در بهترین رستوران‌های محله گالاتا در استانبول غذا بخورید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
در بهترین رستوران‌های محله گالاتا در استانبول غذا بخورید

محله گالاتا در مرکز استانبول واقع شده و از بهترین مکان‌های تاریخی شهر است که با کافه‌ها و تفریحات شبانه پر شده. از کافه‌های روی بام گرفته تا کباب‌های سنتی این منطقه برخی از بهترین غذاهای شهر را اعم از بومی و بین‌المللی ارائه می‌دهد. اگر تصمیم دارید یک روز خود را در سفر با تور استانبول به گردش در محله شگفت‌انگیز گالاتا اختصاص دهید از رفتن به بهترین رستوران‌های آن و خوردن غذاهایی با مزه‌های به یادماندنی غافل نشوید.

 

رستوران لب دریا

شما در رستوران درجه یک لب دریا می‌توانید از خوردن غذاهای عالی با منظره‌ای دیدنی از شهر لذت ببرید. با این که این رستوران بلندترین غذاخوری گالاتا نیست اما همچنان دارای منظره‌ای عاشقانه و نمایی از حیاط ایاصوفیه، قصر توپکاپی، و همچنین طرف آسیایی از سمت دامنه بسفر را ارائه می‌دهد. لب دریا منویی متشکل از غذاهای سنتی ترکی و غیرترکی دارد که تاثیر فرهنگ اروپایی بر این کشور را به خوبی به نمایش می‌گذارد. با فضایی به شدت جذاب و آرام لب دریا یکی از بهترین نقاط شهر برای خوردن شامی لذیذ و لذت بردن از نمای شهر فرو رفته در چراغ‌های رنگی محسوب می‌شود.

 

 

 محله گالاتا

 

 

آدرس: 57 Kumbaracı Yokuşu, İstanbul, 34425, Turkey

تلفن: +905413668480

 

 

سنیم سیگریم

Canim Cigerim رستورانی ساده با قیمت‌های مناسب است که می‌توان به عنوان جایگزینی عالی برای رستوران‌های هتل‌های این محله در نظر گرفت‌اش. اسم این رستوران به طرزی عجیب یعنی "جگر عزیزم " به غذاهای براساس جگر اشاره دارد. البته گوشت گاو و گوشت مرغ هم در منوی آن پیدا می‌شود و هر سه این سه گزینه غذایی موجود است. تنها چیزی که در مورد رستوران می‌توان با قاطعیت گفت اینست که در کارش واقعا خوب است.

 

 محبوب‌ترین غذاهای خیابانی استانبول که باید امتحان‌شان کنید

 

Canim Cigerim 

 

 

آدرس: 1 Minare Sokak, İstanbul, 34420, Turkey

تلفن: +902122526060

 

 

 کافه مزه با درخت لیمو

گرچه کافه‌های محله گالاتا و همسایگی آن کاراکوی به انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای سبک‌شان شهرت دارند اما به نظر می‌رسد Meze by Lemon Tree در بین آن‌ها ناشناخته باقی مانده است. با دکوراسیونی شیک این کافه خدماتش را به سبکی سنتی و قابل توجه ارائه می‌دارد. این در حالی‌ست که غذاها شامل عناوین ساده از گوشت و ماهی می‌شود و همراه آن‌ها برخی از محبوب‌ترین مزه‌های ترکی و نوشیدنی هم سرو می‌شود.

 

 

  کافه مزه با درخت لیمو

 

 

آدرس: Meze by Lemon Tree, Mesrutiyet Caddesi No.83, Istanbul, Turkey,

تلفن: +90 (0) 212 252 83 02

 

 

کیوا هان

همانطور که در بازدید از محله گالاتا دیدن برج تاریخی آن از ضروریاتی‌ست که باید انجام شود رستوران ترکی کیوا هان هم باید مورد توجه قرار گیرد. این رستوران که زیر برج گالاتا واقع شده از معدود نقاطی‌ست که به شدت برای ارائه طعم‌های اصیل و قدیمی‌تر آناتولی در استانبول رقابت می‌کند. شما در این رستوران منویی گسترده دارید که همه‌شان از غذاهای آناتولی نشات گرفته‌اند. شما در اینجا دلمه‌های نام آشنا و فوق‌العاده خوشمزه‌ای همچون دلمه برگ مو با سس آلو و بادمجان شکم پر را در دسترس خواهید داشت. برخی از غذاها هم ترکیبی و عجیب هستند و ارزش امتحان کردن را دارند. با این اوضاف شاید کیوا بهترین ایده‌های غذاهای آناتولی را ارائه دهد.

 

بهترین رستوران‌های لوکانتا در استانبول از نگاه گاردین

 

 کیوا هان

 

 

آدرس: 2/B Şahkapısı Sokak, İstanbul, 34421, Turkey

تلفن: +902122518885

 

 

کافه دوروم‌زاده

گرچه گالاتا میزبان مجموعه‌ای از هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و نقاط مختلف است اما دورومزاده اغلب برای جمعیت محلی آن شناخته می‌شود. با این همه برای افرادی که به دنبال غذاهای سریع، ارزان و خوشمزه هستند این رستوران را می‌توان انتخابی عالی دانست. در اینجا شما می‌توانید از گوشت گاو، مرغ یا بره کنار سبزیجاتی همچون پیاز، جعفری و گوجه لذت ببرید. این رستوران جادویی به طور یکسان بین مردم محلی و گردشگران محبوبیت دارد.

 

 برج گالاتا، نمادی از زیبایی‌های استانبول

 

 کافه دوروم‌زاده

 

 

آدرس: Dürümzade, Kalyoncu Küllük Caddesi 26/A, Istanbul, Turkey,

تلفن: +90 (0) 212-249-0147

 

 

رستوران میکلا

این رستوران که بالای مرمره پرا واقع شده یکی از بهترین مناظر شهر را نمایی از شاخ طلایی تا بسفر و شبه جزیره تاریخی ارائه می‌دهد. این رستوران از سال ۲۰۰۵ به سرسپرستی سرآشپز Mehmet Gürs آغاز به کار کرد. او در این رستوران درجه یک و گران غذاهای آناتولی جدید را عرضه می‌دارد. او در ساخت غذاها از مواد ارگانیک و سالم و طیفی از فرهنگ‌های غذایی مختلف بهره می‌برد و غذاهایی جدید و جذاب درست می‌کند.

 

 

رستوران میکلا 

 

 

آدرس: Mikla, Mesrutiyet Caddesi No. 15, Istanbul, Turkey,

تلفن: +90 (212) 293 5656

 

 

رستوران آئوف

بخشی از گروه NuPera در مجاورت موزه پرا رستورانی با غذاهای اروپایی را ارائه می‌دهد. زمان ناهار این رستوران منویی از غذاهای ترکی و طیفی از گزینه‌های اروپایی را ارئه می‌دهد. برای شام هم غذاهای پرطرفداری همچون گوشت گاو، گوشت بره، گوشت پخته شده همراه با پنیر و چیزهایی از این قبیل سرو می‌شود. به علاوه آشپزخانه رستوران باز و به صورت اپن است که می‌توان آنطرفش را دید.

 

 یک شام شاهانه و خاطره‌انگیز در رستوران توگرای استانبول 

 

رستوران آئوف

 

 

آدرس: No.67 Meşrutiyet Caddesi, İstanbul, 34000, Turkey

تلفن: +902122456070

۲۶ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران