راهنمای خرید در محله کادیکوی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای خرید در محله کادیکوی استانبول

منطقه کادیکوی و محله مودا که در ساحل دریای مرمره در سمت آسیایی استانبول واقع شده‌اند، در چند سال گذشته محبوبیت بالایی در میان گردشگران تور استانبول پیدا کرده‌اند. البته این منطقه، نسبت به سایر مناطق استانبول خلوت‌تر بوده و هنوز حال و هوای آرام‌تری نسبت به بخش شلوغ اروپایی دارد و بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند به گوشه‌ای دنج و آرام پناه ببرند.

جالب است بدانید صدها بار، کافه، رستوران جدید در اینجا افتتاح شده‌اند که این محدوده را به یکی از جاذبه‌های ضروری استانبول برای دیدن بدل کرده‌اند. گزینه‌های خرید نیز خود حکایتی جالب دارند و مراکز خرید و خیابان‌های متعددی را می‌توان در این محدوده یافت که انواع اجناس بومی و بین المللی را در سطوح مختلف کیفیت و قیمت ارائه می‌دهند.

 

Kadikoy Fish Market

بازار ماهی کادیکوی جایی است که استانبولی‌های طرف آسیایی از آن انواع ماهی، شیرینی‌جات، ترشی‌ جات، میوه، سبزیجات، قهوه و پنیر می‌خرند. جالب است بدانید مغازه‌هایی در بازار وجود دارند که به قدمت چندین دهه در اینجا فعالیت داشته‌اند و در ارائه محصولات تخصص دارند. مردم محلی که از این بازار خرید می‌کنند، معمولا سال‌هاست صاحب مغازه‌ها را می شناسند.

بازار کادیکوی نه تنها برای ارائه محصولات پذیرای علاقمندان است، بلکه مملو از رستوران‌های عالی، فروشگاه‌ها، غذاخوری‌ها، کافه و رستوران‌های غذای دریایی است. کوچه‌های باریک بازار که مکانی محبوب برای خرید و غذاخوری مردم محلی است، گاهی بسیار شلوغ می‌شوند. در همین حین فروشندگان مشتاق غذاهای دریایی و محصولات تازه، برای جلب توجه مشتریان بالقوه با هم رقابت می‌کند.

باید گفت کادیکوی، مکانی است که نمایانگر خرید سنتی در سمت آسیایی استانبول است. درست شبیه، امینونو در سمت اروپایی استانبول که همین نقش را ایفا می‌کند. به هر حال بازار ماهی کادیکوی، جاذبه‌های خرید بسیاری دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهیم کرد. و اما یکی از جذابیت‌های اصلی این بازار، دسرفروشی Sekerci Cafer Erol است.

این مکان، معروف‌ترین دسر فروشی در بخش آسیایی استانبول به شمار می‌آید. این مغازه در مرکز بازار کادیکوی، بعنوان ویترینی از خوشمزه‌ترین دسرهای ترکی خودنمایی می‌کند. خریداران در کادیکوی، مجذوب ویترین‌های رنگارنگ این مغازه می‌شوند و به استراحت و صرف  میان وعده‌های لذیذش می‌پردازند. به همین دلیل تمام میز و صندلی‌های چیده شده در فضای داخلی و بیرونی این دسرکافه، در تمام طول روز اشغال است.

گزینه پرطرفدار دیگر در بازار ماهی کادیکوی، Beyaz Firin است که یکی از معروف‌ترین بیکری‌های استانبول به شمار می‌آید. در اینجا می‌توانید تنقلات لذیذی را پیدا کنید و همراه با چای ترکی میل نمایید. در حقیقت انواع نان و محصولات نانوایی و دسرهای سبک، در این کافه بیکری یافت می‌شوند. اینجا به خصوص بسیار مورد علاقه مردمان محلی است.

 

۶ اوت لت معروف و ارزان استانبول

گزینه جذاب دیگر در حوالی بازار ماهی کادیکوی، قنادی Baylan است که یکی از قدیمی‌ترین شیرینی فروشی‌های استانبول بوده و دسرهای سنتی و مدرن را در فضایی نوستالژیک سرو می‌کند. این مکان که چندین نسل توسط یک خانواده یونانی اداره شده، همچنان ساختاری سنتی داشته و دوران عثمانی را برای مخاطبان تداعی می‌کند. جالب است بدانید در دوران عثمانی، رنگارنگ‌ترین شیرینی فروشی‌ها و بارهای استانبول، توسط یونانی‌ها اداره می‌شدند.

در ضمن پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به بازار ماهی کادیکوی افتاد، برای شکم گردی حتما سری به Yanyali Fehmi بزنید. این بوفه رستوران، بهترین غذاهای سنتی ترکی را سرو می‌کند و همه غذاها به قدری جذاب هستند که انتخاب از میان آنها می‌تواند دشوار باشد. گفتنی است این رستوران، در اوایل قرن بیستم فعالیت خود را شروع کرد و در سال‌هایی که امپراتوری عثمانی پایان یافت و جمهوری تاسیس شد، سرآشپزهای کاخ را استخدام نمود.

سرآشپزهای قصر دستور العمل‌های فوق العاده‌ای را در طبخ غذاهای این غذاکده اعمال کردند. به همین دلیل این رستوران، بهترین غذاهای عثمانی استانبول را ارائه می‌دهد.

گزینه جذاب دیگر برای صرف یک وعده غذای لذیذ در حوالی بازار ماهی کادیکوی، Ciya Kebap است که به دلیل محبوبیت، دارای ۳ شعبه در یک خیابان است و بعنوان بهترین رستوران سمت آسیایی استانبول شناخته می‌شود. این غذاکده به شما فرصت می‌دهد تا از بهترین غذاهای آناتولی به صورت بوفه باز بچشید و از طعم انواع غذاهای ترکی، عربی، ایرانی، یونانی و ارمنی برخوردار شوید. اما فراموش نکنید که گزینه‌های شگفت انگیز کباب نیز، بعنوان غذای اصلی در منو وجود دارند!

و در پایان گشت و گذار در بازار ماهی کادیکوی، سری می‌زنیم به ترشی فروشی‌ها که از رنگارنگ‌ترین قسمت‌های این بازار هستند. ترشی انواع سبزی را می‌توانید در این مغازه‌ها بیابید. حقیقت این است که ترشی، یکی از گزینه‌های ضروری و پرطرفدار در سفره غذاهای مردمان ترکیه به شمار می‌آید. حال زمان آن رسیده که از بازار ماهی کادیکوی بیرون بیاییم، تا با دیگر فرصت‌های خرید در محله کادیکوی آشنا شویم:

 

Bahariye Street

خیابان بهاریه، یکی از مهمترین خیابان‌های خرید در کادیکوی است. در این خیابان، یک تراموای نوستالژیک از میان خیابان می‌گذرد و تصویری شبیه خیابان استقلال در آن طرف شهر را خلق می‌کند. می‌توانید در این محدوده، انبوهی از فروشگاه‌های مد روز استانبول را پید کنید و به کالاها و اجناسی از برندهای بین المللی نظیر نایک، آدیداس، بنتون و همچنین برخی از مارک‌های بومی نظیر ماوی جینز، دریدن و هاتیج دست پیدا کنید.  

در خیابان بهاریه، برای تمام سلیقه‌ها و رده‌های سنی همیشه چیزی برای خرید وجود دارد. در ضمن هنگام بازدید از این خیابان، از گشت و گذار در معابر و خیابان‌های فرعی غافل نشوید، زیرا گزینه‌های جالب توجهی در این فرعی‌ها خواهید یافت از جمله پاساژ Opera Onur که بهترین گزینه برای خرید لباس‌های ارزان اما باکیفیت است. این پاساژ، یک آپارتمان چند طبقه بوده و ده‌ها بوتیک پوشاک را در خود جای داده است. پوشاک ارائه شده، معمولا تقلیدی از مدل‌های برندهای مشهور لباس در استانبول هستند و جالب است بدانید برخی از گردشگرانی که در حوالی سلطان احمد اقامت دارند، برای خرید آثار فیک مدل‌های روز به این بازار می‌آیند.

 

اقامتی ارزان در محله سلطان احمد استانبول

Tellalzade Street

خیابان تلال زاده، به خاطر عتیقه فروشی‌هایش شهرت دارد. در این خیابان، مغازه‌های کوچک و بامزه‌ای را خواهید دید که عتیقه‌جات جمع آوری شده از خانه‌های قدیمی ترکیه را به فروش می‌رسانند. خیابان تلال زاده، یک خیابان فرعی از بازار ماهی کادیکوی به خیابان بهاریه است. بدون شک گردش در میان فروشگاه‌هایی با تزئینات زیبا، مبلمان قدیمی چوبی و کهنه ‌فروشی‌ های مملو از وسایل قدیمی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. همچنین این خیابان، بسیار نزدیک به خیابان کادیفه است که بارها و کافه‌های بسیاری را در خود جای داده است.

Moda Street

خیابان مودا از جایی که بازار ماهی کادیکوی به پایان می‌رسد شروع می‌شود و تا محله مودا، یکی از جالب‌ترین محله‌های استانبول ادامه می یابد. در انتهای این مسیر، می‌توانید به اسکله مودا نیز برسید که چشم انداز باشکوهی به دریا دارد.

مودا یکی از محله‌های زیبای کادیکوی بوده و نمایانگر زندگی مدرن استانبول است. در اینجا امکانات زیادی برای گردش، خورد و خوراک و تفریحات شبانه وجود دارد. به همین دلیل است که قدم زدن در مودا، یکی از بهترین کارهایی است که باید در کادیکوی انجام دهید.

Cilek Street

خیابان سیلک در گذشته، محل برپایی "سه شنبه بازار قدیم" بود. مردم از تمام نواحی سمت آسیایی برای خرید لباس به این بازار می‌آمدند که هفته‌ای یک بار در روزهای سه شنبه برگزار می‌شد. اگرچه اکنون شکل آن تغییر کرده است، اما این خیابان در کادیکوی همچنان بهشتی برای خرید لباس‌های ارزان قیمت است. در این حوالی می‌توانید لباس‌های مد روز، محصولات آرایشی و فروشگاه‌های کفش را در ردیف بوتیک‌ فروشی‌ها پیدا کنید. گفتنی است این خیابان، درست روبروی میدان آلتیول و مجسمه گاو نر قرار دارد که مردم در طی هفته در آن جمع می‌شوند.

 

بهترین رستوران‌های محله اسکودار

Bagdat Street

اینجا یکی از مجلل‌ترین خیابان‌های استانبول و مکانی محبوب، هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران تور استانبول است.

خیابان بغداد، یک خیابان خرید ۱۵ کیلومتری است که از کادیکوی شروع می‌شود و تا قسمت داخلی سمت آسیایی امتداد می‌یابد. از این نظر می‌توان گفت که بزرگ‌ترین منطقه خرید استانبول محسوب می‌شود. در این خیابان می‌توانید رستوران‌ها، کافه ها و بارهای بی‌شماری را  پیدا کنید. البته مغازه‌هایی از برندهای داخلی و خارجی نیز در این خیابان وجود دارند و بیشترین گزینه‌ها را برای خرید لباس در کادیکوی ارائه می‌دهند.  

جالب است بدانید بر اساس مطالعه‌ای که توسط یک شرکت فرانسوی انجام شده، خیابان بغداد به عنوان چهارمین خیابان برتر خرید در جهان رتبه بندی شده است. منطقه اطراف خیابان نیز، یک منطقه مسکونی غنی برای مردم محلی استانبول است و عمارت‌های بسیار زیبایی را می‌توانید در این محدوده بیابید.

بسیار خب! تا اینجا به معرفی برخی از بهترین خیابان‌های خرید کادیکوی پرداختیم. در ادامه، فرصت‌های خرید را در بهترین مال‌ها و مراکز خرید این محله دنبال خواهیم کرد.

Kadikoy Bazaar

بازار کادیکوی، در نزدیکی دریا و بسیار نزدیک به بازار ماهی کادیکوی واقع شده است. این بازار، یک مرکز خرید قدیمی با حال و هوایی نوستالژیک به ویژه برای مردم محلی است. کسانی که سفری مقرون به صرفه را با تور استانبول تجربه می‌کنند، می‌توانند اجناس ارزان قیمتی را در این بازار پیدا کنند. اما عمدتا فروشگاه‌های لباس زمستانی و کیف و کفش در اینجا طرفداران بیشتری دارند. گفتنی است این بازار قدیمی، درست روبروی ساختمان اداره پست و در حوالی پاساژ معروف اکمار (بازار کتاب‌های دست دوم) قرار دارد.

Tepe Nautilus

Tepe Nautilus، بعنوان نزدیک‌ترین مرکز خرید به مرکز توریستی کادیکوی، به زیبایی خودنمایی می‌کند. این مرکز خرید، تقریبا تمام مایحتاج و اجناس معمول و متداول را در خود جای داده است. برای رسیدن به این مرکز، کافی است با مترو M4 به ایستگاه Ayrilik Cesmesi بروید.

این مرکز خرید، ۲۰ سال پیش افتتاح شد و در آن زمان لوکس‌ترین مرکز خرید در سمت آسیایی استانبول بود. اگرچه بعدها مراکز خرید مدرن بسیاری افتتاح شدند، اما اینجا به دلیل نزدیکی به کادیکوی، همچنان بی رقیب مانده است. در این مرکز می‌توانید لباس بخرید، به سینما بروید و از خوردن و آشامیدن در کافه‌های Tepe Nautilus لذت ببرید. همچنین، یک زمین بازی غول پیکر برای کودکان در طبقه آخر درنظر گرفته شده است که لحظاتی مفرح را برای خانواده‌های دارای فرزند خردسال رقم می‌زند.

 

بازدید از محله بشیکتاش در استانبول

Akasya AVM

اینجا یکی از مراکز خرید برنده جوایز در بخش آسیایی است و علاوه بر بوتیک‌های متعدد، فضای نشیمن و همچنین اقامتگاه‌های بزرگی را در دل خود جای داده است. این مرکز تجاری، محیط وسیعی را برای کسانی که برای خرید و صرف غذا بیرون می‌روند ارائه می‌دهد. فروشگاه‌های این مرکز خرید، اجناسی از برندهای مطرح داخلی و خارجی را به فروش می‌رسانند. بعلاوه می‌توانید با رویدادهای فرهنگی، فعالیت‌های سازماندهی شده برای کودکان و کارگاه‌های آموزشی مختلف در اینجا روبرو شوید. گفتنی است این مرکز خرید در تقاطع وسایل نقلیه عمومی استانبول مانند Marmaray، Metrobus و Metro M4 واقع شده است.

Optimum Outlet

و در نهایت به این مجتمع تجاری می‌رسیم که میزبان ده‌ها برند، فروشگاه‌های لوازم خانگی و فناوری، بازارها و یک پیست یخ واقعی به مساحت ۵۰۰ متر مربع است.

گفتنی است Optimum Outlet، مکانی است که در آن محصولات خارج از فصل نیز به فروش می‌رسمد. به همین دلیل، یکی از مراکز خرید ارزان استانبول محسوب می‌شود و از این نظر، فرصت‌هایی مقرون به صرفه را برای تکمیل تجربه خرید شما در خیابان‌های کادیکوی ارائه می‌دهد.

پس از یک خرید عالی، می‌توانید در یکی از فودکورت‌های متعدد این مرکز خرید غذا بخورید و استراحت کنید. این مکان، دارای فضاهای داخلی و خارجی وسیع و جذابی است و بازدیدکنندگان آن قطعا امکانات خرید و سرگرمی بسیار خوبی پیش رو خواهند داشت.

 

برترین مراکز خرید محله آتاشهیر در استانبول

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران