۶ آبشار دیدنی اطراف مشهد که در سفر به این شهر می‌توانید به دیدن آنها بروید

جاذبه‌های گردشگری مشهد
۶ آبشار دیدنی اطراف مشهد که در سفر به این شهر می‌توانید به دیدن آنها بروید

مشهد یکی از پرگردشگرترین شهرهای ایران به حساب می‌آید که در تمامی فصل‌های سال مسافر دارد. شهری دیدنی نه تنها برای توریست‌های ایرانی بلکه برای توریست‌های خارجی. شهری با بهترین امکانات رفاهی و هتل‌های ایرانی. شهری با بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها. شهری با بهترین مرکزخریدها و بازارها. شهری که شب‌ها نیز به حیات خود ادامه می‌دهد و هیچگاه به خواب نمی‌رود. در سفرتان با تور مشهد به این شهر اگر به دنبال جاذبه‌های طبیعی گردشگری هستید همراه ما باشید تا ۶ آبشار دیدنی اطراف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. آبشارهایی که می‌توانید به آنها بروید و یک روز متفاوت از حضور خود در مشهد را رقم بزنید.

 


۱- آبشار اخلمد


در یک مسیر زیبای کوهستانی و سرسبز، در جایی میان کوه‌های بینالود، در جایی بی‌نظیر که در فصل زمستان سرد است و در تابستان یک هوای مطبوع خنک دارد، روستایی به نام اخلمد واقع شده است که در نزدیکی‌اش چهار آبشار دارد. آبشاری که اولینش ۲۳ متر ارتفاع دارد و مسیر رسیدن به آن پر است از گل‌های رنگارنگ. دومین آبشار که پشت آبشار اول قرار دارد ۴۰ متر ارتفاع دارد و آبشارهای بعدی نیز هرکدام با ارتفاع‌های متفاوت زینت‌بخش این فضای کوهستانی هستند. در سفرتان به مشهد اگر اهل طبیعت‌گردی و کمپ‌زدن هستید به شما توصیه می‌کنیم حتما به این روستا بروید و در مسیر آبشارهایش کمپ بزنید تا اوقاتی متفاوت در مشهد را پشت سر بگذارید.

 

راهنمای گردش ۲۴ ساعته در مشهد

 

 

آبشار اخلمد

 


۲- آبشار قره‌سو


در ۵ کیلومتری کلات نادری فضایی کوهستانی واقع شده است که با زدن به دل این فضا می‌توانید آبشارهای کوچک و متعدد را به نظاره بنشینید. آبشارهایی که با رفتن به آنها می‌توانید کمپ بزنید و خوش بگذرانید. آبشارهایی که نردبان‎های فلزی در کنار آنها تعبیه شده است تا از آنها بالا بروید و مسیر حرکت آب را از ارتفاع تماشا کنید.

 

 

آبشار قره‌سو

 


۳- آبشار دره آل


در ۴۵ کیلومتری شمال شرق مشهد، در فضایی رویایی و جادویی پوشیده شده از درختان انجیر وحشی، آبشاری قرار دارد که اطرافش دره است و همین باعث شده است یکی از بی‌نظیرترین آبشارهای استان خراسان به حساب آید. منطقه‌ای که در دلش ۵ آبشار وجود دارد و گردشگران زیادی را به خودش می‌کشاند.

 

۷ موزه معروف شهر مشهد که باید به دیدن آنها بروید

 

 

آبشار دره آل

 


۴- آبشار بار


در فاصله‌ی ۵۵ کیلومتری از شهر نیشابور در رشته کوه‌های بینالود، آبشاری قرار دارد زیبا که برای رسیدن به آن باید کوهپیمایی کنید. آبشاری که در ارتفاع ۱۶۷۰ متری از سطح دریا قرار دارد و تنها در فصل تابستان و اواخر بهار مناسب است برای تفریح به آن بروید. آبشاری زیبا که شاید برای یک تفریح خانوادگی چندان مناسب نباشد اما برای دورهمی‌های دوستانه و کوهپیمایی‌های جوانانه بسیار مناسب است.

 

 

آبشار بار

 


۵- آبشار ارتکند


در فاصله‌ی ۱۱۰ کیلومتری از مشهد، در منطقه‌ای کوهستانی و ییلاقی آبشاری قرار دارد که برای رسیدن به آن نیاز است نیم ساعت کوه‌پیمایی کنید. آبشاری واقع شده در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا که در فصل تابستان و اواخر بهار مسافران زیادی را به خودش می‌کشاند. در مسیر رسیدن به این آبشار چندین غار کوهستانی نیز وجود دارد که همین وضعیت این مکان را رازآود و خواستنی می‌کند.

 

 

 آبشار ارتکند

 


۶- آبشار آب گرم


در ۷۵ کیلومتری شهرستان کلات استان خراسان رضوی و در فاصله‌ای نه چندان زیاد از شهر مشهد، مسیری وجود دارد کوهستانی و سخت که با ماشین‌های سبک قادر به پیمایش آن نیستید. مسیری که در دلش یک آبشار بی‌نظیر و چشمه‌های آب گرم دارد. مسیری که برای رسیدن به آبشارش نیاز دارید که نیم ساعت پیاده‌روی کنید و در مسیر رسیدن به آبشار می‌توانید تنی به آب‌های گرم بزنید. آب‌هایی که دمایشان میان ۲۵ تا ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است. این آبشار یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان خراسان رضوی به حساب می‌آید که بیشتر طبیعت‌گردان در پی کشف و بازدید از آن هستند تا عموم مردم و خانواده‌ها.

 

معرفی پارک‌های آبی مشهد، آبتنی در اوج هیجان

 

 

 آبشار آب گرم

۰۳ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران

مهدی شاهمرادی

آبشار ارتکند الان باز هست