بهترین مسیرها و مناطق پیاده روی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین مسیرها و مناطق پیاده روی در استانبول

پیاده روی بهترین راه برای گشت و گذار در شهرهای غنی تاریخی در هر کجای جهان است. مهم نیست که چقدر جذاب به نظر می‌رسد که سوار اتوبوس دو طبقه یا وسایل نقلیه عمومی برای بازدید از مکان‌های توریستی شوید، برخی چیزها همچنان گم خواهند شد مگر اینکه با قدم زدن با در دست داشتن نقشه، خیابان‌ها را کشف کنید. در این مقاله می‌توانید بهترین مسیرهای پیاده‌روی تور استانبول را در گردشی جذاب و مستقل پیدا کنید. کشف استانبول با پیاده روی به همان اندازه مهم است که پیاده روی در شهرهایی مانند رم، فلورانس، بارسلون و پاریس. ویژگی‌ای که استانبول را در مقایسه با سایر شهرهای جهان خاص می‌کند این است که در دو قاره واقع شده با این حال، بیان آن صرفا به عنوان یک واقعیت جغرافیایی ناعادلانه خواهد بود. استانبول که به عنوان پلی بین غرب و شرق عمل می‌کند، نمونه اولیه آناتولی و ترکیبی از هر دو قاره است. برای دیدن تم‌های اروپایی و آسیایی (مخصوصا خاورمیانه) در استانبول واقعا نیازی نیست خیلی دور بروید. حتی یک پیاده روی کوتاه از سلطان احمد تا برج گالاتا و پایان آن به کاراکوی این حقیقت را ثابت می‌کند.

 

سلطان احمد، سیرکچی، امینونو

اگر از میدان سلطان احمد شروع به پیاده روی کنید، می‌توانید از ایاصوفیه، مسجد آبی، هیپودروم، خیابان دیوانیولو، کمبرلیتاس و بازار بزرگ دیدن کنید. سپس، می‌توانید از طریق خیابان اوزون کارسی به سمت سیرکچی بروید. سیرکچی بهترین مکان برای رستوران‌های محلی و مغازه‌های دسر فروشی است. بنابراین، می‌توانید در اینجا کمی استراحت کنید و پس از آن از بازار ادویه در امینونو بازدید کنید. به طور کلی، شما تا اینجا زمان از آثار معماری دوران کلاسیک عثمانی بازدید کرده‌اید با این حال، وقتی از طرف دیگر پل گالاتا عبور می‌کنید، خود را در بی اوغلو خواهید دید که با معماری اروپایی‌اش شناخته می‌شود.

چیبالی، فنر، بالات

در سال‌های اخیر، تورهای پیاده‌روی شامل محله‌های فنر و بالات محبوبیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده‌اند. این تورها معمولا از مقابل دانشگاه کدیر هاس در چیبالی شروع و در محله بالات به پایان می‌رسند. این تور معمولا به عنوان فعالیتی ایده آل برای آخر هفته در استانبول در نظر گرفته می‌شود. از طرف دیگر، همیشه می‌توانید تور پیاده‌روی فنر بالات را نیز به‌صورت جداگانه انجام دهید و از دانشگاه کدیر هاس شروع کنید و در کنار دیوارهای تاریخی شهر قدم بزنید، از دروازه‌های دیوارهای شهر عکس بگیرید سپس، از کلیسای ارتدکس یونانی فنر مهم ترین بنای این مسیر دیدن کنید. علاوه بر این، می‌توانید در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های اطراف خیابان‌هایی که کلیسای پاتریارکال را احاطه کرده‌اند، کمی استراحت کنید.

 

هتل‌های محله مودا، نیمه آسیایی استانبول

زیرک، وفا، سلیمانیه

بدون شک امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی مهم‌ترین امپراتوری‌های تاریخ استانبول هستند. مسیرهای پیاده روی زیرک تا مسجد سلیمانیه تجربه میراث فرهنگی این امپراتوری‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید تور پیاده روی خود را از مسجد زیرک که قبلا به عنوان صومعه مسیح پانتوکراتور شناخته می‌شد شروع کنید. این بنای تاریخی مانند ایاصوفیه در دوره بیزانس به عنوان کلیسا خدمت می‌کرد و بعدا به مسجد تبدیل شد. با عبور از بلوار آتاتورک که زیرک و وفا را از هم جدا می‌کند، می‌توانید قنات ۱۷۰۰ ساله والنس (دوران روم) را نیز ببینید. پس از عبور از سمت دیگر جاده با دنبال کردن قنات به سه زادباشی می‌رسید. این محله به نام مسجد سه زاده (شاهزاده) ساخته شده توسط معمار سنان (مشهورترین معمار عثمانی) نامگذاری شده است. این مسجد که توسط سلیمان بزرگ برای یادبود پسرش شاهزاده محمد سفارش داده شده و یکی از زیباترین مساجد عثمانی در استانبول است.

قدم بعدی شما باید مسجد باشکوه سلیمانیه باشد که بزرگ‌ترین مسجد استانبول بوده و توسط معمار سینان ساخته شده است. اگر می‌خواهید تور خود را طولانی‌تر کنید، می‌توانید با ۱۰ دقیقه پیاده روی به بازار بزرگ استانبول برسید. مسیر پیاده روی از زیرک به مناطق وفا و سلیمانیه به شما این امکان را می‌دهد به ترتیب میراث فرهنگی بیزانس، روم و عثمانی را ببینید.

.

توپخانه، کاراکوی، گالاتا

مسجد کیلیچ علی پاشا یکی از مساجد کوچک استانبول اما واقعا خوب استانبول است که در بین سه مسجد برتر در این رده قرار دارد. این مسجد توسط معمار سینان برای یادبود دریاسالار علی پاسا، ملوان ایتالیایی در قرن شانزدهم ساخته شد. خیابان مجاور مسجد کلیچ علی پاشا به لطف کافه‌هایی که اخیرا افتتاح شده رنگارنگ شده که در یکی از کافه‌های این خیابان استراحت کنید و بعد به کشف کوچه‌های فرعی کاراکوی ادامه دهید.

 

بهترین کافه‌های سمت آسیایی استانبول

میدان تقسیم، خیابان استقلال، برج گالاتا

مطمئنا اکثر شما با مسیری که از میدان تقسیم شروع می‌شود، تا خیابان استقلال امتداد می‌یابد و به برج گالاتا ختم می‌شود، آشنایی دارید. با این حال، آنچه بی‌اوغلو ارائه می دهد به چیزهایی که در خیابان‌های اصلی می‌بینید محدود نمی‌شود. اگر در کوچه‌های فرعی خیابان استقلال قدم بزنید، می‌توانید مکان‌هایی را که قبلا ندیده‌اید را کشف کنید. مسیرهای پیاده روی واقعا جالبی در بی اوغلو مانند خیابان چوکورچوما، خیابان مشروطیت (پرا) و خیابان صدار اکرم (گالاتا) وجود دارد. همچنین اشاره کنیم که پیاده روی در خیابان استقلال و خیابان‌های مجاور که قرن نوزدهم استانبول را به بهترین شکل در قرن گذشته امپراتوری عثمانی منعکس می‌کنند، یک روز کامل طول می‌کشد.

اورتاکوی، ببک، قلعه روملی

اورتاکوی یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در بین استانبولی‌ها برای فعالیت آخر هفته است. می‌توانید یک صبحانه عالی بخورید و کومپیر (سیب‌زمینی پخته شکم‌پر) را در اورتاکوی، که با مسجد اورتاکوی و پل بسفر شناخته می‌شود، بخورید. پس از صرف صبحانه پیاده روی به سمت ببک و لذت بردن از نسیم و احساس هوای تازه از تنگه بسفر، کاری ضروری است. همانطور که از اورتاکوی به ببک قدم می‌زنید، از کنار آرناووتکوی جایی که افراد زیادی را در حال ماهی‌گیری می‌بینید نیز عبور خواهید کرد. این مسیر پیاده روی همچنین به عنوان یکی از بهترین مسیرهای دوی آهسته در استانبول عمل می‌کند. به علاوه، ببک استارباکس قطعا بهترین شعبه استارباکس در استانبول با چشم انداز شگفت انگیزش است. این مکان منظره‌ای باشکوه از خلیج ببک را از نقطه‌ای عالی ارائه می‌دهد و می‌توانید پیاده روی خود را با استراحت و نوشیدن قهوه‌ای خوب در اینجا به پایان برسانید. اگر به جای استارباکس فروشگاه محلی را ترجیح می‌دهید ببک بایلان انتخاب خوبی است.

 

معرفی کارت موزه استانبول و استفاده از آن

کاراکوی، کاباتاش، کاخ دلماباغچه

کاراکوی یکی از محله‌هایی است که در سال‌های اخیر شاهد توسعه فوق العاده‌ای در استانبول بوده است. در حالی که در خیابان‌های فرعی کاراکوی قدم می‌ زنید، بناهای تاریخی مانند مسجد کیلیچ علی پاشا قطعا توجه شما را به خود جلب می‌کند. می‌توانید از مسجد کیلیچ علی پاشا در میدان توپخانه دیدن کنید و از مرکز فرهنگ و هنر توپخانه امیر که دارای معماری جالبی است عکس بگیرید. علاوه بر این، موزه هنر مدرن استانبول نیز در این ردیف واقع شده که می‌توانید از آن دیدن کرده و از هنر مدرن و از منظره بسفر لذت ببرید در حالی که قهوه خود را می‌نوشید. سپس از مسجد نصرتیه و مسجد بزمیالم ولید سلطان (مسجد دلماباغچه) که فاصله چندانی با هم ندارند دیدن کنید. این دو مسجد اثر مهم معماری اواخر عثمانی هستند. در همین حال، کشف کاخ دولما باغچه، مهم‌ترین اثر تاریخی در این مسیر، حدود دو ساعت زمان می‌برد. صرف قهوه در کافه نزدیک کاخ دولماباغچه در مقایسه با بسیاری دیگر در تنگه بسفر بسیار ارزان تر است. علاوه بر این، فرصتی برای لذت بردن از نوشیدنی در کافه‌ای کنار دریا خواهید داشت. اگر تصمیم دارید تا عصر بیرون بمانید، می‌توانید به بشیکتاش بروید و در بازار ماهی بشیکتاش از غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

کادیکوی، خیابان بهاریه و مودا

کادیکوی همیشه به عنوان محبوب‌ترین محله در سمت آسیایی استانبول شناخته شده است. با این حال، این محله در سال‌های اخیر به نسبت قبل، به جای محبوب‌تری برای گردش تبدیل شده، زیرا بخش سرگرمی استانبول به سمت این محله تغییر جهت داده و رشد چشمگیری را پیش گرفته است. بنابراین، برخی از بهترین بارها، کافه‌ها و قهوه‌های استانبول در کادیکوی افتتاح شده‌اند. علاوه بر این، بازار ماهی کادیکوی به لطف تورهای آشپزی استانبول که در سال‌های اخیر محبوب شده‌اند، توسط گردشگران پر شده است. و سیا سوفراسی ستاره درخشان بازار ماهی، نقطه‌ای ضروری برای بازدید در چنین تورهایی است. سپس همانطور که از کادیکوی به سمت مودا می روید، از دیدن مغازه‌های عتیقه فروشی و گالری‌های هنری در خیابان تلال‌زاده غافل نشوید. این مسیر شما را به خیابان بهاریه، شلوغ‌ترین خیابان کادیکوی می‌رساند. در حالی که به سمت مسیر مودا ادامه می‌دهید، می‌توانید کافه‌هایی مانند آسمان را که مدت کمی از افتتاح آن می‌گذرد ببینید و در یکی از این کافه‌های عالی استراحت کنید.

بستانچی، ساسکینبال، کادِبستان

برای ساکنانی که مانند من در سمت آسیایی زندگی می‌کنند، بهترین مسیر پیاده روی قسمت بین بستانچی و کادبستان در خیابان بغداد است. این مسیر پیاده روی که از بستانچی شروع می‌شود شامل مناطقی مانند سودیه، ساسکینبال و ارنکوی شده و فرصت جذابی را برای خرید، نوشیدنی، غذا خوردن و بازدید از کتاب‌فروشی‌ها به شما ارائه می‌دهد.

اگر بعد از رسیدن به کادبستان به سمت ساحل پیاده روی کنید، می‌توانید در پارک بزرگ کادبستان نیز استراحت کنید. مسیر پیاده روی دیگری (از ساحل) به کالامیس و حتی فنرباغچه برای کسانی که می‌خواهند از آن نقطه به پیاده روی ادامه دهند وجود دارد. این مسیر کنار آب، منظره زیبای دریا و مناظر سرسبز فراوانی را ارائه می‌دهد. همچنان اگر پیاده روی به سمت فنرباغچه را ادامه دهید، قطعا باید از یکی از نوستالژیک‌ترین مکان‌های این محله، یعنی رمانتیکا دیدن کنید.

 

تفریحات شبانه در بهترین مناطق استانبول

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران