مقایسه بانکوک، چیانگ می و مقاصد ساحلی تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
مقایسه بانکوک، چیانگ می و مقاصد ساحلی تایلند

اگر به سراغ این نوشته آمده‌اید، حتما برنامه دارید تا به تایلند سفر کنید. این کشور زیبا، مقاصد مختلف و متنوعی در خود دارد که هر کدام کاملا با هم متفاوت هستند. به همین خاطر، خیلی‌ها برای انتخاب از میان بانکوک، چیانگ می و مقاصد ساحلی تایلند، دچار تردید می‌شوند. به همین دلیل ما نوشته‌ی امروز را تهیه کرده‌ایم تا مقایسه‌ای داشته باشیم بر مقاصد مختلف در تایلند تا انتخاب را برای شما ساده‌تر کنیم.‌

 

مقایسه بانکوک و چیانگ می

همان طور که گفتیم، مقاصد بسیار متنوعی هستند که می‌توانید برای سفر به تایلند انتخاب کنید. حتی اگر به صفحه تور تایلند در سایت مقتدرسیر تابان مراجعه کنید، در کنار تور بانکوک، تورهای ترکیبی را نیز مشاهده خواهید کرد. اما فارغ از مقاصد ساحلی تایلند و جزایری همچون پاتایا، پوکت، کرابی و ...، بانکوک به عنوان پایتخت تایلند و پربازدیدترین شهر توریستی جهان و چیانگ می، بیشترین طرفداران را دارند. تفاوت اصلی بین این دو شهر در وسعت تایلند، مدرن‌تر بودن آن و وجود مراکز تفریحی و خرید بیشتر است در صورتی که چیانگ می، مراکز طبیعی و فرهنگی بیشتری برای عرضه دارد و یک حس و حال تاریخی و خاص را برای گردشگران به وجود می‌آورد.

عکس: wearetravelgirls.com

 

نکات زیادی در مورد هر دو این شهرها وجود دارد اما مهم‌ترین تفاوت‌‌ها میان بانکوک و چیانگ می را در چند بخش بازگو کرد:

  • وسعت و شرایط کلی

بانکوک از نظر وسعت، بسیار بزرگ‌تر از چیانگ می بوده و دارای جمعیت بیش از ۱۱ میلیون نفر است در صورتی که چیانگ می، جمعیتی نزدیک به ۱.۲ میلیون نفر دارد. محیط شهری متفاوت بانکوک نیز مملو از آسمان‌ خراش‌ها، مراکز مدرن و شمار زیاد گردشگران است در صورتی که بخش زیادی از چیانگ می را فضای سبز و جنگلی شکل داده و در اطراف شهر نیز مکان‌های طبیعی بکر زیادی وجود دارند و همچنین، جمعیت گردشگران بسیار کم‌تری نسبت به بانکوک به آن‌جا می‌روند.

 

دوچرخه سواری در تایلند

عکس: wallpaperup.com

 

  • جاذبه‌های گردشگری

شاید مهم‌ترین تفاوت بین بانکوک و چیانگ می، جاذبه‌های گردشگری این دو شهر در تایلند به حساب می‌آیند. وقتی به بانکوک می‌روید، می‌‌توانید شب‌ها را در بازارهای شلوغ و عظیم این شهر باشید، در تمام طول روز به بهترین مراکز خرید بانکوک رفته و از پارک‌های تفریحی این شهر بازدید کنید. بانکوک دارد موزه‌ها و گالری‌های هنری است و همچنین به چند مورد از مقاصد ساحلی تایلند نیز نزدیک است. چیانگ می اما از سواحل تایلند دور بوده اما چندین مورد از زیباترین نقاط جنگلی تایلند و جذاب‌ترین معابد این کشور در آن‌جا قرار گرفته‌اند. در واقع جنس جاذبه‌های این دو شهر کاملا متفاوت از هم هستند و خیلی از کوله‌گردها، ترجیح می‌دهند که به جای بانکوک به چیانگ می سفر کنند.

عکس: urlaubstracker.de

 

  • خرید

بدون شک اگر می‌خواهید برای خرید کردن به تایلند بروید، باید به بانکوک بروید. البته که چیانگ می نیز بازارها و مراکز خرید خوبی دارد اما کم‌تر شهری در جهان است که بتواند از این نظر با بانکوک برابری کند. در این شهر، مراکز لوکس و بزرگ و بازارها و مراکزی برای خرید ارزان وجود داشته و همه می‌توانند، اجناس مورد نظر خود را برای خرید در آن‌جا پیدا کنند.

 

دیدنی‌ترین بازارهای شناور تایلند

عکس: pinterest.com

 

  • هزینه‌ها

در عوض، هزینه‌های سفر به چیانگ می به نسبت پایین‌تر از بانکوک است. مراکز سرگرمی، هتل‌ها، هزینه‌های رفت و آمد و حتی هزینه‌های مربوط به غذا در بانکوک بالاتر از چیانگ می است. اگر چه به طور کلی بانکوک شهر گرانی برای سفر به حساب نمی‌آید، با این حال اگر دوست دارید به طبیعت گردی در تایلند بپردازید و از مراکز فرهنگی این کشور بازدید کنید و خرج زیادی نکنید، بهتر است به جای مقاصد ساحلی تایلند یا بانکوک، به چیانگ می بروید.

عکس: bloomberg.com

 

  • غذا

یکی از مولفه‌های دیگر در مورد بانکوک، تنوع بی‌نظیر غذایی در این شهر بزرگ است. از غذاهای خیابانی و محلی تا بهترین رستوران‌های بین‌المللی در این شهر هستند. در چیانگ می نیز خیلی احساس محدودیت نخواهید کرد اما در نهایت، گردشگران عموما برای چشیدن غذاهای محلی تایلند به این گوشه از تایلند می‌روند.

عکس: cookly.me

 

تفاوت مقاصد ساحلی تایلند‌ با بانکوک و چیانگ می

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که مقاصد ساحلی محبوب و جزایر تایلند، هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند و بعضی به بانکوک شبیه‌ترند، بعضی به چیانگ می و بعضا هیچ شباهتی با شهرهای بزرگ تایلند ندارند! اما پر واضح است که بزرگ‌ترین تفاوت در میان این مقاصد، وجود سواحل دیدنی‌ست که تایلند به آن معروف بوده و امکان انجام تفریحات آبی که مسلما در هیچ کدام از شهرهای بانکوک و چیانگ می، امکان انجامش را نخواهید داشت. برای توضیح بیشتر، بهتر است با برخی از مهم‌ترین مقاصد ساحلی در تایلند آشنا شوید و ویژگی‌های آن‌ها را با چیزهایی که از آن دو مقصد گفتیم مقایسه نمایید:

پاتایا

پاتایا حدود دو ساعت و نیم با اتوبوس از بانکوک فاصله دارد و جزو محبوب‌ترین مقاصد ساحلی تایلند‌ به حساب می‌آید. این شهر به خاطر داشتن مراکز سرگرمی متعدد و پارک‌های آبی‌اش معروف است و به خاطر داشتن مراکز خرید پرتعداد، بازارهای بزرگ و مراکز زیاد تفریحات شبانه در پاتایا، یکی از شبیه‌ترین شهرهای ساحلی به بانکوک است. خیلی از تورهای ترکیبی تایلند نیز شما را ابتدا به بانکوک برده و سپس به پاتایا می‌برد. در کنار تمام چیزهایی که گفتیم، پاتایا دارای سواحل بسیار خوبی هم هست و امکانات گسترده برای انجام تفریحات آبی در آن‌جا مهیا شده.

 

۸ هتل رویایی برای اقامت در پارک‌های ملی تایلند

عکس: hotels.com

 

پوکت

از بسیاری جهات، پوکت یکی از کامل‌ترین مقاصد گردشگری در تایلند است. شهری که هم امکانات تفریحی و مدرن بانکوک را به ارث برده، هم دارای سواحل فوق‌العاده زیبا و ریزورت‌های ساحلی متعددی‌ست و هم در اطرافش، طبیعت جنگلی محشری دارد که شما را به یاد چیانگ می می‌اندازد.  چند مورد از زیباترین سواحل تایلند در این شهر قرار گرفته و همچنین امکان بازدید از یک یدو معبد فوق‌العاده زیبا را دارید. پوکت همچنین به خاطر نزدیک بودن به جزایر مختلف، یکی از بهترین شهرها برای رفتن به سفرهای آبی و جزیره گردی در تایلند به حساب می‌آید.

عکس: hotels.com

 

کرابی

کرابی از آن دست نقاط توریستی تایلند است که کاملا متفاوت از شهرهای بزرگ بوده و به خاطر طبیعت جادویی‌اش، گردشگران بسیار زیادی هر ساله به آن‌جا مراجعه می‌کنند. وجود ساحل بسیار معروف رایلی در این شهر و همچنین امکانات گسترده برای تفریحات آبی در کنار طبیعت جنگلی بکر و دست نخروده، بخشی از ویژگی‌های کرابی است که آن‌جا را به یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقاصد ساحلی تایلند بدل کرده است.

 

راهنمای سفر به جزیره هنگ در استان کرابی

عکس: bagpack2go.com

 

فی فی

جزیره فی‌ فی یکی از خاص‌ترین مقاصد ساحلی تایلند است. جزیره‌ای کوچک اما بی‌نهایت زیبا که دارای طبیعتی شگفت انگیز است و سواحلی سفید رنگ و رویایی دارد. متاسفانه در سال‌های اخیر، این جزیره بیش از ظرفیت خود گردشگر قبول می‌کند و خیلی از روزها، جمعیت خیلی زیادی از توریست‌ها را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد.

عکس: wallpaperaccess.com

 

در تور تایلند، کدام مقصد را برای سفر خود انتخاب کنیم؟

با توجه به تمام چیزهایی که درباره تفاوت‌ها میان بانکوک، چیانگ می و مقاصد ساحلی تایلند گفتیم، حالا سوال این جاست که کدام یک از این مکان‌ها را برای سفر خود انتخاب کنیم؟ با توجه به این که از نظر آب و هوایی، تقریبا بهترین زمان برای سفر به نقاط مختلف تایلند، یکسان خواهد بود، به همین دلیل، تنها سلیقه و دلیل سفر شماست که در اتخاذ این تصمیم دخیل است.

برای مثال، اگر قصد دارید روزهای خود را در سواحل آرام و زیبا آفتاب بگیرید و به گشت‌های دریایی بپردازید، باید جزایر کوچک‌تر تایلند را انتخاب کنید و اگر قصد انجام تفریحات آبی و بودن در سواحل شلوغ را دارید، حتما باید به پوکت، پاتایا یا جاهایی از این دست برویم. پر واضح است که بحث تفریحات آبی در بانکوک مطرح نیست، اما این شهر مراکز تفریحی متعددی دارد که برای انواع سفرها از سفرهای مجردی تا تعطیلات خانوادگی مناسب خواهد بود. اگر هم اهل کوله گردی، بازدید از معابد کوچک و بزرگ، کشت زدن در طبیعت و بازدید از پناهگاه فیل‌ها و کارهایی از این دست هستید، سفر به چیانگ می را هیچ وقت از خاطر نخواهید بود.

 

بانجی جامپینگ در تایلند

عکس: tripsavvy.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۴ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران