تفریحات شبانه در بهترین مناطق استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تفریحات شبانه در بهترین مناطق استانبول

یکی از ویژگی‌های استانبول، مراکز متعدد تفریحات شبانه در این شهر است که تنوع بالایی از فعالیت‌های مختلف را پیش پای شما می‌گذارد. البته که شما انواع مراکز تفریحی مختلف را می‌توانید در جای جای شهر پیدا کنید اما بعضی از مناطق هستند که بیش از دیگر جاها، مناسب گردشگران تور استانبول بوده و تعداد بیشتری از کلاب‌ها و جاهای مناسب برای چنین فعالیت‌هایی را در خود دارند. در مقاله امروز ما نیز دقیقا می‌خواهیم به معرفی همین مناطق پرداخته تا خیلی راحت بتوانید جاهایی که مد نظر دارید را انتخاب نمایید.

 

تفریحات شبانه در استانبول

همانطور که در بخش بالا گفتیم، فعالیت‌های بسیار زیادی هستند که در شب‌های این شهر می‌توانید به سراغشان بروید. از تورهای کروز شبانه بر روی تنگه بسفر استانبول با اجراهای رقص و برنامه‌های تفریحی مختلف، تا کلاب‌های شبانه لاکچری و بارهای کوچک، دست شما برای انتخاب باز است. حتی اگر اهل چنین تفریحاتی هم نباشید، می‌‌توانید از بازارهای شبانه دیدن کنید، به صرف غذاهای خیابانی در استانبول پرداخته یا در خیابان استقلال، شب را در میان فروشگاه‌های مختلف بگردید. اما بیشتر دلیل انتخاب مناطق مختلفی که در نوشته‌ی امروز به آن‌ها خواهیم پرداخت، تعداد و کیفیت کلاب‌ها و بارهایی است که می‌توانید در شب‌های سفر به استانبول، به سراغشان بروید.

 

لوکس‌ترین هتل‌ها در آکسارای استانبول: قسمت اول

بهترین مناطق برای تفریحات شبانه در بخش اروپایی استانبول

 

خیابان استقلال

خیابان استقلال یکی از محبوب‌ترین بخش‌های استانبول نزد گردشگران -مخصوصا مسافران ایرانی- به شمار می‌رود. جایی مملو از فروشگاه‌های مختلف که می‌توانید به راحتی چندین ساعت را در آن‌جا گشته و از بهترین برندها خرید کنید و از کافه‌ها و رستوران‌های مختلف، چیزهای متفاوتی برای خوردن و نوشیدن تهیه نمایید. اما همین مکان نیز بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تفریحات شبانه در استانبول به حساب می‌آید. جدا از غذاهای خیابانی که از صبح به فعالیت می‌پردازند و خیلی از کافه‌ها که صبح باز هستند، بارها و کلاب‌های خیلی زیادی در خود خیابان و کوچه‌های چسبیده به آن وجود دارند.

در واقع کافی است بعد از ساعت ۹ شب در این خیابان قدم بزنید تا صدای موسیقی را در هر بخش از خیابان استقلال بشنوید. البته این را هم باید در نظر بگیرید که خیابان استقلال کلا مخصوص گردشگران بوده و به همین دلیل باید انتظار قیمت‌های بالاتری برای نوشیدنی‌ها را داشته باشید و در اکثر مراکز معروف نیز، آخر هفته‌ها باید ورودی پرداخت نمایید.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های استانبول

اگر بخواهیم به محبوب‌ترین مراکز تفریحات شبانه در خیابان استقلال اشاره کنیم باید حتما از Kara Kedi و Crab Bar اسم ببریم که هر دو بسیار معروفند و با موسیقی عالی و فضای شاد، ساعاتی فوق‌‌العاده را برایتان خواهند ساخت. اگر به دنبال جایی گران و لوکس می‌گردید، به سراغ Sensus بروید که در کنار مجموعه‌ای بزرگ از نوشیدنی‌های مختلف یک بار جاز عالی بوده و موسیقی زنده بسیار خوبی هر شب در آن‌جا برگزار می‌شود. اگر هم به دنبال یک فضای مدرن با نورپردازی عالی می‌گردید، شک نکنید که کلاب Indigo بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

تکسیم

خود میدان تکسیم عموما زیر سایه محبوبیت خیابان استقلال قرار می‌گیرد اما در اطراف این میدان چند مورد از بهترین بارها و کلاب‌های شهر قرار گرفته‌اند و به طور کلی برای تجربه‌ی فضایی لوکس‌تر باید از تکسیم خارج شده و برای تفریحات شبانه به سراغ میدان تکسیم رفت. مخصوصا این که خیلی از هتل‌های ۵ ستاره در این میدان نیز خودشان کلاب‌های اختصاصی دارند.

 

با حمام‌های ترکی استانبول آشنا شوید

برای آن‌هایی که اقامتگاه خود در تور استانبول را در میدان تکسیم در نظر گرفته‌اند، دسترسی به خیلی از این بارها و کلاب‌ها راحت‌تر خواهد بود و شما می‌توانید با گشت و گذار و دیدن محیط بعضی از این مراکز تفریحی، خیلی راحت‌تر جای مورد نظر خود را انتخاب نمایید. البته خیلی شب‌ها -مخصوصا آخر هفته- ورود به بعضی از مراکز معروف سخت خواهد بود و این را هم در نظر بگیرید که به علت محبوبیت بالای این مکان، عموما روی کد لباس برای کلاب‌های معروف و لوکس، بیشتر حساسیت به خرج داده می‌شود.

از معروف‌ترین مراکز تفریحات شبانه در تکسیم می‌توان به Mojo Bar اشاره کرد که از قدیمی‌های این محل به حساب آمده و از سال ۱۹۹۷ در این مکان به فعالیت می‌پردازد. همچنین شما می‌توانید در Nevi Bar، تجربه بودن در یک روفتاپ بسیار زیبا را داشته و همراه دیگر جوانانی که عموما به این محل می‌روند، تا صبح به جشن گرفتن بپردازید. فراموش نکنید که کلاب معروف ۳۶۰ نیز در همین محل واقع شده که جایی گران قیمت اما بسیا زیبا در بنایی مربوط به قرن ۱۹ میلادی است و از آن بالا نمای زیبای بسفر، دریای مرمره و شاخ طلایی را به نمایش می‌گذارد.

 

معرفی موزه انگیزه در استانبول

بی‌اغلو

یکی دیگر از محله‌های عالی برای رفتن به سراغ تفریحات شبانه، بدون شک بی‌اغلو در استانبول خواهد بود. این‌جاست که شما می‌توانید چند مورد از مدرن‌ترین کلاب‌های شبانه شهر را پیدا کرده و در جاهایی استثنایی، تا صبح به رقص و شادی بپردازید و لحظاتی فوق‌العاده را در سفر برای خود رقم بزنید. خیلی از کنسرت‌ها و برنامه‌های بین‌المللی نیز در همین محل برگزار شده و خواننده‌های ترک نیز سالن‌های بی‌اغلو را برای اجرا انتخاب می‌کنند.

فارغ از میدان تکسیم و خیابان استقلال، جاهای خیلی بیشتری در بی‌اغلو هستند که می‌توانید برای تفریحات شبانه به آن‌جاها مراجعه کنید. مثلا می‌توانید در اطراف برج گالاتا استانبول یا خیابان Asmlimescit کلاب‌ها و بارهای زیادی را دیده و یا در خیابان نویزاده، چندین جای عالی برای تفریحات شبانه را پیدا کنید.

بی‌اغلو منطقه‌ای بسیار بزرگ است و شما در جای جای آن می‌‌توانید جاهایی استثنایی برای گذراندن شب خود انتخاب کنید اما برخی از انتخاب‌های ما برای شما، بار جذاب "زیبا" با موسیقی زنده، نوشیدنی‌های عالی و فضایی شاد و همچنین رستوران و بار Balkon ‌است که یک روفتاپ عالی با نمایی دیدنی داشته و همراه با صدای موسیقی جاز و منظره‌ی برج گالاتا که در طول شب نورپردازی می‌شود، همه چیز را برای شما جذاب‌تر خواهد کرد.

 

۴ پارک ماجراجویی جذاب در استانبول

بهترین مناطق برای تفریحات شبانه در بخش آسیایی استانبول

 

کادیکوی

کادیکوی استانبول منطقه‌ای بزرگ است. بیشتر منظورمان بخش تجاری این محله‌ بوده که حجم زیادی از کلاب‌ها و بارها در آن‌جا قرار دارد و البته که گردشگران زیادی که در منطقه آسیایی استانبول اقامت خواهند داشت، به سراغ این مراکز تفریحی می‌روند. در بخش آسیایی ما تنها این محله را به شما پیشنهاد می‌کنیم، چون از آن‌جا بهتر پیدا نخواهید کرد. کادیکوی نقاط گردشگرپذیر زیادی دارد و به همین دلیل در طول روز، گردشگران خیلی زیادی در آن‌جا حضور دارند و شب‌ها نیز به خاطر بارها و کلاب‌های معروف، باز هم گردشگران تور استانبول آنجا را ترک نکرده و همین باعث می‌شود که این محله‌ی زیبا، تقریبا تمام روز بیدار باشد.

البته این را باید در نظر داشته که با توجه به این که خیلی از توریست‌ها به تکسیم و خیابان استقلال می‌روند، در بارها و کلاب‌های کادیکوی، جمعیت جوانان محلی بسیار بیشتری نسبت به آن دو محل خواهید دید. خیلی اوقات که در خیابان استقلال قدم می‌زنید، صدای فارسی یا انگلیسی حرف زدن را خواهید شنید اما شب‌ها در کلاب‌های کادیکوی، این زبان ترکی است که قالب خواهد بود. با این حال کاملا این محل برای طرفداران فعالیت‌های شبانه پیشنهاد می‌شود چون بعضی از بهترین کلاب‌ها و بارهای شهر در آن‌جا قرار دارند.

 

مهمترین فعالیت‌ها در سفر به استانبول

برای مثال اگر به یک جای نسبتا دنج و زیبا با قیمت پایین احتیاج دارید، می‌توانید به Arkaoda بروید که جوانان محلی عاشقش هستند. Viktor Levi Şarap Evi برای آن‌هایی که اهل نوشیدنی‌های متنوع بوده جایی مناسب خواهد بود و کسانی که می‌خواهند وارد بهترین کلاب‌ها در کادیکوی شوند می‌توانند به سراغ کلاب لوکس 360 East Moda رفته و شبی فراموش نشدنی را در تور استانبول برای خود رقم بزنند.

دیگر محله‌های بخش آسیایی استانبول

برای دیگر ناحیه‌های بخش آسیایی استانبول در واقع نمی‌توان به صورت کلی جایی را در نظر گرفت. این مراکز، کلاب‌ها و بارهای خاص هستند که ممکن است باعث شوند بخواهید به دیگر نقاط شهر بروید تا تنها بودن در آن مکان خاص را تجربه کنید. جاهایی مثل Arkaoda که به شدت بین جوانان محلی معروف هستند اما مثل دیگر کلاب‌ها و بارهای بخش آسیایی، گردشگری را در آن‌جا پیدا نخواهید کرد. به طور کلی برای این که بتوانید از موسیقی بین‌المللی و فضایی که در آن مردمی از جاهای مختلف جهان گرد هم می‌آیند لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم به همان خیابان استقلال و میدان تکسیم بچسبید و تنها اگر جایی خاص را مد نظر دارید، به سراغ دیگر مراکز شهر بروید.

 

بهترین کلاس‌های آشپزی در استانبول

دیگر تفریحات شبانه که در استانبول می‌توانید تجربه کنید

همانطور که گفتیم، تنها کلاب‌ها و بارها نیستند که تفریحات شبانه استانبول را شکل می‌دهند. فعالیت‌های زیادی هستند که در شب‌های این شهر می‌توانید انجام دهید. برای مثال کلاب‌های موسیقی هستند که نه برای رقص و خوشگذرانی، بلکه برای لذت بردن از اجرای زنده‌ی موسیقی فعالیت می‌کنند. مثل کلاب جاز Maestro‌ یا Palazzo Donizetti Hotel که هر دو از بهترین‌ها در شهر هستند و شما می‌توانید، برای ساعتی پای چند اجرای فوق‌العاده عالی بنشینید.

همچنین نمایش‌های درویشان در استانبول نیز عموما در ساعات پایانی شب اجرا شده و شما برای تماشایان صوفیان می‌توانید به مراکز فرهنگی معروف شهر بروید. فراموش نکنید که یکی از بهترین انتخاب‌های شما در طول سفر با تور ترکیه به استانبول، رفتن به کروزهای شبانه است. این کروز‌ها فعالیت‌های فوق‌العاده‌ای را برای شما ترتیب داده‌اند و شما می‌توانید برای چند ساعت، واقعا از بودن در یک فضای شاد و عالی لذت ببرید.

 

بزرگترین باغ وحش‌های استانبول (بخش اول)

۱۷ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران