۹ سوغاتی مشهور خراسان که در سفر به مشهد می‌توانید آنها را خریداری کنید

جاذبه‌های گردشگری مشهد
۹ سوغاتی مشهور خراسان که در سفر به مشهد می‌توانید آنها را خریداری کنید

مشهد جدا از زیارت ، یکی از بهترین شهرهای سیاحتی ایران نیز به حساب می‌آید. شهری جذاب که بهترین هتل‌های ایران را در خود دارد. شهری فوق‌العاده با امکانات تفریحی بی‌نظیر مثل پارک‌های آبی و پارک‌های شهری. شهری شگفت‌انگیز با بی‌شمار رستوران درجه یک. شهری روح‌انگیز با بی‌شمار روستاهای ییلاقی و بکر. در سفرتان با تور مشهد به این شهر اگر به دنبال آشنایی با معروف‌ترین سوغاتی‌هایش هستید همراه ما باشید تا ۹ سوغاتی پرطرفدار این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- نبات


نبات مشهد از معروف‌ترین نبات‌های ایران است که در بهترین و شیک‌ترین بسته‌بندی‌ها می‌توانید آن را خریداری کنید. نبات‌هایی با طعم‌های مختلف از جمله، دارچینی، زنجبیلی، عسلی، زعفرانی و ... . نبات‌هایی که هم به صورت مایع هستند و هم به صورت جامد. در این هشر همچنین می‌توانید مشتقات نبات مانند شکلات‌های نباتی را نیز خریداری کنید.

 

تمام چیزهایی که باید در مورد شهر مقدس مشهد بدانید

 

 

سوغاتی مشهور خراسان

 


۲- نقل


اگرچه نقل از سوغاتی‌های مشهور شهر ارومیه در ایران است اما با رفتن به مشهد نیز می‌توانید نقل‌های خوبی خریداری کنید. نقل‌هایی که غالبا آن را در کنار نبات تهیه می‌کنند و به عنوان سوغات مشهد می‌شناسند.

 

 

سوغاتی مشهور خراسان

 


۳- آجیل و خشکبار


خراسان از دیرباز به دلیل قرار داشتن در مسیر جاده ابریشم به کشت و برداشت خشکبار مشغول بوده‌ است و شهر مشهد یکی از شهرهای معروف این خطه از ایران برای خرید آجیل به حساب می‌آید. در سفرتان به مشهد می‌توانید باکیفیت‌ترین آجیل و خشکبار ایران را به صورت باز و یا در بسته‌بندی‌های لوکس خریداری کنید. آلوچه، خرمای خشک، میوه خشک شده، نخود، کشمش، گردو، بادام، زردآلو خشکه، فندق و پسته از معروف‌ترین خشکبارهایی هستند که در این شهر می‌توانید آنها را بخرید. در جای‌جای بازارها و مغازه‌های این شهر می‌توانید ظروف فروش خشکبارهای مرغوب را بیابید.

 

۱۰ رستوران برتر مشهد که سراغ غذاهای متفاوت و خوشمزه را می‌توانید از آنها بگیرید

 

 

سوغاتی مشهور خراسان

 


۴- ادویه


اگرچه کشور هند و یا مصر از بهترین نقاط دنیا برای خرید ادویه به حساب می‌آیند اما باید بدانید یکی از بهترین شهرهای ایران برای خرید ادویه مشهد است. در این شهر شما می‌توانید ادویه‌های درجه یک را به صورت بسته‌بندی شده و یا باز خریداری کنید. ادویه‌ی 7 قلم که شامل دارچین، سماق، گلپر، زنجبیل، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوب است از معروف‌ترین ترکیبات ادویه‌ای به حساب می‌آید که در این شهر می‌توانید آنها را خریداری کنید.

 

 

سوغاتی مشهور خراسان

 


۵- زرشک


زرشک یکی از خاص‌ترین سوغاتی‌های این شهر است. شاید برایتان جالب باشد بدانید رتبه‌ی اول صادرات زرشک در ایران در اختیار استان خراسان رضوی و شهر مشهد است و به همین دلیل زرشک یک محصول عالی مخصوص این استان به حساب می‌آید. با رفتن به مغازه‌های شهر مشهد می‌توانید دو نوع زرشک مجلسی و اناری را برای خرید بیابید. زرشک اناری آنهایی هستند که برای آبکگیری مناسب می‌باشند و مجلسی نیز آنهایی هستند که غالبا به همراه برنج تفت داده و خورده می‌شوند. این سوغاتی را نیز در شهر مشهد هم می‌توانید به صورت باز و هم به صورت بسته‌بندی شده خریداری نمایید.

 

بهترین سوغاتی‌های مشهد را در این ۱۳ مرکزخرید معتبر خریداری کنید

 

 

سوغاتی مشهور خراسان

 


۶- جیلی بیلی


جیلی بیلی آب نبات‌های رنگی است که در میان کودکان بسیار پرطرفدار به حساب می‌آید. آب نبات‌هایی در اندازه‌های کوچک و در طعم‌های مختلف از میان میوه‌ها. آب نبات‌هایی که مانند تخمه به غیر از کودکان، بزرگترها را نیز به خودش مشغول می‌کند.

 

 

سوغاتی مشهور خراسان

 


۷- انگشتر


مشهد شهر سنگ‌های زینتی مختلف و انگشترهاست. با رفتن به این شهر و در بازارهای مختلفش می‌توانید بی‌شمار زیورآلات فروشی ببینید که در آنها بهترین انگشترهای مردانه و زنانه به فروش می‌رسند. این سوغاتی یکی از خاص‌ترین سوغاتی‌های این شهر چه برای خودتان و چه برای عزیزان و نزدیکان‌تان به حساب می‌آید. یک سوغاتی لوکس که برای خریدن آن باید اندکی بیشتر از معمول هزینه کنید.

 

معرفی بهترین کافه‌های شهر مشهد

 

 

سوغاتی مشهور خراسان

 


۸- فیروزه


فیروزه یکی از سنگ‌های زیبا و شگفت‌انگیز جهان به حساب می‌آید که شهر نیشابور در استان خراسان رضوی معدن آن است. سنگی شگفت‌انگیز و پر از انرژی مثبت. سنگی که روی هر چیز زینتی می‌توان آن را به کار برد و ارزشی صد چندان به آن بخشید. در سفر به مشهد می‌توانید بهترین فیروزه‌های ایران را که از نیشابور به این شهر آورده می‌شوند خریداری کنید و برا خودتان بهترین گردنبندها و یا انگشترها را بسازید. فیروزه‌هایی که کمترین رگه‌های غیر آبی رنگ را داشته باشند مرغوب‌ترند و قیمیت گران‌تری دارند. بنابراین به هنگام خرید حواستان به این موضوع جمع باشد.

 

 

سوغاتی مشهور خراسان

 


۹- زعفران


زعفران خراسان بهترین زعفران ایران است و این طلای سرخ از معروف‌ترین سوغاتی‌های شهر مشهد به حساب می‌آید. در سفرتان به مشهد می‌توانید مرغوب‌ترین زعفران‌های ایران را در قیمت‌ها و بسته‌بندی‌های مختلف خریداری کنید. البته که گل زعفران نیز در این شهر جداگانه به فروش می‌رسد اما این گل‌ها برای سوغاتی دادن چندان مناسب به نظر نمی‌آیند.

 

۷ موزه معروف شهر مشهد که باید به دیدن آنها بروید

 

 

سوغاتی مشهور خراسان

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران