تور تایلند و ماجراجویی در سواحل کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
تور تایلند و ماجراجویی در سواحل کرابی

 در کشور تایلند سواحلی بسیار زیباتر و خیره‌کننده‌تر از سواحل کشورهای اروپایی میزبان گردشگران هستند؛ سواحلی که هنوز هم غافلگیری‌های زیادی برای شما در آستین دارند. تنوع گونه‌های گیاهی و آبزیان تایلند از یک سو و طیف متغیر آب و هوایی در سواحل تایلند از یک بهشت گرمسیری در پوکت گرفته تا حال و هوای بهاری استان کرابی، در نوروز سبب شده است که این مقاصد گردشگری در میان گردشگران ایرانی محبوبیت زیادی کسب کنند. در این کشور صخره‌های شیب دار، صخره‌های مرجانی، سواحل پوشیده از نخل و پوشش گیاهی سرسبزی که به آب‌های فیروزه‌ای رسیده‌اند، آغوش خود را به روی جهان گشوده‌اند.

در ماه نوامبر تا آوریل آب و هوای استان کرابی، به گونه‌ای است که بیشتر تعداد گردشگران برای غواصی در اعماق دریای اندامان و کشف زیبایی‌های طبیعی دست نخورده به این منطقه سفر می‌کنند. تعداد سواحل این محدوده، آن‌قدر فراوان است که شاید انتخاب را برای شما سخت کند، پس بهتر است پیش از سفر با تور تایلند با برخی از این سواحل محبوب آشنا شوید.

 

قایق‌رانی حرفه‌ای در ساحل آو نانگ (Ao Nang)

آو نانگ محبوب‌ترین منطقه تفریحی کرابی است و دسترسی راحت‌تری به دیگر نقاط این استان دارد. همچنین مراکز اقامتی و هتل‌های زیادی در نزدیکی ساحل آو نانگ هستند که از شما میزبانی می‌کنند. برخی از این مراکز اقامتی، نشان دوستدار طبیعت دریافت کرده‌اند و به اصول زیست محیطی و توسعه پایدار وفادار هستند. این ساحل پوشیده از شن و ماسه پودری و نرم است و این یعنی همه چیز برای پیاده‌روی‌های طولانی مهیا شده است. این ساحل دارای تفرجگاه‌های متنوع، رستوران و فروشگاه است.  همچنین این ساحل یک مکان عزیمت بسیار مشهور برای قایق‌رانی‌های طولی به سمت جزایر اطراف است.

 

خرید ۶ سوغاتی عالی در سفر به کرابی

 

صخره‌نوردی و کوه‌نوردی در ساحل ریلی (Railay Beach)

این منطقه توسط صخره‌های عظیم سنگ آهک، از منطقه اصلی کرابی جدا شده است و تنها راه دسترسی به آن از طریق قایق است. ساحل ریلی، یکی از محبوب‌ترین سواحل کرابی است که علاوه بر ورزش‌های آبی، غواصی و آب تنی در آن‌جا می‌توانید برای کوه‌نوردی و صخره‌نوردی در همان حوالی هم برنامه‌ریزی کنید. در این منطقه علاوه بر زیبایی‌های طبیعی امکانات رفاهی زیادی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، اقامتگاه‌های ساحلی، تفرجگاه با کافه‌های روباز، سالن‌های ماساژ، ماساژ ساحلی و ... نیز در دسترس‌تان است.

 

 

غواصی در ساحل مرجانی Koh Mai Phai

این منطقه یک جزیره متفاوت و کوچک است. در کوه مای فی هیچ صخره‌ای وجود ندارد، بنابراین نمی‌توانید برای کوه‌نوردی روی آن حساب باز کنید. علاوه بر این، این ساحل آن‌قدر دنج و دست نخورده است که مرکز اقامتی یا هتلی هم در آن‌جا ساخته نشده است. اما راز زیبایی و هیجان‌انگیز بودن آن به ماسه‌های سفید و صورتی، آب‌های فیروزه‌ای شفاف و گونه‌های گیاهی منحصر به فرد آن باز می‌گردد. برای رسیدن به این منطقه و مشاهده این جذابیت‌ها باید یک سفر نسبتا طولانی با قایق داشته باشید، اما برای رفع خستگی‌ خود می‌توانید تنی به آب بزنید، غواصی کنید و از تماشای زیبایی‌های این ساحل مرجانی لذت ببرید.

 

۸ حقیقت درباره جزیره زیبای کرابی

 

همراهی با خرچنگ‌ها در ماسه‌های طلایی و شنا در ساحل Tub Kaek Beach

این ساحل یکی از ساکت‌ترین سواحلی است که در کرابی پیدا خواهید کرد. در این ساحل آبِ گرم، هیچ سروصدایی از قایق یا جت اسکی روی آب شنیده نمی‌شود و تنها چیزی که توجه شما را جلب می‌کند حضور جذاب هزاران خرچنگ کوچکی است که در ماسه‌های طلایی نرم اطرافشان غلت می‌زنند.

این آب‌های شفاف برای شنا و آب تنی بسیار مطلوب هستند اما امکانات خاصی برای انجام ورزش‌های آبی سنگین وجود ندارد پس شما می‌توانید از این مکان برای به دست آوردن آرامش و لذت بردن سکوت ساحل کرابی استفاده کنید. این ساحل فاصله کوتاهی با استراحتگاه‌ها و رستوران‌ها دارد، بنابراین می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتاه خودتان را به این مراکز برسانید و علاوه بر خوردن غذای محلی به تماشای ساحل بنشینید.

 

 

غواصی و آب‌تنی در ساحل فرا نانگ (Phra Nang Beach)

حد فاصل ساحل فرا نانگ از ساحل ریلی در استان کرابی، معادل تنها ده دقیقه پیاده‌روی است، آن هم نه یک پیاده‌روی معمولی بلکه قدم زدن در مسیری زیبا که از میان صخره‌های آهکی می‌گذرد. همین که به ساحل فرا نانگ نزدیک شوید، صخره‌های نوک تیزی را خواهید دید که نظر شما را به خود جلب می‌کنند. با نزدیک شدن به آب‌های آرام خلیج، شما به مقصد خود رسیده‌اید. محلی که هم برای غواصی فوق‌العاده است و هم ویژگی‌هایی دارد که آن را برای شنا کردن به محیط مساعدی تبدیل کرده است. اما فرا نانگ فقط به این ساحل زیبا محدود نمی‌شود. اگر به دنبال ماجراجویی بیشتری هستید، این منطقه دارای تورهای گردشگری و امکانات بسیار خوبی برای سفر به جنگل‌های سرسبز اطراف، غار معروف پرنسس و معابد اطراف است.

 

هتل‌های ارزان قیمت کرابی به همراه استخر و در جوار ساحل

 

قایق‌سواری و کوه‌نوردی در ساحل تونسای (Tonsai Beach)

تونسای به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی که دارد، بسیار ساکت‌تر از سواحل اطراف است، اما این به معنی محدود بودن فرصت‌های ماجراجویی در این محدوده نیست. در اینجا مناظر چشمگیر و زیبایی روستایی، هوش از سرتان خواهند برد. ساحل تونسای بین دو صخره عظیم واقع شده است. برای رفتن به این ساحل، باید صبور باشید و زمانی را انتخاب کنید که دریا آرام باشد. اگرچه تونسای به دلیل وجود جریان‌های هوایی قوی و صخره‌هایی که درست در برابر شن‌های ساحلی قرار دارند، بهترین مکان برای شنا کردن نیست، اما مکانی عالی برای قایقرانی و غواصی در دریا است. تونسای همینطور یک مکان کوهنوردی مناسب برای کوهنوردان با تجربه است.

 

۲۸ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران