بهترین مسیرهای پیاده‌روی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین مسیرهای پیاده‌روی در استانبول

اگر سفر یک هفته‌ای یا بیشتر با تور استانبول را تجربه می‌کنید و اهل دویدن باشید، بعید است نخواهید در شهری زیبا همچون استانبول ورزش نکنید و خود را از ریتم بندازید. استانبول هم نقاط زیادی دارد که ورزش کردن در آن‌ها یا حتی پیاده‌روی در هر کدامشان می‌تواند لذتی دو چندان برایتان داشته باشد. اگر می‌خواهید بدانید که در کجاهای استانبول می‌توانید ورزش کنید و از فضایی زیبا لذت ببرید، در ادامه‌ی مسیرهایی که به شما معرفی می‌کنیم را مرور کنید.

 

پارک ماچکا

اگر نزدیک به محله‌ی شیشلی هتل گرفته‌اید، این پارک زیبا می‌توانید جایی عالی و در دسترس برای دویدن باشد. پارکی که در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده بود اما حالا با رسیدگی مداوم و کاشت انواع درختان، یکی از پارک‌های زیبای شهر بوده و مسیرهای متعددی برای دویدن و پیاده‌روی در آن تعبیه شده که راه را برای شما بسیار جذاب و فرح‌بخش می‌کند.

 

روزی فوق‌العاده در پارک‌های جنگلی استانبول

 پارک ماچکا

 

جنگل آیدوس

استانبول از آن کلان‌شهرهایی است که هم منطقه آبی و هم مناطق سبز متنوعی دارد. جنگل آیدوس که در بخش آسیایی شهر واقع شده است در محله‌ی کارتال قرار دارد. با توجه به این که این جنگل چندین ورودی مختلف دارد، شما به راحتی می‌توانید به وسیله‌ی وسایل نقلیه عمومی به آن دسترسی داشته باشید. جدا از مسیرهای بسیار زیبایی که یک ورزش عالی را برایتان رقم می‌زند، جنگل آیدوس جایی فوق‌العاده برای یک پیک نیک خانوادگی در استانبول نیز محسوب می‌شود.

 

  جنگل آیدوس

 

جنگل بلگراد

جنگل بلگراد استانبول در مرکز شهر  قرار گرفته و دسترسی به آن نسبت به دیگر جاهایی که معرفی کردیم، خیلی ساده نیست، اما معروف‌ترین جنگل شهر است که زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای دارد و با پهناوری ۶ هزار هکتاری، برکه‌ای جذاب و مسیرهای عالی برای پیاده‌روی و ورزش، بدون شک یکی از برترین گزینه‌ها برای ورزش یا گشت زدن در طبیعت استانبول به حساب می‌آید. مسیرهای پیاده‌روی در کنار کانال‌های آبی بیش از جاهای دیگر طرفدار دارد و در میانه‌ی راه نیز می‌توانید روی پل‌های چوبی چند عکس جذاب به یادگار بگیرید.

 راهنمای گردش ۴۸ ساعته در قسمت آسیایی استانبول

 جنگل بلگراد

 

ساحل کادبوستان

ساحل کادبوستان بین پندیک و فنرباغچه قرار گرفته و یکی از نقاط زیبای بخش آسیایی استانبول است و کسانی که قصد پیاده‌روی و دویدن در مسیری عالی را دارند، حتما می‌توانند در کنار دریا و در مسیری که برای این کار تعبیه شده به انجام ورزش بپردازند. مسیر مد نظر به طول ۱۷۰۰ متر بوده و با کفپوش نرم مختص به دویدن ساخته شده و اگر خواستید می‌توانید دوچرخه کرایه کرده و در مسیر دوچرخه سواری کنار دریا به ورزش بپردازید.

 

۹ ساحل دیدنی استانبول برای انجام تفریحات تابستانی (قسمت اول)

 

 

مسیر ساحلی ببک-اورتاکوی

از اسم مسیر کاملا پیداست که ما از کجا صحبت می‌کنیم، ببک منطقه ای زیبا در استانبول که در خط ساحل واقع شده اما به خاطر شلوغی گردشگران، تنها مناسب ورزش در صبح زود است و برای بعد از ظهرها پیشنهاد نمی‌شود. در عوض اگر صبح مسیرتان به این بخش از شهر بیفتد، با هوایی عالی و منظره‌ای فوق‌العاده مواجه هستید. در این بخش شهر نیز می‌توانید دوچرخه کرایه کرده و به دوچرخه سواری نیز بپردازید.

 

  ساحلی ببک

 

مسیر دویدن بوستانچی-توزلا

یکی دیگر از مسیرهای زیبای استانبول برای دویدن که از کنار هتل هالیدی گذشته، منظره‌ای زیبا در کنار مسیری بسیار عالی را برای ورزشکاران به ارمغان می‌آورد. این مسیر ۱۶ کیلومتر بوده و برای پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه سواری بسیار مناسب است.

 

۷ کافه‌ی دنج استانبول با منویی از بهترین قهوه‌های ترک

بوستانچی 

 

مسیر دویدن زیتینبورو-باکیرکوی

یکی دیگر از مسیرهای ساحلی بسیار زیبا که در طول روز مثل دیگر دیگر نقاط شهر شلوغ نیست و می‌توان در هر ساعتی برای دویدن و ورزش کردن به سراغش آمد بدون اینکه مجبور باشید رهگذارن را دریبل بزنید. مضاف بر این، با توجه به اینکه مسیر دویدن کاملا برای این کار در نظر گرفته شده، مسئولان پارک نیز محدودیت‌هایی برای تردد در آن در نظر گرفته‌اند که باعث می‌شود راحت‌تر از ورزشتان لذت ببرید.

 

  زیتینبورو

 

پارک ملی پولونزکوی

برای کسانی که زیاد به استانبول سفر می‌کنند، نام این پارک ملی و جنگل بلگراد آشناست، چون جاهایی است که مسافران یا مردم محلی برای دور شدن از جمعیت و دیدن مراکز طبیعی به آن‌جاها می‌روند. این پارک ملی مسیرهایی بسیار زیبا و عالی دارد که برای دویدن و ورزش کردن جان می‌دهند. امکان دوچرخه سواری، پیک نیک زدن و بسیاری فعالیت‌های دیگر در این منطقه برایتان فراهم است که می‌توانید از انجامشان لذت ببرید.

سفر به استانبول و بازدید از پارک جنگلی بالیکایالار

پارک ملی پولونزکوی

۰۶ مهر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 20 شهریور 1399)

نظرات کاربران