پارک های آبی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
پارک های آبی استانبول

اگرچه استانبول شهری برای تمام فصول است، اما تابستان‌های آن جذابیت دیگری دارد. این شهر ساحلی که در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد، بیش از 20 ساحل را برای شنا ارائه می‌دهد. اما تنها این سواحل نیستند که شهر را به گزینه‌ای ایده آل برای سفرهای تابستانی برای کل جهان تبدیل می‌کنند. پارک‌های آبی استانبول نیز، از جمله دلایل دیگر محبوبیت این شهر به شمار می‌آیند.

شنا در پارک های آبی هیجان خاصی دارد و تعطیلاتتان را لذت بخش‌تر می‌کند. به خصوص اگر قصد سفری خانوادگی به همراه کودکانتان به استانبول را داشته باشید. ضمن تفریح می‌توانید از استراحت و شکم گردی در بار و رستوران‌های این فضاها نیز برخوردار شوید. بنابراین اگر در سفرتان، حوصله هیچ تور تاریخی یا تجربه فرهنگی را ندارید، این پارک‌های موضوعی می‌توانند بهترین مکان برای ماجراجویی روز شما باشند. در ادامه بیایید سری بزنیم به ۴ پارک آبی استانبول که ساعاتی خاطره انگیز را برای خانواده‌ها رقم می‌زنند.

 

۱. پارک آبی آکوا مارین استانبول

سفر خود را با گشت و گذار در پارک آبی آکوا مارین در استانبول ، در خارج از شهر و پشت فرودگاه آتاتورک آغاز می‌کنیم. این پارک آبی استانبول، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌‌های آبی شهر بوده و دارای وسایل بازی هیجان انگیز بسیاری است. بعلاوه سایر امکانات رفاهی از جمله صندلی‌های مخصوص استراحت و آفتاب گرفتن، فروشگاه‌های ورزشی و سرگرمی، رستوران و کافه، برگزاری کنسرت و نمایش انیمیشن نیز، از دیگر جذابیت‌های این مکان مفرح به شمار می‌آیند.

گفتنی است اینجا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریحات آبی بوده و از نظر بهداشت و نظافت، زبانزد است. در واقع در این پارک، از سیستم نظافتی و مواد شوینده مورد تایید سازمان بهداشت جهانی استفاده شده است. همچنین این پارک آبی استانبول یکی از بهترین پارک‌ها برای مسلمانان محسوب می‌شود. زیرا خانم‌ها می‌توانند به ساحل بانوان رفته و با خیال راحت از شنای تابستانی شان لذت ببرند.

پارک آبی آکوا مارین در ۱۲ می ۱۹۹۹، در بخش اروپایی استانبول و در منطقه بیوک چکمجه افتتاح شد. این پارک آبی حالت روباز داشته و یکی از مناطق تفریحی پرطرفدار در فصل تابستان برای فرار از گرمای استانبول است.

آکوا مارین با ظرفیت پذیرش ۳۰۰۰ نفر به صورت همزمان یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک‌های آبی استانبول محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این پارک آبی استانبول، تنوع بسیار زیادی از تفریحات آبی و سرسره‌های شیب دار هیجان‌انگیز را پیدا کرده و یک روز کاملی را در آن سپری کنید. از جمله پرطرفدارترین تجهیزات این پارک آبی می‌توان به سرسره‌های ۶۰ متری، ۹۰ متری، ۱۰۰ متری، سقوط آزاد، چاله فضایی و انواع سرسره‌های پیچشی هیجان انگیز دیگر اشاره کرد.

  • آدرس: Fatih Mahallesi, Commando Sk. No:4, 34500 Buyukcekmece/Istanbul
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر
  • قیمت بلیط ورودی: در طول هفته برای مردان ۷۰ لیر و برای زنان ۶۰ لیر؛ کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال ۳۵ لیر. در روزهای آخر هفته (شنبه‌ها و یکشنبه‌ها) برای مردان ۸۰ لیر و برای زنان ۷۰ لیر؛ کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال ۴۰ لیر.
  • آدرس وب سایت: marinaaquapark.com
  • امکانات: حمام تفریحی، پخش موسیقی زنده، اجرای انیمیشن‌های کمدی، دوش، اتاق پزشکی و انواع مغازه‌ها برای خرید لوازم شنا و خوراکی

 

۲. پارک آبی دلفین کلاب استانبول

مورد بعدی از بهترین پارک‌های آبی استانبول که گردشگران امکان تفریح و سرگرم‌ شدن در آن را به همراه خانواده و کودکان خواهند داشت، پارک آبی دلفین کلاب استانبول است. این مجموعه در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده و با اینکه تقریبا ۲۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد همچنان با وسیله‌های تفریحی متنوع توانسته به انتخاب اول گردشگران تور استانبول تبدیل شود. چرا که شاید بتوان این پارک آبی استانبول را کامل‌ترین و بزرگترین پارک آبی واقع در شهر دانست. پس اگر اهل هیجان و رقم زدن یک روز کامل و خاص در سفر به استانبول هستید، حتما رفتن به پارک آبی دلفین کلاب را در لیست اولیت‌های خود قرار دهید. پارک آبی دلفین کلاب دارای یازده سرسره متنوع برای تمامی سنین و سلیقه‌ها بوده و از دیگر امکانات تفریحی آن می‌توان به زمین مخصوص برای بازی‌هایی از قبیل والیبال ساحلی، فوتبال صابونی و کف پارتی اشاره کرد.

  • آدرس: Bahçeşehir Entrance, Esenkent Mahallesi, Onur Güvener Cad. Water Games Center, 34517 Esenyurt
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر
  • قیمت بلیط ورودی: در طول هفته برای مردان ۱۰۰ لیر و برای زنان ۹۰ لیر؛ کودکان بین ۴ تا ۱۲ سال ۵۰ لیر. در روزهای آخر هفته (شنبه‌ها و یکشنبه‌ها) برای مردان و زنان ۱۰۰ لیر و برای کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال ۵۵ لیر.
  • آدرس وب سایت: aquaclubdolphin.com
  • امکانات: ۱۲ سرسره متنوع و هیجان انگیز، سرسره سقوط آزاد، سرسره‌های پیچشی برای کودکان، زمین مخصوص برای بازی والیبال ساحلی، فوتبال صابونی و کف پارتی در این پارک آبی استانبول.

 

آشنایی با تفریحات آبی استانبول

 

۳. پارک آبی مارینا آکوا استانبول

یکی دیگر از پارک‌های آبی محبوب و پرطرفداری که می‌توان در سفر با تور استانبول از آن بازدید کرد و ساعات خوشی را برای خود و خانواده رقم زد، پارک آبی مارینا آکوا است. این مجموعه بزرگ و دوست داشتنی که با نام پارک آبی توزلا نیز شناخته می‌شود، از جمله پارک‌های آبی تازه تاسیس در استانبول محسوب می‌شود. به طوری که در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۹ در منطقه آسیایی استانبول افتتاح شده و در فضایی باز به مساحت حدود ۱۵۰۰۰ متر مربع قرار دارد. بنابراین بازدیدکنندگان فضای بسیار زیادی برای تفریح و استراحت داشته و در عین حال می‌توانند از سرسره‌ها و وسیله‌های تفریحی جدید و کاملا استاندارد در آن نهایت لذت را ببرند. همان طور که گفته شد این پارک آبی استانبول با نام توزلا نیز در بین مردم محلی معروف است. علت این موضوع قرار گرفتن آن در مجاورت ساحلی به نام توزلا در استانبول است. از جمله وسیله‌های هیجان‌انگیز و تفریحات این مکان می‌توان به ۱۷ عدد سرسره آبی متنوع اشاره کرد. یکی از هیجان‌انگیزترین این سرسره‌ها در ارتفاع تقریبا ۲۴ متری قرار گرفته و آدرنالین خون شما را به اوج خواهد رساند. چرا که حس و حالی شبیه به سقوط آزاد داشته و با سرعتی فوق‌العاده بالا در زیر ۷ ثانیه شما را به نقطه انتهایی آن خواهد رساند.

  • آدرس: Istanbul, Tuzla district, Jami, Balikcilar Street, No. 20.1
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۶ عصر
  • قیمت بلیط ورودی: در طول هفته برای مردان ۱۰۰ لیر و برای زنان ۹۰ لیر؛ کودکان بین ۴ تا ۱۲ سال ۵۰ لیر. روزهای آخر هفته (شنبه‌ها و یکشنبه‌ها) برای مردان و زنان ۱۰۰ لیر و برای کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال ۵۵ لیر است.
  • آدرس وب سایت: marinaaquapark.com
  • امکانات: پارک آبی مارینا آکوا پارک یکی از پر امکانات‌ترین گزینه‌های تفریحی در بین هم نوعان خود در استانبول محسوب می‌شود. چرا که با توجه به موقعیت این مجموعه، در کنار ساحل توزلا، امکان انجام ۱۵ ورزش آبی هیجان انگیز وجود دارد. از جمله این موارد می‌توان به فعالیت‌هایی مانند شاتل، جت اسکی، غواصی، اسکی روی آب، فلای برد، قایق پدالی موزی و بسیاری بازی‌های آبی دیگر اشاره کرد. البته که در این میان نمی‌توان از سرسره‌های آبی شیب‌دار گوناگون این پارک آبی استانبول چشم‌پوشی کرد.

 

۴. پارک آبی وی لند استانبول

چهارمین و البته آخرین مورد از بهترین پارک‌های آبی استانبول که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، پارک آبی وی لند است. به خصوص اگر به دنبال گذراندن یک روز خوب در یک مکان عالی در کنار خانواده یا دوستان خود در استانبول هستید، این مجموعه دوست داشتنی را با فضایی عالی و تفریحات آبی متنوع پیشنهاد می‌کنیم. مجموعه غول پیکر Wayland  از دیگر پارک‌های آبی تازه تاسیس در استانبول محسوب می‌شود. به طوری که این مکان در سال ۲۰۱۳ در زمینی به مساحت تقریبا ۵۶۰۰۰ متر مربع افتتاح شده و در حال حاضر می‌تواند حدود ۱۵۰۰۰ نفر را به طور همزمان در خود جای دهد. این مجموعه بزرگ نه تنها در شهر استانبول بلکه در سرتاسر ترکیه و حتی اروپا نیز شهرت داشته و یکی از برترین شهربازی‌های اروپا و پنجمین مرکز تفریحی بزرگ ترکیه است که به نام دیزنی لند ترکیه نیز شناخته می‌شود. به طوری که فضای آن نه تنها به سرسره‌های پارک آبی بلکه به دیگر تجهیزات تفریحی و حتی یک مرکز خرید بزرگ نیز اختصاص داده شده است. بنابراین گردشگران با انتخاب آن فرصت گذراندن یک روز فوق‌العاده هیجان‌انگیز و همه چیز تمامی را به دست خواهند آورد. مهم نیست که به دنبال چه نوع تفریحی هستید، مجموعه Wayland  پاسخگوی تمامی نیازهای شما با هر گروه سنی و علاقه‌ای خواهد بود. از جمله خاص‌ترین مواردی که در این پارک آبی استانبول وجود دارد می‌توان به یک قطار هوایی منحصر به فردی اشاره کرد که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت از آب می‌گذرد. در واقع می‌توان این مجموعه را ترکیبی از پارک آبی و شهربازی دانست.

  • آدرس: Istanbul, Tuzla district, Jami, Balikcilar Street, No. 20.1
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر تا ۹:۳۰ شب
  • قیمت بلیط ورودی: در تمامی ایام هفته برای مردان و زنان ۱۷۹ لیر و برای کودکان بین ۴ تا ۱۲ سال ۱۶۹ لیر است.
  • آدرس وب سایت: isfanbul.com
  • امکانات: Wayland یک مجموعه تفریحی همه چیز تمام بوده و در کنار سرسره‌ها و تفریحات آبی یک شهر بازی مجهز و دوست داشتنی نیز به شمار می‌رود. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار لذت بردن از تفریحات آبی سری به مرکز خرید آن زده و نیاز خرید خود را نیز برطرف کنند. در کنار تمامی این موارد غرفه‌های فروش خوراکی‌ها و رستوران‌های متنوع را نیز می‌توان به عنوان امکانات این پارک آبی استانبول نام برد.

 

تفریحات و جاذبه‌های آبی در استانبول

 

منبع

 

۱۰ فروردین ۱۴۰۲ (به‌روز رسانی شده در: 14 شهریور 1402)

نظرات کاربران