آشنایی با مجتمع تفریحی صد آبشار مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
آشنایی با مجتمع تفریحی صد آبشار مشهد

مشهد از کلان‌شهرهای اصلی و برجسته کشور و دومین شهر مذهبی بزرگ ایران است. این شهر طی حدودا ۵۰ سال اخیر افزایش ۲۰ برابری جمعیت را به خود دیده که دلیل عمده آن به خاطر مرقد مطهر امام هشتم (ع) است. چنین رشد جمعیت و گسترش شهرنشینی مستلزم امکانات، تفریحات و ویژگی‌های رفاهی گسترده است. خوشبختانه در سفر با تور مشهد، به خاطر شرایط توریستی این شهر هر چیزی که بخواهید را با کمک راهنمای گردشگری مشهد در این شهر و اطرافش می‌توانید پیدا کنید. یکی از پروژه‌های آتی در حال ساخت مجموعه تفریحی صد آبشار است.

 

معرفی مجموعه عظیم صد آبشار

با توجه به توضیحات بالا، شرکت صد آبشار با تحقیقات فراوان و گسترده و برآوردهای مالی تصمیم به احداث مجتمعی بزرگ با کلیه امکانات رفاهی و اقامتی برای زائران مرقد مطهر، درست در کنار مشهد گرفت. مجتمع بزرگ صد آبشار در روستای اخلمد درست در نزدیکی مشهد ساخته خواهد شد. آن‌ها برنامه دارند تا اقامت، تفریحات جذاب، خرید سوغاتی، اقلام محلی و بسیاری از امکانات متنوع را در این مجموعه جای دهند. این شرکت پس از اخذ مجوزهای مختلف از ارگان‌ها و نهادهای مختلف اراضی مورد نیاز خود را در نواحی بکر اخلمد خریداری و سپس به تعریف طرح پرداخت. صد آبشار مجموعه‌ای همه چیز تمام است که نه فقط در مساحتی گسترده همه چیز را در دسترس توریست‌ها قرار خواهد داد بلکه به تمامی موهبت‌های طبیعی زیبا، دره اجنه، آبادی ییلاقی اخلمد در دره بانشاط رشته کوه‌های بینالود در شمال غربی و بسیاری دیگر از نقاط اطراف دسترسی راحت و ساده‌ای دارد.

 

۷ موزه معروف شهر مشهد که باید به دیدن آنها بروید

پیامدهای احداث صد آبشار

وقتی این پروژه عظیم احداث شود برای چندین هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شود. به علاوه در این بخش کم‌تر شناخته شده اما جذاب، گردشگری و بوم‌گردی رونق گرفته و زندگی روستایی مورد حمایت قرار می‌گیرد. پیش بینی شده تا بسیاری از سرمایه‌های داخلی و خارجی را جذب هم کند. نه فقط توریست‌ها بلکه برای خانواده‌های بومی شهرنشین و ساکنین شهرهای اطراف مشهد ایجاد فرصت‌های تفریحی می‌شود. بیش بینی شده این پروژه برای آخرهفته‌ها تبدیل به مقصد محبوب ساکنین مشهد شود تا برای تجربه لحظات شاد و به یادماندنی راهی این مجموعه شوند. مشهد هم اکنون از مقاصد محبوب توریست‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه است. تصورش را بکنید حضور آنان در این مجموعه تا چه حد بر رشد افتصاد منطقه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

مشخصات پروژه

قرار است فاز اول از پروژه در زمینی به مساحت ۴۵۲۰۰۰ متر مربع به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تفریحی در غرب مشهد احداث شود. شرح پیشرفت و کار پروژه به این صورت است که در فاز اول ۴۵.۲ هکتار و در فاز ۲ و ۳، تا مساحت ۲۵۰ هکتار دیگر گسترده شود. اقامتگاه این مجموعه قرار است در مساحت ۹۰۰۰ متر مربع و سطح زیر بنای ۶۵۰۰ متر مربعی با ۵۰ واحد ۴۰ متری همراه با تسهیلاتی مثل پارکینگ، و همچنین خدمات رفاهی شامل کافه و رستوران باشد. اما این همه داستان نیست ویلاهای لوکس این پروژه با مساحت ۵۰۰ متری و زیر بنای ۱۸۰ متری دوبلکس در منطقه لوکسی با نمای فواره موزیکال قرار خواهند گرفت. البته ویلاها نیز دارای رده‌بندی و مساحت‌های مختلفی هستند اما در نهایت همه آن‌ها لوکس و کاملا راحت و دارای یک واحد پارکینگ هستند.

 

راهنمای گشت و گذار در دره اجنه مشهد

واحدهای تجاری

برای بخش اداری مساحتی به اندازه ۱۰ هزار متر مربع زمین در نظر گرفته شده که قرار است ۷۴۰۰ متر مربع آن در غالب ۶۴ واحد ۳۵ متری و ۳۲ واحد ۵۷ متری، در دو طبقه همکف و اول در قالب ۴ بلوک مختلف ساخته شود. بخش اداری شامل امکاناتی مثل کافی شاپ و پارکینگ هم می‌شود. این مجموعه شامل یک هایپرمارکت تمام و کمال و مجموعه صنایع دستی هم می‌شود.

مجموعه آبی

محدوده آبی این مجموعه شامل رستوران لوکس و کلاس بالا، فواره موزیکال به مساحت ۹۲۰۰ متر و همچنین یک دریاچه مصنوعی برای تفریحات آبی و گشت و گذار به مساحت ۱۰ هزار متر مربع احداث می‌شود که ورزش‌های آبی متعدد و مختلفی در آن فعالیت خواهند داشت.

 

بازدید از کوهسنگی در شهر مشهد

سایر ورزش‌ها و سرگرمی‌های هیجان انگیز

در این مجموعه فعالیت‌های هیجان انگیز و سرگرم کننده دیگری هم در دسترس وجود دارد که شامل پیست کارتینگ، مجموعه صخره نوردی، پیست اسکیت، و زمین‌های بازی چند منظوره می‌شود. با این گستردگی تفریحات و سرگرمی‌ها، تمامی سلیقه‌ها می‌توانند به فعالیت دلخواه‌شان بپردازند.

سایر امکانات

این مجموعه خیلی بیش از این‌ها امکانات و ویژگی دارد که شمردن همه آن‌ها تک به تک از حوصله این مقاله خارج است اما مجموعه فرهنگی و هنری، ساختمان‌های دفتری و اداری، پارک، تالارهای پذیرایی و مجموعه ورزش‌های سنتی از جمله دیگر بخش‌های پروژه هستند.

 

۵ شهر زیبای نزدیک به مشهد

۱۶ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران