بهترین رستوران‌های محله کادیکوی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران‌های محله کادیکوی استانبول

کادیکوی، محله‌ای است که با سرگرمی‌های متنوع و همچنین مکان‌های زیبا برای خورد و خوراک، قلب شما را می‌رباید. اینجا یکی از جالب‌ترین محله‌های جهان نامیده می‌شود، زیرا به یکباره مجموعه‌ای از سلیقه‌ها و فرهنگ‌های مختلف را به مخاطبان تور استانبول ارائه می‌دهد.

رستوران‌های کادیکوی نیز، از صبحانه‌های عالی گرفته تا گزینه‌های خوشمزه ناهار و شام و از کوفته و کباب روی نان پیتا گرفته تا غذاهای لذیذ بین المللی جهانی را برای علاقمندان به ارمغان می‌آورند. بعلاوه با توجه به انبوه غذاکده‌ها که در فاصله کمی از هم واقع شده‌اند، هرگز گرسنه نخواهید ماند. در این رابطه، مطالعه مقاله ۶ رستوران عالی در کادیکوی استانبول خالی از لطف نخواهد بود. ما نیز در ادامه قصد داریم سری بزنیم به برخی دیگر از بهترین رستوران‌های محله کادیکوی و یک سفر مجازی شکم گردی عالی را در این محدوده تجربه کنیم.

 

Mythos

سفر خود را از این رستوران گرم و صمیمی آغاز می‌کنیم. در ابتدا جالب است بدانید مالک این رستوران، یک سال تمام روی دستور غذاهای اصلی ترکی و یونانی اژه‌ای تمرکز کرد و پس از هفته‌های متوالی مطالعه و تحقیق، منوی شگفت انگیز و منحصر به فرد Mythos با بهترین گزینه‌ها آماده شد. سپس او در بندر Urla، یک ساختمان معتبر و تاریخی پیدا کرده و رستورانش را در آن افتتاح کرد که در مدت کوتاهی به شهرت بالایی دست یافت.

در سال دوم بهره برداری، با توجه به تقاضای بالای مردم استانبول و گردشگران خارجی، شعبه دوم در حیدرپاشای استانبول آغاز به کار کرد و در سال ۲۰۱۴ نیز شعبه بدروم به روی علاقمندان گشوده شد.

Mythos که در داخل ایستگاه قطار حیدرپاشا، یکی از با ارزش‌ترین بناهای تاریخی استانبول قرار دارد، با مزه‌های لذیذ، ماهی کبابی حرفه‌ای و نوشیدنی‌های باکیفیت در محیطی نوستالژیک، شبی خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. البته باید گفت ایستگاه قطار در حال حاضر پس از آتش‌سوزی که در سال ۲۰۱۰ رخ داد و  سقف و طبقات بالایش آسیب دید، در حال بازسازی‌های اساسی است. اما این رستوران همچنان به روی علاقمندان باز است و یکی از محبوب‌ترین غذاکده‌های کادیکوی به خصوص در ماه‌های گرم سال به شمار می‌آید. بعلاوه در اینجا پارکینگ اختصاصی، تلویزیون و وای فای رایگان نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

 

آدرس: Rasimpaşa, Haydarpaşa Garı, 34716 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Aida

این غذاخوری محبوب ایتالیایی، بیشتر شبیه یک خانه است تا یک رستوران! بنابراین، در آن احساس راحتی و آرامش خواهید کرد. فضای داخلی که با یک پیانو و پرتره‌های خانوادگی در امتداد راه پله پرشده، بسیار جالب توجه بوده و صمیمیت خانه مادربزرگ را تداعی می‌کنند. در صورت تمایل می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برای صرف غذایتان استفاده کنید. بعلاوه وای فای رایگان و پارکینگ اختصاصی نیز برای مشتریان فراهم هستند.

بعلاوه از بشقاب پیش غذا با کوفته‌های برنج سرخ شده در سس بولونز گرفته تا غذاهای دریایی و میگو تازه را می‌توانید در این رستوران به یادماندنی پیدا کنید. همچنین این رستوران، نان و دسر و بستنی‌های خانگی تهیه می‌کند و در این میان، تیرامیسو که با قهوه Quarta وارداتی از ایتالیا تهیه می‌شود محبوبیت بیشتری دارد.

 

معرفی برترین رستوران‌های استانبول

آدرس: Caferağa, no: 10, Ressam Şeref Akdik Sokağı No:10, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Çiya Sofrası

این رستوران، انواع غذاهای آناتولی (بیشتر مدیترانه شرقی و جنوب شرقی آناتولی) را سرو می‌کند که همگی با مواد وارداتی از مناطق بومی تهیه می‌شوند. طیف گسترده‌ای از غذاهای خوشمزه با مجموعه‌ای از گیاهان همراه هستند که احتمالا هرگز نام بسیاری از آنها را نشنیده‌اید.

غذاهای غیرمعمولی نظیر şıhılmahşi (کدو پر شده از منطقه کیلیس)، mualle (خورش بادمجان و عدس با ملاس انار)، سوپ ماش، سوپ malhıtalı (عدس قرمز)، firik (گندم کبابی) و yeşil erik tavası (خورش آلو سبز) جذابیت بالایی برای مشتریان دارند. بعلاوه انواع کباب‌هایی که در این غذاکده سرو می‌شوند و لاماهجون مخصوص را نیز به شدت پیشنهاد می‌شوند.

گفتنی است این مکان ۳ طبقه بوده و طبقه سوم، دارای یک پاسیو روی پشت بام و مشرف به بازار زیبای کادیکوی است. در ضمن برای رفاه حال مشتریان، میز و صندلی های چیده شده در فضای باز، تلویزیون و وای فای رایگان نیز ارائه می‌شوند.

آدرس: Caferağa, Güneşli Bahçe Sok, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Bonkis

این رستوران یک منوی ثابت ندارد، اما معمولا در آخر هفته‌ها در اینجا ساندویچ فوکاچیا (شنبه‌ها) و برگر (یکشنبه‌ها) را خواهید یافت. همبرگرهای این غذاکده، یکی از بهترین‌ها در استانبول هستند و با ۱۲۰ گرم گوشت گاو، پنیر، قارچ و پیاز کاراملی شده و همچنین دو سس انتخابی یعنی کچاپ خانگی و پستو بادمجان سرو می‌شوند. نان‌های خانگی نیز بسیار ترد و نرم هستند، بدون اینکه خیلی چرب باشند و بنابراین مکمل ایده آلی برای گوشت گاو آغشته شده به سس محسوب می‌شوند. بعلاوه باید گفت همبرگرها با سالاد پیاز سبز و سیب زمینی به جای سیب زمینی سرخ شده نیز سرو می‌شوند.

 

۱۲ رستوران با چشم انداز عالی در استانبول

آدرس: Caferağa, Dr. Şakir Paşa Sk. No: 3/C, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Mini Eatery

بسیاری از مشتریان به اینجا می‌آیند تا از طعم همبرگرهای خوشمزه، چیزبرگر و کروکت لذت ببرند. البته نمی‌توان از پیتزاها، سوپ‌ها و خوراک گوشت مرغ نیز غافل شد. در این فست فود، بازدیدکنندگان می‌توانند لوکما و باقلوای خوش طعمی را نیز امتحان کنند. همچنین، نوشیدنی‌های گوارا نظیر چای یخی خوشمزه یا لیموناد عالی را فراموش نکنید.

بعلاوه باید گفت این غذاکده به دلیل خدمات عالی پرسنل خوش برخوردش نیز شهرت دارد که همیشه آماده کمک و خدمت رسانی به مشتریان هستند. در ضمن می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای بیرونی هم برای خورد و خوراک استفاده کنید و در عین حال از مناظر اطراف و هوای تازه لذت ببرید. گفتنی است وای فای رایگان و تلویزیون نیز مشتریان را به خوبی سرگرم می‌کنند.

آدرس: Caferaga Mahallesi, Moda Caddesi No:55, Istanbul Turkey

 

Brasserie Noir

منوی این رستوران، الهام گرفته از منوی فرانسوی است و گزینه‌های جذابی نظیر تاکوی گوشت گاو رنده شده، کارسکی بره، کتلت گوشت گاو و تارت پنیر بز با پیاز کاراملی شده را در آن خواهید یافت. البته کسانی که از غذاهای شیرین و خوش طعم لذت می‌برند، باید حتما پیده با روکفور و گلابی را امتحان کنند.

گفتنی است غذاها در محیطی بسیار جادار و راحت سرو می‌شوند و رومیزی سفید و صندلی‌های قرمز شیک و همچنین موسیقی زنده در زمان سرو شام، این ترکیب را کامل می‌کنند. پارکینگ اختصاصی و وای فای رایگان فراهم بوده و بعلاوه می‌توانید از میز و صندلی‌های فضای بیرونی نیز استفاده کنید. در ضمن به دلیل محبوبیت این رستوران، معمولا میزها پر بوده و خصوصا در روزهای تعطیل بسیار پررفت و آمد می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید برای ناهار یکشنبه به این رستوران بروید، حتما میز رزرو کنید.

آدرس: Suadiye, Bağdat Cd. 455 1 D:B, 34740 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Basta

آنچه این غذاکده را از سایر همتایانش متمایز می‌کند، تکنیک خاص پخت گوشت و همچنین ادویه‌ها و سس‌هایی است که استفاده می‌شوند. جالب است بدانید دنده‌های گوشت گاو، به مدت هفت تا هشت ساعت به آرامی پخته می‌شوند، در حالی که ترشی‌ها و سس خردل امضایی این رستوران نیزبه آن اضافه می‌شوند.

اینجا همچنین به دلیل سرو چوریتسوی خانگی، مرغ دودی و انواع مختلفی از غذاهای گیاهی که از مواد گیاهی بسیار تازه و روزانه تهیه می‌شوند محبوبیت دارد. بعلاوه استعداد سرآشپزها در تهیه دسرها مثال زدنی است و در این میان سوتلاچ وانیلی واقعا می‌درخشد.در صورت تمایل می‌توانید از فضای بیرونی هم برای صرف غذا استفاده کنید. بعلاوه وای فای رایگان و تلویزیون نیز در این مکان درنظر گرفته شده‌اند.

 

غذای دریایی در ۸ رستوران استانبول

آدرس: Caferağa, Sakız Sk. No:1, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Sakar Zeybek

این غذاکده جدید که در یک خانه دو طبقه قدیمی در کوشویولو واقع شده است، جواهری است که در میان رستوران‌های غذای دریایی می‌درخشد. در اینجا یک منوی روزانه از غذاهای اژه‌ای و یونانی را خواهید یافت که با موادی تهیه شده از ساحل جنوبی طبخ و سرو می‌شوند. توصیه می‌کنیم اگر گذرتان به این رستوران افتاد از خوردن زیما، کاره کاره و پکا کاملا پخته شده غافل نشوید. بعلاوه اینجا مکانی عالی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی بوده و از جوی آرام و صمیمی برخوردار است. وای فای رایگان، تلویزیون و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برای مشتریان مهیا هستند.

آدرس: Koşuyolu Mah, Kalfa Çeşmesi Sk. No:20, 34718 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Pidesun

این رستوران در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و از آن زمان تا کنون، سامسون پیده را سرو می‌کند. خدمات ارائه شده در این غذاکده، از استاندارد و کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. این رستوران، به استفاده از مواد اولیه محلی که از سامسون تهیه می‌شوند افتخار می‌کند و ناگفته نماند که پرسنل، همگی یا اهل سامسون هستند و یا از اهالی سواحل دریای سیاه ترکیه! مردم محلی می‌دانند که وقتی می‌خواهند پیده خوب و باکیفیت بخورند، بهترین مکان برای آنها همین رستوران است.

گفتنی است پیده یک پیتزا به سبک ترکی با شکلی متفاوت نسبت به اکثر پیتزاها و بدون سس گوجه فرنگی است. یکی از پرطرفدارترین پیدهای این غذاکده نیز "Pastırmalı Kaşarlı Açık Pide" است. پاستیرما یک گوشت گاو پخته شده است که برای کسانی که به غذاهای تند عادت ندارند، می‌تواند سنگین باشد. از دیگر غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به مانتی، سوپ، پیتزا، پیراشکی، پکا، سالاد و انواع نوشیدنی‌های سنتی ترکی اشاره کرد.

آدرس: Caferağa, Şükran Apt, Moda Cd. 67/B, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Kadı Nimet

اگر در حال گشت و گذار در حوالی کلیسای Surp Takavor بودید، حتما سری به این رستوران بزنید. Kadı Nimet، یک رستوران غذای دریایی است که درست در مقابل بازار ماهی کادیکوی قرار دارد. در اینجا طیف گسترده‌ای از انواع غذاهای دریایی، مزه‌ها و سوپ‌ها ارائه می شوند.  به خصوص ماهی خال مخالی، میگو، سالاد بادمجان، فاوا و ماهی باس شکم پر بسیار پرطرفدار هستند. بهتر است در کنار غذایتان یک فنجان چای، قهوه یا لیموناد خوب را نیز امتحان کنید.

در ضمن فضای داخلی، از دکوراسیونی زیبا و جذاب برخوردار است. بعلاوه این رستوران، دارای یک تراس با منظره‌ای باورنکردنی و جذاب است. بنابراین می‌توانید برای خورد و خوراک از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز استفاده کنید. در ضمن نوازندگان، هر شب به اجرای موسیقی زنده می‌پردازند. خدمات نیز عالی بوده و قیمت‌ها بسیار مناسبند.

 

بهترین رستوران‌های شاخ طلایی استانبول

آدرس: Caferağa, tarihi Balıkçılar Çarşısı, Serasker Cd. 10/A, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Yanyalı Fehmi Lokantası

پس از گردش در حوالی مسجد عثمان آقا، اگر به دنبال بازدید از رستورانی برای صرف غذاهای اصیل ترکی هستید، این رستوران گزینه مناسبی برای شماست. جالب است بدانید این غذاکده که در بازار کادیکوی واقع شده، از سال ۱۹۱۹ فعالیت خود را شروع کرده و تاکنون بهترین غذاهای بخش آسیایی استانبول را سرو کرده است.

منوی این رستوران بسیار غنی بوده و انواع سوپ، غذاهای گوشتی، ماهی و غذاهای دریایی، خورش‌ها، گریل‌ها، شیرینی‌ها، غذاهای گیاهی و البته مجموعه‌ای عالی از دسرها را در آن خواهید یافت. در این میان سارما، زیما، پکا و همچنین کوفته یانیا از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران به شمار می‌آیند. گفتنی است کوفته یانیا شامل کوفته‌های مخصوص است که همراه با برش‌های نازک بادمجان و گوجه فرنگی تهیه و طبخ می‌شوند. بعلاوه باقلوای خوش طعم، قهوه، چای و لیموناد نیز مکمل هایی عالی در کنار غذایتان محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است به دلیل موقعیت مکانی عالی این رستوران، دسترسی به آن حتی در ساعات ازدحام و ترافیک آسان است. و از طرفی پرسنل حرفه‌ای، خدماتی استاندارد را ارائه می‌دهند و قیمت‌ها نسبت به آنچه دریافت می‌کنید، بسیار مناسبند. در نهایت فضای دنج و راحت این رستوران نیز، نقطه عطفی در کنار مزایای آن به شمار می‌آید.

آدرس: Osmanağa, Güneşli Bahçe Sok No:1, 34714 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Cibalikapı Balıkçısı Moda

اینجا، یکی دیگر از بهترین رستوران‌های کادیکوی برای صرف غذاهای دریایی است. در این غذاکده، پیش‌غذاهای سرد و گرم مختلف تهیه می‌شوند و به جای یک منوی بزرگ، فقط تعدادی محدود از ماهی‌های تازه و فصلی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

فضای این رستوران نیز بسیار جذاب بوده و به شما اجازه می‌دهد در کنار المان‌های کلاسیک، از حال و هوای مدرن نیز لذت ببرید. در این میان کف چوبی، طراحی و مبلمان، بافت گرمی را ارائه می‌دهند که هم تازه و هم صمیمی است. در ضمن می‌توانید از پارکینگ اختصاصی و وای فای رایگان برخوردار شده و در صورت تمایل، از فضای باز رستوران برای خورد و خوراک استفاده کنید.

آدرس: Caferağa, Moda Cd. No:163, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Ekspres Inegöl Köftecisi

کوفته‌ها در ترکیه بسیار پرطرفدارند و این رستوران، یکی از معدود غذاکده‌های استانبول است که بهترین کوفته‌ها را سرو می‌کند. بنابراین وقتی می‌خواهید طعم تازه‌ای از کوفته‌های خوش طعم ترکیه را بچشید، این مکان جایی است که حتما باید به سراغش بروید. منو همچنین شامل سیب زمینی سرخ شده خانگی، سوپ، سالاد لوبیا و پیاز و یک دسر کمال پاشای شیرین است.

 

۶ رستوران در محدوده تپه چاملیجا، استانبول

آدرس: Caferağa, A, Muvakkıthane Cd. No:13, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Rexx Kokoreç

و در آخر به این رستوران کوچک می‌رسیم یکی از معروف‌ترین فروشندگان کوکورچ و خوراک صدف در استانبول است. بوی دلپذیر این رستوران شما را به سرعت جذب خود می‌کند. اما باید بگوییم اینجا، همیشه مملو از مردم محلی است که برای صرف غذای روزانه‌شان به این غذاکده رفت و آمد می‌کنند. به خصوص آخر هفته‌ها این رستوران، بسیار شلوغ می‌شود و باید قبل از مراجعه، میز رزرو کنید. گفتنی است این غذاکده دارای پنج میز در فضای داخلی و چند نیمکت در فضای بیرونی است.

آدرس: Caferağa, Kadife Sk. No:1, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران