آشنایی با آبشار زیبای گرینه در مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
آشنایی با آبشار زیبای گرینه در مشهد

شهر مشهد به لطف قرار گرفتن حرم امام رضا (ع) در آن سالانه پذیرای توریست‌ها و زائران بسیار زیادی است. البته در کنار حرم مقدس امام هشتم در این شهر زیبای ایران می‌توان از جاذبه‌های گردشگری بسیاری نیز دیدن کرد. از جمله این جاذبه‌ها آبشارها و مناطقی با چشم‌اندازهای زیبا هستند. یکی از جذاب‌ترین آبشارهای واقع در شهر مشهد آبشار گرینه نام دارد. اگر شما نیز دوست دارید بعد از زیارت حرم به تفریحاتی مثل طبیعت‌گردی بپردازید در این مقاله همراه ما باشید تا با این مکان منحصر به فرد و زیبا آشنا شوید.

 

آبشار زیبای گرینه در مشهد

آبشار گرینه در خراسان رضوی قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی برای مسافران تور مشهد محسوب می‌شود. این آبشار زیبا در فاصله ۶ کیلومتری از روستایی به نام روستای گرینه واقع شده است. مسافران تور مشهد باید مسافتی در حدود ۱۴ کیلومتر از خود شهر مشهد برای رسیدن به این آبشار طی کنند. اسم گرینه در اصل گبرینه است. گربرینه در زبان ایرانیان باستان به مکان زندگی زردتشتیان گفته می‌شود. البته امروزه نیز می‌توانید در جای جای روستای گرینه بناهایی به جا مانده از حمام زرتشتی‌ها و سنگ قبرهای قدیمی را مشاهده کنید.

روستای گرینه تاریخ پر فراز و نشیبی را در طول سالیان تجربه کرده است. به طوری که حتی مکان قرار گیری این روستا نیز تغییر یافته است. این روستا در ابتدا در ارتفاعات و بر روی تپه‌هایی که در این اطراف مشاهده می‌شوند قرار داشت. اما بعدها به مکان کنونی آن که در دامنه کوه‌ها است نقل مکان یافته است. اگر به دنبال مکانی دنج در دل طبیعت هستید قطعا ابشار گرینه گزینه بسیار خوبی برای شما عزیزان برای بازدید خواهد بود. ناگفته نماند که با رفتن به این مکان می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری دیدنی دیگری نیز دیدن کرده و یک روز به یاد ماندنی و متفاوتی را در سفر به مشهد برای خود رقم بزنید.

 

برآورد کلی هزینه‌های سفر به مشهد

 

جاذبه‌های گردشگری آبشار گرینه

همان طور که گفته شد آبشار گرینه در نزدیکی‌های روستایی با نام گرینه قرار گرفته است که یکی از روستاهای توریستی مشهد است. بنابراین توریست‌هایی که به دیدن این آبشار رفته‌اند می‌توانند به روستای گرینه نیز رفته و آنجا را نیز بازدید کنند. مردم این روستا انسان‌هایی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند. علاوه بر آن روستای گرینه دارای طبیعتی بسیار سرسبز و زیبا بوده و شما می‌توانید ساعاتی را در دره‌های سرسبز و رودخانه دلنشین آن سپری کنید. همچنین در این مکان قله‌ای به نام قوچ گرد وجود دارد. پس اگر اهل کوهنوردی هستید می‌توانید به سمت آن رفته و به قله ۳۰۰۰ متری آن صعود کنید. از دیگر بخش‌های دیدنی آبشار گرینه می‌توان به حوضچه ای زیبا در قسمت انتهایی آبشار اشاره کرد. اغلب گردشگران در روزهای گرم تابستان به این بخش رفته و به آب تنی مشغول می‌شوند.

بهترین زمان برای رفتن به آبشار گرینه

با توجه به اینکه آبشار گرینه در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد از آب و هوایی سرد و کوهستانی برخوردار است. همین موضوع سبب شده تا رفتن به آن در فصل‌های سرد سال پیشنهاد نشود. در عوض در روزهای اوج گرما برای فرار از گرمای شدید شهر مشهد می‌توان به دیدن این آبشار زیبا رفته و به تفریح و آبتنی در آنجا پرداخت. بهترین زمان بندی برای بازدید از آبشار گرینه و جاذبه‌های گردشگری واقع در حوالی آن از اوایل بهار تا اواخر پاییز است.

 

لذیذترین غذاهای محلی در سفر با تور مشهد

 

طریقه دستیابی به آبشار گرینه

آبشار گرینه از جمله جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان خراسان است که در فاصله ۱۴ کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است. برای دسترسی به این مکان باید در جهت شمالی روستای گرینه حرکت کنید. بعد از اینکه به دره‌های اطراف این آبشار رسیدید با کمی پیاده‌روی در جهت شمالی می‌توانید آبشار گرینه را مشاهده کنید. ناگفته نماند که هیچ وسیله حمل و نقل عمومی شهری شما را به این مکان نمی‌رساند. بنابراین باید با اتومبیل شخصی خود آدرس روستای گرینه را در پیش بگیرید. البته علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند تاکسی و یا اتومبیلی را کرایه کرده و به سمت این آبشار دیدنی حرکت کنند.

 

سفر به مشهد در ایام کرونایی

از آنجایی که آبشار گرینه یک مکان طبیعی به حساب می‌آید بازدید از آن برای عموم مردم آزاد و رایگان است. در نتیجه تمامی افراد می‌توانند در تمامی ساعات روز از آن دیدن کنند. اما برای اینکه بتوانید بیشتری استفاده را از روز خود در این سفر داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم تا صبح زود به این سمت حرکت کرده و یک روز فوق‌العاده‌ای را برای خود ایجاد کنید.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران