۴ معبد معروف تایلند که در سفر به کرابی می‌توانید به دیدن آنها بروید

جاذبه‌های گردشگری کرابی
۴ معبد معروف تایلند که در سفر به کرابی می‌توانید به دیدن آنها بروید

کرابی یکی از جذاب‌ترین جزیره‌های تایلند است که باید از آن دیدن کرد. جزیره مشهور اما نه به اندازه‌ی پاتایا. جزیره‌ای شلوغ اما نه به اندازه‌ی پوکت. جزیره‌ای جادویی که زیباترین تصاویر خلقت را به مسافرانش ارائه می‌دهد. جزیره‌ای که برای انواع ماجراجویی‌ها مناسب است. کسانی که از کشف کردن لذت می‌برند باید بدانند این جزیره برای آنها رویایی و جادویی است. همچنین این جزیره یکی از بهترین نقاط تایلند برای سفرهای خانوادگی به حساب می‌آید. چرا که تفریحات و سرگرمی‌هایش فقط منحصر به بزرگسالان نمی‌شود و امکانات ویژه‌ای نیز برای کودکان و خردسالان فراهم آورده است. در سفرتان با تور تایلند به کرابی اگر به دنبال معابد هستید همراه ما باشید تا ۴ معبد مهم و پر بازدید این جزیره را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. معابدی که بازدید از هرکدام آنها یک تجربه‌ی خاص برای شما به ارمغان می‌آورد.

 


۱- معبد غار ببر (Tiger Cave)


در یک جای فوق‌العاده که مسیر رسیدن به آن یکی از خاص‌ترین و زیباترین مسیرهای تایلند به حساب می‌آید معبدی واقع شده است که یکی از زیباترین معابد تایلند است. معبدی که جای پای بودا در آن قرار دارد و تعداد زیادی از بودایی‌ها در روزهای مختلف هفته به زیارت آن می‌روند. معبدی که برای رسیدن به آن باید از فضایی کوهستانی و صخره‌ای بالا بروید و بعد که رسیدید چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از کرابی و زیبایی‌هایش؛ نظیر دریا و ساحل و جنگل پیش رویتان قرار می‌گیرد. در این معبد جدای از رد پای بودا، مجسمه‌های کوچک و بزرگ زیادی از او نیز نگهداری می‌شود. در سفرتان به کرابی اگر می‌خواهید یک روز متفاوت و خاص را تجربه کنید به شما توصیه می‌کنیم حتما به دیدن این معبد بروید. البته برای این کار نه صبح زود را انتخاب کنید و نه هنگامه‌ی غروب. چرا که امنیت این مکان پایین می‌آید. میانه‌ی روز بهترین زمان ممکن برای بازدید از این معبد است.

 

بهترین کارهایی که می‌توانید همراه کودکان در کرابی انجام دهید

 

 

Tiger Cave

 


نکات ویژه به هنگام بازدید از معبد غار ببر:


به هنگام بازدید از این معبد حتما لباس مناسب بپوشید. لباسی که از بالاتنه شانه‌های شما را بپوشاند و در پایین تنه تا پایین زانوهای شما. همچنین از پوشیدن جواهرات و عینک آفتابی و موارد اضافه از این دسته دوری کنید. چرا که در مسیر رسیدن به این معبد میمون‌ها زندگی می‌کنند و این لوازم برایشان جالب است و ممکن است از شما بگیرندشان. برای رسیدن به این معبد در مرکز شهر کرابی اگر باشید با یک مینی‌بوس، تاکسی و یا توک توک به راحتی می‌توانید خودتان را به نزدیک این معبد برسانید و بعد با یک پیاده‌روی پانزده‌ دقیقه‌ای در یک فضای کوهستانی برسید به معبد.

 

 

Tiger Cave

 


۲- معبد کائو کوراوارام (Kaew Korawaram)


این معبد بزرگترین معبد بودایی کرابی و یکی از معابد قدیمی تایلند به حساب می‌آید. معبدی که تاریخش بازمی‌گردد به ۱۸۸۷ میلادی. معبدی که مجسمه‌های پرشماری از بودا در آن نگهداری می‌شوند. معبدی که بر روی یک تپه در مرکز شهر کرابی قرار دارد و مسیر دستیابی به آن چندان دشوار و مشکل نیست. در این معبد همچنین تابلوهای نقاشی زیادی نگهداری می‌شوند که زینت‌بخش آن هستند. شاید برایتان جالب باشد بدانید در مسیر این معبد فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که از آنها می‌توانید سوغاتی‌های خاص خریداری کنید. همچنین چندین رستوران و بوفه‌ی غذا نیز وجود دارد که اگر گرسنه شدید به آنها بروید و غذاهای نسبتا ارزان نوش جان کنید. درهای این معبد به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر به روی بازدیدکنندگان باز است و برای بازدید از آن نیاز است پوشش مناسب داشته باشید. پوششی که پاها و شانه‌های شما را از نظر پنهان کنند.

 

گردشی یک روزه و خانوادگی در پارک‌های ملی کرابی

 

 

Kaew Korawaram

 


۳- معبد کلونگ توم (klong Thom)


در یک کیلومتری شرق کرابی معبدی قرار دارد که جدای از یک عبادتگاه بودن یکی از موزه‌های جذاب این جزیره نیز به حساب می‌آید. جاییکه در آن سنگ‌های باستانی، ظروف برنزی و وسایل کوچک تزئینی که در حدود ۵۰۰ سال قدمت دارند نگهداری می‌شوند. این معبد از آنجا که شما را به تماشای تاریخ می‌برد برای بازدیدکنندگان یک معبد معروف به حساب می‌آید. در سفرتان به کرابی اگر خواستید از مناظر طبیعی اندکی دور شوید و به جذابیت‌های دیگر نیز بپردازید به شما توصیه می‌کنیم حتما به این معبد تشریف ببرید و در حدود ۲ ساعت در آن زمان صرف کنید.

 

زیباترین نقاط طبیعی کرابی برای سفری به اعماق بهشت

 

 

klong Thom

 


۴- معبد سای‌تای (Sai Thai)


سای تای یک معبدی که دارای بارگاه باشد به حساب نمی‌آید اما در این محل، زیر صخره‌ای بلند بالا یک مجسمه‌ی خوابید و بزرگ از بودا نگهداری می‌شود و همین باعث شده است به عنوان یک زیارتگاه به حساب آِید. جاییکه رفتن به آن سبب می‌شود یک چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای زیبا از کرابی در اختیارتان قرار گیرد تا بتوانید بهترین عکس‌هایتان از این شهر را بیندازید.

 

 

Sai Thai

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران