بهترین سایت‌های غواصی در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین سایت‌های غواصی در تایلند

همیشه شاهد تصاویر بسیار جذابی از آب‌های زلال تایلند بوده‌ایم. اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید تا تور تایلند را به عنوان مقصد گردشگری بعدی خود انتخاب کرده و تجربه یک غواصی بی‌نظیر را داشته باشید پس بهتر است قبل از هر کاری با سایت‌های غواصی معروف این کشور آشنا شوید. تایلند به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و داشتن سواحل فوق‌العاده سایت‌های متعددی برای غواصی و کشف دنیای زیر آب در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. برای آشنایی با بهترین سایت‌های غواصی تایلند در این مقاله ما را همراهی کنید.

 

کوه نانگ یوان، کوه تائو (Koh Nang Yuan, Koh Tao)

از جمله مکان‌های خارق‌العاده‌ای که می‌توانید تجربه یک غواصی عالی را در آنجا داشته باشید، کوه نانگ یوان است. این کوه دارای ۳ جزیره است که دارای شن‌های براق سفید رنگ بوده که این جزیره‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند. سواحل این مکان دارای عمق نسبتا کمی بوده و توسط تپه‌های مرجانی نرم و سخت احاطه شده است. نکته قابل توجه اینکه برای ورود به این جزیره باید هزینه ورودی پرداخت کنید. البته این هزینه در مقابل زیبایی هایی که دارد و تجربه غواصی که به دست خواهید آورد خیلی ناقابل است.

 

عکاسی جذاب در تاب ساحل صخره پوکت

 

ساحل اولئوک، کوه تائو  (Aow Leuk Beach, Koh Tao)

از دیگر سایت‌های غواصی تایلند که در سفر خود می‌توانید لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید، ساحل اولئوک است. این ساحل در دامنه‌های کوه تائو قرار داشته و بومیان آن را با نام جزیره لاکپشت نیز می‌شناسند. مخصوصا اگر قبلا تجربه غواصی نداشته‌اید و در انجام این کار آماتور هستید رفتن به سایت غواصی اولئوک پیشنهاد خوبی برای شما خواهد بود. چرا که از عمق کمی برخوردار بوده و صخره‌های مرجانی فوق‌العاده زیبایی را در خود جای داده است.

 

خلیج مایا، کوه فی فی (Maya Bay, Koh Phi Phi)

اگر فیلم ساحل لئوناردو دی کاپریو را دیده‌اید حتما با زیبایی‌های این مکان آشنایی دارید. چرا که این فیلم در سال ۱۹۹۹ در خلیج مایا فیلمبرداری شد و از همان تاریخ مورد توجه و استقبال گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا قرار گرفت. خلیج مایا در کوه فی فی تایلند واقع شده و مکانی بی‌نظیر برای داشتن تجربه غواصی در آب‌های زلال این کشور است. تا چشم کار می‌کند شما در این ساحل صخره‌های مرجانی زیبایی را مشاهده خواهید کرد. این ساحل تقریبا ۲۰۰ متر طول داشته و دارای طبیعتی بکر و زیبا از درختان سرسبز تایلندی است.

 

بهترین ریزورت‌های ساحلی در پوکت

 

ساحل کتا، پوکت (Kata Beach, Phuket)

تور پوکت از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری بین توریست‌های تایلند است. در این شهر زیبا شما می‌توانید سایت‌های غواصی گوناگونی را پیدا کنید که یکی از بهترین آن‌ها ساحل کتا نام دارد. این مکان به قدری زیبا است که موفق شده جایزه محبوب ترین سواحل در پوکت را از آن خود کند. شن‌های براق سفید رنگ، درختان نخل انبوه، آب‌های زلال و صخره‌های مرجانی همه و همه چیزهایی هستند که با رفتن به این ساحل شاهد زیبایی‌های آن‌ها خواهید بود. کتا دارای امتدادی به طول ۱ مایل بوده و در عین حال که از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است محیطی دنج و آرام برای تفریحات آبی شما به حساب می‌آید.

 

کونگام یائی (Koh Ngam Yai)

یکی دیگر از محبوب‌ترین مکان‌ها برای غواصی در تور تایلند، کونگام یائی نام  دارد. این مکان بی‌نظیر در محدوده بیرون از شهر چمفون واقع قرار گرفته و در مقایسه با دیگر جزایر تایلند وسعت زیادی دارد. اغلب گردشگران صرفا برای تماشای منظره زیبای کونگام یائی و داشتن تجربه‌ای به یاد ماندنی از غواصی در آب‌های این مکان مسیر چمفون را در پیش می‌گیرند. این مکان در اغلب روزهای سال دنج و آرام بوده و شما می‌توانید با خیال راحت ساعت‌ها به تفریح و آبتنی در آب‌های آن بپردازرید. عمق آب در این ساحل بسیار کم بوده و مرجان‌ها در اغلب قسمت‌ها از سطح آب نیز قابل مشاهده هستند.

 

تجربه روزی مهیج در پوکت

 

خلیج اونیانگ، کوکرادان (Ao Niang Bay, Koh Kradan)

آخرین مورد از بهترین سایت‌های غواصی در تایلند که می‌توانید تجربه به یادماندنی را در آن برای خود رقم بزنید کوکرادان نام دارد. کوکرادان جزیره‌ای کوچک در خلیج اونیانگ است. زیبایی‌های این جزیره تنها محدود به دنیای زیر آب نبوده و شما می‌توانید از تماشای چشم‌انداز زیبای فضای سبز و ساحل منحصر به فرد آن نهایت لذت را ببرید. ناگفته نماند که کوکرادان جزئی از پارک ملی هت چائو مای بوده و هیمن موضوع سبب شده تا محافظت‌های لازم از آن صورت گرفته و صخره‌های مرجانی آن بدون آسیب و دست نخورده باقی بمانند.

۱۷ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران