوی و گونشلی دارد. این رستوران غذاهای محلی دریای سیاه را به لذیذترین و سالم‌ترین شکل ممکن ارائه می‌دهد و فضایی بسیار راحت و جادار فراهم کرده که می‌توانید به آن بروید و به استراحت بپردازید. اگر می‌خواهید از در سفر با تور ترکیه غذاهای دریای سیاه امتحان کنید و حس بودن در استانبول را به رگ‌هایتان بکشید به رستوران نالیا در بستانچی بروید.

آدرس: İçerenköy Mahallesi, Prof. Dr. Ali Nihat Tarlan Caddesi, No: 103, Ataşehir – Istanbul

 

بهترین غذاهای ناحیه دریای مدیترانه: کاسرول (Kaserol)

کاسرول رستورانی فوق‌العاده در اوسکودار است که برای غذاهای رنگارنگ و خوشمزه و وعده‌های غذایی طبیعی و سالم به شهرت رسیده است. غذاها به حدی لذیذ و خوشمزه هستند که بعد از رفتن به این رستوران هر زمانی اسم غذاهای مدیترانه بیاید ناخودآگاه یاد این رستوران خواهید افتاد. فضای رستوران نیز حس و حال مدیترانه‌ای دارد که شما را به سمت آب وهوای گرم مدیترانه سوق می‌دهد.

 

معرفی ۷ کافه‌ی فضای باز در استانبول

آدرس: Bulgurlu Mahallesi, İzzettinbey Sokağı, 41/A, Üsküdar – Istanbul

 

برای طعم منحصر به فرد غذاهای شرق ترکیه: Kilisli Fiko

رستوران Kilisli Fiko از سال ۱۹۸۱ در کادیکوی میزبان مشتریان و بازدیدکنندگان تور استانبول است. این یکی از معروف‌ترین رستوران‌هایی است که طعم‌های بی‌نظیر غذاهای آناتولی شرقی را سرو می‌کند. البته منوی آن کامل نیست اما همان گزینه‌هایی که در نظر گرفته شده بهترین هستند و طعم فوق‌العاده‌ای دارند. منوی این رستوران شامل انواع کباب‌ها مثل کباب اورفا، کباب آدانا، سوپ yuvalama، و ترکیبی از کوفته‌ها می‌شود.

آدرس: Rasimpaşa Mahallesi, Orgeneral Şahap Gürler Caddesi, No: 61, Kadıköy – Istanbul

 

برای طعم منحصر به فرد غذاهای جنوب شرق ترکیه: Çiya Sofrası

چیا سوفراسی یکی از بی‌نظیرترین رستوران‌های استانبول است که می‌توانید غذاهای جنوب شرقی ترکیه مخصوصا ناحیه آنتپ را به خوشمزه‌ترین و دلخواه‌ترین حالت ممکن نوش جان کنید. بورانی، سوسیس گوسفندی شکم پر و انواع مختلفی از کباب‌ها از مهم‌ترین مواردی هستند که باید در منوی آن‌ها امتحان کنید. این رستوران در محله معروف کادیکوی استانبول واقع شده و طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است.

 

گشتی بهاری در محله اورتاکوی استانبول

آدرس: Caferağa Mahallesi, Güneşlibahçe Sokak, No: 43, Kadıköy – Istanbul

 

برای طعم منحصر به فرد غذاهای آناتولی مرکزی ترکیه: تادیندا آنادولو

اگر در محله قدیمی و دیدنی اوسکودار گردش می‌کنید و حسابی خسته و گرسنه هستید یکی از جاهایی که باید به آن بروید و از غذاهای طبیعی و کاملا بومی امتحان کنید رستوران بی‌نظیر تادیندا آنادولو است که برای غذاهای بی‌نظیر و خوشمزه آناتولی مرکزی شهرت فراوانی دارد. منوی آن‌ها به شدت گسترده و کامل بوده و ۶۰۰ نوع غذا و انواع خوراکی‌ها را در منوی خود گنجانده است به طوری که با دیدن منو قدرت انتخاب را از دست خواهید داد. اگر می‌خواهید اصیل‌ترین طعم‌های آناتولی را در استانبول تجربه کنید توصیه می‌کنیم به این رستوران بروید.

آدرس: Altunizade Mahallesi, Capitol AVM, Üsküdar – Istanbul

 

بهترین غذاهای ناحیه دریای مرمره: Özcanlar Köfte

همانطور که فرهنگ دریای سیاه در ترابزون زنده نگه داشته شده، منطقه مرمره نیز زیبایی‌های منحصر به فرد و سلیقه محلی خود را دارد. غذاهای دریای مرمره بیشتر از غذاهای تراکیه آمده است. تراکیه یا تراس، در اصل قسمت شمالی یونان باستان که امروزه در قسمت جنوب بلغارستان، شمال شرق یونان و قسمتی از ترکیه قرار دارد. علاوه بر کوفته تراکیه، کوفته سلیمان پاشا، کوفته با پنیر کشار، کوفته گوشت، سوسیس تند ترکی و سایر انواع گوشت‌های دیگر، در این مکان دسرهای سنتی مانند دسر "Hayrabolu" و حلوا پنیر نیز ارائه می‌شود.

 

سفری جذاب با رفتن به بام استانبول

آدرس: İnkılap Mahallesi, Küçüksu Caddesi, No:71, Ümraniye - Istanbul

۱۹ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران