راهنمای کامل سفر به تایلند در نوروز ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری تایلند
راهنمای کامل سفر به تایلند در نوروز ۱۴۰۱

آنچه عیان است تبدیل شدن ایام نوروزی به یک فرصتی طلایی برای سفر کردن است. چرا که در این روزهای سال کشور در تعطیلات بوده و از طرفی دیگر شرایط آب و هوایی برای رفتن به بسیاری از مناطق توریستی مساعد است. همین موضوع سبب شده تا با فرا رسیدن سال نو بازار گردشگری برای ایرانیان داغ شود. یکی از پرطرفدارترین مقصدها برای سفر کردن در این روزها کشور زیبای تایلند است. چرا که در این سفر می‌توانید از سواحل بکر و منحصر به فرد دنیا دیدن کرده و تجربه یک استراحت مطلق را داشته باشید. اگر شما نیز به دنبال سفری بی‌نظیر هستید و هنوز مقصد گردشگری خود را انتخاب نکرده‌اید تور تایلند نوروز 1401 را معرفی می‌کنیم. با ما باشید تا شما را با نکات طلایی و اطلاعاتی که بهتر است قبل از سفر بدانید در این مقاله آشنا کنیم.

 

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تور تایلند نوروز ۱۴۰۱

تور تایلند جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد بسیاری را در دل خود جای داده است. به طوری که می‌توان ادعا کرد که جای جای این سرزمین دارای جذابیت‌های خاصی برای مسافران است. اما چند مورد از آن‌ها در بین توریست‌ها خارجی محبوبیت بیشتری دارد. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تور تایلند نوروز 1401 می‌پردازیم:

 

بهترین مقاصد توریستی تایلند (بخش اول)

  • بانکوک

اولین الویت گردشگران در سفر نوروزی به تایلند شهر بانکوک است.بانکوک بزرگترین شهر تایلند بوده و عنوان پایتخت این کشور را دارا است. بنابراین توریست‌ها می‌توانند فرصت‌های متنوع بسیار زیادی را برای تفریح در آن پیدا کرده و از لحظه به لحظه سفر خود لذت ببرند. آنچه در نگاه اول گردشگران را در سفر با تور بانکوک مجذوب خود می‌کند تلفیق سبک معماری سنتی با مدرن است. به طوری که در کنار بافت قدیمی و سنتی آن شاهد آسمان خراش‌های پیشرفته‌ای در این شهر خواهید بود.

البته توجه داشته باشید که شهر بانکوک به دلیل اینکه پایتخت تایلند به حساب می‌آید در مقایسه با دیگر شهرهای این کشور شلوغ‌تر است. بنابراین برای کسانی که به دنبال مقصد گردشگری آرام و دنج هستند شاید گزینه مناسبی نباشد. از دیگر جذابیت‌های بانکوک می‌توان به بازارهای محلی، رستوران‌های شیک و سنتی، معابد و بناهای مذهبی متعدد و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. از آنجایی که سفر با تور تایلند نوروز 1401 به مقصد بانکوک طرفداران بسیار زیادی دارد توصیه می‌شود قبل از تکمیل ظرفیت‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به رزرو آن اقدام کنید.

 

بهترین زمان‌ و مکان تفریحات آبی در تایلند

  • پاتایا

از دیگر مقاصد گردشگری محبوب در تور تایلند نوروز 1401 شهر ساحلی پاتایا است. در سفر به این مکان زیبا فرصت بازدید از سواحل منحصر به فرد و در نتیجه تفریحات آبی متعددی را خواهید داشت. پاتایا به دلیل داشتن سواحل مرجانی و بناهای مذهبی تاریخی زبان‌زد گردشگران از سرتاسر دنیا است. برای اینکه بتوانید از تمامی جاذبه‌های پاتایا با فراغ خاطر و در آرامش دیدن کنید هیچ فرصتی بهتر از تعطیلات نوروزی برای شما نخواهد بود. برای اینکه بتوانید تور پاتایا را در ایام نوروز با قیمتی مناسب رزرو کنید بهتر است از ۱ یا ۲ ماه قبل اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهید.

  • پوکت

مورد بعدی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تور تایلند نوروز 1401، جرایز شگفت‌انگیز پوکت است. پوکت مقصد گردشگری فوق‌العاده خوش آب و هوا در تایلند است که در ایام نوروزی در بهترین حالت خود قرار دارد. چرا که تعطیلات نوروزی مختص ایرانیان بوده و پیک گردشگری برای دیگر کشورها به حساب نمی‌آید. از طرفی دیگر شرایط هوایی برای استفاده از اغلب تفریحات مساعد است. با انتخاب پوکت به عنوان مقصد گردشگری می‌توانید اوج هیجان را از لحاظ تفریحات ساحلی و دریایی تجربه کنید. تور پوکت به قدری جذاب بوده و از چشم‌اندازی منحصر به فرد برخوردار است که توانسته عنوان بهشت تایلند را به خود اختصاص دهد. از آنجایی که پوکت کمی از بانکوک دور است به نسبت دیگر تورهای تایلند می‌تواند کمی گران‌تر باشد. اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که قطعا ارزش سفر را خواهد داشت.

 

۱۰ باغ وحش از هیجان‌انگیز در تایلند

بهترین زمان برای رزرو تور تایلند نوروز ۱۴۰۱

با فرا رسیدن بهمن فروش تورهای نوروز تایلند نیز آغاز می‌شود. در نوروز ۱۴۰۱ نیز قرار به همین روال بوده و علاقه‌مندان برای سفر به تایلند می‌توانند از این ماه برای خرید بلیط‌ و رزرو تور اقدام کنند. اما سوالی که ایجاد می‌شود این است که بهترین زمان برای رزرو تور تایلند نوروز 1401 چه زمانی می‌باشد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که هر چه قدر زودتر تصمیم خود را نهایی کرده و برای انجام کارهای رزرو تور اقدام‌ کنید بهتر خواهد بود. چون می‌توانید با آزادی بیشتر هتل، پرواز و خدمات دیگر را انتخاب کنید. چرا که با نزدیک شدن به ایام نوروزی تقاضا بیشتر شده و ظرفیت‌ها محدودتر می‌گردند. از سویی دیگر با اقدام به موقع این فرصت را خواهید داشت تا بهترین تور را با قیمتی مناسب‌تر رزرو کنید. تاریخ تورهای نوروزی از ۲۷ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارند.

تفریحات تور تایلند نوروز ۱۴۰۱

با اینکه هیچ کشوری فرا رسیدن بهار را به اندازه ایرانی‌ها جشن نمی‌گیرند اما فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی را در این فصل سال برگزار می‌کنند. تایلند نیز جز این کشورها بوده و با فرا رسیدن بهار شاهد جشن‌های گوناگونی در آن خواهیم بود. بنابراین کسانی که دوست دارند در فصلی شاد و سرگرم‌کننده به تایلند سفر کنند، ایام نوروزی گزینه‌ای ایده‌آل برای آن‌ها خواهد بود. همچنین در این تاریخ‌ها نمایشگاه‌هایی جذاب نیز بر پا می‌شوند. یکی از معروف‌ترین این موارد، نمایشگاه گل و گیاه چیانگ مای است که در سفر نوروزی فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. همه چیز محدود به این موارد نبوده و توریست‌هایی که محدودیت زمانی ندارند تنها کمی پس از ۱۳ بدر فرصت شرکت در جشن آب را در سفر به تایلند خواهند داشت. شب‌های تایلند در کل فصل بهار بسیار شاد بوده و علاقه‌مندان به تفریحات شبانه می‌توانند اوج لذت را از موسیقی و رقص تا نیمه‌های شب در تور تایلند تجربه کنند.

 

تور تایلند و ماجراجویی در سواحل کرابی

شرایط آب و هوایی تایلند در نوروز ۱۴۰۱

در حالت کلی تایلند آب و هوایی استوایی دارد. در ایام نوروزی نیز با شرایط گرمسیری و مرطوب همراه خواهید بود. بنابراین فرصت مناسبی برای لذت بردن از تفریحات ساحلی و دریایی در جزایر تایلند می‌باشد. از طرفی دیگر به دلیل اینکه هنوز به روزهای اوج گرما در فصل تابستان نزدیک نشده‌اید دمای بسیار بالا و رطوبت غیرقابل تحمل را مشاهده نخواهید کرد. در نتیجه علاقه‌مندان به گشت و گذار و پیاده‌روی می‌توانند از لحظه به لحظه خود استفاده کرده و سفری بی‌نظیر را برای خود خلق کنند. دمای تایلند در روزهای اوایل بهار که با تعطیلات نوروزی ما ایرانیان هم زمان است چیزی در حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. این دما برای ایرانیان دمایی کاملا تابستانی به حساب می‌آید.

مناسب‌ترین هتل‌ها برای اقامت در تور تایلند نوروز ۱۴۰۱

تایلند یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیا می‌باشد. چرا که جاذبه‌های گردشگری خاص و شگفت‌انگیز مخصوص خود را دارد که نمونه آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان یافت. همین موضوع سبب شده تا هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعدد بسیاری در آن تاسیس شوند. بنابراین گردشگران با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توانند هتل مورد پسند خود را رزرو کرده و اقامتی بی‌نظیر را برای خود رقم بزنند. در انتخاب هتل قبل از هر چیزی به بودجه‌ای که می‌توانید برای سفر در تور تایلند نوروز 1401 اختصاص دهید توجه کنید. در مرحله بعدی موقعیت مکانی اقامتگاه در طول سفر اهمیت بالایی دارد. اینکه دوست دارید اغلب از مکان‌های تاریخی تایلند دیدن کنید یا بیشتر تفریحات آبی و ساحلی برای شما اهمیت دارد می‌تواند تاثیر به سزایی در انتخاب هتل داشته باشد. چند مورد از بهترین هتل‌های تایلند به انتخاب گردشگران عبارتند از:

  • هتل چهار ستاره FX پاتایا
  • هتل چهار ستاره Amber پاتایا
  • هتل چهار ستاره Kanok Buri Resort سامویی

 

بهترین سایت‌های غواصی در تایلند

قیمت تور تایلند نوروز ۱۴۰۱

در برآورد کردن قیمت تور تایلند نوروز 1401 عوامل متعددی تاثیرگذار هستند. از جمله مهم‌ترین این موارد نوع اقامتگاهی است که گردشگران متناسب با سلیقه خود انتخاب می‌کنند. چرا که در تایلند هتل‌های متنوع بسیار زیادی از جمله اقامتگاه‌های ۳ ستاره تا هتل‌های مجلل و ۵ ستاره وجود دارند. هر چه هتل انتخابی شما کلاس و امتیازهای بالایی داشته باشد طبیعتا قیمت آن نیز به ازای هر یک شب بیشتر خواهد بود. از طرفی دیگر تاریخ سفر در قیمت نهایی تور تایلند موثر خواهد بود. هر چه تاریخ سفر شما به ایام نوروز و تاریخ‌هایی که اکثر گردشگران تمایل به سفر در آن روزها دارند نزدیک‌تر باشد، قیمت تور بالاتر خواهد بود. همچنین توصیه می‌کنیم کسانی که تصمیم قطعی و نهایی خود را برای سفر به تایلند در روزهای نوروزی گرفته‌اند، امور مربوط به رزرو را به روزهای نهایی و اوج پیک گردشگری موکول نکنند. در صورت رزرو کردن تور از چندین هفته قبل می‌توانید سفری قیمت مناسب و اقتصادی را تجربه کنید.

۱۹ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران