تفریح در پارک آبی آکوا مارین استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تفریح در پارک آبی آکوا مارین استانبول

استانبول از آن دست شهرهایی است که شما می‌توانید همراه خانواده و بچه‌های کوچک به آن‌ سفر کنید. این شهر فعالیت‌ها و تفریحات زیادی دارد که می‌تواند تمامی اعضای خانواده از هر سن و سالی را راضی کند. پارک‌های بازی مختلف، سینماهای بزرگ که بعضا مخصوص بچه‌ها هستند، آکواریوم و جاهای متنوع زیادی که می توانید به آن‌ها سر بزنید و ساعاتی خوش را تجربه کنید. یکی از این مراکز پارک آبی آکوا مارین است که برای روزهای گرم تابستان استانبول، انتخابی فوق‌العاده برای شما و خانواده‌تان خواهد بود.

اگر می‌خواهید با این پارک آبی جذاب آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

 

کوتاه در مورد پارک آبی آکوا مارین

پارک آبی آکوا مارین در بویوک چکمجه  قرار دارد که یکی از محله‌های بسیار خوب و مدرن بخش اروپایی استانبول است و با داشتن مراکز خرید و پاساژ‌های مدرن، اسم و رسمی برای خود در ناحیه مرمره دست و پا کرده است. این مکان بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول بوده و ظرفیتی بالغ بر ۳ هزار نفر را دارد و از سال ۱۹۹۹ میلادی، درهای آن به روی عموم باز شده.

 

  ۶ تفریح بهاری در سفر به استانبول 

 

آکوا مارین یک پارک آبی بسیار خوب و مجهز است که چندین استخر مجزا با اندازه‌هایی نزدیک به اندازه المپیک، چندین و چند سرسره و تونل آبی و انواع تفریحات مختلف را در خود فراهم آورده است. همچنین برگزاری انواع برنامه‌های موسیقیایی و ایونت‌های متخلف نیز از جمله نکات مثبت این پارک آبی به شمار می‌رود.

 

چطور به پارک آبی آکوا مارین برویم؟

یکی از خوبی‌های این پارک آبی جذاب، اتوبوس‌هایی است که از مناطق مختلف شهر، شما را به آکوا مارین می‌رسانند. اگر به این صفحه از سایت اصلی بروید می‌توانید ساعت حرکت اتوبوس‌ها از نقاط مختلف شهر را ببنید. برای مثال اتوبوس‌ها از بشیکتاش حدود ساعت ۹:۳۰ صبح راه می‌افتند و از شیشلی ساعت ۹:۱۵ برای برگشت نیز می‌توانید از همین اتوبوس‌ها استفاده کنید.

 

 ۶ راهکار ساده برای استفاده از حمل و نقل عمومی در استانبول 

 

 

بازی‌ها و امکاناتی که در پارک آبی آکوا مارین وجود دارند

به غیر از استخر اصلی و بزرگ این مجموعه، چند استخر کوچک نیز در پارک آبی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از سرسره‌های آبی بسیار بزرگی که در پارک‌های دبی یا بانکوک می‌بینید خبری نیست، اما تونل‌های آبی بزرگ و انواع و اقسام سرسره‌ها در این مجموعه تهیه دیده شده که سنین شده که هر کدامشان برای سنین مختلف مناسب هستند.

 

 

از ویژگی‌های جذاب این پارک می‌توان به استخر آرام آن اشاره کرد که با توجه به فضای سبز دیدنی آکوا مارین، حال و هوایی عالی برایتان به ارمغان خواهد آورد. حتی در محیط سبز این پارک نیز بازی‌هایی تدارک دیده شده تا کوچک‌ترها هم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. در کنار بازی‌های متنوع و همچنین برنامه‌های تفریحی، برای خوردن غذا و سفارش نوشیدنی نیز محل‌هایی برایتان در نظر گرفته شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در مجموع شما با یک پارک بسیار خوب و بسیار بزرگ مواجه هستید که البته در روزهای پیک گردشگری در استانبول، بسیار شلوغ خواهد شد.

 

  معروف‌ترین مراکز خرید بخش آسیایی استانبول 

 

 

هزینه‌ی ورودی پارک آبی آکوا مارین

برای افراد بزرگسال این هزینه ۷۰ لیر در روزهای عادی و ۸۰ لیر در روزهای آخر هفته و تعطیلی‌ها خواهد بود. برای افراد زیر ۱۸ سال این مبلغ به ترتیب ۶۰ و ۷۰ لیر، برای افراد ۵ تا دوازده سال به ترتیب ۳۵ و ۴۰ لیر و برای خردسالانن زیر ۴ سال رایگان است.

 

  چگونه در ۲۴ ساعت استانبول را سیر بگردیم 

 

 

قوانین این پارک

  • این پارک برای افرادی که دارای معلولیت هستند، باردارند یا مشکل قلبی دارند مناسب نیست
  • پوشیدن لباسی غیر از لباس مناسب استخر و شنا ممنوع است
  • در صورت رعایت نکردن قوانین عمومی و خطرآفرینی، مسئولین می‌توانند شما را از پارک بیرون کنند
  • کودکان زیر ۱۰ سال بدون بزرگ‌تر نباید تردد کنند
  • بردن جواهرات و کلید به داخل محیط اصلی پارک آبی ممنوع است
  • برای نگهداری اشیاه قیمتی، کلید و ... هزینه‌ی اضافی دریافت می‌شود و صندوقی جدا در اختیارتان قرار می‌گیرد
  • نمی‌توانید در داخل پارک آبی از پول نقد استفاده کنید و حتما باید کارت اعتباری داشته باشید. این کارت در ورودی به شما داده می‌شود و می‌توانید به میزان دلخواه آن را پر کنید
۲۴ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران