بهترین مقاصد توریستی تایلند (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین مقاصد توریستی تایلند (بخش اول)

تایلند همچون جواهری بر تاج جنوب شرق آسیاست. "سرزمین لبخند‌ها" یکی از زیباترین نقاط دنیا بوده و با توجه به سرمایه گذاری هنگفتی که در این کشور برای صنعت گردشگری شده است، سالانه میلیون‌ها سفر به بانکوک و دیگر بخش‌های تایلند صورت می‌گیرد.

با توجه به مشکلات سیاسی هنگ کنگ، سال قبل بانکوک گوی سبقت را از این شهر گرفت و به گردشگر پذیرترین شهر دنیا بدل شد. اما آیا شما با دیگر مقاصد توریستی تایلند غیر از بانکوک آشنایی دارید؟ کدام شهرها توریستی‌ترین بخش‌های این کشور برای مسافرت محسوب می‌شوند؟ این سوالی است که جواب آن را در یک مقاله دو بخشی برایتان مرور خواهیم کرد.

 

بانکوک

مهم‌ترین مقصد گردشگری تایلند و پربازدیدترین شهر دنیا، مسلما باید در صدر لیست ما قرار بگیرد. پایتخت تایلند بزرگ شهری مملو از جاذبه‌های گردشگری است و هر روز سفر شما به شکلی عالی خواهد گذشت. از دیدنی‌های فرهنگی بگیرید که شامل معابد زیبا، کاخ‌های سلطنتی و جاهایی از این دست می‌شوند تا بخش‌های طبیعی همچون رود چائو پرایا، این جاذبه‌ها به راحتی برای چندین بار سفر کردن به بانکوک کافی هستند.

اما این شروع ماجراست، بانکوک مملو از بازارهای متنوع، مراکز خرید لوکس، پاساژ‌ها و فروشگاه‌های متنوع است که آن را به بهشتی برای عاشقان خرید کردن تبدیل کرده است. در این بین پارک‌های آبی و بازی و تفریحات شبانه و البته غذاهای خیابانی و رستوران‌های متنوع از بانکوک یک مقصد ایده‌آل برای سفر ساخته است. البته تور بانکوک اگر چه بسیار پرطرفدار است، اما بسیاری از مسافران به این شهر، یک برنامه‌ی سفر چند روزه به آن‌جا دارند و سپس عازم یکی از جزایر یا شهرهای ساحلی تایلند می‌شوند.

 

پاتایا را در لوکس‌ترین هتل‌های ساحلی تجربه کنید

چیانگ می

چیانگ می یکی از مقاصد محبوب در شمال تایلند است و مخصوصا در سال‌های اخیر شهرت بیشتری پیدا کرده و به همین ترتیب توریست‌های بیشتری را نیز به خود می‌بینید. جایی بسیار زیبا که از نظر طبیعی و جاذبه‌های فرهنگی، بدون شکی یکی از بهترین‌های در تایلند است. معابد زیبای تاریخی در این بخش از کشور، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در چیانگ می به حساب می‌آیند، اما در اطراف محیط شهری شما می‌توانید جنگل‌های زیبا، تپه‌های سرسبز، رودخانه‌ها، چشمه‌های آب گرم و آبشارهای متعددی ببینید و خاطره‌ای فراموش نشدنی از سفر به تایلند را به ثبت برسانید.

بهتر است جدا از طبیعت گردی، به شهر قدیم رفته و در خیابان‌های این محل قدم بزنید و از فضای خاص و زیبایی که در این ناحیه وجود دارد نیز لذت ببرید.

فی فی

فی فی در تایلند، مجمع‌الجزایری کوچک در استان کرابی است، اما نمی‌توان آن را در بخش کرابی معرفی کرد و حتما باید به عنوان مقصدی جدا از آن جا یاد نمود. خشکی‌هایی فوق‌العاده دیدنی که از زیباترین جزایر در تمام دنیا محسوب می‌شود. جزیره فی فی دون بزرگ‌ترین جزیره در این مجموعه بوده و تنها جایی است که اجازه‌ی ساخت ساز و اقامت دائم در آن داده می‌شود. دیگر جزایر کوچک تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده‌اند و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها بازدید نمایید.

عمده دلیل معروفیت فی فی از فیلم "ساحل" می‌آید که در سال ۲۰۰۰ و در این ناحیه ساخته شد و مردم دنیا را با این محل آشنا کرد. اما حالا بسیاری از کسانی که به کرابی یا مقاصد دیگر در تایلند سفر می‌کنند، مسیر خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که حداقل یک روز در فی فی باشند. مناظر زیبا، بازی‌ها‌ی آبی، سایت‌های متنوع برای غواصی و جذابیت‌های تمام نشدنی، از جمله ویژگی‌های جزایر فی فی هستند.

 

شگفت‌انگیزترین هتل‌های ساحلی تایلند

پای

پای یکی دیگر از گزینه‌های لیست ما است که در شمال تایلند قرار گرفته. یک دهکده کوچک در محلی آرام و ساکت که کوله‌گردها عاشق هستند. البته این روزها صنعت توریسم در پای آنقدر پیشرفت کرده و مردم با جاذبه‌های آن آشنا شده‌اند که جمعیت زیادی را هر سال در این منطقه می‌بینید.

زیبایی‌های پای تمام نشدنی هستند، از رودهای جاری در این منطقه که به دل جنگل‌های پر پشت می‌رسند تا تپه‌های زیبا و سرسبز و مزارع پله‌کانی برنج، هر نقطه از این سرزمین زیبا جایی برای عکاسی و ثبت لحظاتی فوق‌العاده است. جدا از این هوای لذت بخش، شما می‌توانید تن خود را به آب چشمه‌های گرم بسپارید یا از آبشارها بازدید کنید، غذای اورگانیک و آب میوه‌های تازه بخورید و با موتور به دل طبیعت رفته و گردش کنید.

کرابی

کرابی نه تنها خود جزیره‌ای زیبا برای سفر است، بلکه می‌توان آن را دروازه‌ای به جاذبه‌های خیلی بیشتری در تایلند به حساب آورد. خیلی از کسانی که قصد بازدید از فی فی را دارند نیز به کرابی سفر می‌کنند. این استان زیبا در تایلند جایی است که شما می‌توانید در ساحل زیبای رایلی گردش کنید، به آئو نانگ بروید و از تفریحات و جشن‌های شبانه‌ی بی‌پایان بهره ببرید.

همچنین کرابی یکی از نقاطی در تایلند است که می‌توانید انواع غذاهای دریایی را امتحان کنید. بازدید از جزیره لانتا، جزیره‌ی ودا، ساحل تونسای و ... از جمله دیگر جاهایی هستند که می‌توان بهترین سفرهای روزانه از کرابی را در آن‌ها داشت.

پوکت

پوکت بزرگ‌ترین جزیره در تایلند محسوب می‌شود و در بین گردشگران خارجی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای یک تعطیلات ساحلی به حساب می‌آید. این جزیره‌ی زیبا هر چیزی که شما فکرش را کنید در خود دارد. از سواحل زیبا و پرتعداد گرفته تا تپه‌های سرسبز با مناظر زیبا، معابد دیدنی، پارک‌های تفریحی و صد البته انواع تفریحات شبانه که در سفر به آن‌جا می‌توانید تجربه کنید.

زمانی که به تور پوکت می‌روید، می‌توانید مرکز جزیره و در جاهایی همچون خلیج پاتونگ، کارون یا کاتا اقامت داشته باشید. تفریحات متنوع و جذاب آبی و همچنین جاذبه‌های تفریحی متعدد در خود شهر هستند که روزها می‌توانند شما و خانواده‌تان را سرگرم کنند. پوکت از آن جاهایی است که مناظر دیدنی و چشم نواز در کنار انواع تفریحات قرار گرفته و هر سلیقه‌ای را می‌تواند راضی نگه دارد.

 

۱۰ هتل ساحلی مجلل پوکت در ساحل پاتونگ

۲۰ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران