بهترین رستوران‌های منطقه بی‌اغلوی استانبول: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران‌های منطقه بی‌اغلوی استانبول: بخش اول

بی اوغلو یکی از مناطق تاریخی استانبول است. با این حال، در مقایسه با شهر قدیمی استانبول و منطقه سلطان احمد و اطراف آن‌، سبک و معماری بسیار مدرنی دارد. این منطقه ،یکی از اولین محله‌هایی است که فرهنگ جهانی امپراتوری عثمانی را منعکس می‌کند. خیابان‌های بی اوغلو به ویژه پس از نیمه دوم قرن نوزدهم، شروع به تازه شدن کردند و نمایی رنگارنگ و جذاب را به مخاطبان هدیه دادند.

بی اوغلو به مرور مرکز سفارت‌ها، سالن‌های تئاتر، هتل‌های مجلل و مراکز تجاری گشت و این امر به پیشرفت سریع محله‌هایش بسیار کمک کرد. امروزه جاهایی نظیر کاراکوی، گالاتا، جهانگیر، پرا و خیابان استقلال در بی اوغلو بسیار پرطرفدارند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، سری به مقاله فعالیت‌های جذاب در بی‌اغلو، استانبول بزنید.

علاوه بر این، ذوب فرهنگ‌های مختلف در این منطقه، منجر به شکل‌گیری فرهنگ غذایی منحصر به فرد آن نیز شده است و هزاران غذاکده در بی اوغلو و خصوصا در حوالی تکسیم به استقبال گردشگران تور استانبول و مردم محلی می‌شتابند. ما نیز در ادامه به معرفی برخی از بهترین این رستوران‌ها در منطقه بی اغلوی استانبول خواهیم پرداخت.

 

Asmali Cavit

این رستوران که از ابتدای دهه ۲۰۰۰ جایگاه مهمی در فرهنگ غذایی استانبول داشته است، پیش غذاهای خوشمزه ترکی سرو می‌کند. چغندر و اسفناج برشته، شاه ماهی ترشی، سالاد مغزها و جگر ورقه شده و سرخ شده؛ از خوشمزه‌ترین گزینه‌های منو هستند و البته نباید از طعم کوفته‌های کوچک اینجا که به سس مخصوص آغشته شده‌اند، غافل  شوید. در ضمن می‌توانید با وای فای رایگان و تماشای تلویزیون نیز خودتان را سرگرم کنید.

جالب است بدانید که اینجا، یک غذاکده دو طبقه خانوادگی است که توسط آقای کاویت و دختر و خواهرزاده هایش اداره می‌شود.

 

بهترین رستوران‌های منطقه فاتح استانبول

آدرس: Asmalimescit Mahallesi, Asmalimescit Caddesi No: 16/D Beyoglu, Istanbul Turkey

 

Mikla

میکلا در سال ۲۰۰۵، بعنوان یکی از شعبات رستوران "Istanbulite" افتتاح گشت و با وجود چشم اندازی باشکوه و غذاهای مدرن، تبدیل به یکی از بهترین رستوران‌های استانبول شد. در حقیقت این غذاکده، مفهومی موفق از "آشپزخانه مدرن آناتولی" را ارائه داد و رویکرد جدیدی را به نحوه پخت غذاهای آناتولی اضافه کرد.

در این رستوران، منوی ۳ مرحله‌ای آلاکارت سرو می‌شود که از پیش غذا، غذای اصلی و دسر تشکیل شده است. علاوه بر این، یک منوی مزه نیز ارائه می‌شود. این منوهای به روز شده، استانداردهای غذایی با کیفیت و خوشمزه را در طی سالیان متمادی همچنان حفظ کرده‌اند.

گفتنی است سرآشپز رستوران، پدری ترک و مادری سوئدی دارد و سعی می‌کند ترکیبی از تکنیک‌های آشپزی اسکاندیناوی و غذاهای ترکی را به مخاطبان ارائه دهد. در اینجا می‌توانید غذاهای تخصصی مانند قلب بره، مانتی گندم کامل و میگو اسکندرون و همچنین دسرهای سبک مانند گیلاس با پنیر بز را امتحان کنید. جالب است بدانید این رستوران از برج گالاتا و میدان تکسیم، تنها ۱۰ دقیقه پیاده روی فاصله دارد.

آدرس: Meşrutiyet Caddesi 15 The Marmara Pera, Istanbul 34430 Turkey

 

Karakoy Lokantasi

این رستوران که در خیابان معروف Kemankes Karakoy واقع شده هر شب تا ساعت ۱۲:۰۰ صبح باز است، مکانی ایده آل برای ملاقات با دوستان و صرف نوشیدنی و ناهار یا شام به شمار می‌آید. پارکینگ اختصاصی، وای فای رایگان، تلویزیون و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برای مهمانان مهیا هستند.

منوی غذاهای سنتی ترکی نیز واقعا پر و پیمان است و می‌توانید گزینه‌ای متناسب با هر ذائقه و سلیقه‌ای در آن پیدا کنید. در این میان زبان آب پز، ماهی آنچوی دودی، مرغ سرخ شده، گوشت بره سرخ شده و خوراک گوشت خوک، طرفداران بیشتری دارند.

این مکان در حوالی میدان تکسیم قرار دارد و بعنوان بهترین رستوران در کاراکوی شناخته می‌شود. موقعیت مکانی رستوران، بسیار نزدیک به پل گالاتا است که شهر قدیمی استانبول و بی اوغلو را به هم متصل می‌کند.

 

غذای دریایی در ۸ رستوران استانبول

آدرس: Kemankes Cad. 37/A Karakoy, Istanbul 34425 Turkey

 

360Istanbul

این رستوران در آپارتمان تاریخی مصری در بی اوغلو واقع شده و با موقعیت مکانی عالی و چشم انداز باشکوهی که از شهر ارائه می‌دهد، در میان بهترین رستوران‌های استانبول جای گرفته است. گفتنی است این غذاکده به لطف منوی غنی خود، بارها جوایزی را دریافت کرده و غذاهای محبوب محلی و بین المللی متعددی نظیر کوفته عدس، کیبه، هوموس، اردک کبابی با گیلاس و ریزوتوی سبز با سوسیس را سرو می‌کند.

اینجا یکی از مکان‌های پرطرفداری است که می‌توانید در آن از خوردن غذا و نوشیدنی، بسیار لذت برده و در عین حال به موسیقی دلنوازی گوش فرا دهید. در عین حال تلویزیون، وای فای رایگان و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز برای استفاده از هوای تازه، در اختیار مهمانان قرار می‌گیرند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی این رستوران، این است که بعد از ساعت ۱۰ شب به یک باشگاه بدل می‌شود و جایگاه مهمی در زندگی شبانه شهر دارد. پیدا کردن این رستوران نیز بسیار آسان است، زیرا در یکی از ساختمان‌های خیابان استقلال واقع شده است.

آدرس: Istiklal Caddesi No: 163/8 Beyoglu, Misir Apt., Istanbul 34330 Turkey

 

Haci Abdullah

رستوران حاجی عبدالله، یکی از قدیمی‌ترین غذاکده‌های محدوده میدان تکسیم به شمار می‌آید.  این رستوران، از قرن نوزدهم و از سال ۱۹۵۸ فعالیت خود را شروع کرد و تاکنون در سرو انواع غذاهای سنتی ترکی از جمله کباب، سالاد، سبزیجات، مزه و دسر بسیار موفق عمل کرده است.   

گفتنی است سرآشپزهایی که توسط آقای عبدالله آموزش دیده بودند، بعد از فوت ایشان این رستوران را مدیریت کردند. اینجا به دلیل ویژگی‌های تاریخی، مکانی است که توسط راهنمایان تور و افراد خوش‌ خوراک محلی استانبول، بسیار توصیه می‌شود. بنابراین حتما در سفر با تور استانبول، سری به این غذاکده بزنید و از خودرن غذاهای کلاسیک عثمانی خصوصا پلو با ورمیشل، الباسان تاوا (غذایی با گوشت بره و برنج پخته شده همراه با ماست و تخم‌مرغ) و دسرهای خوشمزه غافل نشوید. در ضمن نگران دسترسی به اینترنت نباشید، زیرا در اینجا وای فای رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و برای سرگرمی نیز می‌توانید از تماشای تلویزیون لذت ببرید.

آدرس: Zorlu Center Projesi, Zincirlikuyu Caddesi, Istanbul 34330 Turkey

 

9Ece Aksoy

این رستوران که فقط ۲ سال است در Asmalimescit فعالیت خود را شروع کرده، با سبک اصیل و امضایی خود، به سرعت جایگاه بالایی را در لیست بهترین رستوران‌های بی اغلو بدست آورده است.  اینجا طعم مدیترانه‌ای غذاهای ترکی را ارائه می‌دهد که ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف را در دل خود نهان دارد. در این میان، غذاهای خوشمزه‌ای نظیر گوجه فرنگی سرخ شده با سس تند یا خروس ترشی شده، محبوبیت بیشتری دارند. همچنین منوی نوشیدنی‌ها نیز بسیار متنوع است. و در نهایت اینکه این غذاکده، وای فای رایگان و تلویزیون را نیز برای سرگرمی مهمانان ارائه می‌دهد.

 

بهترین رستوران های محله نیشانتاشی

آدرس: Asmalimescit Oteller Sok. No: 9-B Tepebasi, Beyoglu, Istanbul Turkey

 

Ficcin

این مکان، بسیار پررفت و آمد بوده و عمدتا کارمندان برای صرف صبحانه و ناهار و یا دورهمی در آن تردد می‌کنند. در اینجا انواع غذاهای چرکسی سرو می‌شوند و البته مانتی چرکسی و مرغ چرکسی بیش از سایرین توصیه می‌شوند. علاوه بر این، پیش غذا که با ماهی درست می‌شود واقعا خوشمزه است.

همچنین باید توجه داشته باشید که برای وعده‌های ناهار در Ficcin، مجموعه منوهای متفاوتی ارائه می شود. بنابراین می‌تواند انواع سلیقه‌ها و ذائقه‌ها را پوشش دهد. شما در نهایت آرامش در این فضای صمیمی، می‌توانید از محیط داخلی برای خورد و خوراک استفاده کنید و یا پشت میز خود در فضای باز نشسته و در حین خوردن شامی لذیذ، رفت و آمد عابران خیابان استقلال را تماشا کنید. در ضمن می‌توانید از تماشای تلویزیون و همچنین دسترسی به وای فای رایگان نیز لذت ببرید.

آدرس: Asmalı Mescit Mahallesi, İstiklal Caddesi Kallavi Sk. No:13/1, Istanbul 34430 Turkey

 

Zubeyir Ocakbasi

اینجا یک رستوران خانوادگی در حوالی میدان تکسیم است که توسط دو برادر به نام‌های Hamit و Zubeyir اداره می‌شود. این رستوران که از اوایل دهه ۲۰۰۰ کار خود را شروع کرده است، یکی از محبوب‌ترین رستوران‌هایی است که غذاهای سنتی و اصیل سرو می‌کنند و خصوصا غذاهای گوشتی‌اش طرفداران بسیاری دارند. در این میان تکه‌های بره بسیار آبدار بوده و در دهان آب می‌شوند و بسیار لذیذ هستند. در عین حال شیشلیک و خوراک مرغ نیز به شدت توصیه می‌شوند.

 

۶ رستوران در محدوده تپه چاملیجا، استانبول

آدرس: Istiklal Caddesi, Bekar Sokak No:28 Beyoglu, Istanbul 34435 Turkey

 

Havyore

شاید برایتان جالب باشد بدانید که معنی کلمه " Havyore" در زبان محلی دریای سیاه، به معنای "من اینجا هستم" است. این نام بسیار برازنده این غذاکده است، زیرا این مکان به خوبی در میان همتایانش خودنمایی می‌کند و طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب می‌نماید.

سرآشپز این رستوران پس از کسب تجربه ۱۵ ساله در صنعت غذایی استانبول، این غذاکده را تاسیس کرد و امروزه این مکان در سواحل شمالی دریای سیاه، جایگاه مهمی را در میان غذاکده‌های ترکی بدست آورده است. گفتنی است این رستوران در خیابان استقلال که بین میدان تکسیم و برج گالاتا امتداد دارد، واقع شده و بیشتر به خاطر غذاهای دریایی‌اش شهرت دارد.

بعلاوه اینجا مشتریان وفادار و همیشگی بسیاری دارد که از غذاهایش لذت می‌برند و البته اغلب آنها خوردن خوراک لوبیا، املت با آنچوی، پلو، لاز بورگی (دسری که با شیر، وانیل و کره روی لایه‌های شیرینی درست می‌شود) و پودینگ برنج پخته را بسیار پیشنهاد می‌کنند.

در ضمن شما می‌توانید از فضای دنج و زیبای داخلی برای صرف غذا، تماشای تلویزیون و استفاده از وای فای رایگان استفاده کنید و یا اگر مایلید هوای تازه استنشاق نمایید، میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برایتان فراهم هستند.

آدرس: Istiklal Cad. Turnacibasi Sok. No: 4 Beyoglu, Istanbul 34433 Turkey

 

Leb-i Derya

Leb-i Derya در زبان ترکی، به معنای مکانی با منظره دریاست. بنابراین همانطور که از نام این غذاکده پیداست، شما می‌توانید از چشم اندازهای باشکوه دریا در حین خوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرید. پیش‌غذاهای لذیذ این رستوران شامل تاپیک مادام نازن (کوفته نخود و سیب‌زمینی)، چغندر ترشی شده با زیره، ماهی خال مخالی با آویشن و سالاد هستند.

علاوه بر این، اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، توصیه می‌کنیم از خوردن کالاماری شکم پر، کالاماری کبابی، کوفته ماهی و سالاد لوبیا با صدف غافل نشوید. ضمنا از آنجا که غذاهای دریایی به صورت فصلی ارائه می‌شوند، نوع ماهی که بعنوان غذای اصلی انتخاب می‌کنید نیز بستگی به فصل دارد. اما اگر گوشت گاو را دوست دارید، بهتر است به سراغ استیک دنده بروید.

گفتنی است Leb-i Derya بسیار نزدیک به برج گالاتا است، اما از آنجا که پرطرفدار است، بهتر است قبل از رفتن، حتما میز رزرو کنید.  

 

رستوران‌های ایرانی در قلب استانبول

آدرس: Kumbaraci Yokusu 115/7 Tunel Beyoglu, Istanbul Turkey

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران