بهترین رستوران‌های منطقه فاتح استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران‌های منطقه فاتح استانبول

تور استانبول سفر به اعماق شگفتی‌های بی‌انتهایی است که تلفیقی از دوره‌های مختلف تاریخی را در کنار زیبایی‌های طبیعی ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های شهر منطقه فاتح در قسمت اروپایی استانبول است که خود از چند محله کوچک‌تر و دیدنی تشکیل شده است. می‌توان ادعا کرد فاتح بیشترین جاذبه‌های دیدنی و توریستی درجه یک استانبول را در خود جای داده به همین دلیل همیشه مملو از بازدیدکنندگان کنجکاو و ماجراجو است. در هر سفری رستوران‌ها برای خوردن بهترین غذاهای محلی و بین‌المللی اهمیت بالایی دارند، حال آن که منطقه فاتح استانبول لیست بلندی از رستوران‌های عالی را ارائه می‌دهد که در ادامه چند تا از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

Asitane Restaurant

آسیتانه از رستوران‌های عالی در استانبول با غذاهای فوق‌العاده خوشمزه است که منوی آن مختص به غذاهای عثمانی است. اگر واقعا کنجکاو هستید که مردم ترکیه در زمان عثمانی‌ها و قبل از به وجود آمدن جمهوری چه چیزهایی می‌خوردند و چه سلیقه‌ای داشتند به جای درستی آمده‌اید. منوی پذیرایی دارای توضیحات انگلیسی برای هر ظرف است. علاوه بر این  برخلاف اکثر رستوران‌ها گزینه‌های گیاهی بسیار خوشمزه و اشتهاآور هستند. برای افرادی که غذاهای گوشتی نمی‌خورند سیب شکم پر به اسم "توفاهیه" را نباید از دست داد. برای علاقه‌مندان به تاریخ و هنر دکوراسیون داخلی حس و حالی قدیمی داشته و شما را به قرن‌ها پیش می‌برد با این حال اگر زیاد هیجانزده نشدید به حیاط عاشقانه این رستوران بروید.

 

کاخ بیلربیی در استانبول برای گردشگران

آدرس: Dervişali, Kariye Cami Sk. No:6, 34240 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Balat Sahil Restaurant

این رستوران غذاهای دریایی که به تنوع مزه‌هایش مشهور است یکی از جاهایی است که باید در فاتح به آن بروید. بالات ساحیل یکی از آن جاهایی است که توصیه می‌شود برای ترکیب بی‌نظیر غذاهای دریایی و نوشیدنی سنتی ترکی با دوستان به آن بروید. با وجود غذاهای مینیمالیستی دریایی لذیذ اما چند گزینه محدود غذای غیردریایی هم برای کسانی که طرفدار این منو نیستند وجود دارد. این رستوران با نام "ساحیل" (همان کنار دریا) آنقدر به دریا نزدیک است که با مناظر خیره کننده و نسیم شاخ طلایی احاطه شده است.

آدرس: Balat, Mürselpaşa Cd. No:245, 34087 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Saruja Restaurant

غذاهای این رستوران نه تنها بسیار خوشمزه هستند بلکه دارای شکل و ظاهری زیبا هم هستند که دلتان نمی‌آید با چنگال خرابش کنید. اگر همیشه دوست داشتید با قالیچه پرنده سفر کنید پس حتما به این رستوران بروید تا با هر طعم بی‌نظیر غذاها به دور دنیا سفر کنید. همچنین توضیحات انگلیسی، عربی و ترکی غذا در منو آنقدر وسوسه‌انگیز هستند که آرزو می‌کنید کاش لباس گشادتری پوشیده بودید تا بتوانید چیزهای بیشتری را امتحان کنید.

 

کاروانسرای والده خان در استانبول

آدرس: Akşemsettin, Akşemsettin Cd. NO:31-A, 34080 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Cibalikapı Balıkçısı, Haliç

اگر منظره بی‌نظیر رستوران نفس شما را حبس نکند قطعا منوی آن‌ها این کار را خواهد کرد. در اینجا انواع غذاهای دریایی، حتی اختاپوس را خواهید دید که به گونه‌ای سرو شده‌اند که نمی‌توان از امتحان کردنشان صرف نظر کرد. این منو با الهام از غذاهای سنتی ترکی گزینه‌های عثمانی را ارائه می‌دهد. یعنی آن‌ها طعم غذاهای دریایی ارمنی، گرجی و یونانی و همچنین ترکی مدرن را به شکلی اشتهاآور سرو می‌کنند که عاشق آن خواهید شد.

آدرس: Cibali, Kadir Has Cd. No:5, 34083 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Şeyhmuz Kebap Salonu

این نمونه اولیه از رستوران‌های ترکی است که از سال ۱۹۷۵ برپا شده. از بین همه رستوران‌های کبابی که اطراف hmeyhmuz وجود دارد این رستوران نادیده گرفته می‌شود و این یعنی غذاهای خوشمزه آن‌ها را از دست خواهید داد. آن‌ها به جای استفاده از دستگاه‌های کباب‌زن گوشت را کاملا دستی کباب می‌زنند. این رستوران در گذرگاهی آرام در نزدیکی بازار بزرگ استانبول قرار دارد و زمانی مناسب است که به کمی استراحت و دوری از خیابان‌های شلوغ استانبول نیاز داشته باشید. اگر برای غذاهایی که با عشق تهیه شده‌اند ارزش قائل هستید، حتما به اینجا سر بزنید.

 

۸ جاذبه‌ی گردشگری طبیعی در استانبول

آدرس: Mollafenari, Atik Alipaşa Medresesi Sokak 4/A, 34120 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Baran Et Mangal

اگر با گروه بزرگی از دوستان به این رستوران می‌روید، ممکن است گوشت و استیک زیادی سفارش دهید زیرا آنقدر خوشمزه هستند که می‌خواهید مقدار بیشتری امتحان کنید. نکته جالب‌تر این که قیمت‌ها به نسبت کیفیت بسیار عالی و منصفانه هستند.

آدرس: Zeyrek Mahallesi, İmam Niyazi Sk. 4/A, 34083 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Siirt Şeref Büryan 1892

این یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها در فاتح و کادینلار پازاری است که در غذای بریان تخصص دارد. این بریانی یک بره کامل است که به مدت ۶ تا ۸ ساعت به آرامی در کوره سنتی منحصر به فرد به نام تاندیر پخته می‌شود. منو همه چیز را با توضیح مختصر به انگلیسی ترجمه می‌کند که می‌توانید از بین آن‌ها به راحتی غذای دلخواهتان را سفارش دهید.

 

معرفی ۷ کافه‌ی فضای باز در استانبول

آدرس: Zeyrek, Zeyrek Mahallesi, Ömer Efendi Cad, Serdab Sok. No:34, 34083 Fatih/İstanbul, Turkey

۲۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران